[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:53

Finnea schreef:
Oh wauw, schitterend! Ik vind je hoofdstel ook fantastisch, is die zo te bestellen?

Hey!! Lang geleden! Ja de sidepull kun je zo bestellen. Frontriem en neusriem heb je in verschillende kleuren. Je kan er ook leren teugels bij bestellen, maar rij liever met touwteugels dus heb ergens anders touwteugels besteld.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:03

Gaaf Uudje!

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:21

Wat een mooie combi!

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:03

Gypsy schreef:
Top dankje! Ik hoop eigenlijk dat zij ook nog zadels van easytrek heeft. Het assortiment van ella sprak me wel aan maar ja, te ver weg..

Even t achtergrondverhaal. Mijn zus rijd sinds kort een pony van mij. Daar ligt een lexington maat 1 op. Zij heeft broekmaat 38 maar het lijkt toch alsof de lexington net een maatje te klein is voor haar waardoor ze er niet lekker in kan zitten. Ook vind ze hem te hoog. Zij zou t liefst een boomzadel willen (ook qua looks) maar aangezien ik al meer dan 10 jaar tevreden boomloos rij en de pony nu bovendien in bespiering verandert wil ik haar eerst wat andere modellen/maten laten proberen want ik denk dat er wel iets is waar ze blij verrast van gaat zijn. :P

Wat fijn dat je nu tevreden bent Viola!


Oh god, ik heb een week op een Lexington gereden, vreselijk afgezien die week. Was ook mijn eerste barefoot/boomloos ervaring. Ik kon er qua pijn niet op zitten, heupen/liezen en m'n rug waren er na een week echt klaar mee. Maar nu heb ik de Cheyenne en kan ik wel echt fijn zitten én geen pijn meer. Ik kan wel aanraden om andere modellen te proberen voor je zus.
Zelf vind ik de Cheyenne niet heel mooi, of eigenlijk zelfs spuuglelijk maargoed wat goed is voor mijn paard :p
Heb wel de Nottingham hoog op m'n wishlist staan maar die ga ik toch ook eerst maar testen, zit blijkbaar toch veel verschil in.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:59

Zo'n baal momentje...
Afbeelding
Brrr. Ik zou niet weten hoe dit ineens kan. Ben er zo zuinig op.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 01:06

Muizen.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 01:14

Otti1977 schreef:
Zo'n baal momentje...
[ [url=m/5ZrhS5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brrr. Ik zou niet weten hoe dit ineens kan. Ben er zo zuinig op.

Oh dat is inderdaad balen zeg. Lijkt inderdaad muizen gevreet. Of misschien toch slijtage? Want het lijkt wel aardig gebruikt. Balen altijd, zeker als je dan altijd zo zuinig bent op je spullen.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:39

Gave set uudje! Passen je laarzen goed?

Muizen zijn ook mijn eerste gedachte Otti..... het is natuurlijk heerlijk zacht nest-materiaal zo'n stukje schaap :(:)

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:55

@Otti1977: hoe oud is de pad, want een kennis van me heeft het zelfde gehad (véél erger nog) ook in hele korte tijd. Dit valt gewoon onder 'slecht product' en dus onder garantie.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:44

pmarena schreef:
Gave set uudje! Passen je laarzen goed?

Muizen zijn ook mijn eerste gedachte Otti..... het is natuurlijk heerlijk zacht nest-materiaal zo'n stukje schaap :(:)

Dank je wel!
Jazeker! Ze zitten echt heerlijk. Precies op maat gemaakt, dus sluiten mooi aan en zit een heerlijk zacht voetbed in. En de binnenkant is bekleed met dezelfde gaatjes stof als de pads van ghost van zijn gemaakt, dus ook heel goed ademend. Zeker fijn dalijk in de zomer. Nee, zeker geen spijt van dat ik ze besteld heb. Heb ze cadeau gekregen van mijn schoonmoeder.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:48

Wat super lief!!

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:55

[quote="uudje"]Eindelijk na een paar maanden wachten( wat zeker de moeite waard is) is vandaag mijn nieuwe ghost zadel aangekomen. Enorm blij mee!! *\o/*
Samen met de roze pad en ghost hand en op maat gemaakte rijlaarzen in dezelfde kleur als het zadel en mijn nieuwe sidepull hoofdstel van kifra vind ik dit toch wel een kei gave set geworden.



Hele gave set! Ik zag het zadel en laarzen ook op fb voorbij komen. Welke uitvoering van de sidepull is dit precies? Want deze lijkt ook echt goed te passen bij mijn set.
Afbeelding

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:00

@sure_lee.
Jou zadel is denk wat donkerder bruin. Het leer van het hoofdstel is roodbruin.
Maar kan best wel met jou zadel hoor. Het is de sidepull van kifra horse. Kun je heel makkelijk op de side opzoeken. De frontriem en neusriem zijn er in verschillende kleuren. Kitty gaat het druk krijgen hahaha

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:16

Hij is heel mooi, ik zie iedereen er al helemaal mee buitenrijden :D

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:18

Prachtige set, uudje. Plaats je tzt een foto van jouw mooie kvitje met set ? Pleahease ? :D

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:26

Mooie setje Uudje <3 - maar ik had het al gezien natuurlijk :j

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:26

Ik hou me nog steeds aanbevolen als er eens een fitter langskomt in Aalsmeer die de ligging van mijn zadel zou kunnen checken. Ik heb namelijk het gevoel dat hij bij de schoft en schouder toch echt te weinig ruimte overlaat. Zweet afdruk ziet er volgens mij wel goed uit, dus zo dramatisch zal het niet zijn, maar ik wil het paard graag heel houden :). Dus als iemand iets hoort, graag!


Afbeelding

hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:19

Otti1977 schreef:
Zo'n baal momentje...
[ [url=m/5ZrhS5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brrr. Ik zou niet weten hoe dit ineens kan. Ben er zo zuinig op.


Motten is ook een optie, ik heb vergelijkenbaar gezien. Dan kan je het wol er al een beetje uitpluizen. De huid wordt broos en scheurt in eens. Ze zijn dol op dierenvachten met haar. Vooral op donkere vochtige plekken zoals zadelkasten. :(

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:29

DubbelDun schreef:
@Otti1977: hoe oud is de pad, want een kennis van me heeft het zelfde gehad (véél erger nog) ook in hele korte tijd. Dit valt gewoon onder 'slecht product' en dus onder garantie.

Helaas geen muizen. De pad was afgelopen oktober 1 jaar. Ik rijd 3 a 4 keer in de week.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:29

hoefijzer schreef:
Otti1977 schreef:
Zo'n baal momentje...
[ [url=m/5ZrhS5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brrr. Ik zou niet weten hoe dit ineens kan. Ben er zo zuinig op.


Motten is ook een optie, ik heb vergelijkenbaar gezien. Dan kan je het wol er al een beetje uitpluizen. De huid wordt broos en scheurt in eens. Ze zijn dol op dierenvachten met haar. Vooral op donkere vochtige plekken zoals zadelkasten. :(

Het hangt niet in een donkere zadelkast.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:00

DubbelDun schreef:
@Otti1977: hoe oud is de pad, want een kennis van me heeft het zelfde gehad (véél erger nog) ook in hele korte tijd. Dit valt gewoon onder 'slecht product' en dus onder garantie.
Otti1977 schreef:
Helaas geen muizen. De pad was afgelopen oktober 1 jaar. Ik rijd 3 a 4 keer in de week.

Dan zou je niet dit soort slijtage al mogen zien.

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:30

Kitty al benaderd?

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:36

Anoniem schreef:
Kitty al benaderd?

Ja ben met haar aan het overleggen.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:27

Ik zit er aan te denken om toch weer terug te gaan naar boomloos zadels. Mijn paarden zijn weer uit hun zadels gegroeid en ik kan maar moeilijk goed passende zadels vinden.

Nu ben ik op zoek naar een Barefoot zadel passervice/wederverkoper in Brabant in de buurt van Breda. Ik zoek 2 boomloos zadels waarmee je kan springen en dressuur kan rijden , vind de Nottingham heel erg mooi en voor de dressuur zit in nog in twijfels dat het een Merlyn of een Barrydale.

Welke Bokkers weten er in de buurt van Breda een goede passervice waar je ook kan testen tijdens het passen en wie ook 2e hands zadels heeft? Ik hoor het graag.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:58

jansje73 schreef:
Ik zit er aan te denken om toch weer terug te gaan naar boomloos zadels. Mijn paarden zijn weer uit hun zadels gegroeid en ik kan maar moeilijk goed passende zadels vinden.

Nu ben ik op zoek naar een Barefoot zadel passervice/wederverkoper in Brabant in de buurt van Breda. Ik zoek 2 boomloos zadels waarmee je kan springen en dressuur kan rijden , vind de Nottingham heel erg mooi en voor de dressuur zit in nog in twijfels dat het een Merlyn of een Barrydale.

Welke Bokkers weten er in de buurt van Breda een goede passervice waar je ook kan testen tijdens het passen en wie ook 2e hands zadels heeft? Ik hoor het graag.


Freehorse passervice komt uit brabant.