Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:37

Het scheelt dat hij geen blessure heeft gehad dus het lijkt mij dat het alleen een kwestie is van opbouwen. wel fijn dat jullie dat dan samen kunnen doen.
Maar heeft hij al die tijd niks gedaan? Kan je niet een stalgenoot oid vragen om hem te longeren? dan heeft hij in ieder geval een basis en kan je gewoon weer rustig opbouwen met kracht.

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 01:39

Ik zou hem ook eerst even longeren .. al is het alleen maar om de eerste frissigheid eraf te halen .
Maar zou er wel zo snel mogelijk weer op gaan , maar wat Viba ook al vroeg , is er 5 maanden niets mee gedaan ?

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:51

Nee inderdaad.. Qua kosten en gemak was het beter hem toch thuis te zetten die periode. De mogelijkheid om thuis te rijden was er nog niet.. Mijn besluit stond vast van in begin. ik steek daar zoveel tijd en werk in, dat ik dat echt niet over mn hart krijg.
[***] is ook gewoon niet zo’n makkelijk paard, die zit een beetje complex soms in zn hoofd. Je kan het daar snel bij verpesten.. ik ga niet zeggen dat ik de topruiter ben, maar ik begrijp hem wel goed en ik ken echt bijna niemand die er even respectvol mee zou omgaan als ik!
Gelukkig weet ik dat [***] een olifantengeheugen heeft, dus we zijn vast zo weer vertrokken, het is vooral lichamelijk dat ik me afvraag of hij al veel zou verloren zijn? Kan het niet heel goed zien door zn winterhaar maar ik denk dat hij wel al een beetje bespiering kwijt is, nu is het bijna 3 maand geleden.
Ze staan wel dagelijks op de wei als het weer het toelaat en hebben veel lol samen :)

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:55

Dan heb je toch een goede keuze gemaakt voor hem en voor jezelf. Het komt wel goed .. gewoon zo snel mogelijk weer erop en samen aan jullie conditie gaan werken ;)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:44

Spieren zijn heel snel weg :( Geloof dat dat met 2 weken al minder wordt. Scheelt natuurlijk wel dat hij buiten staat. Maar inderdaad... is toch een prima keuze!

Vandaag met indoor beukers mee gedaan. 2x 1 balk. Baal best eigenlijk... ze was zó ontzettend heet en bleef wat te vlak waardoor de balk viel. Wel tevreden over mijn eigen rijden (dat is ook wel eens anders :') )

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:04

Haha moet je ook zijn hoor!
Is ze dan heter met de koude? [***] heeft dat wel in de winter, is soms een voordeel en soms een nadeel :D

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:29

Nee maakt weinig uit. Misschien dat ze iets minder heet is zomers maar zal weinig schelen. Het is gewoon een heethoofd. Van de zomer bij de landbouwer was het 30° denk ik maar in de schaduw staan wilde ze niet. Een wonder dat ze wel in een sloot wilde stilstaan :) kon ze mooi afkoelen.

zat vandaag even te kijken naar de gemaakte foto's, de niet-springfotos staan dr oren naar achter maar boven alle hindernissen oren pal naar voren.

Zag ook dat er een foutje gemaakt is bij de registratie van winstpunten, als het goed is ben ik zo L+6 ipv L+4. Dan komt het M wel heel dichtbij ineens.

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:09

Haha ze springt dus duidelijk graag :D
M is toch leuk??! Beetje uitdaging moet kunnen he!!

Ik heb een startdatum om terug te beginnen rijden gezet :D 16 februari! Kijk er zo naar uit :=

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:14

Gelukkig nieuwjaar Krackjes :)
Iedereen het vuurwerk doorstaan?
[***] kon het niet veel schelen, [***] was wel druk.. maar geen ongelukken!

Onze paarden staan sinds gisteren gescheiden op de wei! [***] kan onze merrie echt geen 5 minuten met rust laten en ik vond dat ze bijna geen rust meer hadden op de wei daardoor.. ook met haar voller wordende buik toch veiliger om ze apart te zetten.. [***] is echt een lastig beest als die niet rijdt := hopelijk vindt hij binnenkort weer de rust door het rijden..

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:23

Gelukkig nieuwjaar *\o/*

Dat heb je goed gedaan idd , beter voor de merrie .. Hudson was ook zon dier die de ander geen sec met rust liet :')

Jiro had wel last van het vuurwerk heb ik begrepen ..
gister les gehad .. hij werd boos , ik prikte hem aan met Mn been en hij reageerde niet .. toen nog een keer .. weer niet , toen een tik met de zweep .. weer niet , toen pakte ik Mn teugels in 1 hand en gaf hem een mep .. hij kwam omhoog en toen hij lande heb ik hem met 2 benen naar voren geschopt .. pff hij ging hard ~~}> .. stil gezet , weer opnieuw aangedraafd en dat malle dier ging toch lopen := echt heel gaaf , wel klote wat er vooraf gebeurde maar het resultaat was top.. nu hopen dat hij er zo van geschrokken is dat het eenmalig was. Ik heb wel erg last van Mn rug maar dat komt wel weer goed .
Vandaag aan de longeerlijn gehad aan het halstertje en morgen ga ik even met hem buiten stappen.

R_emkee

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:42

Aah balen Qleke dat die zo lastig word! idd rijden zal hem vast weer goed doen ;)

haha uu whoops moniek :P gelukkig gaf hij daarna wel de reactie die je wou ;)

AAh nog maar 15 dagen en dan vlieg ik naar SRI LANKAAA!! :D

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:05

Haha Moniek! Zo’n momentjes horen er ook bij he, ze zullen altijd wel eens een keertje proberen :D heb ik ook al gehad na een verhitte discussie en plots geven ze zo’n machtig gevoel! Ons [***] heeft het meeste last van tegenspraak of negeren van hulpen waarbij een ontploffing kan ontstaan := gewoon vasthouden en daarna zitten en genieten :D

Leuk Remke, wat ga je daar doen? Is het voor vakantie?

R_emkee

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:18

jaa 3 weken vakantie :D

__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:44

Gelukkig nieuwjaar allemaal, dat het maar een mooi paardenjaar voor ons mag worden :j Halo had overigens niet zo'n last van het vuurwerk, z'n stal was nog goed schoon de volgende ochtend :)


Wat apart dat die van jullie ook zo klieren met andere paarden Qleke en Moniek, Halo heeft dat ook heel erg := Familiekwaaltje zeker :')


R_emkee schreef:
jaa 3 weken vakantie :D

Heerlijk! Lekker van genieten *\o/*

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:29

Hahaha ja daarna was het gelukkig genieten na die ontploffing, alleen voor mij niet in de middag en gisteren .. best wel weer last van Mn rug . Maar ga vandaag even naar buiten met een vriendin hopelijk wordt door het stappen Mn rug weer minder pijnlijk.

Remke , wat heerlijk zeg .. lekker genieten en natuurlijk foto’s plaatsen hier ;)

Princes , Ja zou een krack c kwaaltje kunnen zijn idd .. Jiro heeft gelukkig niet die kwaal die kan gewoon lekker met een vriendinnetje staan ... moet zeggen geeft ook een hoop rust hoor ;)

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:42

Hoe gaat het met jullie krackjes ?

Jiro gaat vandaag naar de osteopaat, hij heeft wat moeite in draf met vooruit blijven denken .
Ik hoop dat het helpt. Verder staat er voor volgende maand de 16e een jonge paarden wedstrijd gepland in Berlicum .. spannend dus !!
Er is bij ons aan de overkant droes .. dat is wel even klote , hopelijk snel weer voorbij .

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:46

Hier nog hetzelfde :=
Binnen 2 weken terug werken en autorijden, eindelijk!!

Goed van je om er naar te laten kijken! Zal vast opbrengen :) veel succes alvast voor de wedstrijd!

Aiai droes... heb eerlijk gezegd nog nooit een geval gezien, maar schijnt zeer ernstig te zijn he..

Is je rug nog goed hersteld?

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:40

Hij was scheef in zn bekken , iets wat er al veel langer zit al voor ik hem kocht .. wat wij ook achteraf dus zagen op de video die ze me toen stuurde . Ik voelde het ook met rijden en hebben hem al 80% rechter dan in het begin maar linksom bleef moeizaam , ze heeft hem behandeld en hoor hem nu weer over 4 benen hetzelfde geluid maken , en hij stapt ook weer veel beter .. nu een aantal dagen stappen en dan weer oppakken. Over 2 maanden komt ze weer.

Ja droes is naar voor die dieren .. hopelijk blijft het daar en komt het niet naar ons.. ik hoorde dat een nieuw pensionpaard het meegenomen had..

__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:17

Fijn dat de osteopaat is geweest :j ik laat ook vaak de osteopaat komen als ik het probleem niet binnen een paar weken weggetraind krijg, en die vinden ook altijd wel weer andere dingen, dus zo'n checkup af en toe is ook nooit verkeerd :) Merk altijd goed verschil met Halo.

Aaai droes := hoop dat het niet naar jullie komt -O-


Qleke schreef:
Hier nog hetzelfde :=
Binnen 2 weken terug werken en autorijden, eindelijk!!

*\o/*

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:35

Ohhh sorry Q helemaal over het “ ik mag bijna weer werken en autorijden gelezen “
Wat heerlijk voor je , hopelijk gaan deze 2 weken snel voorbij +:)+

R_emkee

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:14

Bleggh niet fijn nee droes bah bah.! Goed van die osteo ja en super dat het helpt!
Adje gaat morgen weer op controle eens in het half jaar ofzo geloof ik ff een check

Nice Qleke dat je bijna weer dat kan doen :D

Ik heb een filmpje van adje gemaakt ;)


moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:16

Leuk filmpje Remke, springen vind hij echt heel gaaf hè . Leuk om te zien hoe jullie samen groeien en plezier hebben .

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:17

Jullie zijn een leuke combi Remke! Je ziet idd dat jullie veel aan elkaar hebben :)

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:29

Vandaag weer les gehad, jeetje wat een verschil na die behandeling van de osteopaat *\o/* hij is echt veel rechters , losser in zn lijf en aan Mn been .. blij met hem <3

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:06

Dat moet dan toch ook wel een goeie osteo zijn Moniek! :D blij voor je!