Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse_123

Berichten: 3788
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:20

Ik rijd ook met de S-hack. In de bak gewoon met bit, dan is de hack niet echt handig, maar buiten gaat het prima. De meeste (endurance) wedstrijden ook met hack, heel soms wordt hij drammerig en dan merk ik wel dat ik minder te zeggen heb, maar dan heb ik datzelfde probleem evengoed als met bit. Als we gaan buitenrijden met grote groepen en te weinig tempo (ons verenigingsweekend met een hoop dressuurcombinaties bv) dan rijd ik zelfs met pessoa omdat hij anders alleen maar loopt te duwen met zowel hack als gewoon trensje. Met de pessoa is het een duidelijke ophouding en dan is het gewoon weer goed.
Ik heb eerst kin en kaakgekruist geprobeert maar dit vond hij niet prettig, vooral de kaakgekruiste niet, zodra hij die aanhad was hij erg gespannen. Met de hack nooit problemen gehad, reageert hij vanaf het eerste moment heel fijn op en het is buiten wel handig met eten en drinken. Daarnaast wil ik het hem op een lange afstand zo prettig mogelijk maken, en hoewel ik niks tegen een bit heb denk ik toch dat het zonder bit net iets comfortabeler is allemaal.

btw, neusriem en kinriem vd hack is gewoon biothane met neopreen onderlegd, niks geen ijzer oid.

Waaslander
Berichten: 338
Geregistreerd: 12-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:24

Nessa schreef:
Ik ben het er ook niet helemaal mee eens. De mijne is er heel hard vandoor geknald. In rengalop door het bos. Ik had niks meer te zeggen (hackamore). Uiteindelijk ben ik heel hard gevallen (cap gescheurd en een hersenschudding).

Later bleek dat ze enorm vast zit in haar rug. Dus dit eruit knallen zal daar ook wel mee te maken hebben.
Ik ben na de val wel weer gaan rijden met bit in de bak (ook hier staakte ze met vallen tot gevolg)
Maar ze reageerde veel en veel beter. Niet hangen, zelf hoofd mooi laag dragen en op zit en stem te rijden. Bitloos maakte ze zich enorm sterk in haar hals, enorm hangen, werd haast een trekwedstrijdje.

Natuurlijk het ervandoorgaan had niks te maken met bitloos. Wel ben ik erachter gekomen dat ze dus veel lichter en fijner te rijden is met bit.


doet wat raar om dit te lezen, heb net hetzelfde meegemaakt een maand geleden met mijn tinker, wel met bit (dubbel gebroken trens). Bij hem zat bekken vast maar weet niet of dit de oorzaak was. Ik rij nu (voorlopi) met een billy allen shank buiten, probeer weer vertrouwen te krijgen. Ook in rengalop in het bos en niks meer te zeggen, met been achter boom blijven hangen en achter op mijn hoofd gevallen, een week erg duizelig en nog steeds last van nek en rug. Met S-hackamore heb ik sowieso niks te zeggen, hoezo scherp? Op dit westernbit rijdt hij voorlopig erg fijn, ligt ook rustig in de mond

Ilse_123

Berichten: 3788
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:30

Volgens mij is het een beetje een misverstand dat een hackamore zo mega scherp is. In de springsport wordt gereden met hackamores met ijzer in de neusriemen en kinkettingen, die maken het scherp. Een gewone s-hack met leer of biothane is, indien hij goed hangt, echt niet mega scherp. Daarbij is het een directe release i.t.t. sidepulls ect, en dat maakte het voor mijn paard veel fijner, sidepull vond hij erg verwarrend en kaakgekruist gewoonweg onprettig.

jokari

Berichten: 8779
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:36

kaakgekruist werkt hier ook voor geen meter. :(
En ik voel mij echt niet schuldig als ik een klein hackje om mijn haflinger hang, als die wilt gaan, dan gaat ze toch. :D Op stem en zit terugrijden is allemaal goed en wel, maar zij panikeert gewoon veel te makkelijk. Als dat hackje net voldoende kan zijn om haar bij mij te houden, dan vind ik dat zowel voor haar als voor mij een fijne oplossing. :)
In de piste rij ik haar net zo goed met sidepull, kaptoom als dubbelgebroken bitje, maar no way dat ik daarmee de baan op ga.

Jammer dat de Doma dan toch niet was wat je er van verwachtte, car0linee.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:40

Knap dat je weer buiten bent gaan rijden waaslander.
Ik ben nu 2 dagen weer aan het rijden (na osteopaat behandeling). Gisteren buitenritje gemaakt. Ik was toch behoorlijk nerveus. Hopelijk is het vertrouwen snel terug.

Elk paard reageert weer anders op een optoming. Als de mijne fijner te rijden is met bit, tja dan maar bit. Zelfs mijn lesgeefster vind haar beter lopen met bit (zij is voorstander voor bitloos)

Dus ik ben niet zozeer tegen bit en pro bitloos. Wel ben ik pro vriendelijk rijden :D
Laatst bijgewerkt door Nessa op 15-06-16 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Berichten: 8779
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:45

Nessa schreef:
Wel ben ik pro vriendelijk rijden :D

en dat is natuurlijk waar het om gaat. Het is maar de ruiterhand die een optoming onvriendelijk maakt, nietwaar. (ok ja, uitzonderingen daar gelaten, er zijn optomingen die zelfs zonder ruiterhand niet bijster sympathiek zijn)

Waaslander
Berichten: 338
Geregistreerd: 12-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:58

Nessa schreef:
Knap dat je weer buiten bent gaan rijden waaslander.
Ik ben nu 2 dagen weer aan het rijden (na osteopaat behandeling). Gisteren buitenritje gemaakt. Ik was toch behoorlijk nerveus. Hopelijk is het vertrouwen snel terug.

Elk paard reageert weer anders op een optoming. Als de mijne fijner te rijden is met bit, tja dan maar bit. Zelfs mijn lesgeefster vind haar beter lopen met bit (zij is voorstander voor bitloos)

Dus ik ben niet zozeer tegen bit en pro bitloos. Wel ben ik pro vriendelijk rijden :D


ben ook nog nerveus hoor :-) heb geen bak dus moest meteen terug buiten en ook alleen..... dit weekend is mijn zus wel meegereden met de fiets, dat voelde beter. Gisteren weer alleen, was ik terug meer nerveus maar er is niks gebeurd
8 juli nog eens laten nakijken door osteopaat
weet niet of ik terug ooit biltloos ga rijden, misschien als we elkaar meer kennen (heb hem nog maar 3 maanden) maar het hoeft van mij niet percé. ik haal alleen de teugels aan als het nodig is dus voel mij niet schuldig over 'straf' bit

MarliesV

Berichten: 15265
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:58

Kom hier meteen binnen met een brutale vraag:

Is er iemand in mijn omgeving (Hellendoorn, wil er best een stukkie voor rijden) die 1 of meerdere optomingen in maat Cob heeft die ik eens mag uitproberen?

Wil graag eens testen met mijn haf en weet dat ik maar 5 minuten hoeft te rijden om te weten of het wat gaat worden. Maar om daar telkens wat voor te bestellen is ook zo jammer.

Voorkeur gaat denk ik uit naar kaakgekruist of sidepull. Wil graag wel 'in contact' blijven rijden omdat ik merk dat zij dit wegens een slechte rug nodig heeft, ook buiten.

darkadia

Berichten: 5274
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:01

@marliesV Ben je KNHS lid? Dan kun je via bitloos punt NL hoofdstellen lenen tegen klein bedrag. Heb ik toen ook gedaan. Heel handig!

Ik ben trouwens ook niet voor of tegen bit, ruiterhand bepaalt veel. Maar net wat er werkt voor dat paard. Het is wel zo dat bit door gewicht altijd iets meer druk geeft dan bitloos, wanneer je met losse teugel rijdt.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:36

Nessa schreef:
Knap dat je weer buiten bent gaan rijden waaslander.
Ik ben nu 2 dagen weer aan het rijden (na osteopaat behandeling). Gisteren buitenritje gemaakt. Ik was toch behoorlijk nerveus. Hopelijk is het vertrouwen snel terug.

Elk paard reageert weer anders op een optoming. Als de mijne fijner te rijden is met bit, tja dan maar bit. Zelfs mijn lesgeefster vind haar beter lopen met bit (zij is voorstander voor bitloos)

Dus ik ben niet zozeer tegen bit en pro bitloos. Wel ben ik pro vriendelijk rijden :D


Dit is dus ook mijn visie al kom ik vaak over alsof ik alleen bitloos goed vind. Ik gebruik geen bit omdat ik het niet nodig vind/heb. Waarom ies extra's gebruiken als het niet nodig is? Maar in zo'n geval is het dus wél nodig en heb ik er geen problemen mee en zou ik het zelf ook gebruiken :j

Dat gezegt zou ik zelf wel eerst kijken naar eventueel een andere bitloze optoming en ook of er rijtechnisch een reden is (of medisch). Alvorens naar een bit te grijpen. En als ik een bit zou nemenzou ik wel een bitfitter laten komen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:01

car0linee schreef:
Ik vind het leuk dit eens getest te hebben. Weer eens wat anders. Maar een perfect passende bosal lijkt me dus vrij moeilijk te vinden zijn als ik jullie berichten zo lees. Dan klinkt het onmogelijk. Het zou voor mij ook als hoofdstel erbij worden dus heb er ook geen 100en euros voor over. Jammer!


Daar liep ik zelf ook een beetje tegenaan.
Niet alleen de prijs, maar vervolgens ook dat die dingen een kleine ramp zijn qua onderhoud want ze kunnen eigenlijk niet tegen stof, water, zand of huidvet en daarmee som je wel zo ongeveer het hele paard op. -O-
Je moet ze dus eigenlijk steeds na gebruik schoonmaken (maar ook weer niet te vaak met zeep/creme want daar kunnen ze ook niet tegen) en ook weer niet te nat/droog opslaan. Natuurlijk kun je daar ook gewoon schijt aan hebben, maar dan gaan de rawhide strengen werken/zich losduwen van elkaar en dan wordt hij ruw.


Biothane is trouwens superfijn materiaal om mee te werken. Gewoon biothane is van dat glimmende spul dat veel gebruikt wordt door endurance ruiters, maar beta-biothane heeft een matte buitenkant met een oppervlak dat leer nabootst. Het ziet er dus net uit als leer, alleen is het veel sterker (ook de dunne variant) en hoef je het nooit schoon te maken. Door de rubberachtige buitenlaag voelt het een beetje anti-slip in je handen als het droog is, als het nat wordt is wordt het net zo glad als leer. Het enige nadeel is de prijs, het is gewoon duur.
Maar dan weer een voordeel: het heeft kleurtjes! :#

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:12

xyzutu2 schreef:
car0linee schreef:
Ik vind het leuk dit eens getest te hebben. Weer eens wat anders. Maar een perfect passende bosal lijkt me dus vrij moeilijk te vinden zijn als ik jullie berichten zo lees. Dan klinkt het onmogelijk. Het zou voor mij ook als hoofdstel erbij worden dus heb er ook geen 100en euros voor over. Jammer!


Daar liep ik zelf ook een beetje tegenaan.
Niet alleen de prijs, maar vervolgens ook dat die dingen een kleine ramp zijn qua onderhoud want ze kunnen eigenlijk niet tegen stof, water, zand of huidvet en daarmee som je wel zo ongeveer het hele paard op. -O-
Je moet ze dus eigenlijk steeds na gebruik schoonmaken (maar ook weer niet te vaak met zeep/creme want daar kunnen ze ook niet tegen) en ook weer niet te nat/droog opslaan. Natuurlijk kun je daar ook gewoon schijt aan hebben, maar dan gaan de rawhide strengen werken/zich losduwen van elkaar en dan wordt hij ruw.


Biothane is trouwens superfijn materiaal om mee te werken. Gewoon biothane is van dat glimmende spul dat veel gebruikt wordt door endurance ruiters, maar beta-biothane heeft een matte buitenkant met een oppervlak dat leer nabootst. Het ziet er dus net uit als leer, alleen is het veel sterker (ook de dunne variant) en hoef je het nooit schoon te maken. Door de rubberachtige buitenlaag voelt het een beetje anti-slip in je handen als het droog is, als het nat wordt is wordt het net zo glad als leer. Het enige nadeel is de prijs, het is gewoon duur.
Maar dan weer een voordeel: het heeft kleurtjes! :#


Bedankt voor je uitleg over biothane _/-\o_ !

Mariett

Berichten: 4450
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:24

Ik werk graag met touwhalsters, en ik wilde er binnenkort een nieuwe laten knopen. Alleen ik loop er een beetje tegenaan dat die van mij een beetje begint te schuiven nu hij iets losser is gaan zitten. Ik heb nu natuurlijk vooral 'normale' touwhalsters, en één freestyle halster. Even voor het beeld:
Normaal halster:
http://www.equiplay.eu/extraplaatjes/to ... _meten.jpg

Freestyle halster:'
http://www.horseinmind.nl/wp-content/up ... 00x300.jpg

Het bakstuk bij het freestyle halster is dus een stuk korter. Ik heb het gevoel dat hij het halster daarmee stabieler houdt en meer bij het oog vandaan. Is dat ook waar? Hoe zal ik mijn nieuwe halster (laten) knopen, zoals het eerste touwhalster of zoals de tweede (reden dat ik die niet gebruik is omdat ik het touw wat te dun vind)?

Azmay
Berichten: 18008
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:28

Mariett schreef:
Ik werk graag met touwhalsters, en ik wilde er binnenkort een nieuwe laten knopen. Alleen ik loop er een beetje tegenaan dat die van mij een beetje begint te schuiven nu hij iets losser is gaan zitten. Ik heb nu natuurlijk vooral 'normale' touwhalsters, en één freestyle halster. Even voor het beeld:
Normaal halster:
http://www.equiplay.eu/extraplaatjes/to ... _meten.jpg

Freestyle halster:'
http://www.horseinmind.nl/wp-content/up ... 00x300.jpg

Het bakstuk bij het freestyle halster is dus een stuk korter. Ik heb het gevoel dat hij het halster daarmee stabieler houdt en meer bij het oog vandaan. Is dat ook waar? Hoe zal ik mijn nieuwe halster (laten) knopen, zoals het eerste touwhalster of zoals de tweede (reden dat ik die niet gebruik is omdat ik het touw wat te dun vind)?


Ik zou zelf touw halen en hem zelf knopen, kan je hem precies maken zoals je zelf wil :Y)

Mariett

Berichten: 4450
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:30

Ik had in het tweede stukje ook 'laten' tussen haakjes gezet. Alleen dat beantwoord mijn vraag niet helemaal, haha. Want ik zou graag willen weten welke afstand beter blijft zitten :)

tennan
Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:32

Mariett, ik denk dat 1 beter blijft zitten als in 'niet van het hoofd af kunnen' en dat 2 wat stabieler om het hoofd zit. Je zou eentje kunnen maken met beide opties :D

Azmay
Berichten: 18008
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:34

Mariett schreef:
Ik had in het tweede stukje ook 'laten' tussen haakjes gezet. Alleen dat beantwoord mijn vraag niet helemaal, haha. Want ik zou graag willen weten welke afstand beter blijft zitten :)


Ik denk dat het balangrijker is hoe goed de keelstukken aansluiten dan de lengte van de bakstukken.
Zelf heb ik maar wat in elkaar geprutst elke keer en ik kan nou niet zeggen dat het enorm schoof eigenlijk.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:24

Mariett schreef:
Ik werk graag met touwhalsters, en ik wilde er binnenkort een nieuwe laten knopen. Alleen ik loop er een beetje tegenaan dat die van mij een beetje begint te schuiven nu hij iets losser is gaan zitten. Ik heb nu natuurlijk vooral 'normale' touwhalsters, en één freestyle halster. Even voor het beeld:
Normaal halster:
http://www.equiplay.eu/extraplaatjes/to ... _meten.jpg

Freestyle halster:'
http://www.horseinmind.nl/wp-content/up ... 00x300.jpg

Het bakstuk bij het freestyle halster is dus een stuk korter. Ik heb het gevoel dat hij het halster daarmee stabieler houdt en meer bij het oog vandaan. Is dat ook waar? Hoe zal ik mijn nieuwe halster (laten) knopen, zoals het eerste touwhalster of zoals de tweede (reden dat ik die niet gebruik is omdat ik het touw wat te dun vind)?

Ik vind zelf optie 1 het fijnst. Ik doe de kaak/keelriem dan achter de kaak langs en zo schuift het halster niet naar voren toe en blijft het mooi zitten. Maar ik doe dan ook meer grondwerk dan rijden met het halster, misschien dat het met rijden weer prettiger is die tweede te hebben.

Al heb ik met rijden ook nooit last van schuiven (gehad).

Die van mij zit zo (al weet jij dat waarschijnlijk al wel :+ ); niet onder, maar achter de kaak.

Afbeelding

waanders
Berichten: 56
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:10

Marlies V

ik heb wel een sidepull en Nurtural die je mag testen, heb je pb gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:51

Ik zie juist de freestyle touwhalsters erg vaak schuiven. Doordat de afstand tussen de kinriem en kaakriem zo enorm klein is zal elk zjiwaarts aantrekken van de leadrope niet alleen de kinriem opzij bewegen maar ook meteen de kaakriem opzij trekken waardoor het bakstuk dus in het oog schuift.
Bij een normaal touwhalster is die afstand groter waardoor bewegingen aan de kinlus niet meteen de bakstukken/kaakriem scheef trekken. Maar aangezien elk paardenhoofd anders is, bestaat er niet 1 halster wat iedereen past.

Waar je wel op kunt letten als je een halster koopt zijn de tips die hier ook al door anderen gegeven zijn:
- Hoe stijver het touw, hoe meer het zijn vorm wil houden, dus als je de leadrope opzij trekt dan wil het neusdeel gewoon in de eerder U vorm rond de neus blijven staan en draait het niet meteen mee.
- over het algemeen geldt: hoe dunner het touw, hoe slapper/vormlozer het is en hoe meer het halster zal draaien. (hoewel je ook heel dik slap touw hebt)
- een kortere kaakriem houdt het halster verder van de ogen vandaan zodat het minder uitmaakt als het halster wat draait
- hoe verder de knopen links en recht van het neusdeel naar voren zitten (dus hoe korter het neusstukje), hoe meer ze de bakstukken richting de ogen trekken dus het oog-veiligst om is de neusriemknopen in de buurt van de mondhoek te hebben.
- om het halster echt stabiel te krijgen leg je de kaakriem achter de kaak ipv dat je hem halverwege laat hangen, want dan kan het paard het halster zelf niet/nauwelijks meer afkrijgen. Met de kaakriem achter de kaak schuift het hoofdstel ook minder naar links/rechts omdat het verbindingsstukje van kaak naar kin dan echt tussen de 'wangen' wil blijven liggen.
Maar dan nog is een goede vinden/maken echt moeilijk!

Wat je kunt doen als je zelf een touwhalster knoopt is voor de neusriem gewoon de maten van je normale stalhalster aanhouden. Normale halsters hebben over het algemeen wel een zinnige plaatsing van de bakstukken aan de neusriem. Vervolgens kun je dan de keelriem wat hoger knopen als je die achter de kaak wilt laten lopen voor extra stabiliteit. :)

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:55

Mijn ervaring met touwhalsters is ook dat hoe hoger de kaakriem zit hoe stabieler hij ligt..Het freestyle halster vind ik alles behalve stabiel :n

car0linee

Berichten: 1322
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:49

xyzutu2 schreef:
car0linee schreef:
Ik vind het leuk dit eens getest te hebben. Weer eens wat anders. Maar een perfect passende bosal lijkt me dus vrij moeilijk te vinden zijn als ik jullie berichten zo lees. Dan klinkt het onmogelijk. Het zou voor mij ook als hoofdstel erbij worden dus heb er ook geen 100en euros voor over. Jammer!


Daar liep ik zelf ook een beetje tegenaan.
Niet alleen de prijs, maar vervolgens ook dat die dingen een kleine ramp zijn qua onderhoud want ze kunnen eigenlijk niet tegen stof, water, zand of huidvet en daarmee som je wel zo ongeveer het hele paard op. -O-
Je moet ze dus eigenlijk steeds na gebruik schoonmaken (maar ook weer niet te vaak met zeep/creme want daar kunnen ze ook niet tegen) en ook weer niet te nat/droog opslaan. Natuurlijk kun je daar ook gewoon schijt aan hebben, maar dan gaan de rawhide strengen werken/zich losduwen van elkaar en dan wordt hij ruw.


Oh dat lijkt me heel erg onhandig. Zo jammer want vond het een erg fijn ding. Ook als ik nu mijn filmpjes terug zie van die les. Mijn merrie was op twee pinken te rijden, reageerde perfect op de hulpen en heb het gevoel dat we met de sidepull nog wel eens wat ruis hebben.

Heeft toevallig iemand ook ervaring met de Bosal van Barefoot? Of zeggen jullie direct al niet doen?
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoofdstellen-Teugels/Losse-Neusjes-ipv-bit/Bosal.html

Met touwhalster heb ik ook wel vaker buitenritjes mee gemaakt. Bevalt ook helemaal prima alleen vind ik idd toch dat dit vaak schuift. Dan dus toch maar op zoek naar een touwhalster dat iets steviger is zo te lezen :)

Afbeelding


Deze sidepull heb ik hier trouwens ook nog liggen. Wel een andere opbouw dan de Micklem. Maar op de een of andere manier bevalt deze mijn merrie niet helemaal. Dus deze blijft alleen voor de foto's in de kast liggen.

Afbeelding

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:01

Citaat:
Met touwhalster heb ik ook wel vaker buitenritjes mee gemaakt. Bevalt ook helemaal prima alleen vind ik idd toch dat dit vaak schuift. Dan dus toch maar op zoek naar een touwhalster dat iets steviger is zo te lezen :)

[ [url=m/KGrQOC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze sidepull heb ik hier trouwens ook nog liggen. Wel een andere opbouw dan de Micklem. Maar op de een of andere manier bevalt deze mijn merrie niet helemaal. Dus deze blijft alleen voor de foto's in de kast liggen.

[ [url=m/04HCrJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wil niet banketstaaf klinken maar het eerste wat ik dacht was 'hoofdstel waar ga je met die merrie naartoe?' :j
Het is wel een prachtig hoofdstel trouwens, alleen je merrie heeft zo'n mooi fijn hoofd, dat dat nu helemaal in het niet valt, hihi :o .

edit: BANKETSTAAF!? Geinig zeg, nu snap ik waarom ik af en toe dat woord tegen kwam. Geniaal! En ik gebruik niet eens een onaardig woord :D wel super van bokt!

car0linee

Berichten: 1322
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:05

woepsie90 schreef:
Citaat:
Met touwhalster heb ik ook wel vaker buitenritjes mee gemaakt. Bevalt ook helemaal prima alleen vind ik idd toch dat dit vaak schuift. Dan dus toch maar op zoek naar een touwhalster dat iets steviger is zo te lezen :)

[ [url=m/KGrQOC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze sidepull heb ik hier trouwens ook nog liggen. Wel een andere opbouw dan de Micklem. Maar op de een of andere manier bevalt deze mijn merrie niet helemaal. Dus deze blijft alleen voor de foto's in de kast liggen.

[ [url=m/04HCrJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wil niet banketstaaf klinken maar het eerste wat ik dacht was 'hoofdstel waar ga je met die merrie naartoe?' :j
Het is wel een prachtig hoofdstel trouwens, alleen je merrie heeft zo'n mooi fijn hoofd, dat dat nu helemaal in het niet valt, hihi :o .

edit: BANKETSTAAF!? Geinig zeg, nu snap ik waarom ik af en toe dat woord tegen kwam. Geniaal! En ik gebruik niet eens een onaardig woord :D wel super van bokt!


Haha, hij is vrij grof ja. Maar goed, dat zijn alle Spaanse hoofdstellen. Maar vond hem zo gaaf en aangezien mevrouw toch echt een Andalusier is, moest ik hem hebben. Maar meer voor de sier dus, hangt hier mooi te zijn in huis :') :D

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:10

Citaat:
Wil niet banketstaaf klinken maar het eerste wat ik dacht was 'hoofdstel waar ga je met die merrie naartoe?' :j
Het is wel een prachtig hoofdstel trouwens, alleen je merrie heeft zo'n mooi fijn hoofd, dat dat nu helemaal in het niet valt, hihi :o .

edit: BANKETSTAAF!? Geinig zeg, nu snap ik waarom ik af en toe dat woord tegen kwam. Geniaal! En ik gebruik niet eens een onaardig woord :D wel super van bokt!


Citaat:
Haha, hij is vrij grof ja. Maar goed, dat zijn alle Spaanse hoofdstellen. Maar vond hem zo gaaf en aangezien mevrouw toch echt een Andalusier is, moest ik hem hebben. Maar meer voor de sier dus, hangt hier mooi te zijn in huis :') :D


Snap ik! En super herkenbaar, zoals met sommige kledingstukken in mijn kast :=