WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:39

Ik zal woensdag even foto's maken. Morgen is verzorgsters dag dus dan ben ik er zelf niet. Maar het is echt volledig wit op de plaats van de kussens in vorm van de gehele kussens. Dus niet zo'n klein drukplekje zoals ik ze ken van manegepaarden maar echt huge!

Oh edit: zadel is laatst nagekeken februari jl. Hoefde niks aan gedaan te worden.
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 10-10-11 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

WonderWanita

Berichten: 2190
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:40

@ Laraax: Ik kreeg van Marjolein de tip Iris Smalbeek ;)

Zinn

Berichten: 4518
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Beerse, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:46

ik weet wel een gelijkaardig geval, daar zat er te weinig lucht in de kussens. Maar dat was dan een grote plek die bestond uit allemaal kleintjes...in totaal dan de vorm van de kussens...snap je :P Als je bij dat zadel op de kussen duwde, kon je ook de andere kant erdoor voelen. Lucht bijgepompt en het probleem was opgelost

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:50

Ik kan altijd de kussens volledig indrukken met m'n vinger tot ik de 'binnenkant' voel. Heb daar weleens naar gevraagd bij de fitter maar die was van mening dat de lucht zich verdeelt en er niet zo'n puntdruk ontstaat als ik op het zadel zit.

Zinn

Berichten: 4518
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Beerse, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:10

_Nelleke_ schreef:
Ik kan altijd de kussens volledig indrukken met m'n vinger tot ik de 'binnenkant' voel. Heb daar weleens naar gevraagd bij de fitter maar die was van mening dat de lucht zich verdeelt en er niet zo'n puntdruk ontstaat als ik op het zadel zit.


hmm, dat was bij het zadel waar ik het over heb dus ook, en dat was wel degelijk het probleem... Na het lucht bijpompen heeft dat paard nooit meer plekjes of bultjes gehad...ik ben geen fitter, maar ik vind dit wel verdacht :P

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:43

Schangah schreef:
Je kunt even bij de MFSC navragen wie van de afgestudeerde mfsc-ers in jouw buurt flair kunnen inbouwen. Hoeft dan alleen maar aan de voorkant.

Daar kreeg ik een adres van in Overloon, 1.25 uur reistijd vanaf mijn stal. :+ ... :D In elk geval wel bedankt voor de tip!

Kaspar schreef:
Diaan bel even met Noor bewegings wetenschappen. Ze zit vlak bij jou in de buurt en kan je zeker verder opweg helpen.

Haar site heb ik gezien en die ga ik ook zeker even een mailtje sturen, bedankt!

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:22

Waarmee komen de maten van de headplate (boommaten) van wow overeen bij andere merken zadels? Ben eigenlijk best benieuwd wat voor 'gewone' boommaat mijn paard zou hebben.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:41

Mijne heeft een 3 en dat komt overeen met de witte/extra wijde van Wintec. Dat is het enige dat ik weet. :D

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:43

2005 schreef:
Waarmee komen de maten van de headplate (boommaten) van wow overeen bij andere merken zadels? Ben eigenlijk best benieuwd wat voor 'gewone' boommaat mijn paard zou hebben.


van de website:
Our No.0 fit is the equivalent of a narrow and our No.3 is the equivalent of an extra wide. Our No.9 fit is an 8X wide!

Wordt dan iets van:
0 narrow
1 medium
2 wide
3 extra wide

Maar dat zegt dan niets van maten van andere zadels omdat iedere fabrikant een eigen maattabel erop na zal houden.

De medium van BR is niet de medium van Ideal.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:09

_Nelleke_ Hoe bedoel je met witte plekken onder het zadel.? Bedoel je dat het onder de kussens niet nat is van het zweet.?

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:28

Ik kan mijn kussen ook indrukken en dan voel ik de andere kant erdoor heen. Maar als ik het zadel even op zijn rug neerleg en dan met vlakke hand op de kussens druk dan raak ik echt niets en is de lucht inderdaad mooi verdeeld. Ik denk niet dat je dit moet testen met een paar vingers erin drukken maar met vlakke hand op de kussens dan verdeeld de lucht zich.

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:17

@ elco: met witte plekken bedoel ik van die witte haren als drukplek.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:22

_Nelleke_ schreef:
@ elco: met witte plekken bedoel ik van die witte haren als drukplek.



Och oké, maar dat is niet van een week dan moet hij daar al veel langer last van hebben..
Das wel balen.. Heb je al met je fitter contact gehad hierover.?

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:11

Ik lees net in een ander topic dat DAP Bodegraven tegen iemand heeft gezegd dat de meeste paarden die daar komen met peesblessures in de rug gereden worden met een Wow. (dus dat de blessure aan de Wow kan liggen in dat geval, niet dat ze er mee gaan rijden als ze dat hebben :) )
Iemand hier ooit iets over gehoord? Ik heb hier nl nog nooit van gehoord. En mijn paard z'n rug is er juist fijner van geworden.

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:12

dat klinkt vreemd... :S

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:14

Needje schreef:
Ik lees net in een ander topic dat DAP Bodegraven tegen iemand heeft gezegd dat de meeste paarden die daar komen met peesblessures in de rug gereden worden met een Wow. (dus dat de blessure aan de Wow kan liggen in dat geval, niet dat ze er mee gaan rijden als ze dat hebben :) )
Iemand hier ooit iets over gehoord? Ik heb hier nl nog nooit van gehoord. En mijn paard z'n rug is er juist fijner van geworden.


Nog nooit van gehoord, je zou bijnda DAP bodegraven gaan bellen om te vragen naar de uitleg.

Maar wellicht is het iets in de trant van:
Meer beweging in de rug vanwege de lucht en de boomopbouw en dat de spieren/pezen dat niet aan kunnen omdat ze voorheen jaren lang stug en strak onder het zadel vast hebben gelegen en nu ineens bewegings ruimte hebben.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:26

Ja daar dacht ik ook als eerste aan Mri. :D :D
Ik had al gekeken of ze een emailadres hebben. Maar je kan alleen bellen. En ik haat bellen. haha

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:31

eigenlijk zou ik zeggen: bel gewoon. Als ze je niet direct kunnen helpen dan laat je gewoon je e-mail adres achter :D

Mar van een Wow een peesblessure in de rug? nee, lijkt me stug. Van een ZM zadel lijkt me geloofwaardiger :)

Zinn

Berichten: 4518
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Beerse, België

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:37

dat is net een als zeggen dat de meeste paarden daar binnenkomen met peesblessures, altijd met peesbeschermers gereden worden...ik geloof zoiets gewoonweg niet. heb al veel DAen rare uitspraken horen doen, rare dingen zien doen, zelf over/bij mijn eigen paarden terwijl ik ernaast sta...tja :D

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:24

Ik kan er ook niet bij hoor. Maar dacht dat misschien een van jullie er ook van had gehoord.

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:44

Needje schreef:
Ik kan er ook niet bij hoor. Maar dacht dat misschien een van jullie er ook van had gehoord.

Mag ik vragen waar dat topic staat over peesblessure in de rug?
Ben erg benieuwd.........

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:46


Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:05

Dan je voor de link. Ik heb Bodegraven ook als kliniek, gelukkig kom ik er tegenwoordig weinig ;)
Ikzelf doe bij iedere zadelcheck een paar dagen daarvoor of erna een check-up door de fysio. De laatste keer was zijn rug lekker los.
Zou het niet zo kunnen zijn dat veel mensen een wow aanschaffen nadat ze veel ellende hebben gehad met zadels. En dat zon blessure al ontstaan is in de voorafgaande periode.
Er zitten best wat mensen met een wow zadel in dit topic, ben benieuwd of iemand hier zon blessure heeft gehad tijdens het gebruik van de wow........
Ik vind Bodegraven een goede kliniek maar ben wel erg benieuwd wat er precies aan het zadel is dat dit zou veroorzaken.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:15

gevaarlijke uitspraak van zo'n grote kliniek kun je toch heel wat mensen die zich er niet in verdiepen of verdiept hebben afschrikken of juist laten twijfelen aan hun zadel.

Ik heb wel meer verhalen gehoord van mensen met een wow die ineens bulten ea krijgen onder het zadel wat ze bij een wol zadel nooit hadden. Logisch ook want ineens kunnen de huid en de spieren meer bewegen en komen evt blessures of stramheden ineens naar boven. Heb het zelf ook bij 1 paard gehad die kreeg steeds naast de ruggengraad een lange bult die bleek onder een wol zadel voordat wij dr hadden een spierblessure op te hebben gelopen onder de wow moest deze spier meer gaan doen om weer bij te komen waardoor daar meer beweging kwam en daar zag je dus de eerste paar maanden een zachte bult. Toen het paard meer bij was gekomen in de rug hebben we de bult niet meer terug gezien.

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:25

Ja ik vind het ook een heftige uitspraak, ben benieuwd welke da het gezegd heeft......
Nouja ik blijf elke 6 maanden maar een fysio ckeck houden voor mijn gemoedsrust :D

Dus bij jouw paard was het ook een blessure van een ander zadel?