[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:36

Uudje, je vond de Kifra zadelvormige pad niet mooi onder de Barocco. Die heb ik eens op FB geplaatst. Dan zou ik vooral niet voor de Burioni gaan ;-)

ollielief
Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:38

Hoi allemaal! Ik overweeg om de Kifra-pad Square Purple cotton te kopen voor mijn Ghost Veneto Piccolo zadel. Ik twijfel alleen of het er mooi onder gaat passen, aangezien de ruglengte van het dekje vrij lang is. Hebben jullie toevallig ervaring met dit dekje onder een Veneto Piccolo? Het leek me een super vette combinatie met mijn paarse wedstrijdjasje, maar twijfel of het niet 'hė kleine Fjord, waar ga je met dat dekje naartoe?' gezicht wordt...

Afbeelding

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:19

ollielief schreef:
Hoi allemaal! Ik overweeg om de Kifra-pad Square Purple cotton te kopen voor mijn Ghost Veneto Piccolo zadel. Ik twijfel alleen of het er mooi onder gaat passen, aangezien de ruglengte van het dekje vrij lang is. Hebben jullie toevallig ervaring met dit dekje onder een Veneto Piccolo? Het leek me een super vette combinatie met mijn paarse wedstrijdjasje, maar twijfel of het niet 'hė kleine Fjord, waar ga je met dat dekje naartoe?' gezicht wordt...

[ [url=m/7Tnnqs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat het te lang word onder een piccolo.
Ik heb de “normale” pads van Kifra en zie op de website dat de square 3cm langer is.

Ik heb zelf de normale maat ghost op mijn haflinger.

Afbeelding

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:23

Onder mijn normale maat Ghost vind ik een Kifra square pad te groot. Maar smaken verschillen ;-) Misschien heeft Kitty foto’s van de square pad onder een Piccolo?

ollielief
Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:27

Sterrenpony schreef:
ollielief schreef:
Hoi allemaal! Ik overweeg om de Kifra-pad Square Purple cotton te kopen voor mijn Ghost Veneto Piccolo zadel. Ik twijfel alleen of het er mooi onder gaat passen, aangezien de ruglengte van het dekje vrij lang is. Hebben jullie toevallig ervaring met dit dekje onder een Veneto Piccolo? Het leek me een super vette combinatie met mijn paarse wedstrijdjasje, maar twijfel of het niet 'hė kleine Fjord, waar ga je met dat dekje naartoe?' gezicht wordt...

[ [url=m/7Tnnqs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat het te lang word onder een piccolo.
Ik heb de “normale” pads van Kifra en zie op de website dat de square 3cm langer is.

Ik heb zelf de normale maat ghost op mijn haflinger.

[ [url=m/gjqAxm.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zam_Cas schreef:
Onder mijn normale maat Ghost vind ik een Kifra square pad te groot. Maar smaken verschillen ;-) Misschien heeft Kitty foto’s van de square pad onder een Piccolo?



Oké, bedankt voor de reactie allebei! Ik was er al bang voor dat het wat groot zou zijn... Jammer, het leek me wel heel vet!

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5032
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:22

Ollielief, ik zoomde even in om naar je dekje te kijken. Welke maat ghost pad heb je daar onder de piccolo liggen? Vind het een mooie combi!
Zag met inzoomen ook dat hij zijn tong uitsteekt, wat een grappig gezicht!

ollielief
Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:45

Sica schreef:
Ollielief, ik zoomde even in om naar je dekje te kijken. Welke maat ghost pad heb je daar onder de piccolo liggen? Vind het een mooie combi!
Zag met inzoomen ook dat hij zijn tong uitsteekt, wat een grappig gezicht!


Ik heb gewoon de bijbehorende Veneto Piccolo pad eronder liggen! Past ook heel fijn, maar vind een vierkant dekje toch ook wel altijd hele mooi staan.
Ja, Ravel heeft geen snijtanden meer (vooral aan zijn gebit kan je zijn leeftijd zien, hij is 25), dus hij steekt nu zijn tong weleens uit. Ik vond het op deze foto ook heel schattig

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:21

Leuke foto Ollielief! En die tong is inderdaad leuk, alsof hij het heel inspannend vindt om te doen.... +:)+

PS, mogen we de foto's gebruiken??? _/-\o_

ollielief
Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:33

Kwetal schreef:
Leuke foto Ollielief! En die tong is inderdaad leuk, alsof hij het heel inspannend vindt om te doen.... +:)+

PS, mogen we de foto's gebruiken??? _/-\o_


Hihi, ja ik heb het idee dat de tong vaker buitenboord komt als hij heel geconcentreerd is. Wat mij betreft mogen de foto's zeker gebruikt worden! Misschien alleen ook even contact opnemen met de fotograaf, want ik heb ze niet zelf gemaakt.

hier staan in ieder geval nog alle foto's tussen die Geralda van ons heeft gemaakt op Equiday! https://www.flickr.com/photos/133453798 ... 1275327448

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:53

Dat zag ik - ik laat het watermerk wel zichtbaar op de foto staan.... Er zitten nog meer leuke foto's bij inderdaad. :j

Petrichor

Berichten: 10576
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:36

De Lazy Mountain vandaag binnen gekregen en gelijk even getest!

Gelijk toen ik ging zitten was ik aangenaam verrast, het zadel is echt oprecht zacht en zit inderdaad als een huis en het is niet breed. Ik had zelfs niet het gevoel breder te zitten dan dat ik in mijn wintec zat. Na wat stappen gedraaft en ook toen had ik niet echt het gevoel boomloos te rijden, zadel zit zoals hier al is gezegd als een huis. Wel zit het zadel niet zo prettig met gewone beugelriemen, ik heb al fenders besteld dat is even afwachten. Voor de rest heb ik het idee dat dit niet de juiste pommel is voor haar daarom heb ik ook maar heel kort gereden. De pommel is sowieso kneiter hard wat al niet prettig is en wellicht te klein ook, iemand die van een foto kan zien welke maat dit is? In elk geval is er een L fork onderweg. :) Volgens mij moet het zadel en sowieso de pad ook nog wat meer naar achter. Ik vraag mij ook af hoe zit het met het wol? Kan dat wol loslaten van het leer waar het aan vast zit? Ik ontdekte net namelijk een klein stukje dat was los gelaten daar zit nu een heel klein gaatje. En mocht dit slijten kan je dan een nieuwe zitting bestellen?

Hier even wat foto's:

Voor het rijden:
Afbeelding

Na het rijden:

Afbeelding

En dan de pommel:

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:24

Zo, da's een oude pommel! Die past wellicht ook niet ideaal in dit zadel.

Dit zadel heb je gekocht toch...? Er zijn ook geheel lederen Lazy Mountain zadels.
Mocht dat nog wat zijn voor jullie of iemand anders: Daarvan heb ik er nu toevallig een maat 1 en maat 2 liggen die met een kleine korting weg mogen.

Of een losse zitting gekocht kan worden is wat onzeker. Het is me wel eens gelukt om een losse zitting te bestellen, maar ze doen het liever niet. En ik wacht nu al enkele weken op een reactie op een custom made aanvraag voor een losse zitting.

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:17

Zo, als alles goed is is mijn massimo (zelfs met een beetje winst) verkocht! Ik zal zodra corona een beetje "is gaan liggen" eens kijken naar een ghost test zadel. Heb er goede hoop voor :D

Petrichor

Berichten: 10576
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:46

Klopt pmarena ik heb dit zadel gekocht. Tot nu toe ben ik voorzichtig heel erg positief! Waarom voorzichtig: omdat zadels in het begin wel vaker fijn zijn bij mij, vaak komen de klachten pas als ik er langer op rij. Hoewel ik heel eerlijk moet zijn ik bij dit zadel wel direct had toen ik ging zitten ja dit is echt heel heel fijn. :) Nu heel hard duimen dat dit zadel ook zo fijn is bij meer dan 30 km.

Zijn die helemaal leren zadels net zo fijn en zacht als die met wol??

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:00

Petrichor schreef:
Klopt pmarena ik heb dit zadel gekocht. Tot nu toe ben ik voorzichtig heel erg positief! Waarom voorzichtig: omdat zadels in het begin wel vaker fijn zijn bij mij, vaak komen de klachten pas als ik er langer op rij. Hoewel ik heel eerlijk moet zijn ik bij dit zadel wel direct had toen ik ging zitten ja dit is echt heel heel fijn. :) Nu heel hard duimen dat dit zadel ook zo fijn is bij meer dan 30 km.

Zijn die helemaal leren zadels net zo fijn en zacht als die met wol??


Jazeker!

uudje

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:24

Ben nog een beetje aan het rondkijken voor een pad voor onder mijn barocco nu de burioni afvalt, Zat aan grandeur te denken. Maar kwam net dus ook de christ tegen. Helemaal niet aan gedacht dat die onder een boomloos zadel kunnen.
Ik vind het een prachtige pad( wel kneiters duur, maar och krijg toch vakantie geld en ga nergens heen) maar past hij ook onder een barocco. Is er iemand bekend mee? Heb wel veneto met een christ zadelvormig model gezien op internet en ook barefoot Maar nog nooit een ghost met dit model.

Afbeelding

marley93

Berichten: 6051
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:35

Hi, ik kom hier nog even mijn hoofd om de hoek steken. :)

Ik heb nu de Barefoot Cherokee met een kifrapad eronder. De inlages zijn nieuw, en dikker dan de inlages waarmee ik het zadel heb getest.
Nu merk ik dat het zadel tijdens het rijden naar achteren schuift. Inmiddels zijn we er drie weken mee aan het rijden, maar met de test pad hadden we dit probleem niet. Kan dit nieuwigheid zijn omdat het lamsvel ook nog best glad is vergeleken met de andere pad? Of omdat er nu dikkere inlages in zitten?
Of kan het zijn dat ik toch gewoon een gaatje strakker kan aansingelen naarmate het zadel meer inzakt?Ik heb een volledig elastische singel (supersingel van FRA) dus ik ben bang dat ik te strak aansingel omdat het met wat meer gemak gaat.

Caira
Berichten: 26086
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:36

Waarom doe je niet gewoon een halfpad? Dan kun je elk dekje eronder doen. Dat heb ik ook met mijn barocco.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:38

marley93 schreef:
Hi, ik kom hier nog even mijn hoofd om de hoek steken. :)

Ik heb nu de Barefoot Cherokee met een kifrapad eronder. De inlages zijn nieuw, en dikker dan de inlages waarmee ik het zadel heb getest.
Nu merk ik dat het zadel tijdens het rijden naar achteren schuift. Inmiddels zijn we er drie weken mee aan het rijden, maar met de test pad hadden we dit probleem niet. Kan dit nieuwigheid zijn omdat het lamsvel ook nog best glad is vergeleken met de andere pad? Of omdat er nu dikkere inlages in zitten?
Of kan het zijn dat ik toch gewoon een gaatje strakker kan aansingelen naarmate het zadel meer inzakt?Ik heb een volledig elastische singel (supersingel van FRA) dus ik ben bang dat ik te strak aansingel omdat het met wat meer gemak gaat.

Van onder af:
De FRA/Westip?Ghost singel is echt heel stug elastiek, als je die te strak krijgt ben je de sterkste vrouw van Nederland of je hebt een hefboom gebruikt.... dus nog een gaatje strakker mag.

Vaak wordt lamsvel als gladder ervaren, maar helaas zijn niet alle paarden eender en hangt het ook nog van winter- of zomervacht af. Maar goed, het zou kunnen dat het daardoor schuift.

kan het zijn dat het zadel naar de gewenste plek schuift (waar hij wil liggen)? Misschien leg je hem verder naar voor? Of heb je de singelstoten scheef gebruikt???

DubbelFun

Berichten: 88929
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:40

marley93 schreef:
Nu merk ik dat het zadel tijdens het rijden naar achteren schuift. .................Kan dit nieuwigheid zijn omdat het lamsvel ook nog best glad is vergeleken met de andere pad?

Is het echt lamsVEL?? Dan zóu het ook kunnen dat de haren van het lam ook naar achteren wijzen. Net als de haren op je paard. Hierdoor heb je gladde richting op gladde richting en kan de boel idd gaan glijden.

marley93

Berichten: 6051
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:49

Bedankt voor de snelle reacties! :)

Ik zal even foto's maken van voor- en na het rijden de volgende keer, dat ben ik nu vergeten. Voor mijn gevoel gaat het zadel iets te ver naar achteren, maar ik merk niets aan mijn paard qua lopen dat het hem ergens dwarszit.
De singel heet echt supersingel. Het is inderdaad wel erg stug elastiek, dus hij kan waarschijnlijk ook wel een gaatje strakker. Hij is overig ook ontzettend aan het verharen, dus dat zal ook niet meehelpen.

@Dubbeldun Even de pad opgezocht. Er staat wel dat het lamsvel is. En ik lees nu ook dat het vooral in het begin glad is waardoor het zadel kan gaan schuiven. :Y) Ook goedemorgen.
Citaat:
- lamsvel is, vooral wanneer het net nieuw is, glad en kan bij ronde paarden ervoor zorgen dat het zadel sneller schuift


Mysterie opgelost. En toch wellicht nog een gaatje erbij op de singel.

pmarena

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:24

Ander materiaal inlages dat kan natuurlijk ook een verschil maken :j

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:45


Petrichor

Berichten: 10576
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:28

Vandaag de L fork er in gedaan, hoe vinden jullie dat het zadel zo ligt?

Hebben jullie met een boomloos zadel ook dat opstijgen een stuk lastiger is? Ik kom er wel op maar ik voel wel dat het zadel naar mij toe komt, ondanks gebruik van een krukje. Is hier iets aan te doen?
Afbeelding

Afbeelding

uudje

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:25