WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:16

Ik rijd ook met een paard altijd met bontsjabrak onder de Wow. Wel eentje van mattes en direct op de huid, zodat de ruggegraat voldoende vrijheid houdt. De merrie loopt daar het fijnste mee. Mijn fitter is recent langsgeweest en heeft het zadel ook aangepast met dit bontje eronder, zodat de combinatie past. Als je paard gevoelig is op de rug zou ik zeker niet schuwen om het in jouw geval in de winter ook te gebruiken!

Maris schreef:
pantarhei schreef:
Maris ik zou je een pro lite pad, multiple riser aanraden, kan je voor en achter vullen en dus de dikte bepalen, hiermee heb ik voor de wow al veel spieren teruggehaald met mijn oude passier die niet oke was. Nu met Wow groeien ze verder door. En ja, je raadt het vast al, die niet goed liggende passier was prima volgens eerder genoemde zadelmaker....... en die van de familie zelf zeg maar, niet dat hulpje, daar heb ik geen ervaring mee en dus ook geen mening over


ik weet niet pantarhei, met de wow groeien zijn rugpspieren ook niet echt meer, geloof ik. De wow past ook gewoon goed ( tenminste dat hoop ik dan ). Het is meer om de bespiering wat op te vangen in de winter.

kim1207

Berichten: 2372
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: in t west brabantse land

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:46

ik zoek n wow headplate 2 en 3

pff weet t ff niet meer, ik word in mn zadel voorover gezet, marjeolein is gestopt, ik heb geen idee wie ik moet vragen. Ik had iris smalbeek gemaild, maar die vind ik erg commercieel. Kost me ongeveer 150 euro om zadel weer aan te passen en ik moet betalen voor mn headplates. baal ervan want ik heb ze van 0 -4 allemaal gehad maar steeds ingerild, n kan dat opeens dus niet meer gratis....

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:21

Kerry doet dat wel. Die wisselt ze gewoon om.

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:36

Eleonora zit, bij jou in de buurt. Maar die ken je wellicht? Ik ben heel erg tevreden met haar ondanks dat je ook bij haar voor alles moet betalen. Een hp inruilen kost je de helft van de nieuwprijs. Daar wordt gewoon grof aan verdiend aangezien die dingen tot in lenten van dagen als nieuw worden doorverkocht, maar a la...

Belker

Berichten: 15351
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:37

Needje schreef:
Ik lees net in een ander topic dat DAP Bodegraven tegen iemand heeft gezegd dat de meeste paarden die daar komen met peesblessures in de rug gereden worden met een Wow. (dus dat de blessure aan de Wow kan liggen in dat geval, niet dat ze er mee gaan rijden als ze dat hebben :) )
Iemand hier ooit iets over gehoord? Ik heb hier nl nog nooit van gehoord. En mijn paard z'n rug is er juist fijner van geworden.

Mijn paard had een peesblessure in de rug en ik reed toen met WoW.
Paard had over de hele lengte van waar het zadel lag ontstekingen.
Zadeel was bij door hun nameten ook passend.

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:32

Iris wisselde ook altijd gewoon de headplates om !

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:40

Belker schreef:
Needje schreef:
Ik lees net in een ander topic dat DAP Bodegraven tegen iemand heeft gezegd dat de meeste paarden die daar komen met peesblessures in de rug gereden worden met een Wow. (dus dat de blessure aan de Wow kan liggen in dat geval, niet dat ze er mee gaan rijden als ze dat hebben :) )
Iemand hier ooit iets over gehoord? Ik heb hier nl nog nooit van gehoord. En mijn paard z'n rug is er juist fijner van geworden.

Mijn paard had een peesblessure in de rug en ik reed toen met WoW.
Paard had over de hele lengte van waar het zadel lag ontstekingen.
Zadeel was bij door hun nameten ook passend.


Was dat zadel niet gewoon te hard opgepompt? Als ik op het zadel zit, kan ik met mijn hand onder de kussens en voel ik nog beweging in de lucht. Er zit ook (behoorlijk wat) foam in de kussens, ik denk dat dat ervoor zorgt dat het zacht blijft voelen, tenzij de lucht natuurlijk zo hard is opgepompt dat de foam constant wordt ingedrukt. Dan kan een zadelmeting wel constateren dat de ligging klopt, maar dan is het voor het paard toch niet prettig.

Hoe zag je eigenlijk dat je paard peesontstekingen had? Was het dikker/bobbelig of extreem gevoelig?

Belker

Berichten: 15351
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:50

Het zadel was niet te hard opgepompt. Hand kon eronder, alles bewoog mooi mee.
Mijn paard werd steeds meer niet zadelmak. Met name het opstijgen was niet zonder gevaar. Omdat hij daarvoor een lichte blessure aan zijn been had gehad dacht ik dat het daar vandaan kwam en zijn we terug naar de kliniek gegaan. Been was goed. Toen moest ik er op. Daarna zonder zadel en daar was hij een stuk relaxter mee. Conclusie, probleem zit in de rug. Daar op verder gekeken en toen kwam dit eruit.

Ik vind het concept WoW mooi, zeker de aanpasbaarheid door de diverse bouwpanelen, alleen mijn twijfel zit in het gebruik van lucht. Ook al verplaatst de lucht, ik blijf erbij dat lucht een "harde" vulling is.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:07

Headplates kun je zelf ook gewoon rechtstreeks bestellen in Engeland he :)

Dan heb je ze iig voor jezelf ;)

Ik rij overigens ook met een bontje onder mijn wow :)

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:38

Belker schreef:
Het zadel was niet te hard opgepompt. Hand kon eronder, alles bewoog mooi mee.
Mijn paard werd steeds meer niet zadelmak. Met name het opstijgen was niet zonder gevaar. Omdat hij daarvoor een lichte blessure aan zijn been had gehad dacht ik dat het daar vandaan kwam en zijn we terug naar de kliniek gegaan. Been was goed. Toen moest ik er op. Daarna zonder zadel en daar was hij een stuk relaxter mee. Conclusie, probleem zit in de rug. Daar op verder gekeken en toen kwam dit eruit.

Ik vind het concept WoW mooi, zeker de aanpasbaarheid door de diverse bouwpanelen, alleen mijn twijfel zit in het gebruik van lucht. Ook al verplaatst de lucht, ik blijf erbij dat lucht een "harde" vulling is.



En wat was de reactie van je fitter en Wow zelf?

Belker

Berichten: 15351
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:55

Geen idee, die heb ik hier niet mee geconfronteerd.
Ik heb het wel op de Equitana met de bedenker van WoW besproken en die had er nog nooit van gehoord. Maar omdat de ontstekingen van voor tot achter zaten (van de schoft tot het achterste draagpunt) was het duidelijk het zadel.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:55

Goed dat je het met David Kempsell hebt besproken, hij kan dan ook bekijken wat er eventueel nog verbeterd moet worden. Misschien dat het probleem bij gevoelige paarden met een nog dikkere foamlaag weg is bijvoorbeeld? Ik noem maar wat hoor.
Ik ben het met je eens Belker als je bedoelt dat lucht alleen een 'harde' vulling kan zijn. Het is wel optimaal schokdempend trouwens, kijk maar naar auto- en fietsbanden. Maar ik denk dat de combinatie met zachte foam zowel boven als onder het luchtkussen je het beste van beiden kan combineren. Het leer moet dan wel mooi zacht zijn en beweging toelaten en het klittenband moet zo afgesteld zijn dat de luchtkussens helemaal omsloten worden door het foam (dit is niet altijd het geval, en als het foam niet goed zit dan heb je een harde rand in je kussens wat onprettig is voor je paard, makkelijk op te lossen door het klittenband even los te halen, foam goedleggen en klittenband heel precies weer vastmaken).
Maar goed, ik ben geen expert of onderzoeker dus het zijn allemaal veronderstellingen van mijn kant.

Anne76
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 02:30

Schangah schreef:
Ik ben van tevoren gewaarschuwd dat het paard onder een wow veel ruimer, grootser gaat bewegen en dat veel eigenaren dan zoiets hebben van gaan met die banaan. Hierdoor ontstaan overbelastingen. Mij werd geadviseerd hier goed op te letten en het paard rustig op te bouwen met een wow.

Dat is optisch bedrog, lucht vertraagt de beweging waardoor jij het gevoel hebt dat het paard groter gaat bewegen. WOW is een grote kwakzalverij.

Ruiters zitten echt slecht op die zadels, en paarden die moeten regelmatig worden bijgevuld, alleen maar omdat het zadel leegloopt, echter roept de wow fitter dat het paard is veranderd.

echt meiden en heren, wake up, je wordt rondom getild waar je bijstaat.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 02:35

Anne76 schreef:
Schangah schreef:
Ik ben van tevoren gewaarschuwd dat het paard onder een wow veel ruimer, grootser gaat bewegen en dat veel eigenaren dan zoiets hebben van gaan met die banaan. Hierdoor ontstaan overbelastingen. Mij werd geadviseerd hier goed op te letten en het paard rustig op te bouwen met een wow.

Dat is optisch bedrog, lucht vertraagt de beweging waardoor jij het gevoel hebt dat het paard groter gaat bewegen. WOW is een grote kwakzalverij.

Ruiters zitten echt slecht op die zadels, en paarden die moeten regelmatig worden bijgevuld, alleen maar omdat het zadel leegloopt, echter roept de wow fitter dat het paard is veranderd.

echt meiden en heren, wake up, je wordt rondom getild waar je bijstaat.


Zo en waarop baseer je deze beschuldigingen..??
Ervaring met een WOW zadel.?? Er wel eens mee gereden.??

knollentuin
Berichten: 10401
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:40

Anne76 schreef:
Schangah schreef:
Ik ben van tevoren gewaarschuwd dat het paard onder een wow veel ruimer, grootser gaat bewegen en dat veel eigenaren dan zoiets hebben van gaan met die banaan. Hierdoor ontstaan overbelastingen. Mij werd geadviseerd hier goed op te letten en het paard rustig op te bouwen met een wow.

Dat is optisch bedrog, lucht vertraagt de beweging waardoor jij het gevoel hebt dat het paard groter gaat bewegen. WOW is een grote kwakzalverij.

Ruiters zitten echt slecht op die zadels, en paarden die moeten regelmatig worden bijgevuld, alleen maar omdat het zadel leegloopt, echter roept de wow fitter dat het paard is veranderd.

echt meiden en heren, wake up, je wordt rondom getild waar je bijstaat.


ik moet hier erg om lachen... optisch bedrog _O- ja hoor :evaw:

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:43

Laat mij dan maar lekker getild worden. :D

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:03

Hier een hele tevreden Wow gebruiker :D .
Ondertussen lopen mijn beide paarden onder een wow zadel en ga ik mijn springzadel (wol) inruilen voor springzweetbladen. En daar zit nu dus het "probleem". Mijn harnachement voor het springen is bruin en mijn dressuurzadel is zwart.

Dit zou betekenen dat ik bij mijn zwarte zitting, bruine zweetbladen ga nemen. Maar welke kleur bruin? En is het mooier om ook zwart in de zweetbladen te nemen? Wie kan met mij meedenken? :D

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:10

Anne76 schreef:
Schangah schreef:
Ik ben van tevoren gewaarschuwd dat het paard onder een wow veel ruimer, grootser gaat bewegen en dat veel eigenaren dan zoiets hebben van gaan met die banaan. Hierdoor ontstaan overbelastingen. Mij werd geadviseerd hier goed op te letten en het paard rustig op te bouwen met een wow.

Dat is optisch bedrog, lucht vertraagt de beweging waardoor jij het gevoel hebt dat het paard groter gaat bewegen. WOW is een grote kwakzalverij.

Ruiters zitten echt slecht op die zadels, en paarden die moeten regelmatig worden bijgevuld, alleen maar omdat het zadel leegloopt, echter roept de wow fitter dat het paard is veranderd.

echt meiden en heren, wake up, je wordt rondom getild waar je bijstaat.


Ik heb een paard die toch echt aangeeft als hij last van een zadel heeft. De Wow geeft veel meer schoudervrijheid waardoor het paard beter gaat bewegen in het voorbeen. Overigens vraag ik mij af of je iemand die 3 berichten heeft geplaatst en haar profiel niet heeft ingevuld serieus moet worden genomen. Waarvan twee negatieve berichten over de wow.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:16

Nou anders die van mij wel := Mijn ruin is vreselijk meiperig met wat er op zn rug ligt en loopt heerlijk onder een wow daarbij kan ik dr heel goed op zitten.

Heb je slechte ervaringen met wow prima maar onderbouw ze dan aan deze posts heeft niemand iets

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:16

Je zou bijna denken dat het iemand is die er baat bij heeft om een WoW slecht af te schilderen...
Of eigenlijk weet je dat als zeker :P

Belker

Berichten: 15351
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:12

Die van mij geeft ook duidelijk aan of een zadel past of niet. Daarom kreeg ik vliegles omdat ik bleef volhouden dat het zadel pastte en goed lag....
Helaas voor hem had hij gelijk.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:30

Dus is dan de Wow de oorzaak van de problemen, of was je dat zelf door door te rijden....

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:58

Wat een onzin en als je zoiets zegt Anne dan moet je het onderbouwen. Er zitten op dit forum mensen die al jaren ervaring hebben met de wow, zelf gebruik ik hem ook nu een jaar. Totaal geen slechte ervaringen en mijn jonge paard is fijn los in zijn lijf. Er zullen absoluut mensen met slechte ervaringen zijn over de Wow, net als bij elk ander zadel. Maar als iemand slechte ervaringen heeft met een wolzadel dan zijn toch niet alle wolzadels direct slecht. En ik denk dat ook heel veel mensen te weinig hun zadel (wol of lucht) laten checken en dan komen de problemen vanzelf. Veel mensen hebben het geld voor een check er niet voor over en stellen dat vaak uit.......... Ik vind het een raar bericht en ben erg benieuwd naar jou ervaring met de wow!

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:14

Ja, of ze laten m trouw checken, maar blijkt de zadelpasser niet kundig.
Ik heb met mn oude zadel ook te lang doorgereden. Mijn paard staakte niet eens, maar toch had ik het idee dat het niet goed lag. Echter zei de zadelpasser elke keer weer dat ie gewoon goed lag.
Uiteindelijk een ander eens laten kijken en die vond m niet goed liggen (wat te breed. Iets wat me niet echt voor kon stellen) maar kon zelf niet alles aanpassen en doorgestuurd. Die persoon vond m ook niet passend, echter vond deze m te krap. Na de uitleg van deze persoon viel voor mij alles op z'n plaats. En ben ik over gegaan op Wow. (Waarin ie idd een bredere boom nodig bleek te hebben.)
Nu kan ik wel gaan roepen dat dat merk zadel verrot is. Maar ik heb er zelf mee doorgereden, met de gevolgen van dien.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:18

Of een zadel goed is of slecht.. Dat ligt voor een heel groot deel aan de zadelmaker.
Dit geldt voor zowel wow zadels als andere zadels. Dus als iemand in dit geval een slechte ervaring heeft met een wow zadel, hoeft dit niet te betekenen dat het hele concept slecht is of dat een wow niet een goede keuze kan zijn.

Dit geldt natuurlijk ook voor andere zadels.

Ik heb vaak het idee dat er over wow zadels heel erg zwart/wit wordt gekeken.