Nakomelingen van charmeur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Theake

Berichten: 1032
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Belgie

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:05

Sunrise: oei??? Arm beest!

Vivicka: wat een beauty!!!!

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:11

@Sunriseee @Theake: Thaaanks <3

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:02

Wauw die charmi x painted black is een knapperd!

Ja ik heb eigenlijk zin om hem op te laden en eens helemaal te laten onderzoeken want ik kom er gek van! :D

Theake

Berichten: 1032
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Belgie

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:10

Nog eens in bloed laten ontwormen kan veel doen Steflyn, en eventueel eens speciale ontworming voor lintwormen geven ook.
Verder is het niet helemaal abnormaal op zijn leeftijd dat die niet super knap staat denk ik :n
Maar zou wel extra ontwormingen doen dan!

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:27

Ok thnx Thea! ja ik ben daar zo ne vré panikeur in! :)

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:45

Oh Vickiva, wat een knapperd!

Steflyn: mijn vorig paard heeft ook zo'n periode gehad, goed ontwormen inderdaad.
Stal zal hij wat aan moeten wennen nog? Hopelijk snel beter!

Met mijn Charmeurtje alles goed, hij doet zn werk goed! Heeft wel nog wat tijd nodig om sterker te worden.
De laatste weken wel wat bokken in galop. Maar goed :D Hopelijk is dat snel ook weer over ;)
2 weekends geleden naar Limburg gegaan (wandelen), en nadien denk dat mn zadel niet meer optimaal ligt (paar korstjes onder zadel), zadelpasser mag nog eens komen -O-

Theake

Berichten: 1032
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:42

steflyn schreef:
Ok thnx Thea! ja ik ben daar zo ne vré panikeur in! :)


wij hebben 2 jaar na elkaar 2 paarden met lintwormen gehad, eigenlijk wanneer 't zelf het seizoen voor lintwormen niet was, die stonden ook lelijk en bleven mager, en wij maar ontwormen...
Heb toen de jonge charmeur ook zo een tube gegeven en die stond daarna toch een stuk dikker, dus denk wel dat ze er ook van had. Dat gaf veel verschil!
Weet niemeer goed hoe ze dat toen gezien hebben, denk mest onderzoek! Want bloed was ok.

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:54

Gently doet het echt lekker op het moment. Heeft 5 wedstrijden in de L1 gestart en hiervan in het totaal 8 proefjes, Zit meneer op 15 winstpunten. Nu dus even lekker gaan trainen voor de L2. Meneer groeit nog steeds is nu bijna 180 en moet nu wat sterker gaan worden voor we weer gaan starten met hem

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:23

Oah wat super zirano mijn charmeur doet het ook goed, nu 3 wedstrijden gereden en 6 winstpunten dus niks te klagen. Afbeelding

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:34

Wat een verschillende berichten, het lijkt wel of het heel goed gaat of helemaal niet.
Ik hoop dat de kwakkelende Charmeurtjes er weer snel bovenop komen.
Ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen aan die tandwortel.
Hier is de tandarts ook geweest. Grande was braaf, je moet het heel kalm aan doen, maar dan gaat het zonder verdoving eigenlijk best goed.
Gelukkig geen gekke dingen, gewoon onderhoud en over een jaar weer kijken.
Onder de man doet ze het nu steeds beter. Wat een luxe dat we nu een zadel hebben dat gewoon blijft liggen.
We rijden haar thuis door tot ze goed L2 klaar is en dan gaan we starten.

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:59

Gently begint sterker te worden. Mannetje ziet er wel heel stoer uit met zijn bijna 180 maar betreft spierkracht was hij echt een pupje. Nu dus wat meer longeren met balkjes, en wat spieropbouwende supplementen erbij. Begint nu echt aan te slaan.

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:34

Ik mijne ontwormt en terug in de opfok geplaatst.
Best nog even laten bekomen van de stress en in het najaar terug binnenzetten.
Ga er wel nog dagelijks heen om hem wat bij te voeren en zijn medicijntjes te geven, hopelijk is ie er snel door die puppy.. ;(

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:21

steflyn schreef:
Ik mijne ontwormt en terug in de opfok geplaatst.
Best nog even laten bekomen van de stress en in het najaar terug binnenzetten.
Ga er wel nog dagelijks heen om hem wat bij te voeren en zijn medicijntjes te geven, hopelijk is ie er snel door die puppy.. ;(


Hopelijk vormt ie zich dan in dit half jaartje nog een beetje bij :) Komt vast goed. Hij zal wellicht nog een beetje gaan groeien. Toen die van ons eind vorig jaar uit de opfok kwam zag hij er ook niet knap uit. Dat begint nu steeds een beetje meer te komen. Hij is twee, maar gaat niet meer de opfok in deze zomer. We willen 'm lekker op stal houden onder de mensen. Wel komt ie elke dag lekker buiten natuurlijk :o

Sunriseee
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:36

Wat fijn om te horen dat het met de meesten zo goed gaat! Knappe paardjes!
Hopelijk doet hem dat goed Steflyn en is hij er straks helemaal weer!

Ik ben gisteren met mijn Charmeurtje naar Emmeloord geweest. Alleen de lange rit was al een een hele uitdaging voor haar, maar ze heeft zich keurig op de trailer gedragen. Eigenlijk konden ze daar niet goed zien door welke kies het komt en of het wel door een kies komt. Ze hebben ons dus naar huis gestuurd met antibiotica voor 14 dagen en siroop. Daarna weer een nieuwe röntgenfoto laten maken en hopen dat de ontsteking dan weg is of dat ze kunnen achterhalen welke kies de oorzaak is. Ik hoop echt dat het na de antibiotica klaar is. Een staande kiesextractie is bij haar waarschijnlijk niet mogelijk, omdat ze alleen al drie verdovingsspuiten heeft gekregen voor een röntgenfoto en zelfs toen ging het hoofd eerst nog de lucht in. Dan kom je direct al uit op het 'stempelen' en het herstelproces dat daarop volgt wil ik mijn paard eigenlijk niet aandoen....

salitka
Berichten: 330
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:00

Wat een pech lees ik hier, sterkte allemaal!
Die van mij is echt een bonk spier aan het worden, eind maart ons debuut gehad in het L1, en dat ging super!! Totaal niet verwacht, maar ik had zoveel controle. Eerste proef 187 punten en een tweede plaats (met zoveel fouten van mij zelf) tweede proef 196 en een eerste plaats, 13 punten los van nummer 2. Ze hadden het L1 en L2 samengevoegd, dus van de negen combinaties was dit een prachtige plaatsing!!

Leoniieke90

Berichten: 55
Geregistreerd: 29-02-12
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:48

Ik kan me helaas bij de groep "pechvogels" voegen. Mijn Charmeur merrie heeft op 31 maart een prachtig zwart hengstveulen van Glamourdale op de wereld gezet. Het leek een gezond veulen maar helaas werd ie na 3 dagen erg ziek. 6 dagen op de Intensive care en 2 operaties verder heb ik hem helaas moeten laten inslapen. Hij had waarschijnlijk een aangeboren afwijking aan zijn blaas waardoor hij meerdere blaasrupturen heeft gehad. Ontzettend verdrietig. Maar gelukkig lijkt mijn merrie er al totaal over heen te zijn.
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

BigOne
Berichten: 38423
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:54

Wat ontzettend zonde, prachtig veulen om te zien. Jullie hebben er alles aan gedaan maar ik denk dat hier geen redden aan was, sterkte.

salitka
Berichten: 330
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:04

Ach wat vreselijk!! Sterkte met het verlies, fijn dat mams er al redelijk overheen is.
Idd jullie hebben er alles aan gedaan, laat dat een schrale troost zijn

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:16

Wat ontzettend sneu Leonieke, sterkte!

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:22

Ach wat vreselijk! Dan leef je daar zo naar toe en doe je daar alles voor, veel sterkte! x

@vickiva ja ik heb gisteren even de befaamde touwtjestechniek toegepast en hij zou nog een vuistje groeien dus fingers crossed :-)

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:36

Inderdaad Leonieke, vreselijk! Sterkte. Was een knap veulentje.
Goed dat mama het weer ok stelt!

Oeeeh Steflyn, een vuistje zou goed zijn hé! Ik duim :)

vickiva

Berichten: 92
Geregistreerd: 05-08-15
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:49

Heel veel sterkte Leonieke! Wat verschrikkelijk.. :(

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:54

jeetje leonieke wat een nachtmerrie. Sterkte

Theake

Berichten: 1032
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Belgie

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:42

Oh wat erg Leonieke, zo zonde :( jullie hebben alles gedaan wat kon!

Steflyn hoe doe je die "techniek"? Ik dacht dat dat bij veulentjes was vooral :p

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:47

Theake schreef:
Oh wat erg Leonieke, zo zonde :( jullie hebben alles gedaan wat kon!

Steflyn hoe doe je die "techniek"? Ik dacht dat dat bij veulentjes was vooral :p


van de oksel tot aan dat wratje aan de kogel, en dan die afmeting houden en dan v oksel naar boven, naar de schoft.