Nakomeling van Ronaldo of Troy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarov

Berichten: 164
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: klimmen

Nakomeling van Ronaldo of Troy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:18

Heeft er iemand ervaring met deze afstammingen, graag zou ik weten hoe deze paarden in de omgang zijn?

flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Re: Nakomeling van Ronaldo of Troy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:17

Ik vind Troy ook een hele leuke hengst , waarom dekt hij eigenlijk maar zo weinig???

sarov

Berichten: 164
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: klimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 21:22

geen idee, wie wel?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:42

Troy had vorig jaar 4 á 6 nakomelingen. Verder zal hij niet zoveel dekken omdat het nou niet echt 1 van de beste hengsten is. Z'n draf is matig, hij heeft en toont zeer weinig bloed, is kortbenig en heeft een diepe hals.

Ik ken een Ronaldo x Winckenburg met een flinke ramshoofd. Zwartschimmel merrie die vorig jaar een veulen had van Trento B.

Afbeelding

lilykashmir

Berichten: 7545
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:01

Ik ken ook een Ronaldo, merrie, 5 jaar. Op stal is het echt een merrie. Ze is ook een lucht zuiger. Onder het zadel is het wel een schitterend ding om te zien, wil wel graag werken, maar op stal vind ik het maar niets.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:02

Marijke82 heeft ook een Ronaldo merrie

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Nakomeling van Ronaldo of Troy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:09

Afstammelingen 2001 (pub 08-02)
Ronaldo toonde een uniforme collectie, ruim voldoende tot royaal ontwikkelde nakomelingen, die rijtypisch zijn en goed in het rechthoeksmodel staan. Het hoofd is wisselend gevormd. De nek is goed van vorm en lengte. De hals is goed van lengte, vorm en bespiering. De schoft is goed ontwikkeld en voldoende van lengte. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is soms iets gezonken. De lendenen zijn goed van vorm en bespiering. De lendenen zijn goed aangesloten. De croupe is voldoende van lengte, goed van ligging en bespiering. De broekspier loopt doorgaans ruim voldoende ver door. Het voorbeen is doorgaans correct gesteld en goed van lengte. Het achterbeen is doorgaans correct gesteld. De pijp is doorgaans lang. De omvang en de kwaliteit van het fundament zijn goed.
De stap is zuiver en goed van ruimte. De draf is goed van ruimte. Er is doorgaans sprake van ruim voldoende souplesse. Het achterbeen wordt actief gebruikt en doorgaans goed ondergebracht. De houding is wisselend. De galop heeft doorgaans voldoende ruimte. Het voorbeen blijft vlak.
Getoond: 6 veulens en 4 jaarlingen.

Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Ronaldo toonde een voldoende uniforme collectie, voldoende tot goed ontwikkelde, ruim voldoende rijtypische veulens, die voldoende tot goed in het rechthoeksmodel staan en voldoende uitstraling hebben.
Het hoofd is voldoende sprekend en soms iets bol tussen de ogen. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is ruim voldoende tot goed van lengte, goed van vorm, zwaar bespierd en komt meermalen diep uit de borst. De schoft is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De schouder is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De rug is doorgaans iets gezonken en voldoende bespierd. De lendenen zijn goed gevormd en goed aangesloten en bespierd. De croupe is voldoende van lengte, goed van ligging en goed bespierd. De broekspier heeft voldoende lengte. Het voorbeen is doorgaans correct gesteld. Het achterbeen is meermalen gebogen. Het fundament is wisselend in omvang, maar heeft ruim voldoende kwaliteit. De hoeven zijn soms iets smal.
De stap is zuiver en ruim. De draf heeft voldoende ruimte en ruim voldoende houding. Het voorbeen blijft doorgaans vlak. Het achterbeen wordt actief gebruikt, maar zou beter tot dragen moeten komen. De galop heeft voldoende ruimte en is voldoende gedragen. Het voorbeen blijft vlak.
Van de vier thuis geïnspecteerde veulens wijkt er één qua type en één qua beweging in positieve zin af van de rapportage. Eén veulen is vanwege een ongeval niet in beweging geïnspecteerd.
Bijzonderheden: Twee veulens waren onregelmatig.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 15(+4) veulens uit 70 dekkingen in 2000.

Afstammelingen 2005 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Ronaldo voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

overgenomen van Kwpn stallion

De ronaldo's die ik ken zijn over het algemeen mooie, vriendelijke, werkwillige paarden.
Ronaldo zelf is erg vriendelijk en knuffelig op stal.

Troy kan ik zelf geen kommentaar over geven want zijn nakomelingen ken ik niet.

Grass

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:20

Ik rijdt momenteel ook een Ronaldo...
Een vierjarig probleempaardje eigenlijk, maar wel lief in de omgang.
Ze heeft een slechte start gehad bij het zadelmak maken, dus of het gedrag dat ze vertoont iets uit haarzelf is of dat ze gewoon zo reageerd door bepaalde condities weet ik niet.
Op stal is ze niet altijd vriendelijk en naar andere paarden is ze ook niet erg aardig (tegen buren op stal ed.) , tenzij ze op wei staat, dan is ze erg onderdanig.

Ook is ze niet erg groot, ze haalt net de 1.60m maar het is verder wel een leuk dier om te zien en staat qua bouw en belijning wel goed in verhouding.

SylviaG

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-10-05
Woonplaats: omgeving Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:21

Ik vind Troy niet echt een kwaliteitsvolle hengst. Hij heeft niets extra's, behalve dan een goede galop.
Qua exterier, karakter en beweging spreekt hij mij niet echt aan. Op de afgelopen hengstekeuring was hij trouwens wel verbeterd.

Ik heb nog geen nakomelingen van hem gezien dus daar kan ik niet over oordelen. Ik zou hem zelf in ieder geval nooit kiezen.

dell_1
Berichten: 1963
Geregistreerd: 17-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:59

Ik heb een Ronaldox welthitt II merrie. Dit is nu een jaarling. en op dezelfde stal staat een ronaldo x Architect hengst.
Super braaf dier! Hij kwam als 3 jarige hengst en had in de opfok gelopen en je kunt zo vanalles met hem doen. Voetje en heel knuffelig. Dat geld ook voor de jaarling merrie die nu al bijna een jaar buiten loopt. Echt hele fijne karakters. En dat is ook zeker niet van moeders kant afgekomen!
Ik las laatst ergens een dat Ronaldo een hengst is met een gouden randje voor het karakter en dat klopt echt wel!

linnniej90
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: lunteren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:58

Ik heb ook een jonge ronaldo.. die is bijna 7 jaar en rijd in het M1.. kijk maar eens op mijn profiel, daar staan foto's. Maar het is echt een schat van een dier, er zit niks verkeerds in, je kan er egt alles mee! Het enige nadeel van een Ronaldo is dat ze hele bange en schrikkerige paarden zijn.

monroe
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Nakomeling van Ronaldo of Troy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:07

hallo,
ik heb sinds 5 weken een Ronaldo x silvio2 x amethist
ik heb hiervoor een phonix x kibrahim x amor gehad( zzlicht) een draak vergeleken met deze .Zo fijn qua karakter geen schrikkerig paard, niet rillerig fijn en erg aanhalig op stal en naar vreemde erg aanhalig.Heel luxe en chique type ( vind ik zelf!!!!).Ronaldo afstammelingen staan bekent om hun fijne meegaande en werkwillige karakter ( komt door rubenstein)
ik ben er blij mee

suc 6