Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stal_Fiore

Berichten: 9378
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:23

dieseltje09 schreef:
[ [url=m/QlQJvM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze kwam voorbij op insta, die ziet er wel heel interessant uit! Combi tussen de Stubben en micklem


Ik vraag me af wat het nut van de clipjes is bij sperriem en kaakriem. Aangezien aan de andere kant van het hoofd geen clipje zit, kan je deze riemen dus niet verwijderen.


Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:27

Als ik het goed begreep zit er ook nog eens een zwarte frontriem aan ipv een met steentjes..

darkadia

Berichten: 5269
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:30

Wordt idd geleverd met een gewone ‘kale’ frontriem. Ik vind hem eerlijk gezegd ook nog eens dicht tegen de ooraanzet zitten op de foto’s.
De clips lijken mij bedoeld dat je hem nog sneller aan kan doen, en maar 1x hoeft af te stellen.

Maar idd voor de prijs en de betaalbare alternatieven, zou ik deze al laten hangen.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:40

Edit; anderen waren mij voor
Ik denk eenmalig afstellen en vervolgens makkelijk hoofdstel aan/af doen?

Ik volg het topic even. Zag in de OP dat er inmiddels enkele modellen beschikbaar zijn zonder sperriem. Na jaren western harnachement (wel klassiek dressuur rijdend) ga ik met mijn jonkie weer terug overstappen naar engels harnachement. Heb het allemaal niet zo gevolgd dus ik val van de ene verbazing in de andere, wat er allemaal te koop is tegenwoordig :')

Zijn er hier mensen die zo'n model zonder sperriem hebben? Welke zijn fijn en vallen goed?

darkadia

Berichten: 5269
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:32

Fillis schreef:
Edit; anderen waren mij voor
Ik denk eenmalig afstellen en vervolgens makkelijk hoofdstel aan/af doen?

Ik volg het topic even. Zag in de OP dat er inmiddels enkele modellen beschikbaar zijn zonder sperriem. Na jaren western harnachement (wel klassiek dressuur rijdend) ga ik met mijn jonkie weer terug overstappen naar engels harnachement. Heb het allemaal niet zo gevolgd dus ik val van de ene verbazing in de andere, wat er allemaal te koop is tegenwoordig :')

Zijn er hier mensen die zo'n model zonder sperriem hebben? Welke zijn fijn en vallen goed?


Ja ik! Heb sinds kort de horsegear Styx en paard reageert er erg fijn op. Veel rustiger met zijn mond dan met een riempje voorlangs. Foto’s staan eerder in dit topic.

Quir

Berichten: 17398
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:02

Vraag me eigenlijk altijd wel af waarom er op sommige hoofdstellen van die klipjes zitten, voelt om één of andere reden oncomfortabel of zo. Zal alleen wel niet. :))

Misschien kunnen jullie mij verder helpen?
Ben eigenlijk opzoek naar een leren rijkaptoom die er ook netjes en niet zo lomp eruit ziet als de meeste. Bit bevestigd laag op het bakstuk (micklem achtig), maar ook zonder bit bruikbaar en dus als sidepull. Drie ringen op de neusriem, breed/anatomisch kopstuk en liefst inclusief 2 paar teugels met klipjes.

Eigenlijk zoals die van human&horse, alleen die is pas in oktober beschikbaar in de pony maat. Maar misschien weten jullie alvast een vergelijkbare? Grote kans dat deze er uiteindelijk toch ook nog komt, maar zoek voor nu ook al zo iets...


Afbeelding
Deze heeft trouwens dus ook van die klipjes. :+

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:18

darkadia schreef:
Fillis schreef:
Edit; anderen waren mij voor
Ik denk eenmalig afstellen en vervolgens makkelijk hoofdstel aan/af doen?

Ik volg het topic even. Zag in de OP dat er inmiddels enkele modellen beschikbaar zijn zonder sperriem. Na jaren western harnachement (wel klassiek dressuur rijdend) ga ik met mijn jonkie weer terug overstappen naar engels harnachement. Heb het allemaal niet zo gevolgd dus ik val van de ene verbazing in de andere, wat er allemaal te koop is tegenwoordig :')

Zijn er hier mensen die zo'n model zonder sperriem hebben? Welke zijn fijn en vallen goed?


Ja ik! Heb sinds kort de horsegear Styx en paard reageert er erg fijn op. Veel rustiger met zijn mond dan met een riempje voorlangs. Foto’s staan eerder in dit topic.

Dankje, deze had ik gezien inderdaad! Ik hou hem in m'n achterhoofd want ik vind hem wel mooi! (peerd is net 2 geworden, dus die heeft voorlopig nog geen hoofdstel nodig :') )

Crista

Berichten: 3027
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:59

Stal_Fiore schreef:
dieseltje09 schreef:
[url=m/QlQJvM.jpg]Afbeelding[/url]

Deze kwam voorbij op insta, die ziet er wel heel interessant uit! Combi tussen de Stubben en micklem


Ik vraag me af wat het nut van de clipjes is bij sperriem en kaakriem. Aangezien aan de andere kant van het hoofd geen clipje zit, kan je deze riemen dus niet verwijderen.


[url=m/vVIXy1.png]Afbeelding[/url]


Ohhhhh ik ben verliefd! Precies wat ik zoek! En ook nog in de juiste kleur bruin zo te zien! Op de site lijkt hij trouwens lichter bruin als op de foto van insta!
En wat ik fijn vindt ten opzichte van de micklem, je kunt de bakstukken afzonderlijk van de neusriem afstellen en hij zit toch vast aan je neusriem!

Vindt hem alleen inderdaad wel een tikje prijzig....... Maarja, ben wel al heel lang op zoek naar precies dit!
En vindt die klipjes ergens ook wel chique ofzo.

Hmmmm... Maar dan... Welke maat.....

Fritsfrats

Berichten: 480
Geregistreerd: 28-06-09

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:21

Heb het topic al doorgespit maar nig niet gevonden wat ik zoek.
Iemand tips voor een hoofdstel met lage neusriem?

Heb nu het L'equi Siro hoofdstel maar die ga ik verkopen. Is toch echt te groot voor mijn paard en pak altijd hoofdstel met lage neusriem. Heb maat full in het zwart, mocht iemand interesse hebben.
Alleen hoofdstel met lage neusriem is aan vervanging toe.

Rambo micklem heb ik ook maar blijf toch de lage neusriem het fijnste vinden

pluisje88

Berichten: 8127
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:28

Ik heb een rossner livorno (te koop) prima hoofdstel maar ik gebruik hem niet meer sinds ik de mycklem heb

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:32

tanee_blaze schreef:
Heb het topic al doorgespit maar nig niet gevonden wat ik zoek.
Iemand tips voor een hoofdstel met lage neusriem?

Heb nu het L'equi Siro hoofdstel maar die ga ik verkopen. Is toch echt te groot voor mijn paard en pak altijd hoofdstel met lage neusriem. Heb maat full in het zwart, mocht iemand interesse hebben.
Alleen hoofdstel met lage neusriem is aan vervanging toe.

Rambo micklem heb ik ook maar blijf toch de lage neusriem het fijnste vinden

Hooks chester! Mijn merrie loopt fijner op een lage neusriem maar die trok altijd scheef en zat niet mooi. De hooks chester past super en daar loopt ze ook super mee.

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:22

Ik had juist de Hooks Chester, maar die heb ik weggedaan omdat paard er echt waardeloos mee liep, ik ben weer terug naar m'n lage neusriem.

MarjanB

Berichten: 16604
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:28

Hebben ze bij hooks niks met alleen lage neusriem?

Iemand hier ervaring met de imber van hooks? Die lijkt wat meer op het hoofdstel wat ik laatst geprobeerd heb en waar ze fijn op liep. Maar als ik op de plaatjes kijk lijkt de chester er ook op maar die is dan verstelbaar. Of is er nog een verschil aan de neusriem? En hoe vinden de paarden het losse kopstuk?

Fritsfrats

Berichten: 480
Geregistreerd: 28-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:40


mavantos

Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:02

tanee_blaze schreef:
Hooks heeft helaas geen echte lage neusriemen alleen de ijslanders variant zonder keelriem en dat is geen optie.

Hooks Chester vind ik te veel lijken op de Micklem die ik al heb en ook niet mee rijd.

Heb nu deze gezien:
http://royalhorseshop.com/product/611/dyon-new-english-collectie-hoofdstel-met-duit/


Deze heb ik in het zwart. Heel fijn hoofdstel van mooie kwaliteit. Valt naar maat (ik heb gewoon Full). Op dit moment gebruik ik het hoofdstel niet, maar is echt een heel fijn ding.

Capriootje

Berichten: 6788
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:01

Die dy’on is inderdaad heel fijn. Ik heb hem al een tijdje met ook nog een extra Engelse neusriem erbij. Super fijn hoofdstel :j

Fritsfrats

Berichten: 480
Geregistreerd: 28-06-09

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:14

Mavantos en capriootje, hoe valt het hoofdstel qua maat bij jullie?
Heb de micklem en Siro nu in full maar daar zit alles op het laatste gaatje en nog los. Denk dat ik deze dan wel in cob nodig heb.

mavantos

Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:07

tanee_blaze schreef:
Mavantos en capriootje, hoe valt het hoofdstel qua maat bij jullie?
Heb de micklem en Siro nu in full maar daar zit alles op het laatste gaatje en nog los. Denk dat ik deze dan wel in cob nodig heb.


Ik heb maat Full en kon zowel bij eentje die maat full draagt en bij eentje die ook nog wel eens een maatje cob nodig had. Die droegen overigens Micklem ook maat full. Vind het hoofdstel normaal vallen, dus zou hetzelfde doen als dat je andere hoofdstellen zijn.

Als je echt twijfelt zou ik voor een cob gaan, maar wel even kijken of je kan ruilen voor een full als dat nodig is.

Capriootje

Berichten: 6788
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:30

Mijn paard heeft full maar wel een redelijk klein hoofd voor zijn stokmaat van 1,74 en alles zit netjes in het midden. Wat mavantos zegt zou ik ergens bestellen waar je goede service krijgt en kan ruilen. Ik heb mijne via horseridersclassics besteld toen en fijne hulp gekregen via whatsapp. in mijn geval ging dat om de kleur bruin.

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:44

Inmiddels nog steeds geen ander hoofdstel...

Hoe waren hier de ervaringen met de Equibling Boston? Ik zag er een op MP voorbij komen, maar ben bang dat een full te groot gaat zijn.

Echt moeilijk hoor, een fijn hoofdstel zoeken die de zenuwen vrij laat, maar wat bovenal past...

MarjanB

Berichten: 16604
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:03

PSvanLot schreef:
Inmiddels nog steeds geen ander hoofdstel...

Hoe waren hier de ervaringen met de Equibling Boston? Ik zag er een op MP voorbij komen, maar ben bang dat een full te groot gaat zijn.

Echt moeilijk hoor, een fijn hoofdstel zoeken die de zenuwen vrij laat, maar wat bovenal past...


Stalgenoot heeft die en is zeer tevreden dacht wel dat ze echt groot vielen.

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:20

Dat hoorde ik idd ook. Las hier ook berichten dat paarden er niet fijn op lopen.

Echt onhandig dat het niet eerst kunt testen. Zo wordt het een duur grapje als je steeds moet bestellen en weer weg als het niet werkt.

pluisje88

Berichten: 8127
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:26

Zijn er replica multibridles? Het gaat me om het Kaptoom ringetje. Alleen paar Kaptooms gehad maar die zijn allemaal te grof en lomp voor mijn paard.

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:14

pluisje88 schreef:
Zijn er replica multibridles? Het gaat me om het Kaptoom ringetje. Alleen paar Kaptooms gehad maar die zijn allemaal te grof en lomp voor mijn paard.


https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Kwam deze net tegen maar weet niet of je dat bedoeld.

Nouvel

Berichten: 28583
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:16

pluisje88 schreef:
Zijn er replica multibridles? Het gaat me om het Kaptoom ringetje. Alleen paar Kaptooms gehad maar die zijn allemaal te grof en lomp voor mijn paard.


Ik heb er jaren geleden eentje gekocht, daar werd wel bij gezegd dat het hoofdstel mogelijk niet sterk genoeg was om op dat ringetje te longeren.
Voor aan de hand werken kan het denk wel.