Daily Diamond nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:27

Wat doen Mac en Parker het goed!!

Ik ben er nog niet opgestapt. Wilde het fysieke ongemak door de wormen kunnen uitsluiten. Vorige week is ze ontwormt en heeft ze nog een weekje pauze gehad. Ik hoop haar deze week weer op te pakken en er weer op te kunnen klimmen. In de herfst/winter kunnen we vaak niks met onze bak dus ik wil het seizoen positief afsluiten en dan mag ze weer even gaan nadenken.
Momenteel staat ze ook weer wat overbouwd nu. Ze wordt zo’n joekel van een merrie, tenminste als ik af moet gaan op de hoogte van haar achterhand nu :’)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 04:51

Loes, dat doe je helemaal goed. Neem je tijd met haar, zo te lezen is ze ook aan het groeien.. dat kost ook een hoop energie.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 04:53

Ik heb de foto’s van de pluvinelcup ontvangen *\o/* <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 08:36

wauw wat een gave foto's, wat een heerlijk paard en wat stel je hem fantastisch voor. Daar kan je met recht trots op zijn!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:28

Toffe foto’s!! Heel mooi beeld ook.


Hier vandaag weer eens opgestapt, even aan een lijntje weer. Ging wel 3 min goed. Toen besloot mevrouw dat stap genoeg was en dribbelde aan. Op het moment dat ik dit begrens en zeg “nee toch echt stap” vind ze dat niet tof en neigt dan tot omhoog komen. Mijn eigen dapperheid schiet dan toch wat tekort en ik ga twijfelen wat te doen. Niet handig :’) . Ergens denk ik: laat maar naar voren gaan. En ergens denk ik: ho nee. Dan bepaalt zij het tempo en dat gaan we dus niet doen.
Mijn “trage paard” is niet zoveel meer van over :’) . Mevrouw staat nu teveel aan, terwijl ze qua voer 0 krachtvoer krijgt en enkel op de weide staat 24/7. Aan beweging dus geen gebrek.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:44

Heel mooi Moniek! Knap stel zijn jullie!!

Lastig Loes! Ik denk dat ik ervoor zou kiezen om voorwaarts te blijven denken. Ze wil graag dus als jij het laatste woord bepaald door het met je been aan te vullen denk ik dat je sneller weer het vertrouwen hebt. Terug oplossen werkt vaak niet. Snap dat je wil dat ze luistert maar soms moet je even iets aanpassen en daarop inspelen ;)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:10

Dank jullie wel :D <3

Loes ik ga mee met Margo .. ik zou ook naar voren rijden .. anders ga je strijd krijgen en dat wil je niet. Gewoon naar voren rijden en dan kun je na een paar rondjes altijd weer gaan stappen..

kiko

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 21:09

Hier weer eens een berichtje. Inmiddels is Naku 153 dagen drachtig Kan niet wachten dat het eind maart/begin april is. Voor het eerst een veulen voor mij..
Afbeelding
Afbeelding

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:15

magootie schreef:
Heel mooi Moniek! Knap stel zijn jullie!!

Lastig Loes! Ik denk dat ik ervoor zou kiezen om voorwaarts te blijven denken. Ze wil graag dus als jij het laatste woord bepaald door het met je been aan te vullen denk ik dat je sneller weer het vertrouwen hebt. Terug oplossen werkt vaak niet. Snap dat je wil dat ze luistert maar soms moet je even iets aanpassen en daarop inspelen ;)


Update na vandaag: het ging goed! Ik moest mentaal de knop omzetten met de rampscenario’s en heb haar idd voorwaarts gezet. Voelde op dit moment ook als de beste oplossing nu. Dank jullie voor het meedenken.
Helaas blijft ze erg gevoelig op het bit, dus we gaan retour tandarts. Dat ene wolfskiesje wat nog niet door wat lijkt toch teveel ongemak al te veroorzaken. Voorlopig dus even niet rijden, maar gelukkig kunnen we veel op de grond oppakken en is het zadel en gewicht vd ruiter dusdanig bevestigd dat ik ook denk dat het zodra het kan echt weer een korte opfriscursus wordt en weer door.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:16

Loes wat super stoer van je !! Het komt allemaal goed .. met die jonkies heb je toch steeds “wat kleine dingetjes” waardoor je weer even stilstaat.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:11

Hoe is het met jullie DD’s ?

Ik ga as maandag met Mac even langs Bodegraven, wil hem toch even laten checken of alles oké is..
Hij heeft al even dat hij linksom slechter de buiging pakt en minder wil dragen. Ook viel mij op dat zijn rechterachter hoef op de teen meer afgesleten is.
Dus toch maar even het zekere voor het onzekere.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:10

Ow jee. Hopelijk is er niks geks met Mac! Hou je ons op de hoogte?

Met Parker gaat het super! Degene waar ik hem heb staan zei van de week nog dat hij een lot uit de loterij is. Dat zijn leuke complimenten :D ben zo trots op hem en hij pakt het zo super op allemaal :D

Hier een foto van deze week. Vond hem wel leuk, zie je ook goed hoe groot hij is :P
Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 08:02

Ik hou jullie zeker op de hoogte,

Jeetje hij lijkt echt mega op die foto <3
Dat zijn de mooiste complimenten inderdaad :D

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:33

Ik was jullie kwijt!

Wat doet Parker het ontzettend goed! Echt heel leuk om te zien hoe jullie bezig zijn en hoe knap hij is. Hoe groot is hij nu?

Loes, lastig die opstartproblemen, maar fijn dat je laatste rij ervaring wel weer goed was. Is de tandarts al geweest? Mijn DD had in het begin ook echt een moeilijke mond waar zelfs de zadelmak maker, die er jaarlijks weet ik hoeveel rijdt, zn vraagtekens bij had. Toch bitfitter bij gehad en tandarts idd (wolfstandjes waren er bij haar al wel uit) en rustig aan de slag gegaan en inmiddels wordt ze geroemd om de fijne stille aanleuning. Hopelijk komt dat bij jullie ook weer.

Moniek, wat vervelend, hoop dat er geen gekke dingen uitkomen en ze jullie weer lekker op weg helpen. Hij ging wel echt mega goed hiervoor!

Mijn kleine meid doet het ook mega de laatste tijd. M1 afgesloten met 69% en afgelopen week spontaan M2 debuut gemaakt. Won ze met dik 68 en 66%, daar was ik wel even stil van moet ik zeggen.
We blijven lekker afwisselen met bos, longe en dat soort dingen en trainen, echt werken doet ze eigenlijk hooguit 2x per week en dat bevalt goed dus.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 15:42

Wauw wat goed Noukie!! Jullie gaan lekker!!
Parker is nu 1.72 ;)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 16:59

Noukie, wat fijn dat jullie weer lekker bezig zijn.

En zo’n debuut is echt helemaal te gek, snap dat je daar even stil van wordt.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:18

@Noukie wauw wat een debuut! Super goed!

Hier is de tandarts geweest. Er zat inderdaad nog een splinter links, dus niet gek dat ze na de tandarts zo gek deed. Helaas is onze bak nu verzopen en staat ze dus weer eventjes stil :( Ik heb er wel vertrouwen in dat zodra ik haar weer kan oppakken het beter zal gaan nu ze opnieuw is nagekeken.
Het is gewoon ook best wel een mieperd met wondjes, (alsin: ik mag er nog niet naar wijzen of mevrouw doet al alsof ze vermoord wordt, laat staan dat ik aankom met de honingzalf xD ) , dus snap ook wel dat ze met der tandjes ook erg gevoelig is dan. Eigenlijk alleen maar goed dat ze de dingen zo goed aangeeft.

@Magootie wat wordt Parker een reus! Pro is nu 1.64 en 3,5 en ik hoop dat ze nog wel wat doorgroeit hihi.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 15:27

Loes, jeetje ik snap dat ze daar zo gek op deed.. gelukkig is hij verwijderd en kun je snel weer met haar aan de gang..

Mac is nu 6 en tegen de 180 .. ik hoop dat hij gestopt is nu met groeien hahaha, hij is in ieder geval mooi in proportie nu..

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:44

Oh Loes dat kan het zeker verklaren! Bleek die van mij ook te hebben, toevallig wel, maar daarna is het wel stukken beter geworden. Wel balen dat het nu zeiknat is qua timing idd. Maar wat je zegt, je hebt een goede basis gelegd, komt echt goed wanneer je weer verder kan.

Mijn popje was met 3 ook 1.64 (met een 10,5 bit.. :')). Nu eigenlijk geen idee, maar groot genoeg voor mij ondanks m'n 1.80.
Grappig dat we precies twee grote en twee wat kleinere hebben hier.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 20:09

Vandaag de dag dat we naar Bodegraven gingen …
De DA die Mac behandelde heeft hem op het harde gezien .. het zachte , buigproeven gedaan en moest tot de conclusie komen dat hij het super doet :')
Nu reageerde hij wel wat heftig op z’n rug, dus de enige verklaring die hij kon bedenken is het zadel.
Volgende week vrijdag zijn we om 08:00 uur weer daar om samen met de DA en de zadelmaker naar mijn zadel te kijken… waarschijnlijk moet ik wel aan een ander omdat hij zo “royaal” ontwikkeld is volgens de DA
Wordt vervolgd ..

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 20:29

Opzich heel goed nieuws Moniek! Behalve dan dat het geld gaat kosten :')
Wel fijne zadelmaker heb je dan, die had ik in die regio ook, haha.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:22

Gelukkig niks geks! Hopelijk kan je een passend zadel voor hem vinden!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:54

Nou die ga ik natuurlijk wel bellen als ik volgende week te horen krijg dat m’n huidige zadel niet meer past..
We gaan samen met van Rijs kijken .. die heeft vast iets passends ( waarschijnlijk weer de duurste := )

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:48

Hahahah altijd. Dat 'kreng' van mij koos een Erreplus uit, natuurlijk een maat en model die ook niet bepaald elke dag tweedehands te koop staan :+
Maar ze doet het er zo fantastisch onder dat ik het haar gun <3 :')

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 22:18

Hoe was het met de zadelmaker Moniek?

Parker en ik hebben afgelopen dinsdag een fotoshoot gehad <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding