Nakomelingen Ferguson

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje slechte foto’s want hij parkeert steeds in de achteruit omdat ie op zn kont gekriebeld wil worden.

Hij is wat lichter, meer leverkleurig

Dat plukkie haar ook op zn voorhoofd... <3 <3 <3

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 16:58

Stoer paard Rovina! Leuk, die van mij is ook Kennedy van moeders kant.

Heerlijk koppie zit erop Babootje, en inderdaad dat plukkie :+ <3

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:27

Babootje schreef:
Beetje slechte foto’s want hij parkeert steeds in de achteruit omdat ie op zn kont gekriebeld wil worden.

Dat is dan blijkbaar weer een familietrekje :D

Maar knapperd hoor, nog iets meer veulenhaar en inderdaad een iets ander kleurtje eronder. Te schattig al dat gepluis op zijn hoofd en in zijn oren :') <3

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:38

Ik mag me denk ik sinds vanochtend officieel melden in dit topic. Mijn merrie is vanochtend drachtig gescand van Ferguson. Zij heeft zelf 4 witte voetjes en een onregelmatige bles dus ik hoop dat het veulen ook mooie aftekeningen zal krijgen en natuurlijk gezond ter wereld komt.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:30

Leuk! Nou wij zijn in ieder geval al heel blij met onze veulentjes!

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:06

Ja dat belooft veel goeds! Merrie heeft ook echt kwaliteit dus ben zeer benieuwd!

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:20

DromenLies schreef:
Ja dat belooft veel goeds! Merrie heeft ook echt kwaliteit dus ben zeer benieuwd!

Wat voor merrie heb je dan Dromenlies?

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:51

Geniaal x Wynton. Ze is pas 3 maar echt topkarakter en goed lijntje. Drie hele fijne gangen, supermooi gebouws en ook echt mooie punten gekregen op de stamboekkeuring, net als haar broer een jaar eerder.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:01

Geniaal (Vivaldi) fokt echt heel fijne karakters. De eerste Vivaldi met een vervelend karakter moet ik nog tegenkomen.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:25

Ik heb over zowel Geniaal als Vivaldi ook wel wat andere verhalen gehoord. Ook over Wynton hoor je qua karakter vaak niet veel goeds maar deze merrie is wel echt braaf wat wel fijn is aangezien ik gewoon een fanatieke amateur ben en geen professional.
Zo zie je maar, op papier kun je niet rijden en toch maar elk paard op zichzelf bekijken. Ik heb deze merrie nog niet zo lang maar wel via zeer betrouwbaar persoon uit mijn netwerk kunnen aankopen. Zij zou mij echt nooit (zonder waarschuwing) op een schietstoel zetten dus heb veel geluk gehad. Dit is haar btw:

Afbeelding

Afbeelding

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:31

Mooie merrie hoor! *D
Heb je haar voor de sport of fok gekocht?(of beide)
Was Ferguson jouw keuze?

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:10

Voor de sport maar ze is pas 3 en al netjes zadelmak dus totaal geen haast met haar. Bovendien zou ik ook direct M1 mogen starten (als ze oud genoeg is) als ik zou willen dus ik voel echt totaal geen druk om fanatiek te gaan trainen met haar. We gaan haar nog wel een IBOPJE laten lopen einde van het jaar maar heel spannend qua sport gaat het niet worden voordat veulie komt.

Mijn instructrice en tevens goede vriendin opperde Ferguson omdat ze al heel veel fijne nakomelingen daarvan had gezien. Zij komt echt vaak op keuringen en op verschillende stallen en ik niet. Ik hou zelf heel erg van vossen en al helemaal vossen met veel wit dus daar voldoet deze zeker aan. Verder hoop ik ook dat Ferguson de stap nog iets kan verbeteren.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:37

Prachtige merrie hoor.
Wij hebben voor onze Vivaldi x Ferro merrie voor Ferguson gekozen ook omdat het een bewezen hengst is met al aardig wat fijne nakomelingen. Buiten het feit dat het ook al niet eenvoudig was om een hengst te vinden zonder Vivaldi of Ferro in de pedigree. :D :D

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:04

Jullie hebben er ook echt een knap veulen uit gekregen. Hoe is jullie merrie qua karakter?

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:10

Mooie merrie DromenLies. zal vast een knap veulen worden!

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:06

DromenLies schreef:
Jullie hebben er ook echt een knap veulen uit gekregen. Hoe is jullie merrie qua karakter?


Superlief en makkelijk. Alle veulens staan ook bij haar.
Ze was ook makkelijk zadelmak te maken. Echt een lieverd.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 20:20

Stoer paard Dromenlies! Ben benieuwd naar het veulen volgend jaar!

Hoe gaat het met alle Ferguson veulentjes (en oudere nakomelingen?)

Wij zijn op moment lekker aan de gang, ze pakt het werk heel fijn aan :) Inmiddels 3x L1 gestart, 1e x wat teveel rommeltjes, 182,5 en 192. 2e keer heel fijn kunnen rijden, 206 en 213,5 met een 3e en 1e prijs en afgelopen weekend was de omgeving nog wat te spannend, ze ging wel gewoon netjes rond maar de turbo stond iets teveel aan en dan houd ze zich net wat strak in haar lijf, 191 met een 5e prijs en 185,5 :)
Al met al heel tevreden hoe ze het op moment doet :D

Afgelopen weekend:

Alles was intressant :+
Afbeelding

Maar toch wel heel blij hoe ze zich aan het ontwikkelen is

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:45

Goed begin toch Melissa!

Mijn veulenman is deze week samen met zijn vriendje naar de opfok gegaan. Nu 3 jaar geduld hebben... ;-)
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:00

Polunin inmiddels ook. Waar heb jij hem gebracht StalDiefdijk?
Pol staat bij Van Baalen Farms. Hij zou eerst blijven waar hij stond, maar om allerlei redenen hebben we toch besloten om hem weg te brengen. Het adres is top en alle kennis en kunde aanwezig. Ook fijn dat de stallen een uitloop hebben, zodat de veulens ook in de winter naar buiten kunnen. We moesten even een traantje pinken toen we hem achter lieten maar voor hem is dit het beste.

Afbeelding

Ik heb overigens nog een overzichtje gemaakt hier:
[KS-ITP] Naar de kleuterschool: Polunin

De merrie is weer thuis en zijn we langzaam weer wat op aan het pakken.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:02

Mooie punten Melissa. Volgens mij ben je goed op schema zo. Ziet er goed uit je merrie zo!.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 21:24

[kan me goed voorstellen dat het wel even lastig is om jullie kleine vriendje weg te brengen :knuffel: Wel fijn dat ze zo lekker met leeftijdsgenootjes kunnen opgroeien!

Dankje babootje, ze krijgt lekker de tijd, niks geen haast en begint zich fijn te ontwikkelen :)

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:29

Mijn jaarling dames staan bij Van Baalen, Babootje, dus misschien zien we elkaar daar nog eens. :-)

De hengsten zijn naar Stal Equus gegaan. Dat was een kosten/baten afweging en gevonden dankzij aanbevelingen hier op Bokt.

Het is trouwens maar goed dat mijn Ferguson niet ook naar Van Baalen is gegaan, dan hadden we iedere keer de chip moeten uitlezen om ze uit elkaar te kunnen houden. ;)

Rovinia

Berichten: 316
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Z.O. Friesland

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:31

De opfok bij van Baalen ziet er super uit! Lijkt me een super adres voor het jonge spul!

Onze Ferguson is vorige week voor het eerst gestart in de L1, twee keer 1e met 191,5 en 222 punten!!
Dus dat was een super debuut! Super braaf, totaal niet kijkerig of gespannen. Wat een fijn paard!!

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:57


Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:41

StalDiefdijk schreef:
Mijn jaarling dames staan bij Van Baalen, Babootje, dus misschien zien we elkaar daar nog eens. :-)

De hengsten zijn naar Stal Equus gegaan. Dat was een kosten/baten afweging en gevonden dankzij aanbevelingen hier op Bokt.

Het is trouwens maar goed dat mijn Ferguson niet ook naar Van Baalen is gegaan, dan hadden we iedere keer de chip moeten uitlezen om ze uit elkaar te kunnen houden. ;)


Hahaha ja inderdaad.
Hoe ziet jouw jaarling eruit eigenlijk? Ik ga vandaag even kijken hoe het met Polletje gaat.