Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:59

Voor mijn paard heb ik ook een recuptex deken. Nou vroeg ik me af ( ivm haren ed. ) of hij ook gebruikt kan worden over een fleecedeken heen. Niet dat ik dat perse van plan ben hoor.

Bij mijn paard wil ik hem als onderdeken op gaan doen en dan op laten. Dit weekend ga ik hem op laten. Voor nu de ik hem alleen voor en na het rijden op .

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:15

Ik denk dat de werking dan redelijk wegvalt?

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:39

Ik heb er een 200 grams onderdeken onder, werking is nog steeds hetzelfde. Zie ook niet in waarom hij opeens geen werking meer zou hebben.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:44

Ik dacht dat hij zo dicht mogelijk op de huid moest liggen voor het beste resultaat :o?

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:50

Susanne schreef:
Ik dacht dat hij zo dicht mogelijk op de huid moest liggen voor het beste resultaat :o?


Dat klopt ook. Beetje gek dus.. je kan beter de onderdeken erover leggen.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:13

Saaams schreef:
Susanne schreef:
Ik dacht dat hij zo dicht mogelijk op de huid moest liggen voor het beste resultaat :o?


Dat klopt ook. Beetje gek dus.. je kan beter de onderdeken erover leggen.


Helaas is de pasvorm niet ideaal genoeg voor 24/7, met een deken eronder geen problemen. Ben wel benieuwd waar het idee vandaan komt dat hij op de huid moet liggen, merk echt geen verschil tussen wel of niet iets onder. Merk wel verschil als hij de deken niet om heeft gehad.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:42

Ik vroeg het me dus gewoon af omdat ik het nergens kan vinden. Het lijkt mij ook dat het niet uit moet maken maar dacht, vraag het gewoon, wie weet heeft iemand ervaring ermee. De werking van de deken word niet anders maar had ook misschien het idee dat een deken er onder wel invloed heeft.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:54

Werkt de deken ook als er een andere deken onder ligt?
De werking van de deken wordt minder zodra er meer afstand tussen de huid van het paard en de deken zit. Het advies is dan ook om de deken direct op de huid van het paard te leggen.

http://blog.dochorse.nl/nieuws/meest-ge ... tex-deken/

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:20

Aah kijk dat is duidelijk, thanks ;)

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:38

Waar maken jullie (de gebruikers van de recuptex uitrijdeken) de uitrijdeken aan vast als je geen (!) lusje hebt op je zadel voor het uitsteeksel van je beugelriemen?

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:01

Danique07 schreef:
Waar maken jullie (de gebruikers van de recuptex uitrijdeken) de uitrijdeken aan vast als je geen (!) lusje hebt op je zadel voor het uitsteeksel van je beugelriemen?

Verlengen en naar de ringetjes aan de voorkant of singelstoten?

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:12

Maak de mijne altijd vast aan de achterste singelstoot.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 19:44

maya12333 schreef:
Maak de mijne altijd vast aan de achterste singelstoot.


Komt dus wel ver genoeg? Op de foto’s lijkt het maar te passen tot aan het bedoelde lusje.

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:37

Ik zit net een filmpje te kijken over hoe je nou je dekenmaat goed kan bepalen en na het goed bekijken blijkt mijn deken dus te groot, dat vermoeden had ik al een poosje maar met dit filmpje erbij weet ik het zeker. Ik heb dus een 155/205 deken en zou een 145/195 moeten hebben. Wie heeft die en zou willen ruilen? Ik heb de normale navy oranje en deze is in perfecte staat ik heb hem nu denk ik keer of 3 gebruikt en woon in Almere, paard woont in Voorthuizen. Als je wilt ruilen wil ik graag langskomen ook als het beetje uit de buurt is..

ps verder gebruik ik geen dekens dus geen ervaring met dekens in het algemeen...

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:56

Ik ben wel benieuwd naar het filmpje :)

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:00


Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:25

Ik twijfelde eerst ook over de maat! Zag na wat researce een paar van zulke foto’s/filmpjes langskomen en ben blij dat ik nu niet zoals die vrouw al zegt, lekker billen bedekt, hebt genomen. Hij zit in een kleinere maat echt beter.

Ik heb toevallig van bucas ook nog een deken meetlint binnen gekregen en ook daarop stond dat ik idd beter voor de kleinere maat kon gaan. Meetlint is trouwens aan te vragen via de (buitenlandse) site van Bucas!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:21

KAbriogirl schreef:
Ik zit net een filmpje te kijken over hoe je nou je dekenmaat goed kan bepalen en na het goed bekijken blijkt mijn deken dus te groot, dat vermoeden had ik al een poosje maar met dit filmpje erbij weet ik het zeker. Ik heb dus een 155/205 deken en zou een 145/195 moeten hebben. Wie heeft die en zou willen ruilen? Ik heb de normale navy oranje en deze is in perfecte staat ik heb hem nu denk ik keer of 3 gebruikt en woon in Almere, paard woont in Voorthuizen. Als je wilt ruilen wil ik graag langskomen ook als het beetje uit de buurt is..

ps verder gebruik ik geen dekens dus geen ervaring met dekens in het algemeen...


Maar als je verder geen deken gebruikt zou ik hem gewoon houden en niet moeilijk gaan doen. Als je hem dag en nacht gebruikt is het wat anders. Als je hem alleen voor die paar uurtjes gebruikt lekker zo laten tenzij iemand wil ruilen.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:33

Danique07 schreef:
maya12333 schreef:
Maak de mijne altijd vast aan de achterste singelstoot.


Komt dus wel ver genoeg? Op de foto’s lijkt het maar te passen tot aan het bedoelde lusje.


Past idd prima. Durf hem zelf niet aan dat lusje te bevestigen, ben bang dat dan het lusje kapot gaat.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:36

Ik heb bij Bucas hun meetlint opgevraagd en op basis daarvan mijn Recuptex en later ook een winterdeken gekocht. Blijft toch een kleine twijfel in je hoofd of het niet te klein is ("Ja maar nu krijgt hij koude billen" :+ ) Maar na het zien van het filmpje toch wel blij mee!

Ik heb 6.0 (183) op een kwpn van 1.68m.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:48

KAbriogirl schreef:


Goed filmpje, ik hoop dat veel mensen er iets van op steken.
Ik zie in mijn omgeving (niet alleen met de recuptex) zo veel te grote dekens en dan eigenaren die mopperen dat hij trekt of zo slecht ligt. Ja duh.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:03


JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:07

Susanne schreef:
KAbriogirl schreef:


Goed filmpje, ik hoop dat veel mensen er iets van op steken.
Ik zie in mijn omgeving (niet alleen met de recuptex) zo veel te grote dekens en dan eigenaren die mopperen dat hij trekt of zo slecht ligt. Ja duh.

Ik zag dit filmpje al op de facebook van bucas zelf en naar aanleiding daarvan alles een maat kleiner gekocht:
6.6:
Afbeelding

6.3:
Afbeelding

Erg blij mee en ook me regendekens een maat kleiner besteld

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:10

Ik heb de Recuptex alleen op als ik er ben, dus voor deze vind ik het niet zo erg maar denk dat ik in het vervolg toch voor een maatje kleiner ga :j wie weet met een goede aanbieding dat ik toch een kleinere koop en deze te koop zet. Vanavond eerst eens meten :j

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:15

Over het meetlint:
In de winkels en via bucas nederland wisten ze niks van het gratis meetlint.
Kost in NL een paar euro terwijl als je hem via de engelse bucas aanvraagt (via mail) sturen ze hem gratis op en kost het je niks.