[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:46

Kwetal schreef:
Hoe deed je dat tijdens Corona? Want toen mochten de mensen niet op en neer tussen de landen????

Jawel hoor, het werd alleen afgeraden.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:07

Kwetal schreef:
Hoe deed je dat tijdens Corona? Want toen mochten de mensen niet op en neer tussen de landen????


Het werd afgeraden inderdaad, maar ik ga met mijn fiets aan de hand via een voetpad de grens over. De rand van de weide waar ze staat is een beekje, en die beek is de grens tussen Nederland en Duitsland, dus ze staat echt nét over de grens haha.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:19

Nala schreef:
Kwetal schreef:
Hoe deed je dat tijdens Corona? Want toen mochten de mensen niet op en neer tussen de landen????


Het werd afgeraden inderdaad, maar ik ga met mijn fiets aan de hand via een voetpad de grens over. De rand van de weide waar ze staat is een beekje, en die beek is de grens tussen Nederland en Duitsland, dus ze staat echt nét over de grens haha.

Slim :)*

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:48

Vanmorgen pasconsult gehad voor mn tinkertje. Er is een freemax western uitgekomen en een wintec dressuur. Nu de freemax even uittesten een paar weekjes. Blij en interessant pasconsult gehad!

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:47

Zijn er hier meer mensen met een ronde pony, een ghost, en een pad met schoft uitsparing?

Ik heb er eentje voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken en m vandaag uitgeprobeerd, maar ik ben niet helemaal tevreden met hoe het ligt en werkt. Precies achter de schoft uitsparing ligt de pad namelijk op de rug, omdat ik de pad niet genoeg in de kamer krijg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:53

Nala: ik ben persoonlijk geen fan van die uitsparing, precies om de reden die jij nu geeft.... maar "men" wil graag die optie hebben, dus is het er....

Ik ben ook geen fan van dikke pads met inlagen in de kamer trekken, je maakt de ruimte dan kleiner. Dus de pad moet van zichzelf al de schoft vrij houden en daar leg je het zadel dan op.

Hannanas
Berichten: 13019
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:47

Hè bah die ligt voor geen meter. Je blauwe was wel altijd erg mooi.

Sintara

Berichten: 7398
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:51

Ik denk dat je hem te hoog optrekt, maar ik vind hem ook niet zo mooi onder het zadel passen jammer genoeg :(.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:10

Mocht iemand nog een leuke pad voor de veneto zoeken, ik geloof dat het een normale maat pad is, stuur me maar een pbtje ;)

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:22

Ik heb deze pad ook ooit getest op mijn ronde korte pony. Paste voor geen meter, maakte het hele zadel onmogelijk. Sowieso waren de Ghost pads geen succes. Met een grandeur/ barefoot (ik weet eigenlijk niet wat ik heb haha) met vrij dunne inlages wil het vele malen beter.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:04

Die schoftuitsparingen ben ik ook geen fan van. De mijne kregen er erg gemene drukplekken van net op dat randje.

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:38

Testzadel is weg, heb hem echt met moeite in gepakt. Wilde hem eigenlijk niet kwijt :Y)
Voor het eerst ooit 2 uur achter elkaar op Diva gezeten, en ondanks dat ik zo zelden rijd ging ook dat helemaal goed. Nu bestellen en ongeduldig wachten op mijn zadel *\o/*

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:06

ga je voor een normale maat Azmay?

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:12

Zapje schreef:
ga je voor een normale maat Azmay?

Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit, na de eerste keer zadel verder naar achter gelegd en beugels langer en ik had helemaal geen last meer van het te kort zijn. Zitbeenknobbels zitten ook gewoon voor de cantle volgens mijn instructrice. De kans dat ik af val is groter dan de kans dat ik meer aan kom. Ben bang dat een normale maat veel te groot gaat zijn. Dilemma :')

Diva trekt een prachtig gezicht maar zo zat ik tijdens de buitenrit.
Afbeelding

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:45

Kijk dat dilemma zit ik ook mee.
Ga ik voor een normale of een piccolo.
Ik ben 1.63 heb broekmaat 38 maar heb vooral stevige bovenbenen.

Op een barefoot maat 1 zit ik voor geen meter, kom niet weg met m'n bovenbenen. Maat 2 verzuip ik in.

Afbeelding

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:48

Ik ben zelf 1.69 met broekmaat 38 en ik het de ghost normale maat roma.
Een piccolo had wel gepast alleen zit ik zelf graag vrij en niet opgesloten vandaar zelf de keuze voor de normale

Sintara

Berichten: 7398
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:51

Ik zou zelf nooit zo krap willen zitten, maarja ik ben van maneges en verzorgpaarden altijd heel grote zadels gewend

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:55

Azmay schreef:
Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit, na de eerste keer zadel verder naar achter gelegd en beugels langer en ik had helemaal geen last meer van het te kort zijn. Zitbeenknobbels zitten ook gewoon voor de cantle volgens mijn instructrice. De kans dat ik af val is groter dan de kans dat ik meer aan kom. Ben bang dat een normale maat veel te groot gaat zijn. Dilemma :')

Diva trekt een prachtig gezicht maar zo zat ik tijdens de buitenrit.
[ [url=m/HaXEyV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het is net aan - je bent ook relatief lang, zo te zien...dus ik zou voor een maatje groter gaan.....Diva is lang zat :j

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:52

Kwetal schreef:
Azmay schreef:
Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit, na de eerste keer zadel verder naar achter gelegd en beugels langer en ik had helemaal geen last meer van het te kort zijn. Zitbeenknobbels zitten ook gewoon voor de cantle volgens mijn instructrice. De kans dat ik af val is groter dan de kans dat ik meer aan kom. Ben bang dat een normale maat veel te groot gaat zijn. Dilemma :')

Diva trekt een prachtig gezicht maar zo zat ik tijdens de buitenrit.
[ [url=m/HaXEyV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het is net aan - je bent ook relatief lang, zo te zien...dus ik zou voor een maatje groter gaan.....Diva is lang zat :j

Ik ben ongeveer 1.70 dus dat valt wel mee :Y)
Ben bang dat de wrongen met een maat groter niet meer mooi uit komen want ik zit nu wel lekker.

Zou die vrouw van Freehorse een normale maat hebben waar ik even op mag zitten op de bok? _O-

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:34

Dan zou je haar even moeten mailen. Ik heb er wel 1, misschien toch die ook nog even testen?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:34

Mijn freemax is besteld, dus nu afwachten, dan kunnen we beginnen met zadelmak maken *\o/*

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:01

Azmay schreef:
Ben bang dat de wrongen met een maat groter niet meer mooi uit komen want ik zit nu wel lekker.

Zou die vrouw van Freehorse een normale maat hebben waar ik even op mag zitten op de bok? _O-


Ik zou het toch even uitproberen Azmay - wanneer je op de cantle zit, drukt die"extra bobbel" ook op de rug -O- En wanneer jij er voor zit, is dat niet het geval en ligt het losjes op de rug van je paard. Je hebt nog ruimte genoeg.
Beter extra getest dan straks met een probleem zitten...... er kan veel met Ghost, maar je kunt hem niet kleiner maken ;)

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:17

Kwetal schreef:
Azmay schreef:
Ben bang dat de wrongen met een maat groter niet meer mooi uit komen want ik zit nu wel lekker.

Zou die vrouw van Freehorse een normale maat hebben waar ik even op mag zitten op de bok? _O-


Ik zou het toch even uitproberen Azmay - wanneer je op de cantle zit, drukt die"extra bobbel" ook op de rug -O- En wanneer jij er voor zit, is dat niet het geval en ligt het losjes op de rug van je paard. Je hebt nog ruimte genoeg.
Beter extra getest dan straks met een probleem zitten...... er kan veel met Ghost, maar je kunt hem niet kleiner maken ;)


Ik zit niet op de cantle, dat heeft mijn intrructrice nagekeken :j

Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:22

Nee, je instructrice zei dat je er niet met je zitbotjes op zit. Dat betekent niets voor de rest. In mijn ogen zit je er wel degelijk met je komt op. En dat geeft ook gewoon druk.

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:21

Bij Ghost kunnen ze vast wel een mooie net iets langere zitting voor je voorzien toch...?