wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Re: wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:54

Hai,

Ik zou hem echt nog even hengst laten als ik jou was!

Lekker ongedwongen rijden zodat het jeugdige door spiertjes er een beetje afgaat, overal mee naar toe nemen.

Als hij dan nog steeds zijn staart op zijn rug legt weet ik maar 1 oplossing; staart vastplakken aan zijn kont

Farrington staat nu in Amerika, er zijn nog geen zonen van hem goedgekeurd voor de dekdienst. Ik denk wel dat de jury bij zinnen komt als jouw mooi gereden, rustig ronddravende hengst voorbij komt.

Een fan heeft hij er in ieder geval bij!

SamoJarig

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:36

gevonden schreef:
ik las dat jullie farringtons een beetje laatbloeirs zijn is dat iets wat faarington doorgeeft?? Mijn hengst is nu twee jaaar en net 140 cm
Moet ik de moet al opgeven of is er nog hoop??
Gingen die van jullie groeien in het werk of langer op de weide gehad??


Las dat de moeder van je paard 1.70 was. De moeder van mijn Farrington was 1.58 mtr. Mijn paard is nu ong. 1.71/1.72. Hij is vanaf dat hij is ingereden niet echt mega gegroeid, wel iets.

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:23

Mettetje schreef:
Hai,

Ik zou hem echt nog even hengst laten als ik jou was!

Lekker ongedwongen rijden zodat het jeugdige door spiertjes er een beetje afgaat, overal mee naar toe nemen.

Als hij dan nog steeds zijn staart op zijn rug legt weet ik maar 1 oplossing; staart vastplakken aan zijn kont

Farrington staat nu in Amerika, er zijn nog geen zonen van hem goedgekeurd voor de dekdienst. Ik denk wel dat de jury bij zinnen komt als jouw mooi gereden, rustig ronddravende hengst voorbij komt.

Een fan heeft hij er in ieder geval bij!


Nou dat vindt ik echt leuk, dat ik niet de enigste fan van hem ben...
En over zijn staart, ik zat al te bedenken om te gaan rijden met een deken met verzwaarde staartflap zodat hij hem niet omhoog kan doen
Ik had toen we naar de derde bezichtiging mochten toch wel stiekum hoop gehad dat hij door mocht , inderdaad met in mijn achterhoofd dat hij 1 der laatste Farringtons is ... maar helaas...

gevonden
Berichten: 896
Geregistreerd: 25-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:32

Nou dat vindt ik echt leuk, dat ik niet de enigste fan van hem ben...
En over zijn staart, ik zat al te bedenken om te gaan rijden met een deken met verzwaarde staartflap zodat hij hem niet omhoog kan doen
Ik had toen we naar de derde bezichtiging mochten toch wel stiekum hoop gehad dat hij door mocht , inderdaad met in mijn achterhoofd dat hij 1 der laatste Farringtons is ... maar helaas...

Kan hij niet misschien bij het nrps voorgesteld worden???
( heb er geen verstand hoor maar misschien kan het nrps wel een klassieke hengst waarderen

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:50

Ik heb zelf ook al zitten bedenken of dat we hem niet bij het AES voor hadden moeten laten brengen, maar die keuring is al geweest.. in het NRPS heb ik me niet echt verdiept, maar ik zal dat toch maar eens doen..

ps ik ben wel benieuwd naar jouw WAANZINNIG GOED BEWEGENDE DRESSUURHENGST

gevonden
Berichten: 896
Geregistreerd: 25-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:09

ja ja kajanus, het is ookeen farrington. Die van mij blijft helaas te klein daarom moet ie weg helaas baal er erg van, met binnenkort bedoel ik als ik een plaatsvervanger voor hem heb gevonden, ben niet hard op zoek maar als ik er tegenaan loop zeg maar.
Aangezien hij op di moment in frieslans loopt is het ook niet makkelijk om hem te verkopen, wacht gewoon nog even en hoop dat ie nog een spurt doormaakt ( hoop hoop hoop) Hij kan echt goed lopen. The Farrington way
zal ik maar zeggen

SamoJarig

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:17

Heb je een foto van m? Hoe oud is hij dan?

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 00:48

gevonden schreef:
ja ja kajanus, het is ookeen farrington. Die van mij blijft helaas te klein daarom moet ie weg helaas baal er erg van, met binnenkort bedoel ik als ik een plaatsvervanger voor hem heb gevonden, ben niet hard op zoek maar als ik er tegenaan loop zeg maar.
Aangezien hij op di moment in frieslans loopt is het ook niet makkelijk om hem te verkopen, wacht gewoon nog even en hoop dat ie nog een spurt doormaakt ( hoop hoop hoop) Hij kan echt goed lopen. The Farrington way
zal ik maar zeggen


Ik woon in Friesland , waar staat hij dan ....
maar goed ik hoop voor je dat hij nog een groeispurt krijgt..
Wij hebben ooit een paard gehad die als 3 jarige 1.62m was en die is nog uitgegroeit tot 1.68m ....

SamoJarig

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:49


lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 20:04

"gevonden" houd moed,

een van mijn paarden (geen farrington) was als 2 1/2 jarige pas 1.54 en als 3 1/2 jarige 1.58 . nu is hij 11 en hij meet 1.69

trouwens net even de filmpjes bekeken van Farrington, wat een mooie galop heeft die hengst.

Ghjkl
Berichten: 131
Geregistreerd: 31-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:34

was alleen met het rijden verschrikkelijk. in de omgang was hij net zo sloom als met rijden alleen dan was dat wel makkelijk!
Heb nu gelukkig een superfijne die altijd wil werken!!!!

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:24

Samo schreef:
Misschien wel leuk, filmpjes van Farrington toen hij nog bereden kon worden (denk zelf dat hij dan nog niet zolang onder het zadel was)

http://www.keros.be/nl/hengsten/hengstf ... ros_id=152 (onderaan deze pagina staan 2 filmpjes)



Wat leuk die filmpjes, ik denk inderdaad dat hij daar nog erg jong was...

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Re: wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:14

Die van mij is nu 1.65 m. en ik hoop toch dat hij ook nog een stuk gaat groeien. Hij is wel apart... Ik had gisteren een nieuwe deken voor hem gekocht; werd ik me toch bijna de stal uitgetrapt. Hij was helemaal over de rooie. (Euhh, misschien toch de Jazz-kant? ) Nu heeft Tivoli hem maar even op zodat het "nieuwe" luchtje eraf gaat. Hopelijk accepteert hij het daarna wel. Wel gaaf trouwens die filmpjes van Farrington!

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:28

Ik heb net even op je profiel gekeken HocusTivoli, maar wat erg dat Hocus zo plotseling is overleden het was volgens mij een erg leuk werklustig paard..
Tivoli ziet er trouwens ook leuk uit, en ik ben natuurlijk wel erg benieuwd naar de foto's van je Farrington

Olive

Berichten: 235
Geregistreerd: 16-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:33

Ik heb laatst ook een jonge Farrington bekeken. Super mooie merrie met een geweldig karakter. Was net 3 maanden onder het zadel, maar zat er helemaal niet mee dat er in een kwartier 3 verschillende mensen op haar gingen zitten. Prachtige kleur ook. Stekelharige vos. Qua gangen leek ze er op pappie, ze liep prachtig. Het is dat ze niet voor mij bedoeld was. Ik had haar zo willen hebben. Alle andere Farringtons die ik tot nu toe heb zien spraken mij ook erg aan. Prettige karakters, al zal er natuurlijk best eens een rottige tussen zitten.

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:53

op de filmpjes is Farrington hooguit 4-jaar, want op 4 jarige leeftijd heeft hij een ongeluk gehad met zijn achterbenen, waardoor hij in een jaar tijd 8 keer is geopeerd en dankzij dat nooit in de sport heeft gelopen, en nu ook niet meer los mag, of draven en galloperen.. alleen stappen aan de hand of in de molen.

SamoJarig

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:27

Weet je ook hoe het is gekomen?

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:35

zoals ik heb begrepen heeft hij vastgelegen in zijn stal, met zijn benen onder een deur/muur ofzo.... en daardoor de hele boel beschadigd..., zonde, want ik denk dat het een zeer goed dressuurpaard was geweest..

SamoJarig

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:02

Ja, zeker zonde..

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 01:28

Samo schreef:
Weet je ook hoe het is gekomen?


Hij heeft een beenbreuk gehad, nog een wonder dat ze hem hebben kunnen redden. .. maar hoe die beenbreuk is gekomen dat weet ik niet

gevonden
Berichten: 896
Geregistreerd: 25-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:17

Ik woon in Friesland , waar staat hij dan ....
maar goed ik hoop voor je dat hij nog een groeispurt krijgt..
Wij hebben ooit een paard gehad die als 3 jarige 1.62m was en die is nog uitgegroeit tot 1.68m ....[/quote]

hij staat bij de fam talen, in de zomer op de burd en in de winter staan ze in de Veenhoop ( das het plaatsje daar geloof ik )

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Re: wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:53

Kajanus schreef:
Nou dat vindt ik echt leuk, dat ik niet de enigste fan van hem ben...


Hier nog een fan

Ik heb zelf ook een Farrington, ontzettend lieve merrie

Die beenbreuk heeft Far geloof ik opgelopen toen hij in zijn stal rolde en met zijn been onder de staldeur terecht kwam omdat de onderste sluiting niet vast zat.

gevonden
Berichten: 896
Geregistreerd: 25-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:47

Samo schreef:
Heb je een foto van m? Hoe oud is hij dan?

in mijn profiel staat een beetje een suffe foto van hem verder heb ik niet echt foto's hij staat in friesland en ik in rotterdam, das een aardig stukje rijden.
Heb wel laatst een video gemaakt, hij is 2 jaar nu ( van maart 2004)

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:06

Ik heb even in je profiel gekeken , maar zo zag mijn Farrington er ook zo'n beetje uit ... dus hij zal echt wel heel mooi worden ..

gevonden
Berichten: 896
Geregistreerd: 25-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:38

nou dat hoop ik maar.
Aardig van je