Daily Diamond nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:14

Childeric is hard idd!! Ik heb een Custom Wolfgang Omni ;) helemaal naar wens laten maken voor mijn merrie dus ook de type en plaatsing van de wrong zelf gekozen. Hij is echt precies goed voor mij.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:16

magootie schreef:
Childeric is hard idd!! Ik heb een Custom Wolfgang Omni ;) helemaal naar wens laten maken voor mijn merrie dus ook de type en plaatsing van de wrong zelf gekozen. Hij is echt precies goed voor mij.


Oh dat klinkt heel fijn Margo :j

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:00

Hoi hoi,


Hoe is het met jullie en jullie Daily's?
Hier met Proski even een dipje. We hebben onze eerste les gereden. Ging kei goed! Helaas was de les erg lang voor de puppy.. (45min). We hebben weliswaar enkel stap en draf gedaan, maar toch begon ze aan het eind te staken. Wat ze hiervoor niet gedaan heeft. Echt schoppen naar mijn been als ik been gaf. Dus we zijn gestopt zodra ze weer voorwaarts ging op mijn been.

Hierna heb ik haar echt even wat dagen met rust gelaten. Gewoon lekker op de wei en wel wat poetsen, maar verder lekker paard zijn en mentaal bijkomen.
Vorige week donderdag ging ik er voor het eerst weer op. Dit begon prima, ze was fris maar ala. Helaas na 10 minuten zat ze in de staak. En heeft ze het "steigeren" ge-unlocked. Beetje jammer, want daar werd ik niet zo dapper van. Ik schrok van haar reactie dus vrij snel afgestapt om te checken of alles wel goed zat. Immers is deze reactie zo niets voor haar. Maar aan het haranchement kon ik niets vinden. Dus even aan de longe, hier was ze weer kei braaf en weer opgestapt. Helaas echt direct herhaling. Been geven werd achterwaarts en omhoog. Dus weer even het opstappen/afstappen en opstappen = naar voren wegstappen ipv naar achteren herhaald tot ze dit braaf deed. Toen afgestapt en klaar.
Riep bij mij wel op dat er mogelijk een negatieve associatie is ontstaan na de les die we hebben gereden. Alsof het rijden ineens niet meer leuk voor haar is ofzo.

Die vrijdag zijn haar tanden nagekeken en wel wat wolfskiesjes/haakjes eruit gehaald.
Ook heeft ze last van de horzelwormpjes die onderweg zijn naar haar maag. DA heeft geadviseerd eind september te ontwormen omdat ze dan allemaal geland zijn.

Aan de longe is ze kei braaf, maar ik merk dat ze toch wat anders is dan anders. Zo stond ze eerder tijdens zadelen (of dit nu zadel of longeersingel was) relatief stil, en is ze nu vooral weer veel aan de wandel als ik aankomt met de singel. Ik denk dat ze mogelijk toch wat last heeft van die horzelwormpjes en daarom zo fel reageerde onder het zadel. Deze blijken namelijk in de maag te gaan zitten.

Voor nu is het plan dus weer even back to basic. Wel aan het werk houden, maar er pas weer op als ze ontwormd is zodat dat echt uitgesloten kan zijn. Even een tegenslag dus en moet mezelf dan echt goed motiveren om de moed niet te verliezen, oeps. Gelukkig blijft ze lief qua karakter en weet ik dat ze het echt niet met kwade bedoelingen doet, maar dat maakt het ook juist puzzelen waar je dan goed aan doet.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:26

Oef dat is niet fijn Loes,

Heel eerlijk had ik na 30 min les gezegd “ het is goed zo” Ik rij zelfs met Mac niet zo lang en die is 6..
Misschien vanwege die “negatieve” ervaring dat ze zo heftig reageert nu icm met die horzelwormen?

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:24

moniek21 schreef:
Oef dat is niet fijn Loes,

Heel eerlijk had ik na 30 min les gezegd “ het is goed zo” Ik rij zelfs met Mac niet zo lang en die is 6..
Misschien vanwege die “negatieve” ervaring dat ze zo heftig reageert nu icm met die horzelwormen?


Hoi! Ik moet zeggen dat ik de tijd zelf echt niet in de gaten had en het achteraf pas zag. Normaal rijd ik namelijk Max 20 minuten waarvan 15 minuten stap. Dit had ik op voorhand ook tegen de instructrice gezegd. Baalde er zelf dus enorm van dat ik die tijd zo uit het oog was verloren… maar ja daar doe je nu niets meer aan.
ik denk idd dat ze vanwege die combi nu zo heftig reageert. Dus we zijn weer eventjes back to basic en veel positieve bekrachtiging. Vandaag pakte ze het grondwerken en zadelen in ieder geval al weer braaf op.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:59

Wat balen! Ik denk niet echt dat het aan de lengte van de les ligt, ik denk eerder aan die wolfskiesjes. Dat was ook de reden waarom ik er geen bit in wilde hebben voor die eruit waren, kan erg pijnlijk zijn! misschien zou je eens om te testen kunnen kijken of je met een bitloos hoofdstel kan rijden om te zien wat ze dan doet?
Die horzelwormpjes in de maag kunnen natuurlijk ook zorgen dat ze zich niet helemaal top voelt, lastig!
Hopelijk is ze snel weer de oude en kunnen jullie lekker verder trainen :D



Met parker gaat het top! pas na de tandarts had ik hem even vrij gegeven en nu afgelopen week weer wat gereden. Het is zo'n heerlijk dier! <3 was van de week ook een beetje aan het spelen met een paar pasjes terug en dan weer naar voor, wauw wat vertrekt hij dan!! zo'n gaaf gevoel! deed ik maar een paar keer hoor, verder lekker simpel werk en niet te lang, hij vind het ook echt leuk en is altijd zo blij <3

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:06

Wat super om te lezen dat Parker zo fijn gaat Margo.

Vandaag met Mac naar een jonge paarden wedstrijd geweest bij ons in de buurt georganiseerd door Ruitergoed.
Mijn doel was om te kijken hoe we voor een eventuele Z2 wedstrijd zouden staan, of hij wat hij thuis laat zien ook al een beetje vol kan houden op wedstrijd.
Hij houdt he5 nog niet helemaal vol maar deed het zeker niet slecht.
En wat denk je … we winnen gewoon met 80 punten *\%/*
Zo verrast was ik, en zo blij dat Mac eindelijk “gewaardeerd” wordt voor mijn gevoel.
We hebben een teddyfleece deken van Nika een dekje van Cavalleria Toscane, een sjerp en een mooie rozet gewonnen .. super verwend dus <3
Hierbij de foto’s, ik zal morgen even het filmpje uploaden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:19

Wauw wat goed! Gefeliciteerd!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:35

Wat fijn dat Parker zo goed gaat!!

En wauw Moniek wat een top resultaat! Gefeliciteerd.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 16:16


magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 19:17

Lekker paard is het toch!! Ziet er goed uit!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 09:52

Dank je wel :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 07:51

Hoi hoi , hoe is het met jullie DD’s ?
Mac gaat goed, volgende week vrijdag starten wij op de Pluvinelcup om 16:25 ..
Ik heb er zin in :D

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 07:52

Loes hoe gaat het nu? Zijn jullie over deze negatieve ervaring heengestapt? En tanden en wormen nu helemaal oke?

Moniek wat goed! Wat ontzettend gaaf en inderdaad een mooie bevestiging op jullie werk samen. Van harte gefeliciteerd

Sorry ik reageer iets minder maar wij zijn stallen aan het bouwen en verbouwen naast het werk. Parker ziet er ook fantastisch uit.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 11:47

Leuk Moniek! Ik zag ook dat ze dat ze de driejarige hebben. Twijfelde nog maar de meeste competities zijn afgelast ivm de leeftijdsgrens en ik vind het nu eigenlijk ook niet nodig. Weet wel dat ze in januari ook een leuk hebben in Zeeland. Miss wil ik die dan doen. Maar kijk wel tegen die tijd. Hij loopt super dus zou niet misstaan denk ik

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:31

Missvk, wat gaaf… wordt hard gewerkt bij jullie dus +:)+

Margot, het is een hele ervaring voor je ze, ik probeer ook altijd zo’n jonge paarden wedstrijd mee te pakken ..

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:35

Weer eens wat beelden van Parker :D zo blij met dat dier!! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 18:14

Jeetje wat gaat hij lekker, z’n hele silhouet wordt steeds mooier.. en wat me opvalt is dat hij steeds meer veer krijgt in z’n lopen.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 18:39

Dankjewel :D hij word steeds een beetje sterker idd! Ik speel soms ook een beetje met wat tempowisselingen. Dat vind hij heel leuk en word dan ook mega fanatiek haha. Voel hem ook echt zakken achter als ik dan een pasje wegrijd. Voelt zo tof!

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:11

Jullie blijven een heel fijn plaatje
samen! Ik zie vooral heel erg veel wederzijds vertrouwen. Wat mooi hoe zijn hals lekker zakt en ontspannen blijft. Jullie worden al echt een combinatie samen. Ik denk dat jullie elkaar heel veel mooie momenten gaan brengen. Is zijn vriendje er nog?

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:57

Dankjewel <3
Ja zijn vriendje is er nog. Ze staan samen met nog een oudere merrie hele dagen op de wei. Ze zijn zo leuk samen!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:09

Gisteren zijn we afgereisd naar Maren-Kessel voor de Pluvinelcup..
Het was weer leerzaam ( met hoe ik het de volgende keer niet wil .. maar dat denk ik altijd :') )
Mac deed het weer heel braaf .. en hij wordt steeds een stukje sterker.
Uiteindelijk zijn we tussen de professionals 4e geworden van de 8 .. *\o/*
Heel trots dus op hem.
Ook wel leuk om te benoemen.. de fokkers waren ook aanwezig <3
Ik zal ook even een filmpje uploaden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:19


magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:38

Super!! :D ziet er weer top uit! En super leuk dat de fokkers kwamen kijken!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 08:55

Dank je wel … het mag allemaal flitsender, thuis gaat dat goed.. maar op ander terrein stop ik met rijden ofzo. Ik ga binnenkort een clinic rijden bij Vai en Jacques even kijken wat ik daaraan kan doen..
Hij had dus veel beter gekund.. het lostijden was een ramp dat was zo’n smal stuk, wel lang genoeg maar vreselijk smal de helft bijna van een normale baan.