Daily Diamond nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:09

Noukie schreef:
Haha, voorlopig wordt het 'springen' met dressuurzadel. De zadelmaker was er gister. Ik begon het jaar met een 32 boom, die is verbreed, toen vond ze ineens dat zadel niet meer fijn. Tijdelijk een wintec opgegooid in april met wel 33 boom en daarmee lekker door het M1 getuft. Tot ik steeds weer dacht: het ligt gek, ze wordt fysiek wel beter maar blijft rijtechnisch wat achter, etc. Afijn, de prinses koos nu een 34 boom zadel uit, uiteraard van een mooi merk en niet tweedehands te vinden op het moment :$
Ze verbeterde er wel gelijk enorm onder, dus okeeee. Maar dat springzadel moet nog even wachten :')

Heb je gister wel nog kunnen rijden Loes?



Oef ze kunnen zo onwijs groeien hè … portomonnee technisch nooit zo fijn!

Ik heb zelf uiteindelijk woensdag voor het eerst weer echt gereden. Ze was zo braaf weer. Donderdag ook even erop gezeten en toen dus voor het eerst met zweepje. Ik heel voorzichtig aantikken en ze keek nog net niet om van: wat doe jij?
Het ultrablije hoofdje veranderde wel naar oortjes naar achter op het moment dat ik aantikte maar goed. Ik hoop dat ze hiermee de link kan gaan leggen tussen been = naar voren.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 07:50

Dat komt wel goed Loes, en dat ze haar oren even naar achteren doet is heel normaal. Als je tegen haar praat zal ze dit (waarschijnlijk) ook doen, er gebeurd iets achter haar dan zal ze kijken of ze iets kan horen.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 16:16

@moniek ja dat weet ik inderdaad. Ging zondag ook al een stuk beter en het is fijn dat ik hierdoor niet meer afhankelijk ben van de ondersteunende persoon op de grond. Kan ik eindelijk weer onafhankelijk met mn paard bezig zijn :') <3 Morgen komt de zadelpasser om het zadel weer helemaal goed op haar af te stemmen en dan kunnen we weer door!
Volgende week woensdag hebben we onze eerste les gepland staan. Gewoon om weer even wat tips/tricks te krijgen voor hoe nu verder en iemand even te laten meekijken. Ik wil namelijk vanaf begin af aan de juiste opleiding geven en imo hoort lessen daar zeker bij.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:30

Je bent lekker bezig Loes, en dat doe je goed weer gaan lessen .. altijd fijn als er iemand met je meekijkt.

Mac gaat op het moment heel goed, steeds een beetje sterker.
De 2e draf begint nu echt meer vorm te krijgen.. en de wissels steeds meer bevestigd.

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:55

Succes met de zadelpasser Loes! Mooi dat je nu zelf kan rijden en haar naar voren kan houden door even. Dan is zo'n zweepje gewoon wel fijn en eenmaal de associatie met voorwaarts kan het zweepje ook weer weg of iig ongebruikt blijven. En slim inderdaad om vast les te plannen. Altijd fijn als iemand vanaf de grond meekijkt en je weer een stapje verder helpt.

Moniek, dat klinkt ook goed zeg! Ga je versneld naar het Z2 of wel eerst nog een paar keer Z1?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 06:57

Noukie, we gaan versneld naar het Z2.. hopelijk kunnen we de winter selecties meepakken.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:08

En voor wie het leuk vind! Een filmpje van Proski <3 het is nog enorm zoeken voor haar en iets van nageeflijkheid is erg ver te zoeken, maar ik ben al trots dat ze zo braaf is en geef haar alle tijd om gewoon lekker haar lijf te leren kennen en balans te vinden met mij erop.
https://youtu.be/VjRreLX0zN8

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 21:08

Loes1996 schreef:
En voor wie het leuk vind! Een filmpje van Proski <3 het is nog enorm zoeken voor haar en iets van nageeflijkheid is erg ver te zoeken, maar ik ben al trots dat ze zo braaf is en geef haar alle tijd om gewoon lekker haar lijf te leren kennen en balans te vinden met mij erop.
https://youtu.be/VjRreLX0zN8

Ik vind het er super uit zien! Je zit er heel rustig op en begeleid haar goed. Die aanleuning komt vanzelf, je ziet echt dat ze zoekt en soms lijkt ze al een beetje te willen zakken. Gewoon contact houden en naar voren rijden en dan komt dat wel! Lekker bezig!! :D

Vandaag is Parker zijn zadel weer nagekeken. Was 3 maanden geleden dus wilde even een check. Hij is is weer een beetje aangepast en hij liep echt zo geweldig fijn daarna. Hij is altijd fijn maar zo’n kleine aanpassing kan echt verschil maken. Zo blij met hem!! :D

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:42

magootie schreef:
Ik vind het er super uit zien! Je zit er heel rustig op en begeleid haar goed. Die aanleuning komt vanzelf, je ziet echt dat ze zoekt en soms lijkt ze al een beetje te willen zakken. Gewoon contact houden en naar voren rijden en dan komt dat wel! Lekker bezig!! :D

Vandaag is Parker zijn zadel weer nagekeken. Was 3 maanden geleden dus wilde even een check. Hij is is weer een beetje aangepast en hij liep echt zo geweldig fijn daarna. Hij is altijd fijn maar zo’n kleine aanpassing kan echt verschil maken. Zo blij met hem!! :D


Dankjewel! Leuk om te horen dat je het er goed uit vind zien.
Fijn dat je het zadel van Parker hebt laten checken weer. En mooi is dat hè? Dat je dan meteen verschil merkt!

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:27

Ziet er heel safe uit zo Loes, goed bezig!
De rest komt vanzelf wel!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:45

Loes, wat gaan jullie goed +:)+ wat is ze braaf.. wat al gezegd is, die aanleunend komt vanzelf goed. Lekker doorgaan zo.

Margo, altijd fijn als ze weer even je zadel hebben nagekeken.
Morgen ook voor Mac even bellen, we merken dat hij in die 2e draf wat ongelijk is in het voorbeen, nu lijkt hij niet bij de schoft maar iets verder op z’n rug wat strak te liggen… misschien dat het daarvandaan komt.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:51

Parker vandaag <3

Afbeelding
Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 21:26

Knappe jongen <3

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:51

Hier een paar filmpjes van Parker vandaag <3 hij doet zo zijn best!






moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:42

Wat gaan jullie lekker zeg *\o/* Parker heeft ook zo’n fijne swing in z’n draf.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:47

Thanks! :D ja hij heeft er een heel fijn veertje in zitten. Nu vraag ik nog niet veel van hem, maar ik denk dat als hij over een tijdje sterker is en ik meer kan gaan vragen hij echt wel stoer gaat lopen!

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:05

Ziet er heel fijn uit Magootie! Knap hoor voor een 3 jarige.
Het zadel lijkt achter wel iets te wiebelen.

Van de week had mijn Daily zichzelf flink aangetikt met rennen in de weide dus even een paar dagen rust. Been was ook dik maar neemt alweer af. Van het weekend weer oppakken.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:49

Ziet er super uit Magootie!

Ahh en Simpie wat balen! Fijn dat het dikke been wel weer afneemt. Hopelijk kan het weekend weer aan de slag !

Wij gaan een overstap maken naar bitloos de volgende rit. Ze blijft zo onrustig in haar mond dat ik vermoed dat het met der tanden te maken heeft. De eigenaar waarvoor ik haar doorrijd gaat vragen of de tandarts even langs wil komen, maar tot op heden hebben we daar geen bericht van gehad. Het voelt voor mij niet goed om dan door te gaan met het bit terwijl ik aan haar kan voelen dat ze het nu niet fijn vind. Met eten overigens lijkt ze niet direct ergens last van te hebben.

Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:00

Ze zien er allemaal weer goed uit zeg!

Onze Daily heeft ook wel een gevoelige mond en het is de aanleuning ook direct te merken als hij een dop oid heeft zitten. Eten blijft dan wel goed gaan, maar de oplettende kijker ziet wel dat hij net wat andere bewegingen maakt dan normaal. Als die van jou wat dat betreft hetzelfde is, zou het best aan de tanden kunnen liggen. Maar het gaat hier altijd wel weer snel beter wanneer de dop er af is.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:33

Altijd even lastig met het wisselen .. Mac is ook een tijd onrustig geweest met z’n mond, bij mij bleek het toch dat hij een dubbel gebroken bit niet fijn vond… dure bitfitter gehad om een jaar later er toch achter te komen dat hij liever een enkel gebroken bit heeft hahaha.

Mac doet het heel goed op het moment .. hij gaat nu van de grond draven, alleen blijft soms wat ongelijk in het voorbeen .. dat kan gewoon kracht zijn of wat anders. Vandaag voor de zekerheid de zadelmaker even langs laten komen om te kijken of die nog goed ligt.
Ik zal even een filmpje plaatsen van vorige week .

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:41

https://youtu.be/ZWMV93nirQg

Dit is echt puur training en nog lang niet perfect .. maar dan hebben jullie een idee hoe wij trainen..
Overigens zijn we nu weer een stapje verder gegaan sinds 2 trainingen om hem weer vlugger te maken over de benen met behoud van draagkracht .. dat wat hij op het filmpje doet is mooi maar bijna teveel terug, nu snapt hij dat concept en kunnen we hem weer wat vlugger maken. ( snappen jullie wat ik bedoel)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 18:16

Hij word wel heel stoer zo!!

Vervelend als ze last hebben van hun mond. Voor ik een bitje in deed is de tandarts geweest. Wolfskiesjes eruit gehaald. Toevallig komt de tandarts deze week weer langs. Is een half jaar geleden dus even een check. Parker is megafijn maar is wel flink aan het wisselen geweest dus ben benieuwd. Zijn vriendje lijkt wel ergens last van te hebben die zeker voor hem moest de tandarts komen!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:09

Dat wisselen is echt altijd een dingetje .. ik laat altijd sowieso de tandarts 1 x per 10 mnd komen, dan heb je de meeste problemen wel een beetje opgevangen ( dat is mijn ervaring in ieder geval)

Mijn zadel kan niet beter liggen.. dus ik ben helemaal blij dat ik mijn heerlijk zachte zadeltje niet hoef in te ruilen voor een duurdere hardere hahaha.
Dat was dan namelijk de enige optie omdat de boom al 2 x verbreed is en dit nu niet meer had gekund.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:55

Ja tot 6 jaar raden ze vaak aan elk half jaar en daarna 1 keer per jaar. Vaak geeft de tandarts ook wel aan wanneer het gebit ver genoeg gewisseld is dat je naar 1 keer per jaar kan.

Fijn dat je zadel nog zo goed ligt!! Die van Parker is pas ook weer nagekeken en ligt super. Zo blij mee want dit is echt het meest fijne zadel ooit! Moet nog wel met bontje rijden omdat hij breder gaat worden en dan hoeft het zadel niet in de pers. Met bontje is het goed op te vangen en kan die er over een tijdje wel onder uit.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 15:55

magootie schreef:
Ja tot 6 jaar raden ze vaak aan elk half jaar en daarna 1 keer per jaar. Vaak geeft de tandarts ook wel aan wanneer het gebit ver genoeg gewisseld is dat je naar 1 keer per jaar kan.

Fijn dat je zadel nog zo goed ligt!! Die van Parker is pas ook weer nagekeken en ligt super. Zo blij mee want dit is echt het meest fijne zadel ooit! Moet nog wel met bontje rijden omdat hij breder gaat worden en dan hoeft het zadel niet in de pers. Met bontje is het goed op te vangen en kan die er over een tijdje wel onder uit.



Dat deed ik met Mac ook in het begin met dat bontje..
Welk zadel heb jij?
Ik rijd met een Anatomica Cygnus short roll S-line hahaha hele lange naam, maar echt mijn fijnste zadel ooit <3
Een stalgenootje heeft nog niet zo lang geleden een nieuwe Luc Childeric gekocht .. mega duur en hij is toch hard -O- .. ik was echt bang dat wanneer de mijne niet goed zou zijn dat ik aan zoiets moest gaan..