Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:46

Ze zoekt de mono.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:47

Die van prestige zijn mono

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:19

Nielojram schreef:
Ze zoekt de mono.



Ooh ik dacht dat die links de mono waren ! Niet dus. Sorry !

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:12

Nielojram schreef:
Elco schreef:
Oh de roodbruine zijn uit de collectie genomen.? Jammer maar ook de donkerbruine kan ik niet vinden alleen zwarte.


https://stuebben.com/accessories/0105-0 ... 0000000000

Wellicht ook te bestellen bij Harry van den Bosch.


Ook alleen de ebony en niet de nutmeg

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:13


pantarhei

Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:12

Weet iemand nog een maat 2 zitting, curved en vlakke of deep Seat. Geen resin tree

Tegen nette prijs. Evt heel zadel mits lage prijs

SilvanoN
Berichten: 205
Geregistreerd: 18-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:31

Citaat:
Ik heb een gebruikt WoW zadel gekocht ( oud) waarbij zweetbladen en kussens niet te wisselen zijn. Het club-model?
Nu schrok ik mij een hoedje toen ik het kopijzer wilde vervangen. Er zit namelijk geen kopijzer in! En er kan ook geen kopijzer in lijkt het. Er zitten geen schroefgaten om het kopijzer op de boom te bevestigen. Hebben jullie enig idee wat voor een type zadel dit is?


Gister naar Mechteld Jonker geweest met mijn rare zadel. Het blijkt 1 van de eerste zadels in Nederland te zijn. Toen nog gemaakt met een vaste boom/kopijzer.

Grappig he? Iets minder grappig voor mij, want hij is dus niet passend te maken..

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:51

SilvanoN schreef:
Gister naar Mechteld Jonker geweest met mijn rare zadel. Het blijkt 1 van de eerste zadels in Nederland te zijn. Toen nog gemaakt met een vaste boom/kopijzer.

Grappig he? Iets minder grappig voor mij, want hij is dus niet passend te maken..


En waar is dat 'vaste kopijzer' nu dan?

Ik stel voor je foto's te mailen naar wow zelf, http://www.wowsaddles.com want vind dit een bijzondere uitspraak van deze dealer. Wow, the modulair saddle, was de kreet, vanaf het begin.

SilvanoN
Berichten: 205
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:52

Het kopijzer zit in de boom gegoten. Ik heb registratienummer 114! Ooit via Arie aangemeten

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:58

Dat is dan toch een praktijk die die fitter eigenhandig gedaan heeft, want die HP hebben altijd bij het concept gezeten van WOW. Want flair hadden ze al veel eerder ontwikkeld...
Bizar...

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:35

Precies, bulck.

Ik zou echt even voor de zekerheid wow zelf bellen/mailen. Wat heb je te verliezen..

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:36

Ik had vroeger ook een wow zadel uit de begintijd van Arie. Maar wel met verwisselbare headplate. Misschien dat mijn zadel toch nog wat jonger was toen ?

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:56

Ik heb zelf denk ik het eerste WOW zadel in Belgie gehad en dat was reeds in 2006. Ik dacht dat WOW als zadel toen 1 a 2 jaar actiief was. En idd paradepaardje was net de aanpasbaarheid, HP, speciale boom en de kussens met lucht.

Ik zou alsnog dat zadel terugbezorgen aan de persoon waar je het van gekocht hebt, want dit klinkt niet goed.

We weten het verhaal natuurlijk niet van dat zadel. Wie weet hebben ze dat ooit eenmalig beslist te doen, maar niet met oog op doorverkoop...

Caresse07

Berichten: 9419
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:09

De allereerste paar 100 WoW zadels zijn inderdaad gemaakt zonder verwisselbare headplate.
Dit zadel is dus gewoon in orde. (Voor wat betreft de vaste headplate dan).

De eerste zadels hadden 2 verschillende maten headplate, small en medium.

Na deze eerste paar 100 zadels zijn ze met verwisselbare headplate gemaakt.

Voor jou wel zuur dat je nu met een zadel zit waarbij je de headplate niet kunt verwisselen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:12

Ik heb ook een behoorlijk oude, uit een van de eerste series, bij Arie vandaan. Headplate is wel wisselbaar.
Maar die is dan toch blijkbaar niet de allereerste, wist niet dat die een vaste hadden.

Caresse07

Berichten: 9419
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:57

Ja echt de allereerste, iets van 200 zadels, hadden een vaste headplate met keuze uit
small of medium. Daarna kwamen de verwisselbare headplates.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:55

Hallo iedereen,

Ik meld me ook even! Ooit wel eens het eerste topic gezien en ik heb ooit kort uitleg gehad over het WOW-zadel.
Inmiddels krijg ik een nieuw paard en ik heb heel wat zadelleed met andere paarden achter de rug, ook veel wijsheid verworven.
De interesse naar het WOW-zadel is toch weer gewekt en ik zou wel een tweedehands willen bezitten.
Maar waar te beginnen?

Ik denk dat ik eerst hier wat meer probeer in te lezen.

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 06:33

MiniMaxi schreef:
Persevero schreef:
@minimaxi, ik heb nog extra zweetbladen liggen, konden die wel eens zijn zal ik even moeten kijken.
Liggen helaas niet thuis maar al in een doos in de opslag (ivm verhuizing) dus kan even duren voordat ik ze gevonden heb. Ik ga over op western dus heb ze niet meer nodig.
Is alleen wel met het gladde zweetblad zonder stiksel

Hoi bedankt voor je reactie. Helaas is mijn paard volledig uit de running dus voorlopig zit ik er niet op en is het ook niet bekend of ik nog kan gaan rijden. Dus voorlopig geen zweetbladen nodig helaas.



Ok, sterkte met je paard

hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:16

Wij zitten er over te denken om over te gaan tot de aanschaf van een WOW-zadel voor een van onze paarden. Aangezien ik graag beslagen ten ijs kom, zou ik heel graag eens op een WOW zadel zitten, zodat ik weet of die flexibele boom iets voor mij is (rugklachten). Is er iemand in de Achterhoek/randje Twente, lees Lochem en omstreken die in het bezit is van een 18 inch WOW dressuurzadel waar ik eens op zou kunnen zitten. Heb een normaal postuur en meer dan 40 jaar rij-ervaring. Ik vind het een duur grapje om zo'n zadelpasser te laten komen als ik nog niet eens weet of ik er wel op kan zitten. Als tegenprestatie neem ik een mega zak wortels mee voor je paard!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:40

hoogendroog schreef:
Wij zitten er over te denken om over te gaan tot de aanschaf van een WOW-zadel voor een van onze paarden. Aangezien ik graag beslagen ten ijs kom, zou ik heel graag eens op een WOW zadel zitten, zodat ik weet of die flexibele boom iets voor mij is (rugklachten). Is er iemand in de Achterhoek/randje Twente, lees Lochem en omstreken die in het bezit is van een 18 inch WOW dressuurzadel waar ik eens op zou kunnen zitten. Heb een normaal postuur en meer dan 40 jaar rij-ervaring. Ik vind het een duur grapje om zo'n zadelpasser te laten komen als ik nog niet eens weet of ik er wel op kan zitten. Als tegenprestatie neem ik een mega zak wortels mee voor je paard!


Ik denk dat het eigenlijk niet zo veel zin heeft om eens op een wow te zitten van te voren. Ten eerste is een zadel helemaal qua lucht afgesteld op het gewicht van de amazone die erop rijdt. Weeg je meer of minder dan zit het voor geen meter. Ten tweede hebben ook de diepte van de zit en de soort zweetbladen zoveel invloed op je zit.
De flexibele boom voel je niet met zitten ofzo hoor. Het is veel meer de hoeveelheid lucht en de soort zweetbladen die het comfort bepalen.
Ik kon overigens op mijn wow nooit fijn zitten, ik werd altijd in stoelzit gezet ( wat er ook aan de headplate, zweetbladen of hoeveelheid lucht gebeurde ).

hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:12

Dank voor je bijdrage Maris, ik denk er echter anders over.

BritHittepit

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:09

Bij sommige fitters mag je het zadel testen voor langere periode en je mag normaal altijd testrijden...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:16

Ik vind het ook per zadel en per paard nog heel erg verschillen hoe ze zitten.
Maar voor het gevoel met lucht misschien inderdaad voor je idee prettig om er eens op gezeten te hebben.

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:27

Ik woon niet echt in de buurt anders had je het hier zo mogen voelen. 3 verschillende WoW zadels hier. Vind ze alle drie echt anders zitten. De zittingen voelen ook groot aan vind ik zelf. Heb 2 17" liggen en 1 16" . Heb confectiemaat 36/38 1.65m en rond de 60kilo. Wat mij opvalt id dat ik bij de zweetbaden niks aan de wrongen heb die erop zitten. Mijn been komt er niet bij, zit zo'n 4 cm tussen( ook al zijn ze naar achter geplaatst). Heb de gigant high fixed (?) en de verstelbare maar die laatste is niet verder naar achter te plaatsen zoals je bij bv een wintec kan maar het is een soort opening in het zweetblad waar je maar beperkt de ruimte hebt om een wrong te plaatsen. Toch houd ik van de WoW omdat ze zo goed aanpasbaar zijn ( al zitten daar ook beste kosten aan) en de paarden er erg goed op reageren. Hoe een klein beetje lucht erbij of minder zoveel verschil kan maken.... dat krijg je met een wol zadel niet voor elkaar.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:39

Op mijn oude Wow heb ik ook maar een hele kleine wrong en heb dat altijd prima gevonden.
Zocht nu echter voor beide paarden iets meer steun.
Het grote block bleek te voor mijn lange benen, drukte mij te ver achter in het zadel.
Heb nu voor de ene een iets kleinere, conventional? Daar zit ik precies tegen aan, geeft steun maar hindert niet.
Aan mijn nieuwe zadel heb ik klittenbandwrongen, daarmee nog aan het zoeken wat niet in de weg zit maar wel net steun geeft als het nodig is.
Vandaag weer aan het puzzelen geweest met mijn fitter.