Daily Diamond nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:12

Wat gaaf dat deze topic zo actief blijft. En allemaal hoopvolle berichten en foto's. Dat belooft veel goeds. Parker zijn foto's zijn ook weer prachtig! Vraagje: Zijn er ook karakter eigenschappen die wat pittiger uitvallen? Gewoon uit interesse. Zelf in bezit van een DD hengst van 9 maanden. Gekocht toen hij een paar weken oud was dus de volledige geschiedenis is bekend. Hij is stoer en wij zijn voetjes aan het oefenen maar dat gaat nog niet vanzelf. Hij is slim dus loopt rondjes om je heen en als het hem echt niet bevalt "beukt" hij door je begrenzing. Kan daarbij met de voetjes van de vloer komen. Verder een droomvent hoor, begrijp mij niet verkeerd. Erg blij met hem, maar ben benieuwd of jullie het sensibele misschien herkennen bij jullie Daily Diamond nakomelingen.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:24

Leuk! Heb je een foto van je knapperd?

Parker is heel lief en zachtaardig. Hij kan een beetje eenkennig zijn. Hij is heel slim en leert snel. Alles wat ik hem leer kent hij bijna gelijk.
Met voetjes optillen was het ook een dingetje toen hij bij mij kwam. Hij kwam omhoog, sprong naar voren, trapte. Eigenlijk alles wat niet mag. Dus de dagen erna gaan oefenen met een touwtje op de grond leggen, erin zetten met een been en optillen met het touw, als hij dan sloeg sloeg hij in het touw en kon ik vast blijven houden tot hij stopte. Na 3 dagen kon ik zijn voetjes zo optillen, nu ook, ik hoef maar te wijzen en hij tilt ze op ;)

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:00

Ahhh te gek Magootje. _/-\o_ Wat een fijne reactie thanks! Je foto's zijn elke keer weer fantastisch! Parker zit ook zo dun in zijn vacht. Hier hebben we echt een heerlijke wintervachtje. Red is ook ontzettend slim en zachtaardig dus ergens heb ik ook het gevoel dat dit met een paar goede ervaringen op te lossen is
Maar dat ik hem ook wel even moet overtuigen dat ik zijn leider ben. Heb hem nu drie keer vastgezet en dat doet hij met twee hoeven in zijn neus. Alsof hij niet anders gedaan heeft. Hij is slim dat is mij wel duidelijk. Wel heel erg gaaf de herkenning te lezen. Dat gedrag en de gekozen oplossing van Parker en Red zijn identiek. Hoe grappig is dat. Ik ga jouw tactiek proberen en ik kom er zeker op terug. Hier wat foto's


Afbeelding

Afbeelding

Meest recente foto:

Afbeelding

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:07

Wat een knapperd! Ook hetzelfde mooie grote oog!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:14

@Loes , ohhh wat een leukerd heb jij ook .. ziet er heel vriendelijk uit.

@Missvk , Jij hebt ook al zo’n knapperd .. Ik kreeg Mac pas met 5 ( nu bijna 7 wk geleden :D ) maar ik weet dat hij toen hij uit de opfok kwam hij mega veel hengst was en daarbij ook heel erg groot , dus die ging eerst apart in een box en hebben ze vrij snel gecastreerd :o
Toen was hij als een blad van een boom om en werd hij heel snel heel lief.

Ik heb nog een filmpje van hem als 2,5 jarige hengst :D

https://youtu.be/d13tG6YKfPQ

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:09

Leuk Moniek! Die heb ik toen wel eens op Facebook langs zien komen volgens mij! Mooi paard vond ik het toen al!

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:58

Krachtpatser hoor Moniek.

Grappig ook elke keer die bovenlip van Parker. Mooie foto’s heb je altijd.

Missvk, wel leuk om hem al zo jong te hebben. Leer je toch al een hoop van het karakter.

Mijn DD merrie wordt eind april echt 3 jaar en heb ze sinds november. Ik ken haar helaas nog niet zo heel goed omdat ze nog bij de fokker staat op een uur rijden. Ze wil wel heeeeeel graag aandacht. Het liefst komt ze op schoot zitten maar daar ben ik niet zo van.. :+

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:04

Knap filmpje Moniek, fijn dier! Hoe gaat het bij jullie? Beetje aan elkaar gewend?

Ik herken dat vab die aandacht wel. Merrie vindt ook echt alles leuk, altijd oortjes erop en alles is gezellig

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:57

Noukie schreef:
Knap filmpje Moniek, fijn dier! Hoe gaat het bij jullie? Beetje aan elkaar gewend?

Ik herken dat vab die aandacht wel. Merrie vindt ook echt alles leuk, altijd oortjes erop en alles is gezellig



We beginnen aan elkaar te wennen .. hij komt sinds een week naar me toe als ik hem uit de paddock haal hahaha..
Met rijden wordt hij steeds fijner.. steeds wat losser in z’n lijf en meer kracht.
Volgende maand staat ons eerste uitje gepland… de Horsefood competitie :D
Gewoon lekker op pad zonder enige druk van moeten presteren.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:58

magootie schreef:
Leuk Moniek! Die heb ik toen wel eens op Facebook langs zien komen volgens mij! Mooi paard vond ik het toen al!


Wat super leuk om te lezen dat je hem hebt gezien toen :)

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:59

Jeetje Monique daar kun je trots op zijn. Wat een lekker paard zeg. Ook al veel paard voor zijn leeftijd. Ik vind hem prachtig

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 00:50

Missvk schreef:
Jeetje Monique daar kun je trots op zijn. Wat een lekker paard zeg. Ook al veel paard voor zijn leeftijd. Ik vind hem prachtig


Super lief dank je wel , hij wordt volgende maand 5,hij heeft veel tijd gehad om te groeien ( iets teveel tijd :') hahaha ) en is nu helemaal klaar om aan het werk te gaan.
Morgen krijg ik de osteopaat om hem even na te lopen hij was heel erg bol op rechts wordt gelukkig wel beter maar toch even na laten kijken.

kiko

Berichten: 748
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:12

Missvk schreef:
Wat gaaf dat deze topic zo actief blijft. En allemaal hoopvolle berichten en foto's. Dat belooft veel goeds. Parker zijn foto's zijn ook weer prachtig! Vraagje: Zijn er ook karakter eigenschappen die wat pittiger uitvallen? Gewoon uit interesse. Zelf in bezit van een DD hengst van 9 maanden. Gekocht toen hij een paar weken oud was dus de volledige geschiedenis is bekend. Hij is stoer en wij zijn voetjes aan het oefenen maar dat gaat nog niet vanzelf. Hij is slim dus loopt rondjes om je heen en als het hem echt niet bevalt "beukt" hij door je begrenzing. Kan daarbij met de voetjes van de vloer komen. Verder een droomvent hoor, begrijp mij niet verkeerd. Erg blij met hem, maar ben benieuwd of jullie het sensibele misschien herkennen bij jullie Daily Diamond nakomelingen.


Heel herkenbaar mijn 4-jarige DD merrie is een enorme kroelkont en wil het liefst de hele dag aandacht maar als haar iets niet zint of ik ga met mijn oude merrie rijden dan beukt ze bijna de staldeur eruit en staat te bokken en te steigeren op stal. Moet luikje dichtdoen want ze neemt echt een aanloopje van achteruit de stal..
Met longeren/rijden heeft ze af en toe tijd nodig om effe te verwerken. Doe je dat niet en je vraagt te veel dan krijgt ze kortsluiting. Met longeren paar keer fikse stakingen gehad waardoor ik nu alleen nog maar aan het halster longeer want anders elke keer staken. En nu is er niks meer aan de hand en doet ze het super.

Vorige week voor de eerste keer de osteopaat erbij gehad. Ze was niet scheef en weinig op te merken dus we waren goed bezig!

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:07

moniek21 schreef:
Missvk schreef:
Jeetje Monique daar kun je trots op zijn. Wat een lekker paard zeg. Ook al veel paard voor zijn leeftijd. Ik vind hem prachtig


Super lief dank je wel , hij wordt volgende maand 5,hij heeft veel tijd gehad om te groeien ( iets teveel tijd :') hahaha ) en is nu helemaal klaar om aan het werk te gaan.
Morgen krijg ik de osteopaat om hem even na te lopen hij was heel erg bol op rechts wordt gelukkig wel beter maar toch even na laten kijken.


Ben benieuwd hoe hij het werk op gaat pakken. Ga je zelf met hem aan de gang of besteed je het inrijden uit? Ben benieuwd waarom 5 iets te lang was. Is hij er aan toe? Het is volgens mij ook een grote vent geworden, of lijkt dat maar zo? Succes morgen! Hopelijk kan de osteopaat hem wat helpen en wordt hij weer wat rechter. Altijd fijn om ze even wat te kunnen helpen toch.

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:15

kiko schreef:
Missvk schreef:
Wat gaaf dat deze topic zo actief blijft. En allemaal hoopvolle berichten en foto's. Dat belooft veel goeds. Parker zijn foto's zijn ook weer prachtig! Vraagje: Zijn er ook karakter eigenschappen die wat pittiger uitvallen? Gewoon uit interesse. Zelf in bezit van een DD hengst van 9 maanden. Gekocht toen hij een paar weken oud was dus de volledige geschiedenis is bekend. Hij is stoer en wij zijn voetjes aan het oefenen maar dat gaat nog niet vanzelf. Hij is slim dus loopt rondjes om je heen en als het hem echt niet bevalt "beukt" hij door je begrenzing. Kan daarbij met de voetjes van de vloer komen. Verder een droomvent hoor, begrijp mij niet verkeerd. Erg blij met hem, maar ben benieuwd of jullie het sensibele misschien herkennen bij jullie Daily Diamond nakomelingen.


Heel herkenbaar mijn 4-jarige DD merrie is een enorme kroelkont en wil het liefst de hele dag aandacht maar als haar iets niet zint of ik ga met mijn oude merrie rijden dan beukt ze bijna de staldeur eruit en staat te bokken en te steigeren op stal. Moet luikje dichtdoen want ze neemt echt een aanloopje van achteruit de stal..
Met longeren/rijden heeft ze af en toe tijd nodig om effe te verwerken. Doe je dat niet en je vraagt te veel dan krijgt ze kortsluiting. Met longeren paar keer fikse stakingen gehad waardoor ik nu alleen nog maar aan het halster longeer want anders elke keer staken. En nu is er niks meer aan de hand en doet ze het super.

Vorige week voor de eerste keer de osteopaat erbij gehad. Ze was niet scheef en weinig op te merken dus we waren goed bezig!


Haha oké dan ben ik blij dat ik de vraag gesteld heb. ;) Dat is een oplossing die dus misschien een beetje thuis hoort bij de DD nakomelingen. Sterk karakter denk ik. Daarom vind ik hem ook erg leuk. Maar doet mij goed om te lezen dat het meer voorkomt.

Die verwerkingstijd zie ik inderdaad nu soms al terug. Zijn maatje is het snel kwijt als er iets gebeurt, terwijl Red daar echt nog even tijd voor nodig kan hebben. Op het moment van spanning heel dapper en voorop, maar later heeft hij zijn maatje nodig om hem even te ondersteunen. Wat deed jouw paard dat je het gevoel had dat er kortsluiting kwam?

Fijn dat de osteopaat kon bevestigingen dat jullie goed bezig zijn *\o/*

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:52

Mijn DD is eigenlijk heel makkelijk in de omgang, hij is als 'verzorgpony' geadopteerd door de paardenleek vriend van mijn zus xD
Hij is alleen soms wel wat lomp en tè bomproof. De staldeur krijgt hier soms ook flink te verduren. En het hek tegen hem aan laten vallen als hij samen met een andere paard probeert mee te glippen, dat interesseert hem ook weinig.
Maar het is wel een ijdeltuit die dus echt niet door plassen heen gaat xD

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:44

kiko schreef:
Missvk schreef:
Wat gaaf dat deze topic zo actief blijft. En allemaal hoopvolle berichten en foto's. Dat belooft veel goeds. Parker zijn foto's zijn ook weer prachtig! Vraagje: Zijn er ook karakter eigenschappen die wat pittiger uitvallen? Gewoon uit interesse. Zelf in bezit van een DD hengst van 9 maanden. Gekocht toen hij een paar weken oud was dus de volledige geschiedenis is bekend. Hij is stoer en wij zijn voetjes aan het oefenen maar dat gaat nog niet vanzelf. Hij is slim dus loopt rondjes om je heen en als het hem echt niet bevalt "beukt" hij door je begrenzing. Kan daarbij met de voetjes van de vloer komen. Verder een droomvent hoor, begrijp mij niet verkeerd. Erg blij met hem, maar ben benieuwd of jullie het sensibele misschien herkennen bij jullie Daily Diamond nakomelingen.


Heel herkenbaar mijn 4-jarige DD merrie is een enorme kroelkont en wil het liefst de hele dag aandacht maar als haar iets niet zint of ik ga met mijn oude merrie rijden dan beukt ze bijna de staldeur eruit en staat te bokken en te steigeren op stal. Moet luikje dichtdoen want ze neemt echt een aanloopje van achteruit de stal..
Met longeren/rijden heeft ze af en toe tijd nodig om effe te verwerken. Doe je dat niet en je vraagt te veel dan krijgt ze kortsluiting. Met longeren paar keer fikse stakingen gehad waardoor ik nu alleen nog maar aan het halster longeer want anders elke keer staken. En nu is er niks meer aan de hand en doet ze het super.

Vorige week voor de eerste keer de osteopaat erbij gehad. Ze was niet scheef en weinig op te merken dus we waren goed bezig!


Wat grappig dit, dat eerste gedeelte klinkt bijna als mijn merrie :')

Ik heb ook een oudere merrie en als ik die als eerste wilt doen, wordt ze onrustig in stal, gaat ze schrapen en met d'r tanden langs het tralies (heeft ze weer van mijn oudere merrie overgenomen). Ze wil inderdaad altijd aandacht (of eten :+ ). Ze is niet heel lomp maar trekt je soms wel mee opzij als ze daar een hap hooi of een ander paard ziet. Of zoals laatst op wedstrijd, ik stapte op met een krukje. Draait ze zich om en me moeder laat haar los, loopt half over de kruk, kruk tussen d'r benen en ze stapt er rustig overheen. Mijn andere merrie zou dan wel anders reageren :')

Ze is ook heel sociaal naar andere paarden (soms iets té) en wilt het liefst bij elk paard 'buurten (bij mensen trouwens ook).

Toen ze net uit de opfok kwam was ze echt een heel stuk riller. Ze kon dan enorm wegschieten, dat ze ook gewoon gelijk los kwam omdat ik op de grond lag. Ik ben wel vrij snel grondwerkles met haar gaan doen en tegenwoordig is ze super relaxed. Enigste waar ze soms nog 'heftig' op kan reageren is als dingen hard wapperen. Maar ik rijd haar nu bijna altijd met een soundless oornetje en dat heeft ons echt enorm geholpen. :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:54

Missvk schreef:
Missvk schreef:
Jeetje Monique daar kun je trots op zijn. Wat een lekker paard zeg. Ook al veel paard voor zijn leeftijd. Ik vind hem prachtig


Super lief dank je wel , hij wordt volgende maand 5,hij heeft veel tijd gehad om te groeien ( iets teveel tijd :') hahaha ) en is nu helemaal klaar om aan het werk te gaan.
Morgen krijg ik de osteopaat om hem even na te lopen hij was heel erg bol op rechts wordt gelukkig wel beter maar toch even na laten kijken.


Ben benieuwd hoe hij het werk op gaat pakken. Ga je zelf met hem aan de gang of besteed je het inrijden uit? Ben benieuwd waarom 5 iets te lang was. Is hij er aan toe? Het is volgens mij ook een grote vent geworden, of lijkt dat maar zo? Succes morgen! Hopelijk kan de osteopaat hem wat helpen en wordt hij weer wat rechter. Altijd fijn om ze even wat te kunnen helpen toch.[/quote]

Hij pakt het werk al heel fijn op hoor .. wijken kon hij nog niet toen hij kwam .. dat kan hij nu en contragalop zit er ook op .
We zijn begonnen met de schouderbinnenwaarts en ook dit gaat hem makkelijk af beetje slingerend nog maar dat mag natuurlijk.
De osteopaat viel gelukkig mee alleen waar ik al dacht dat wat zou zitten rechts achter z’n oor , die heeft ze losgemaakt en wat plekjes hier en daar maar niet noemenswaardig.
Morgen mag ik weer rijden dus ben benieuwd of ik verschil merk.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:52

Fijn dat er geen gekke dingen waren. En rijden klinkt lekker zo!

EJV haha die focus op eten heeft mijn merrie ook wel ja :')

Vandaag zo fijn gelest. Eerste keer op die locatie, wel even rondje longe maar daarna ook opstappen en ze is er. Ze pakt t allemaal zo goed op en werkt zo fijn mee.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:29

Wat heerlijk Noukie en dat ondanks die storm.

Ik heb morgen les .. ben heel benieuwd hoe hij gaat na de behandeling en met die storm.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:54

Fijn dat er geen gekke dingen zijn gevonden Moniek!

Super dat je zo fijn hebt gelest Noukie! In niet wachten tot ik volgend jaar ook aan de slag kan onder het zadel!

Ik had een nieuwe speeltje voor Parker gekocht. Hij vond hem heel spannend :P

Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:12

Ahhh een roze paardenvriendje voor Parker <3 super schattig , je ziet ze wel vaker voorbijkomen zit er een geur aan ? Doen ze er ook echt iets mee ?

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:13

Er zit geen geur aan. Of hij er wat mee gaat doen moet nog blijken haha :P

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:12

magootie schreef:
Er zit geen geur aan. Of hij er wat mee gaat doen moet nog blijken haha :P


Oké ik dacht dat echt van die geur hahaha, hij heeft er in ieder geval gezelschap aan. :D

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:47

Het lieve, gek op aandacht herken ik wel bij Prolinde! Ze is ook best wel stoer. Dan staan haar buren (3/4 jaar) in stal te springen omdat er stenen worden geloosd achter de stallen bijvoorbeeld. Dan staat zij echt naar ze te kijken alsof ze wil zeggen: Stel je niet zo aan!
Toch heeft ze ook wel een pittig stukje in zich. Zo kan ze goed op haar achterbenen staan als ze het ergens niet mee eens is. Wat nu toevallig veel voorkomt nadat ze in de bak heeft mogen rennen en ze gewoon weer "stil staat" dus ik haar de bak mee uit wil nemen. Dan is ze echt geneigd voor me langs te rennen en omhoog te komen. Ze stopt daarna wel weer en loopt vervlgens aan een lang touwtje mee. Ik ben nog aan het denken over wat het nu is dat ze het eruit gaan zo moeilijk/spannend lijkt te vinden.

@magootie Wat een grappig speeltje voor Parker! Hij zit echt al strak in zn zomervelletje he? Pro is echt nog zo'n beer xD