Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9370
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:00

Ik heb toch een gewone longeerdeken besteld. Paard is niet geschoren en met de korte training is het misschien leuk voor later maar nu nog niet.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:07

Slmt9 schreef:
Maartje_M schreef:
Heeft iemand hier al ervaring met de Catago FIR-Tech uitrijdeken? En kan iemand me adviseren of het voor mijn merrie wel zin gaat hebben misschien? :=

Mijn merrie staat ivm blessure al bijna 1,5 jaar stil en is volledig teruggevallen in haar spieren. We zijn momenteel aan de hand aan het werk, maar onze sessies zijn nog niet veel langer dan 10 minuten. Is dat lang genoeg om ook effect te hebben?
Omdat ze niet in haar optimale conditie is, staat ze onder dekens en zou ik haar dalijk als het wat kouder wordt ook graag onder een dekentje laten werken.


De fir geen ervaring mee.

Ik heb de wel BOT, fedimax en de ionic getest. De laatste twee deden niets meer bij een ongeschoren wintervacht. BOT stopte de werking na het wassen van de kleding.

De recuptex ook getest en na 30 min begonnen de spieren losser te worden, daarvoor bleef het nog vast. Na een uur waren alle vaste en strakke spieren los.

Omdat mijn paard geen Bucas past heb ik de recuptex stof in een Rambo genaaid. Dan kan hij ook als onderdeken.

Nu zonder regendeken draagt hij hem een uurtje.

Voor de geinteresseerden wat foto’s van de Rambo Waffle ft. Bucac recuptex :D


[ [url=m/2EWqJS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HrigaP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SnKtZQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Top zeg!!

Capriootje

Berichten: 6764
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:13

Slmt9 schreef:
Maartje_M schreef:
Heeft iemand hier al ervaring met de Catago FIR-Tech uitrijdeken? En kan iemand me adviseren of het voor mijn merrie wel zin gaat hebben misschien? :=

Mijn merrie staat ivm blessure al bijna 1,5 jaar stil en is volledig teruggevallen in haar spieren. We zijn momenteel aan de hand aan het werk, maar onze sessies zijn nog niet veel langer dan 10 minuten. Is dat lang genoeg om ook effect te hebben?
Omdat ze niet in haar optimale conditie is, staat ze onder dekens en zou ik haar dalijk als het wat kouder wordt ook graag onder een dekentje laten werken.


De fir geen ervaring mee.

Ik heb de wel BOT, fedimax en de ionic getest. De laatste twee deden niets meer bij een ongeschoren wintervacht. BOT stopte de werking na het wassen van de kleding.

De recuptex ook getest en na 30 min begonnen de spieren losser te worden, daarvoor bleef het nog vast. Na een uur waren alle vaste en strakke spieren los.

Omdat mijn paard geen Bucas past heb ik de recuptex stof in een Rambo genaaid. Dan kan hij ook als onderdeken.

Nu zonder regendeken draagt hij hem een uurtje.

Voor de geinteresseerden wat foto’s van de Rambo Waffle ft. Bucac recuptex :D


[ [url=m/2EWqJS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HrigaP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SnKtZQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maak je deze ook op bestelling? :D :=
Ik ben absoluut niet handig met een naai machine maar wel fan van de Rambo dekens.

Tancreda4

Berichten: 24049
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:54

Oh wat super slim die deken zo aan te passen!!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:20

Dat is zeker slim gedaan!
Ik loop ook altijd tegen de pasvorm van bucas aan…

Tancreda4

Berichten: 24049
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:27

Bucas lag altijd goed bij die van mij maar de recuptex trekt toch wat, zeker als ik 'm als onderdeken gebruik.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:11

Tancreda4 schreef:
Bucas lag altijd goed bij die van mij maar de recuptex trekt toch wat, zeker als ik 'm als onderdeken gebruik.


Hier ook.. Nu aan het kijken voor de Big Neck, want Gelders gefokt :+

Weet iemand hoe die vallen qua maat? Heb nu van de gewone recuptex 195, gewone dekens 205, dus twijfel een beetje want de 205 recuptex was veel te lang

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:42

Zou de recuptex ook ergens in de Black Friday actie komen?

Vandaag komt voor mij de sjaal binnen,incl verzendkosten nog geen 40,-.
Nog nooit zoveel geld aan een sjaal voor mezelf uitgegeven :+
Maar als het voor mijn lichaam wat zou kunnen helpen dan is het iedere cent waard.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 14:25

Ik twijfel om te kijken naar de recuptex turnout ipv de gewone recuptex als onderdeken te gaan gebruiken.

Iemand ervaring ermee en is het t geld echt waard om die er bij aan te schaffen?

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:30

Ik vond de gewone recuptex als onderdeken echt voor geen meter zitten, merrie werd er ook heel chagrijnig van. Super fijne deken, maar als onderdeken gewoon niet handig vind ik helaas

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:58

Ja ik twijfel dus ook nog steeds. Vd week waren ze (denk perongeluk) 25% afgeprijsd bij Hypostore, maar nu eraf gehaald.

Ik hoop op een leuke black friday deal

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:11

Barbabientje schreef:
Ja ik twijfel dus ook nog steeds. Vd week waren ze (denk perongeluk) 25% afgeprijsd bij Hypostore, maar nu eraf gehaald.

Ik hoop op een leuke black friday deal



Afbeelding

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:31

Bucas doet zelden mee dus zal wel 25% zijn :j normaal maximaal 10

romyvs

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:12

Daan13 schreef:
Zou de recuptex ook ergens in de Black Friday actie komen?


Ik heb hem vorige week met flinke korting op de normale prijs bij ruitersporthoeve gekocht.
Geen Black friday deal maar daar is hij al een tijdje afgeprijsd.

Daphne__
Berichten: 12466
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:24

Kijk eens bij Minihorseshop, daar is Bucas al een poosje in de aanbieding. 30% Korting. Ze hebben niet alle maten, maarja als de maat die je zoekt er tussen zit, dan scheelt het wel.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:10

EJ heeft nu ook 25% op Bucas!

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:03

Vraagje aan jullie..

Ik heb vorige week de recuptex gekocht met als gedachte deze uiteindelijk 24/7 onder haar outdoordekens te doen als hij goed bevalt.

Nu heb ik hem gister na de training een tijdje op gehad met een zweetdeken eroverheen, na er even mee gestaan te hebben trok hij best wel vast op de schoft.

Hebben meer mensen hier last van? Zou de pasvorm dan gewoon minder geschikt zijn voor mijn merrie? Of zou dit beter kunnen gaan met een maatje groter? (Deze maat zit qua lengte wel goed.)

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:04

Ja, de mijne doet dat ook. Vrij lange merrie met flinke schoft (mag ook wel met 22 O:) ). Daarom gebruik ik hem niet 24/7. Heb de Rambo ionic als onderdeken, die pasvorm is echt super voor mijne.

Slmt9

Berichten: 4806
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:12

LindyTH schreef:
Vraagje aan jullie..

Ik heb vorige week de recuptex gekocht met als gedachte deze uiteindelijk 24/7 onder haar outdoordekens te doen als hij goed bevalt.

Nu heb ik hem gister na de training een tijdje op gehad met een zweetdeken eroverheen, na er even mee gestaan te hebben trok hij best wel vast op de schoft.

Hebben meer mensen hier last van? Zou de pasvorm dan gewoon minder geschikt zijn voor mijn merrie? Of zou dit beter kunnen gaan met een maatje groter? (Deze maat zit qua lengte wel goed.)


Ja, dat is denk ik wel het vaakst voorkomende minpunt bij Bucas. De pasvorm.
Ik heb om die reden de recuptex stof in een rambo waffle genaaid en dat zit perfect. Die gebruik ik als ik er een uurtje ben of als onderdeken.
Volgens mij heb ik wel foto’s in dit topic geplaatst.

De rambio ionic zat perfect, maar kwam niet door de wintervacht van mijn paard en deed dus niets.

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:13

Dat is balen.. haar andere dekens zijn allemaal van rambo en die passen perfect. Maar ik kon meer positieve ervaringen vinden over de recuptex dan de ionic dus daarom heb ik toch de recuptex gekocht.

Nu twijfel ik wel sterk om dan toch de ionic maar te kopen. Wintervacht is voor mijne geen probleem, ik scheer haar altijd als het haar te dik wordt.

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:18

Vaak als bucas op de schoft trekt is die juist te groot.

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:32

Kleiner kan ze niet hebben, dan zijn haar billen bloot. :D

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:45

LindyTH schreef:
Kleiner kan ze niet hebben, dan zijn haar billen bloot. :D

Dat hoord ook, deken hoor tot de staartaanzet te vallen. Meeste mensen hebben bij hun paard een te grote deke op.

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:56

LindyTH schreef:
Kleiner kan ze niet hebben, dan zijn haar billen bloot. :D

Ja dat hoort dus ook zo. Als de billen helemaam bedekt zijn is je deken te groot. Deken eindigt op de staartaanzet waarbij de billen dus bloot zijn. Dan past je deken. Anders is die te groot.

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:57

Oh ja sorry ik bedoel de bovenkant van haar billen. Een maat kleiner valt denk ik voor haar staartaanzet.

Ik kan vanmiddag wel even foto's maken, misschien kunnen jullie dan even meekijken naar de maat.