Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:19

Houstons zijn op zich niet lastig of vervelend, ze zijn vaak gewoon een beetje apart. Ik heb een tijd geleden een Belisar gehad, die was ook een beetje apart.

lucille

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:20

mehorsrex:

ha, ja ! Vooral die nieuwsgierige uitdrukking :j
Laatst bijgewerkt door lucille op 09-02-11 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:21

die van mij is braaf met rijden poeten alles. maar toch heeft hij soms wel het nadeel dat hij de baas moet zijn over andere paarden

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:22

lucille schreef:
mehorserex:

ha, ja ! Vooral die nieuwsgierige uitdrukking :j


ja klopt wand ze mogen altijd graag nieuwsgierig zijn :P

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:33

Wat lijken de meesten toch op elkaar...

Mijn Houston wordt dit jaar 3 (eind juni pas)
Ik laat haar straks eerst Prokken en als dat goed is gaat ze eerst aan de longe en voor de keuring.
Daarna rijden en de planning is dan verkopen. We kunnen helaas niet alles houden.
Het is een echte schat in de omgang trouwens! Soms een tikkie dominant, maar zeer goed te corrigeren.

Afbeelding
Een beetje rare foto, maar het geeft een idee...

Ze is nu rond de 1.70m en nog wel een beetje een puppy...

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:36

Afbeelding

Vooral die bles....

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:27

die van mij is idd ook een baasje in de groep iedereen heeft ontzag voor haar.! ze tempt alle paarden.! voor sommige wel goed.! maar idd ik denk dat hun karkter gewoon anders is. ik ken eigenlijk geen gemene houstons alleen wel allemaal wakkere paarden die je goed moet behandelen. dat vind ik niet slecht. moet wel wat pit in zitten vind ik.! op de goede manier natuurlijk.

Getup

Berichten: 8331
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:46

En hier nog zo n vosje met apart blesje ( hij fokt wel uniform ,haha):
Afbeelding

Afbeelding

Hier lijkt ze heel dik, maar ze heeft gewoon veel body, want dik is ze absoluut niet. ( ze wordt gekscherend nog wel uitgescholden voor quarter >;) )

Ik vind het niet de meest simpele paarden,hoor. Maar t is meer dat ze wat apart zijn alsĀ“dat ze lastig zijn. Die van mij was als veulen ook erg ril en moeilijk te vangen, maar t werd elke keer beter en op een gegeven moment was t ook goed. Voeten optillen het zelfde verhaal...elke keer verbetering, maar denk maar niet dat je er eens een keer een klap tegenaan moest gooien hoor. Ontwormen...nog zoiets..maar ook elke keer beter...nu lukte het in de opfok 1 keer niet ( vorige keer wel) en laat ze zich daar niet meer vangen :roll: , terwijl ik haar dus die wormenkuur heb gegeven en er gewoon bij kan komen.
Toen ik haar naar de opfok bracht, heeft ze me erg positief verbaasd door gewoon alleen achter een bak voer de trailer op te lopen ( was pas de 2e keer ooit) en heel braaf te zijn onderweg.
Ze zijn gewoon wat eigenzinnig ;) . Ik ga erg veel tijd nemen haar aan alles te laten wennen, geen haast en cowboytaferelen. En ik denk,dat ik er dan een braaf paard aan heb.

joedith

Berichten: 81
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Nrd Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:38

Wat een activiteit hier :) !

Maar die van mij kan heel goed met andere paarden. In de omgang is hij heel lief, maar soms wel wat druk. Met rijden kan t wel s een boefje zijn. Hij is ook nog maar 7 en dan is hij wat jolig :D
En dan kan hij toch wel bokken }> !

Citaat:
maar idd ik denk dat hun karkter gewoon anders is. ik ken eigenlijk geen gemene houstons alleen wel allemaal wakkere paarden die je goed moet behandelen. dat vind ik niet slecht. moet wel wat pit in zitten vind ik.! op de goede manier natuurlijk.

Ben ik het helemaal mee eens ;)

Ken trouwens wel meer Houstons die liever lui zijn dan moe met rijden.

Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:45

Ik heb er ook een met blesje:

Afbeelding

Kwa karakter sluit ik me bij jullie aan. Mijn merrie is onzeker en dient een leider te hebben. Ze is niet bang van nieuwe dingen, moet wel even de kat uit de boom kijken. Ze dient met respect behandeld te worden. Ik kan niet zomaar binnenkomen en er een borstel overheen jagen en vervolgens vanalles verwachten. Ze is wel zadelmak gemaakt, maar nog niet doorgereden en mist een stuk vertrouwen. Ze is eerst aan het 'bekomen' omdat ze in de goei zit en nog niet 'sterk' genoeg is. Ik heb haar nu vanaf midden oktober en we zijn lekker aan elkaar aan het wennen. Steeds weer een klein stapje en iedere dag iets meer. We hebben tijd genoeg om van elkaar te genieten :).

lucille

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:01

ja, ik heb ook ontdekt dat je geen haast moet hebben.
Hij wilt graag alle aandacht en niet even snel snel. Want dan wordt hij nerveus.

Ben nu ook veel met hem aan het wandelen langs de weg, want hij is niks gewend. Alles is spannend. Hij leert wel snel, als hij eenmaal iets gezien heeft en geleerd dat het niet eng is, loopt hij de keer er op zonder enig probleem erlangs.

Hij leert mij ook veel. Ik moet me opstellen als leider, dan kan ik alles met hem. Dus ik wordt steeds stoerder ha,ha. :D

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:12

haha niet te stoer worden he 8-)

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:29

Mijn Houston hengst is precies zo onzeker als hierboven beschreven. Mijn Houston merrie is precies omgekeerd en is een stoer boefje.
Dat onzeker en eenkennige kan ik zelf niet zo goed mee omgaan, dus ik denk dat ik die uiteindelijk niet ga aanhouden.

Getup

Berichten: 8331
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:47

Nu kunnen we bijna aftellen met de D-tjes.....die van mij komt ergens april / mei naar huis. Ben benieuwd hoe ze zich in t werk gaat ontwikkelen.
Gok trouwens, dat ze zo 1m63 is nu..maar is lastig gokken.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:52

Dallas heeft voor het eerst een singel omgehad en maakte een mooie rodeo :D Verder zijn de wolfstandjes getrokken. Ik laat haar 1x pw in de bak lopen samen met mijn tuiger en dat vind ze super leuk. Elke week probeer ik dan wat anders meer te zetten aan zeiltjes en cavaletti's ed. Ze is heel hard toe aan wat aandacht en loopt continue als een enthousiaste pup achter me aan en staat me bij het hek op te wachten als ik kom.

Getup

Berichten: 8331
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:06

Hoe gaat het met de Houston nakomelingen? Ben vandaag naar de Eifel geweest om mijn nog steeds lekker niets anders doen als gras etende merrie te bezoeken...Ze is van juni en is dit jaar 3. Maar nog geen haast...

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


T is echt een kind van haar vader, grote ogen,brede kaken en t kleurtje...

Hebben Dallas en anderen al ern zadel op gehad?
Zag,dat ik hierboven schreef,dat ze april / mei naar huis komt....maar ze mag nog even blijven, wil er eind zomer wat mee gaan doen.

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:26

De bles van mijn houston is net iets anders maar anders zou ik zweren dat je mijn paard op de foto hebt staan.

Getup

Berichten: 8331
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:33

Ze zijn toch vaak erg uniform he, leuk is dat.

Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:39

En dan zo af en toe een tikkeltje ondeugend in de kijk :)

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:47

Dallas heeft nog geen zadel met singel omgehad, wel wat zadels om te passen. Met de singel is ze nog erg bokkerig. Ik heb nu een zadel in bestelling in de maat haflinger. Zodra het er is zal ik er wel mee gaan longeren, maar erop laat ik nog even. Ze is me te overbouwd en heeft wat last van de schoft die aan het groeien is. Eerst maar wat werk aan de lange lijnen.
Ze is voor de duvel niet bang en als ze zich verveelt probeert ze je bewust op je verzenen te lopen, klein dominant draakje, maar wel erg leuk.

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:14

Bon Bini is nu 5 jaar oud en ik vind hem nu pas klaar om echt wat meer aan het werk te gaan,

hij is met zijn 4de zadelmak gemaakt en daarna heeft hij weer bijna een half jaar rust gehad en ben daarna heel rustig wat aan de basis gaan rijden een paar x per week maar ik merkte toch dat hij het in zijn koppie echt nog moest verwerken vandaar dat ik het op dit hele relaxte tempo doe voor hem.

Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:19

Dat jonge in de kop herken ik wel. Ik heb Celana nu iets meer als een half jaar en is vorig jaar zomer zadelmak gemaakt bij de fokker. Ze was nog erg 'bloot'. Ik heb haar de winter tijd gegeven en nu begint het paard te worden. Ik longeer haar nu 3x per week 30 minuutjes aan de dubbele longe. Dat gaat nu goed. Einde van de maand ga ik er weer op.

Getup

Berichten: 8331
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:39

Zaterdag gan we Du halen, dan zal ik haar weer eens op de foto zetten,meten etc. Ze moet nog gechipt ook.
Maar ze gaat pas in september aan het werk.

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:53

de bles is bij mijn houston ook wat anders maar je zou toch zeggen dat het precies het zelfde hoofd is :p

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:49

Dallas is goed op de foto *\o/*