ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:02


Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:16

Ik heb sinds vandaag ook icevibe boots. Ik zag ook dat je meerdere trilpanelen in 1 boot kan doen. Weet iemand of dat ook echt beter werkt bij een peesblessure? Of ben je dan misschien teveel aan het trillen?
Ik hoop echt dat ze helpen bij het herstel van onze peesblessure. Mijn paard vond ze in ieder geval niet vervelend; ze bleef netjes staan.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:35

sorry vor het binnevallen en misschien een al 100-keer gevraagde vraag nog eens te stellen, maar heb enkel de eerste pagina gekocht. Hoeveel kost zo een pakket, komen ze per 2 en zijn er verschillende maten voor vanvoor en achter?

A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:13

Nanoukie, dat zijn dingen die je zo op het internet kunt vinden als je interesse hebt.
Ze gaan per 2 en er zijn 2 verschillende maten Full en extra Full.

En hier staan de prijzen : http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ots/110912

Ik heb ze 4 weken geleden van mijn man voor mijn verjaardag gehad, gebruik ze voornamelijk preventief.
Toen ik ze kreeg tikte paardlief zichzelf net die dag aan dus kan ik ze mooi testen. Geen vocht in zijn been voor het eerst in tijden na een verwonding !

Ving ook dat zijn benen sinds ik ze gebruik een stuk droger zijn geworden, echt tevreden :j

moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:14

Wie heeft ze en weet hoe lang ze zijn?
Ik vind het een prachtig systeem maar ik heb eigenlijk maat pony nodig.

x_joyce_x
Berichten: 613
Geregistreerd: 09-07-09
Woonplaats: Elst GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:04

moonfish13 schreef:
Wie heeft ze en weet hoe lang ze zijn?
Ik vind het een prachtig systeem maar ik heb eigenlijk maat pony nodig.


Volgens mij zijn ze ook in een kleiner maat verkrijgbaar heb ik gehoord ( wel in België )

viallie11
Berichten: 57
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:02

Heeft iemand ze in deze groep nog liggen die ze niet gebruikt en wil verkopen zoek ze voor de pezen het paardje wat ik rijd is 19 jaar maar heeft eerder een peesklap gehad helemaal hersteld maar been is af en toe wat voller en warm. Dus rade mijn instructrice deze ice vibes aan maar zijn aardig duur.

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:11

Ik heb niets te koop, maar wel een tip, bij Epplejeck, Paardendrogist of andere winkels hebben ze regelmatig kortingsacties met 25% korting op een artikel naar keuze, dat scheelt heel veel geld.

Knappe 2e hands kosten vaak hetzelfde, maar hebben garantie tot de deur.

CCS_unique
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-03-13

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:01

Hoi hoi! Kom eventjes binnenvallen. Vandaag heb ik de ice-vibe boots gekocht. Nu ben ik toch heel erg aan het twijfelen of de maat goed is. Ik heb een fries van 1,65 met 'normale' benen en weinig behang (Veredus peesbeschermers maat full zitten hem perfect). Ik heb de maat full gekocht en de uiteinden zitten zonder de ice packs gewoon tegen elkaar aan. Nu was toch flink aan het twijfelen of ze ook nog wel goed zouden passen met de ice packs erin (ik heb ze zo niet gepast omdat ik ze anders niet meer terug kan brengen naar de winkel). Mijn vraag is dan ook het verschil tussen Full en XL alleen in de lengte zit of ook in de omtrek van de boots? In de winkel hadden ze alleen maat full dus helaas kon ik deze niet vergelijken met maat XL :(

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:06

Is de ice vibe boot ook geschikt ter bevordering van herstel van een Schiegel? Of zal die daar niet nuttig voor zijn. Kan er zelf nog niet helemaal uit komen..

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:46

Excuus een Schiefel bedoeld ik :)

A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:02

Ik weet niet of ik hem op een schiefel zou gaan gebruiken.
Het is toch een stukje botweefsel wat beschadigd is en wat aan het genezen is en daardoor een soort van 'botwoekering' geeft.

Als het een actieve schiefel is zou ik hem er denk ik zelf niet voor gebruiken, maar ik weet niet hoe andere mensen daar over denken. Het lijkt me niet echt bevorderlijk voor het geïrriteerde botweefsel.

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:23

Zelf heb ik geen ervaring met dit product, dus dacht kan het beter in dit topic vragen :) Mocht iemand de ice vibe boots bij een schiefel hebben gebruikt hoor ik het heel erg graag!

A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:22

Ik zou paardendrogist als ik jou was eens een berichtje sturen.
Heb gisteren even gegoogled maar er kwamen geen resultaten naar voren.

Wellicht dat zei navraag kunnen doen bij de leverancier, paardendrogist is wat dat betreft heel behulpzaam.

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:30

Super bedankt voor de tip! Dan ga ik dat eens proberen :)

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:51

Ik heb ze maar besteld, aangezien ik als antwoord kreeg dat ze uitermate geschikt zouden zijn voor Schiefels. Oké dan. Ik verwacht ze morgen binnen te krijgen en ga ze zaterdag waarschijnlijk al uitproberen. Ben benieuwd!

Yom
Berichten: 3816
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:46

Ik kwam op dit topic uit bij het zoeken naar ervaring met de boots en volgens mij zijn jullie wel enthousiast hierover. Maar zou het nog nut hebben bij onze pony vraag ik me af

Hij staat nu al een tijd op de wei ivm peesblessure en is voor 85% genezen. E zat nog een beetje vocht bij de pees.
Hij blijft nog tot oktober op de wei en dan gaan we weer (na weer een DA controle natuurlijk) opbouwen.
Dus de blessure zit er al een poosje, heeft zo'n boot dan nog nut?

En welke maat zou goed zijn voor een D pony met dunne arabierenbeentjes :)
Normaal heeft ie cob

A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:49

Ik gebruik ze preventief, paard heeft geregeld wat vocht in de benen na een nacht op stal en ze verbeteren zichtbaar.

Als ik de reacties hier in het topic lees zou ik niet weten waarom ze niet bij kunnen dragen aan het herstel van de laatste 15%.
Ice vibe heeft alleen Full en extra full, ik zou dan gewoon de Full pakken.

Roos, heeft paardendrogist dat geantwoord dat het uitermate geschikt is voor schieffels? Wel interessant, ben wel benieuwd hoe dit bijdraagt aan de vermindering van de botwoekering bij een schieffel :j

Yom
Berichten: 3816
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:53

En is Full dan wel goed aan te passen naar maat cob zeg maar?

waar zijn ze het goedkoopst en zouden jullie 2e hands kopen?

A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:57

Nee aan de lengte kun je niets doen, je kunt wel d.m.v. klittenband de breedte redelijk goed aanpassen.
Groot vallen ze vind ik niet.

Ik vind dat ze tweedehands te duur zijn in verhouding met de nieuwprijs.
Je kunt het beste de website van de paardendrogist en Epplejeck in de gaten houden ivm de kortingsacties.

Yom
Berichten: 3816
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:58

Ja EJ heeft altijd korting ;)

Bedankt, ik ga die sites even in de gaten houden

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:19

EJ heeft nu 25% korting op artikel naar keuze! Zo heb ik die van mij ook gekocht, 2e hands is een risico, de trilplaten gaan op batterij, de levensduur is niet onbeperkt en voor hetzelfde is die nu net einde levensduur.
Gelukkig kan je alle elementen los van elkaar kopen.

Hoogte kan lastig aangepast worden, maar alles sluit met klitteband zodat je veel speelruimte hebt.

Yom
Berichten: 3816
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:05

wat ik me nog wel afvraag, je moet het cold pack in de vriezer leggen. Maar stel dus dat je die wil gebruiken na het rijden, hoe houden jullie die dan al die tijd zo koel?

sammie18
Berichten: 1345
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:57

In een koelbox of koeltas met de coolpacks van de icevibe om harde coolpacks of hard gevroren flesjes water heen.

Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:29

Ik heb juist altijd moeite om ze 'af te laten koelen'.
Ze zijn stijf bevroren als ik ze uit de vriezer haal.
Als ik klaar ben met trainen zijn ze soms nog te koud terwijl ik ze gewoon buiten laat liggen.
Ze worden echt niet snel warm.
Zon super bevroren ding tegen de benen lijkt mij ook niet de bedoeling..