Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:33

Hoi WOW zadel bezitters! Ik ben benieuwd wie jullie als zadel fitter aanbevelen in de regio Haarlemmermeer.

Ik heb een vrij breed paard en wil graag weten of ik iets minder last van mijn heupen krijg met een wow zadel. Daarnaast ben ik natuurlijk benieuwd of mijn paard er goed onder blijft lopen.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:36

Heb je al eens een wow geprobeerd ? Er zijn trouwens zat andere zadels met een smalle twist toch ? Ik had overigens ook altijd last van mijn heupen en mijn paard bleek een zadel nodig te hebben met een bredere zit voor mij ( na mijn wow zadel ). Dat ging super nadat ik oefeningen als kleermakerszit ben gaan doen voor mijn heupen.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:38

Jazeker, en dat lag toevallig ook op een breed paard. Dat is mij toen heel goed bevallen, vandaar dat ik wil kijken of in combinatie met mijn paard het net zo fijn zit.

Daarnaast moet mijn paard er fijn onder kunnen lopen.

Edit: typo/zinsopbouw anders

Maris schreef:
Heb je al eens een wow geprobeerd ? Er zijn trouwens zat andere zadels met een smalle twist toch ? Ik had overigens ook altijd last van mijn heupen en mijn paard bleek een zadel nodig te hebben met een bredere zit voor mij ( na mijn wow zadel ). Dat ging super nadat ik oefeningen als kleermakerszit ben gaan doen voor mijn heupen.

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:26

Marion van Checkmate zit bij Haarlem, is goed. Bij mij kwam ze alleen niet meer opdagen vorig jaar zomer en reageerde niet meer op mail, app of telefoon. Geen idee waarom niet.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:36

Mariska van Oest komt bij mij maar die zit nu ook heel erg vol, ik ben ook al even bezig om een afspraak te plannen.
Dus ik denk dat je daar nieuw helemaal lastig tussen komt.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:39

sasika schreef:
Hoi WOW zadel bezitters! Ik ben benieuwd wie jullie als zadel fitter aanbevelen in de regio Haarlemmermeer.

Ik heb een vrij breed paard en wil graag weten of ik iets minder last van mijn heupen krijg met een wow zadel. Daarnaast ben ik natuurlijk benieuwd of mijn paard er goed onder blijft lopen.


Romi:
Romi van Eikendal
Equine-TotalFit
Hoofddorp/ Purmerend
Tel. +31 (06) 419 684 82
equinetotalfit@hotmail.com

Is ondertussen ook al iets van 6 jaar dealer, leuke nuchtere meid met kennis van zaken.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:02

Romi inderdaad is aan te bevelen

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:50

Die ga ik ook even onthouden!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:18

Bedankt voor de reacties, ik ga is k in kijken of ik met 1 van de dames een afspraak kan maken.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:18

Ik ben op zoek naar of een nieuwe WoW, of een nieuwe kussens voor mijn huidige WoW, zodat hij op mijn ruin kan passen. Hij heeft een onwijs brede schoft, die plat is van boven maar wel 8 cm breed is.
Wat voor kussens gokken jullie dat daar op passen?

(ik woon niet in de EU, dus zadel fitter kan helaas niet)

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:11

No tab met breed kussenkanaal misschien? Ddwg of DXWG

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:24

Iriscope schreef:
Ik ben op zoek naar of een nieuwe WoW, of een nieuwe kussens voor mijn huidige WoW, zodat hij op mijn ruin kan passen. Hij heeft een onwijs brede schoft, die plat is van boven maar wel 8 cm breed is.
Wat voor kussens gokken jullie dat daar op passen?

(ik woon niet in de EU, dus zadel fitter kan helaas niet)


SDW(SmalDressageWide)
Deze kussens zijn wat platter, uitermate geschikt voor het 'koudbloed-type'
Op Facebook heb je deze pagina:
https://www.facebook.com/groups/289262534742616/
Wordt zeer regelmatig op gepost, SDW is wel wat zeldzaam, maar wellicht vind je ze daar.

Op markplaats=> https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr SDWG ( de W staat voor Wide gullet=meer dan 6cm ruggengraat-breedte)

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:25

Nouvel schreef:
Mariska van Oest komt bij mij maar die zit nu ook heel erg vol, ik ben ook al even bezig om een afspraak te plannen.
Dus ik denk dat je daar nieuw helemaal lastig tussen komt.

Bij Mariska heb ik 2 of miss 3 maanden geleden al een afspraak bij maakt voor 20 okt

Karoena

Berichten: 133
Geregistreerd: 27-06-05

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:15

Ik vind mijn wow zadel heerlijk zitten, echt close contact. Nu is het punt dat mijn paard steeds een drukking krijgt op zijn ruggengraat. Ik heb al 4 verschillende wow fitters laten komen de afgelopen jaren. En niemand kan het probleem oplossen. Ik heb ooit een keer met een oude resin tree/Seat gereden. (Dat zadel had precies dezelfde kussens en hp als mijn zadel) Het scheelde een paar millimeter maar mijn paard had nergens last van. Had ik dat zadel maar overgenomen. (Ik kreeg wel een houten kont van die zitting ) Mijn paard zit dus tussen de curved en flat y bar in. Zodra het zadel drukt of te krap zit, reageert mijn paard meteen. Ik zou zo graag willen dat mijn zadel passend te krijgen is. Ik sta nog steeds achter het wow systeem.

Nu is mijn vraag: weten jullie hoe dit op te lossen is? Of toch maar op zoek naar een resin tree / seat?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:48

Ik dacht dat Nouvel een tijd terug schreef dat deze "tussenboom " weer on productie is ?? Ik weet niet zeker hoor, pb haar anders even.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:51

Edit: even voor je gezocht en Nouvel heeft het idd over een semi curved boom.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:54

Klopt

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:25

Ik heb voor mijn paard ook een semi curved. Was de enige die goed lag. Heeft me helaas wel een nieuw zadel gekost, had er twee liggen van mijn andere paarden. Een curved en flat. Beide niet passend te krijgen, de semi ligt perfect...

Karoena

Berichten: 133
Geregistreerd: 27-06-05

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:19

Oh ik hoop dat het met mijn huidige zadel is op te lossen. Ik heb nu geen geld om een heel nieuw zadel te kopen, helaas. Of zou ik alleen een andere nieuwe zitting kunnen kopen?

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:41

Dat kan ook alleen kwam het in verhouding voor mij voordeliger uit om mijn zadel compleet te verkopen/inruilen en een nieuwe te kopen. Zitting is ook aardig aan de prijs. Helaas is de semi er nog haast niet tweedehands

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:19

Het wil wel eens nut hebben engelse ebay in de gaten te houden of eens te googlen op engelse wow fitters die zadels over/ te koop hebben.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:57

Karoena schreef:
Ik vind mijn wow zadel heerlijk zitten, echt close contact. Nu is het punt dat mijn paard steeds een drukking krijgt op zijn ruggengraat. Ik heb al 4 verschillende wow fitters laten komen de afgelopen jaren. En niemand kan het probleem oplossen. Ik heb ooit een keer met een oude resin tree/Seat gereden. (Dat zadel had precies dezelfde kussens en hp als mijn zadel) Het scheelde een paar millimeter maar mijn paard had nergens last van. Had ik dat zadel maar overgenomen. (Ik kreeg wel een houten kont van die zitting ) Mijn paard zit dus tussen de curved en flat y bar in. Zodra het zadel drukt of te krap zit, reageert mijn paard meteen. Ik zou zo graag willen dat mijn zadel passend te krijgen is. Ik sta nog steeds achter het wow systeem.

Nu is mijn vraag: weten jullie hoe dit op te lossen is? Of toch maar op zoek naar een resin tree / seat?


Zijn het niet van die vocht bulten



http://www.wowsaddles.com/about-us/prac ... formation/
Kan je hier overlezen. Die van mij heeft het soms ook

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:59

MiniMaxi schreef:
Dat kan ook alleen kwam het in verhouding voor mij voordeliger uit om mijn zadel compleet te verkopen/inruilen en een nieuwe te kopen. Zitting is ook aardig aan de prijs. Helaas is de semi er nog haast niet tweedehands



Op de Engelse 2e hands wow Facebook komen ze regelmatig voorbij

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:16

koetjeboe schreef:
Zijn het niet van die vocht bulten



http://www.wowsaddles.com/about-us/prac ... formation/
Kan je hier overlezen. Die van mij heeft het soms ook


Heeft mijne idd ook soms last van, zowel destijds bij mn Custom als ook soms bij mn Wow. Zit ook op plekken waar zadel niet eens raakt, dus is altijd wel een misterie geweest. Maar geen last van, niet gevoelig, trekt zo weer weg

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:22

Ja bij die van mij net zo. Is niet warm niet gevoelig en met een kwartiertje zijn ze ook weer verdwenen. De ene keer zijn ze er wel en de andere keer niet