Nakomelingen van Jazz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:47

Wat een prachtige Jazzjes zie ik hier voorbijkomen. Knap hoor mavantos heb het filmpje gezien, dat gaat best heel goed al! Ik vind het heel leuk af en toe mee te lezen, het is alweer een jaar geleden dat ik wat plaatste, dus even een spam van mijn Jazz, althans uit een Jazz moeder Ze is nu 2 jaar trouwens en de groei zit er deze zomer goed in. Ze is nu 1/63. Gaat net drinken in de sloot dus met de benen al bijna in het water, vandaar dat ze zo gek staat:)
Afbeelding'
Afbeelding


Tot nu toe heel koel in het hoofd, en erg aanhankelijk, komt altijd naar je toe in het weiland. Ik zou heel graag een veulen willen fokken met haar tzt. Vulina hoe groot is jou 2 jarige Jazz ? Ik vond die van ons ook zo langzaam groeien maar ik moet zeggen ze schiet nu wel omhoog gelukkig!
Mooi chique hoofdje heeft jouw Jazz Liess !! Mooi beestje!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:27

Mijn Jazz is verkocht ;) Maar ik denk dat die nu wel rond de 1.65 is :)

Ik heb nog een Uphill uit een Jazz moeder, die is ook 2 maar wat kleiner. Wel erg correct en een zeer goede beweger!
Ook heb ik nog een Wynton (v Jazz) uit een Flemmingh merrie. Zij werd klein geboren en schiet nu omhoog! Wel een erg chique merrietje is dat!

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:01

Yeahhh, mijn Jazzie mag mee naar de Hippiade! :D

celina_bruce

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:39

Zó zonde! Mijn paard staat op een manege. De manege heeft ongeveer 20 manegepaarden waaronder een Jazz! Het is een prachtbeestje om te zien en ze rijdt héérlijk! Ze is ook heel fijn gebouwd en het is een lief beest. Ik hoop al zolang dat er iemand komt die haar gaat leasen of kopen! Al had ik het geld ervoor, had ik haar gekocht. Ik zal vandeweek wel een paar foto's van haar maken en posten! Er werkt ook een man bij ons op de manege als instructeur, die voor bepaalde mensen paarden zadelmak moet maken. Vaak moet ik er dan op rijden :). Hij had een tijdje terug een Jazz x Contango merrietje die ook heel fijn reedt. Jammer genoeg is ze alweer weg :( Daar zal ik ook wel een fotootje van plaatsen vandeweek.

Die in de manege loopt heet Tjeria, een Jazz x ??? Geen idee! Het is een vosmerrie, aardig groot, met een kolletje.
Die ik reed heet Extra Charmant, een Jazz x Contango. Het is een donkerbruine merrie, niet heel groot, met twee hele kleine stukjes wit boven haar achterhoefjes.

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 00:02


celina_bruce

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 00:18

Setteli schreef:
Ik heb een Tjeria gevonden op horsetelex, maar dat is een Olivi (dat is dus wel een Jazz). Dus geen directe afstammeling
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/49808


Oh, nou ja ben er nooit echt fanatiek mee bezig geweest, de mensen op de manege zeiden dat altijd. Maar bedankt voor de goede informatie haha :D! Alsnog is het een prachtbeestje :j

celina_bruce

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 00:25

Hé! Trouwens vet handig, die site horsetelex!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:57

mavantos schreef:
Yeahhh, mijn Jazzie mag mee naar de Hippiade! :D


Súper zeg! Gefeliciteerd! Hele ervaring!

Ik ben bijna Jazz loos.. Mijn Uphill x Jazz is ook verkocht. Ik heb nu alleen nog een Wynton veulen lopen (Wyntons vader is Jazz ;) ) dus ik doe nog wel een klein beetje mee, toch??

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:51

Jaa, dat telt nog wel een beetje mee hoor!

Inderdaad, heb er echt heel veel zin in.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:53

mavantos schreef:
Yeahhh, mijn Jazzie mag mee naar de Hippiade! :D


Gefeliciteerd :D

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:33

In de Z1 Mavantos? En daarna Z2, of?

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:36

Ik had me al ingeschreven voor het Z2 aangezien ik niet verwacht had dat ik door was (je moest je 3x selecteren op de regio voordat je naar de hippiade mocht). Maar dat heb ik uitgeschreven en nu ga ik na de hippiade over naar het Z2. Maar de hippiade rij ik in het Z1

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:14

Super hoor mavantos! Hou je ons hier op de hoogte!

Ik ga binnenkort met mijn Jazz merrie in de B starten :P Je moet ergens beginnen he :D

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:14

Mijn Jazzy komt helaas niet meer in de sport door de KS, maar ze is nu 2 maand drachtig van Don Cremello du Bois. Dus ze mag haar dagen slijten als fokmerrie en misschien nog eens een buitenritje.
En de Power and Paint uit haar neem ik volgend jaar onder het zadel, dus ik blijf ook nog een klein beetje meedoen

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:24

mavantos schreef:
Ik had me al ingeschreven voor het Z2 aangezien ik niet verwacht had dat ik door was (je moest je 3x selecteren op de regio voordat je naar de hippiade mocht). Maar dat heb ik uitgeschreven en nu ga ik na de hippiade over naar het Z2. Maar de hippiade rij ik in het Z1


En dan geen kampioenschappen rijden na de selecties voordat je door mag? Meestal is het toch 2 selecties rijden en dan de provinciale kampioenschappen, waarvan de eerste zoveel naar de hippiade mogen?

Leuk hoor Setteli! Ik ben benieuwd naar je veulen volgend jaar!

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:31

We hadden 2 selecties en daarna provinciale (regio).

Ik moest op vrijdag 1 proef rijden voor de regio, was in 2 groepen opgesplitst en van de 16 mochten er 10 door naar zaterdag ochtend. Die ochtend werden die 2 groepen weer bij elkaar gevoegd om 1 proef te rijden en gingen van die 20 combinaties er 10 door naar zaterdag middag en zaterdag middag werd er weer een proef gereden en daarvan moesten er nog 2 afvallen en gingen er 8 door naar de hippiade. Uiteindelijk zijn het er maar 6 geworden omdat de rest over de zaterdag ochtend en middag proef geen 60% hadden. Ik mocht ook nog maar nippertje door met 60,07%, maar hij (en ik :+) was echt op in de middag proef.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:06

Ik kan me hier nog wel even melden geloof ik :D

Onze zelf gefokte Jazz merrie is afgelopen keuringsseizoen ster verklaard (is ook prok). Inmiddels is ze ook al zadelmak. Lijkt tot nu toe ongecompliceerd. Voor volgend jaar verwachten we uit deze merrie een Everdale

Afbeelding

Afbeelding

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:27

WOW, knappe dame Sjoert! <3 Hoe is ze verder gefokt?

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:45

Mijn knappie <3

Afbeelding

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:21

Dat is inderdaad een knapperd!

De onze is een Daimler x Joost. Reina stam

Liess__
Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:21

Mooie merrie Sjoerd! Helemaal mijn type :D

1987: ziet er goed uit zeg!

Die van mij kom ik ook nog even spammen :D degene die het niet weten: het is een jazz x san remo en ze is 1,5 jaar oud :)


Inmiddels weet ze wel dat ik voor haar kom en tegenwoordig komt ze mij vrolijk begroeten
Afbeelding

Knappe merrie <3
Afbeelding


En helemaal :)
Afbeelding

Renske_NW

Berichten: 282
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:32

Mooie paarden komen er weer voorbij! :)

Dan ook maar even een update van mijn tweejarige :D. Jazz merrie uit elite v. Florencio. Begint nu echt meer paard te worden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liess__
Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:45

Hoe groot is die van jou nu?

Die van mij moet een schop onder haar kont hebben, de 1.50 haalt ze nog niet haha.

Als je nog meeleest Vulina: weet jij hoe groot godinn nu is?

Renske_NW

Berichten: 282
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:56

Ik heb d'r niet gemeten maar ze is gemiddeld denk ik. Ze vreet wel teveel gras ( }:0 ) om écht de hoogte in te kunnen schieten, maar ben wel echt tevreden over hoe compleet ze al is.

Moeders was op haar 3e nog maar 1.62 en 1,5 jaar later ineens 1.76, dus ik blijf hoopvol. :P

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:59

2 mooie beesten hierboven!

Ons G-tje is 1.70 m ben ik bang. Niet dat we daar blij mee zijn.