[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10443
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:36

Ik ben heel blij met de anatomische singel van kifra horse.

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:26

Die is Idd erg fijn

dianaw33

Berichten: 1891
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:07

Vraagje: ik heb een ghost zadel in gebruik maar die moet op termijn nieuwe singelstoten. Wie, hoe en waar doe ik dat/laat ik dat doen?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:15

dianaw33 schreef:
Vraagje: ik heb een ghost zadel in gebruik maar die moet op termijn nieuwe singelstoten. Wie, hoe en waar doe ik dat/laat ik dat doen?

Bestellen bij je dealer.... :)*

dianaw33

Berichten: 1891
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:31

Kwetal schreef:
dianaw33 schreef:
Vraagje: ik heb een ghost zadel in gebruik maar die moet op termijn nieuwe singelstoten. Wie, hoe en waar doe ik dat/laat ik dat doen?

Bestellen bij je dealer.... :)*


Kun je die zelf eraan zetten dan? Sorry, niet verder gekeken: ding gekocht, aan dochter meegegeven voor een trainingspaard van haar en kwam er net achter dat de singelstoten geen schoonheidsprijs verdienen. Dus misschien een domme vraag...

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:51

Ja hoor, ik heb er een PDF bestandje van welke ik kan sturen

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:30

dianaw33 schreef:
Vraagje: ik heb een ghost zadel in gebruik maar die moet op termijn nieuwe singelstoten. Wie, hoe en waar doe ik dat/laat ik dat doen?

Kwetal schreef:
Bestellen bij je dealer.... :)*


dianaw33 schreef:
Kun je die zelf eraan zetten dan? Sorry, niet verder gekeken: ding gekocht, aan dochter meegegeven voor een trainingspaard van haar en kwam er net achter dat de singelstoten geen schoonheidsprijs verdienen. Dus misschien een domme vraag...


Geen domme vraag - maar je kunt ze er inderdaad zelf aanzetten, of desnoods even naar iemand met 2 rechter handen (of de schoenmaker) :)

Jippie_G

Berichten: 327
Geregistreerd: 22-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:28

Duhelo schreef:
Banaansingel helpt.


Ik ga dit eerst maar eens proberen dan, bedankt

Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:47

Mag ik hier nog een keer een vraag stellen over de Christ Iberica Plus?
Ik heb maat 36, zou maat pony dan het best passen voor mij?

Voor het beeld:
Afbeelding

siskeh
Berichten: 8680
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:04

Ik denk het haast wel, ik heb met maat 38/40 ook in een maat pony gereden.

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:14

Mijn ghost roma zadel is binnen bij suzanne van buitenzinnig <3
Vrijdag zal ik hem in huis hebben :+:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Narcissa
Berichten: 3055
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:19

Mooie kleurkeuze sterrenpony :D

*wachten duurt lang*

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:34

Narcissa schreef:
Mooie kleurkeuze sterrenpony :D

*wachten duurt lang*


Dankje wel :D
Wachten viel uit eindelijk mee met 6 weken :D

Skogan

Berichten: 794
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:10

dianaw33 schreef:
Vraagje: ik heb een ghost zadel in gebruik maar die moet op termijn nieuwe singelstoten. Wie, hoe en waar doe ik dat/laat ik dat doen?


Ik heb nieuwe Singelstoten. Ze waren te kort voor mijn paard, dus moest ik nieuwe bestellen die 10cm langer zijn.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:37

Vraagje: Ik heb van de week voor het eerst sinds een halfjaar weer met mijn Barefoot Cheyenne gereden. Hij lag goed op mijn pony, is niet verschoven, geen rare zweetvlekken (al hebben we ook niet hard gewerkt, maar toch). Maar ik had het idee dat mijn benen heel ver naar achter lagen, terwijl ik niks heb aangepast aan mijn beugels. Dit zit niet echt comfortabel. Het was wel de eerste keer dat hij op deze pony lag. Ik kan me niet herinneren dat ik hier eerder last van heb gehad. Herkent iemand dit misschien? En zo ja, hebben jullie het kunnen oplossen? Ik heb helaas geen foto kunnen laten maken want ik was alleen op stal, dus moet het nu hebben van enkel mijn eigen gevoel

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:47

StormMilagro schreef:
Vraagje: Ik heb van de week voor het eerst sinds een halfjaar weer met mijn Barefoot Cheyenne gereden. Hij lag goed op mijn pony, is niet verschoven, geen rare zweetvlekken (al hebben we ook niet hard gewerkt, maar toch). Maar ik had het idee dat mijn benen heel ver naar achter lagen, terwijl ik niks heb aangepast aan mijn beugels. Dit zit niet echt comfortabel. Het was wel de eerste keer dat hij op deze pony lag. Ik kan me niet herinneren dat ik hier eerder last van heb gehad. Herkent iemand dit misschien? En zo ja, hebben jullie het kunnen oplossen? Ik heb helaas geen foto kunnen laten maken want ik was alleen op stal, dus moet het nu hebben van enkel mijn eigen gevoel


Als de pony nog niet heel oud is, is hij mogelijk gegroeid? Of mogelijk is de bespiering veranderd?
Bij BF kun je de beugelophanging toch in het geheel naar voren plaatsen als je de zitting optilt?

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:50

Skippy01 schreef:
StormMilagro schreef:
Vraagje: Ik heb van de week voor het eerst sinds een halfjaar weer met mijn Barefoot Cheyenne gereden. Hij lag goed op mijn pony, is niet verschoven, geen rare zweetvlekken (al hebben we ook niet hard gewerkt, maar toch). Maar ik had het idee dat mijn benen heel ver naar achter lagen, terwijl ik niks heb aangepast aan mijn beugels. Dit zit niet echt comfortabel. Het was wel de eerste keer dat hij op deze pony lag. Ik kan me niet herinneren dat ik hier eerder last van heb gehad. Herkent iemand dit misschien? En zo ja, hebben jullie het kunnen oplossen? Ik heb helaas geen foto kunnen laten maken want ik was alleen op stal, dus moet het nu hebben van enkel mijn eigen gevoel


Als de pony nog niet heel oud is, is hij mogelijk gegroeid? Of mogelijk is de bespiering veranderd?
Bij BF kun je de beugelophanging toch in het geheel naar voren plaatsen als je de zitting optilt?


Deze pony had dit zadel nog niet opgehad. Hij leek zelf juist blij met het zadel. Ik zal eens gaan kijken naar de beugelophanging, dit heb ik nog niet geprobeerd!

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:00

Heb je wel ook de pommel-maat gecheckt op je pony voordat je ermee bent gaan rijden?
Als hij niet in balans ligt kan het ook voor onhandig zitten zorgen.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:04

Eveyy schreef:
Heb je wel ook de pommel-maat gecheckt op je pony voordat je ermee bent gaan rijden?
Als hij niet in balans ligt kan het ook voor onhandig zitten zorgen.


Yes heb ik gedaan. Hij heeft maat m en die pommel heb ik er nu ook inzitten. Misschien dat ik dan toch iets met die beugelophanging heb gedaan?

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:12

Kan, hoeft niet. Elk zadel ligt anders op een ander paard.. tenzij ze echt precies dezelfde bouw en beweging hebben.. even kijken of het met verplaatsen fijner zit, kwestie van uitproberen :)

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:42

Ik ga ermee aan de slag, dankjewel!

dianaw33

Berichten: 1891
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:04

Buitenzinnig schreef:
Ja hoor, ik heb er een PDF bestandje van welke ik kan sturen


Top, moet lukken dan, bedankt allemaal voor de info.

dianaw33

Berichten: 1891
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:05

Skogan schreef:
dianaw33 schreef:
Vraagje: ik heb een ghost zadel in gebruik maar die moet op termijn nieuwe singelstoten. Wie, hoe en waar doe ik dat/laat ik dat doen?


Ik heb nieuwe Singelstoten. Ze waren te kort voor mijn paard, dus moest ik nieuwe bestellen die 10cm langer zijn.


Ze moeten op een IJsje hier, dus ik denk dat kortere bij mij prima zullen passen, Alleen verzendkosten vanuit Frankrijk zullen best pittig zijn.

Skogan

Berichten: 794
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:03

dianaw33 schreef:
Ze moeten op een IJsje hier, dus ik denk dat kortere bij mij prima zullen passen, Alleen verzendkosten vanuit Frankrijk zullen best pittig zijn.


De verzendkosten vallen reuze mee. Zeker met mondial Relay

Sheran

Berichten: 17261
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:21

Ook hier maar eventjes... is er misschien iemand die mij wat advies zou kunnen geven mbt bijrijdpaard? Het gaat om overnemen, en zou gek graag wat meningen van paardenmensen horen. Ik zet het liever niet op internet, dat voelt niet zo goed, maar ik kan het uitleggen in PB :)

Verder even niets bij te dragen. Alleen dat paardje erg fijn loopt onder de London :D