wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Basvdv
Berichten: 465
Geregistreerd: 19-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:36

De Farrington x Jazz en de Farrington x Flemmingh zijn wel twee héle fijne paarden! Wees er zuinig op!

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:08

Kajanus schreef:
Samo schreef:
Super mooie foto's van een super mooi paard!
Hoever ben je nu met hem? Heb je er al opgehangen/gezeten? Of wacht je daar nog mee tot van de zomer?



Ik heb er nu 3 keer opgehangen en 1 keer een paar stappen gedaan terwijl ik hing en hij geeft er niks om, maar ik moet nog iemand bellen die er op gaat, dat durf ik zelf niet



Nu twijfel ik of je het over mijn foto's had of over die van HocusTivoli??


En HocusTivoli ik ben erg benieuwd wat die van jou gaat doen erg spannend allemaal.. maar bij twijfel zou ik er lekker iemand anders op zetten ..
[/quote]

Haha jouw foto's!! Maar die van HocusTivoli zijn ook erg mooi! Ben ook erg benieuwd hoe haar paard gaat reageren van het weekend! Hou ons op de hoogte!
[/quote]

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 23:04

HocusTivoli schreef:
Iedereen nog bedankt voor de reacties n.a.v. m'n foto's. Ik heb hem gisteren voor het eerst met zadel gelongeerd (hadden ze op de vorige stal ook wel al gedaan). Dat zadel boeit hem dus echt niet, alsof hij het al 100x heeft gedaan. Ik denk dat ik van het weekend dan even ga hangen. Ik weet alleen nog niet of ik het aandurf om erop te gaan zitten.
@sigrid1182: Die is ook leuk zeg! Dat koppie op de eerst foto!Volgens mij heeft hij ook zo'n klein mondje net als die van mij. Hoe is hij qua karakter?



Klopt hij heeft een klein mondje.....

In karakter is het een heel braaf dier..

Hij kent nog niet zoveel, maar in de paar weken dat ik em nu heb, heeft ie al veel geleerd, en dat wil hij ook graag, paard heeft nog wel wat vertrouwen nodig , is door de fokker nooit door handen geweest...maar heeft dus ook geen verkeerde dingen geleerd, das ook prettig,...


Hij wil graag geleid worden, als jij hem zegt wat ie moet doen,wil ie dat, dus wel een bewerkbaar paardje , zoals het nu lijkt,

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:43

Heb een paar weken geleden een Faarington op stal gehad voor de handel. Heel fijn beest, 4 jaar, was alleen 1,54m. Maar hij kwam uit een hele goede stam, waaronder andere ook het olympiade paard Royal Flush uit kwam.

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Re: wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:35

Nou ik heb er gisteren zelf voor het eerst op gehangen. Hij was zoooo lief! Hij vond het allemaal prima. Ik had behoorlijk de zenuwen maar dat was dus helemaal nergens voor nodig. Van de week nog maar een paar keer en dan ook wat stapjes doen en als hij zich zo blijft gedragen durf ik denk ik wel te gaan zitten.

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:46

HocusTivoli schreef:
Nou ik heb er gisteren zelf voor het eerst op gehangen. Hij was zoooo lief! Hij vond het allemaal prima. Ik had behoorlijk de zenuwen maar dat was dus helemaal nergens voor nodig. Van de week nog maar een paar keer en dan ook wat stapjes doen en als hij zich zo blijft gedragen durf ik denk ik wel te gaan zitten.


Spannend he .. nou dat zitten doe ik niet zelf hoor.. dat durf ik niet, hangen dat ging nog wel.. Ik moet nog even een afspraak met iemand maken die er dan wel op gaat, en dan maar zien hoe verder...

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:59

Ik heb er gisteren voor het eerst echt opgezeten! Het boeide hem echt niks. Hij had meer interesse voor de snoepjes die hij kreeg van degene die me hielp, haha. Nu van de week er maar een keer op en een stukje wandelen. Als dat allemaal goed blijft gaan durf ik ook wel aan de longe. Maar los in de bak is denk ik een ander verhaal. Dat mag iemand anders doen. Hoe gaat die van jou Kajanus?

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:01

Nou ik heb er nog niet opgezeten en ik heb ook nog geen afspraak gemaakt met de zadelmakmaker..
Wel tof dat die van jou zo mak is...

Straks komt eerst nog even de paardentandarts, zodat hij niet last van zijn tanden heeft voordat hij zadelmak gemaakt wordt, hij knoeit nl erg met zijn eten momenteel..

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Re: wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:21

Hier nog even een update hoe het met die van mij gaat. Ik ga er nu twee keer per week opzitten. Hij is zo ontzettend braaf, volgens mij is hij zadelmak geboren! Ben nu bezig met draven aan de longe en gisteren heb ik voor het eerst los uitgestapt in de longeerbak. Dus ik denk dat ik ook al bijna los in de gewone bak kan. Hij moet alleen nog wat vlotter gaan worden, maar ik denk dat hij het gewoon nog erg moeilijk vindt allemaal. Ach, we doen het rustig aan. Hoe gaat het nu met die van jou Kajanus?

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:10

HocusTivoli schreef:
Hier nog even een update hoe het met die van mij gaat. Ik ga er nu twee keer per week opzitten. Hij is zo ontzettend braaf, volgens mij is hij zadelmak geboren! Ben nu bezig met draven aan de longe en gisteren heb ik voor het eerst los uitgestapt in de longeerbak. Dus ik denk dat ik ook al bijna los in de gewone bak kan. Hij moet alleen nog wat vlotter gaan worden, maar ik denk dat hij het gewoon nog erg moeilijk vindt allemaal. Ach, we doen het rustig aan. Hoe gaat het nu met die van jou Kajanus?



Ik heb die van mij laten castereren, er liepen nl in het land achter ons merrie's en hij was in het begin redelijk normaal maar toen begon hij zich iets teveel als hengst te gedragen, en ik heb geen zin in ongelukken en hem binnen houden wil ik ook niet dus ik heb hem via zijn liezen laten castereren en het gaat nu de goede kant, hij moet nog een week of 2 rustig aan doen aan de hand en daarna mag hij los.
Dan krijgt hij nog een maandje rust en dan laten we hem zadelmak maken..
Leuk dat het met die van jou zo goed gaat ... foto's!!

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:17

Dat is wel jammer Kajanus! Maar goed, wel fijner voor het paard zelf straks, kan hij lekker buiten lopen!

Ik ben ook erg benieuwd naar foto's HocusTivoli!

Ik ben met de mijne vorige week voor het eerst L1 gestart, hij liep erg lekker! Ik had 177 en 178 punten..wel dichtbij de wp. Thuis loopt hij momenteel heeeel erg fijn, we hadden even een dipje, maar daar zijn we doorheen!! Ben zo ontzettend blij met dit paard!

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:34

Wat goed dat je ook zo blij bent met je paard Samo, ik nl ook hij heeft nu dus een week in stal gestaan ivm de casteratie en nu mag hij eruit aan de hand, ik laat hem wat gras eten in het land en dan stap ik weer wat enz.. ik had gedacht dat hij wel gek zou zijn, dus ik met de handschoenen en longeerlijn aan .. maar gelukkig hij gedraagt zich erg goed... superpaard met superkarakter

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Re: wie heeft er een nakomeling van Farrington ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:08

Kajanus schreef:
Ik heb die van mij laten castereren, er liepen nl in het land achter ons merrie's en hij was in het begin redelijk normaal maar toen begon hij zich iets teveel als hengst te gedragen, en ik heb geen zin in ongelukken en hem binnen houden wil ik ook niet dus ik heb hem via zijn liezen laten castereren en het gaat nu de goede kant, hij moet nog een week of 2 rustig aan doen aan de hand en daarna mag hij los.
Dan krijgt hij nog een maandje rust en dan laten we hem zadelmak maken..
Leuk dat het met die van jou zo goed gaat ... foto's!!

Wat jammer dat hij teveel hengst werd. Hopelijk is hij er gauw weer bovenop! Ik geloof dat Farrington toch wel paarden met erg fijne karakters geeft. Ik zal wel even kijken wanneer ik foto's kan maken. Ik ben tot nu toe steeds in de binnenbak geweest en dan worden foto's niet zo best. Als ik met hem in de buitenbak ga zal ik wel even iemand vragen om wat plaatjes te schieten.
@Samo: Wat fijn dat die van jou ook zo goed gaat. Heb je actie-foto's?

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:31

Ik zal vragen of iemand van de week foto's wil maken. Heb geen recente op het moment.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:10

Oud Topic