Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:31

Ik wilde graag met jullie het volgende filmpje van mijn puppy met jullie delen :D

http://www.youtube.com/watch?v=UX8E7P1yQqY

Ik ben overigens niet degene die erop zit :). Ik mag me gelukkig prijzen dat ik op een pensionstal sta waar ook paarden zadelmak gemaakt worden. Celena is nu 5 dagen gereden en ze doet het erg goed.

Nu moet ze in de hand nog wat vertrouwder worden, ze is zo nu en dan nog rillig. Heb vandaag dan eindelijk haar kont kunnen borstelen, maar de beentjes zijn nog 'not done', dan wordt ze wat flexibel en snel in de beentjes :=

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:22

ik heb een houston x ferro is een super braaf paard.
hij is nu 5 jaar oud en heeft nog nooit een misse stap gezet.

Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:49


Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:02

Knapperd hoor, die Houston x Ferro. Vertel er eens meer over?

<3

Toen DU nog een klein Du'tje was:

Afbeelding

en nu:
Afbeelding

ze lijkt al minder eigenwijs en meer wijs,of ligt het aan mij :D .

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:06

haha, ze kijkt nu als een echt meisje. Nu maar hopen dat ze geen roze strikjes wil :P
En pas maar op met dat soort verleidelijke blikken, straks kan ze je nog wel een mooi in de maling nemen maar lukt het je niet meer om boos te worden :D

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:20

T is ook een echte dame....ze liet zich mooi niet ontwormen en dank maar iet dat ze een 2 e kans krijgen.

Hier wat fotos vanuit de Eifel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:35

Getup, jouw pluisje lijkt precies op mijn pluisje alleen de zomervacht van de mijne is iets lichter.

Ik vind het karakter echt super van BB, zo cool in zijn kop.
In het voorjaar zadelmak gemaakt en daarna lichtjes blijven rijden een paar keer per week, ivm verbouwing thuis 2 1/2 maand niet kunnen rijden en daarna zadel erop even longeren erop kruipen en heerlijk ontspannen lopen of hij niet anders heeft gedaan de hele tijd. Een toppaard!

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:11

Mijn Houston jaarling heeft vorige maand een beetje dom gedaan en zijn baasje goed op kosten gejaagd. Hij heeft bijna zijn ooglid afgescheurd namelijk en moest op de operatietafel (uiteraard 's avonds). Gelukkig hebben ze het echt super netjes gemaakt en er is niets meer van te zien. Kleine domoor.
Mijn appie-Houston is momenteel echt een dwarse kleuter, maar dat mag gezien de leeftijd.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:17

Jeetje je jaarling moet wel zuinig op zichzelf zijn sizzle... Heb jij Dallas thuis staan?
GU mooi plaatje in de sneeuw :j

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:22

bambi76 schreef:
Jeetje je jaarling moet wel zuinig op zichzelf zijn sizzle... Heb jij Dallas thuis staan?


Ik heb hem ook even goed toegesproken dat ik niet zo blij was. Zijn moeder had zo ongeveer een abonnement bij de kliniek en ik hoop niet op nog zo'n breekepootje }:0

Dallas staat op een pensionstal vlak bij mijn huis (zie link in onderschrift). Ze heeft nogal een sterke mening en genoeg fantasie om iedere dag weer een ander manier te bedenken om bijvoorbeeld niet voet te hoeven optillen. Maar ze is verder een schatje en ik ben heel blij met haar. Zij doet ook absoluut geen domme dingen gelukkig.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:33

Dat is niet te hopen...
Ik herken dat gedrag wel...het is net een duizend dingen doekje :P

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:36

Oei Sizzle, ze moet wel voorzichtiger zijn op zichzelf hoor!
Risky, ik hoop dat die van mij ook braaf wordt,haha. Gok dat ik erg consequent moet gaan zijn, want ze is vaak erg braaf, maar als ze ergens een kans ziet er onderuit te komen maakt ze daar dankbaar gebruik van.

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:40

Hoe is het met de Houston nakomelingen?
Die van mij is dit jaar officieel 3 , al ga ik er voorlopig nog niets mee doen,ze is pas van juni. Nu staat ze nog lekker in de opfok, het plan is waarschijnlijk als volgt: naar huis halen ergens in mei oid. wat longeren, haar eens op de foto zetten , licht inrijden en wegbrengen om doorgereden te worden. Dat waarschijnlijk in de winter, dan kan ik hier toch niet veel.
naar de keuring mag ze niet, aangezien ze in t reg. B is ingeschreven ( moeder is een SBS merrie, die is helaas van de lijst met door t kwpn geaccepteerd stamboeken gehaald ene paar jaar geleden).

JulienSVU

Berichten: 3535
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:41


Kabouterdans
Berichten: 5088
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:37

Getup schreef:
Hoe is het met de Houston nakomelingen?
Die van mij is dit jaar officieel 3 , al ga ik er voorlopig nog niets mee doen,ze is pas van juni. Nu staat ze nog lekker in de opfok, het plan is waarschijnlijk als volgt: naar huis halen ergens in mei oid. wat longeren, haar eens op de foto zetten , licht inrijden en wegbrengen om doorgereden te worden. Dat waarschijnlijk in de winter, dan kan ik hier toch niet veel.
naar de keuring mag ze niet, aangezien ze in t reg. B is ingeschreven ( moeder is een SBS merrie, die is helaas van de lijst met door t kwpn geaccepteerd stamboeken gehaald ene paar jaar geleden).
Ben onze Houston nu de vorst en sneeuw voor zo lang als het duurt weg is weer rustig aan het longeren.
Ik zal wel iets heel doms zeggen, maar kun je met jou merrie niet naar het NRPS??

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:55

Getup schreef:
Knapperd hoor, die Houston x Ferro. Vertel er eens meer over?


jij hebt ook een leukerd trouwens !
heb hier al lang niet in gereageerd zeg.
maar ik zal even wat over aspero vertellen.
we hebben hem gekocht toen hij bijna 4 jaar was. hij was nog niet beleerd en dit moesten we allemaal zelf doen.
ik dacht eerst dit word nog wat toen ik hem bij die mensen in de bak zag lopen het leek echt een dom energie.
na dat hij 2 weken bij ons stond zijn we hem gaan beleren. en van wat ik eerst dacht was helemaal niks van waar.
hij zette geen stap verkeert en ik kon der eigenlijk zo opzitten. langzaam hebben we het opgebouwd en na een tijd hem ik mijn eerste wedstrijd gestart. op vreemd terrein zet hij ook geen snap verkeert. en in de omgang is hij super. wel wil hij graag de baas spelen over andere paarden. maar als hij dat eenmaal is levert het geen problemen meer op

Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:58

Mijn Houston is bijna 3!
Nog even en we gaan beginnen. Ben benieuwd, ze pakt de meeste nieuwe dingen altijd sympathiek op en laat zich goed leiden.

Filmpje van haar in vrije beweging: http://www.youtube.com/watch?v=FoihmH5H8Io

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:18

Jeetje dat is al een echt paard zeg, leuk dier. Mijne is nog echt een baby, ze groeit momenteel weer door en staat overbouwd. Volgende week komt de fysio en de tandarts om te kijken of er nog zaken zijn waar ik op moet letten als ze dadelijk wat aan de longe gaat.

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:55

Zou dat van oscar komen, dat zijn vaak toch wel flinke paarden? Die van mij is ook nog wat baby achtiger, al geeft t misschien ene heel ander beeld als ze in beweging is. Heb nog ergens fotos van haar in beweging toen ze nog geen jaar was en ze leek écht veel ouder daar. Heb ze thuis op de pc, zal ze wel eens opzoeken.
Kabouterdans: dat zou wel kunnen, naar t NRPS, maar t enige wat ik idd win is de keuring. Moet even overwegen of ik daarom naar t NRPS wil ( ok, kosten zijn vast lager). Uiteindelijk wil ik er gewoon leuk op rijden.

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:01

ik had trouwens nog een vraag zijn jullie houston's nou ook allemaal van die brave paarden?
die van mij doet echt geen vlieg kwaad
is braaf met rijden en heeft nog nooit een stap verkeerd gezet.
maar als iemand dan vraagt wat is zijn vader en je zegt houston,
dan zeggen ze moeilijk bloed :(:)

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:06

die van mij is een heerlijk en eerlijk paard. alleen wel heet een druktemaker maar wel fijn om mee te werken. luistert heel goed. echter heb ik haar niet bereden maar waar ze weg komt zeiden ze dat het een super eerlijk werkwillig paard is. maar nooit problemen gehad met haar. met bekappen staat ze keurig stil trailer loopt ze zo op ect. wil er nog wel 10 met dit karakter.!!

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:12

ja ik heb precies het zelfde, schrikt nooit ergens van en is best koel in zijn hoofd en dat ook nog voor zijn leeftijd hij is nog maar 5 . ik zou er ook nog wel 10 van willen met dat karakter.
maar snap dan niet dat mensen er dan moeilijk bloed van maken of zijn er dan ook echt van die dwarskoppen bij

lucille

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:16

tja, die van mij is eigenlijk ook heel braaf. Maar hij kan wel spanning opbouwen en "ontploft" dan letterlijk , maakt dan hele hoge bokkesprongen.
Hij moet echt werken en afwisseling hebben. Hij doet wel heel erg zijn best voor je en wilt ook werken.
Hij is heel gevoelig, en vraagt veel om bevestiging.


Maar soms kan hij van heel relaxed in een wilde hengst veranderen. Ik weet niet of dat Houston is of jeugdigheid.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:17

Ik heb ook een Houston gereden.Was in het begin super ril,en opstappen was het moeilijkste met mak maken.
Helaas was ze daarna niet zo vlug meer.Heel braaf diertje,bloedmooi,maar wel een beetje een trapzak...

Afbeelding

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:18

lucille schreef:
tja, die van mij is eigenlijk ook heel braaf. Maar hij kan wel spanning opbouwen en "ontploft" dan letterlijk , maakt dan hele hoge bokkesprongen.
Hij moet echt werken en afwisseling hebben. Hij doet wel heel erg zijn best voor je en wilt ook werken.
Hij is heel gevoelig, en vraagt veel om bevestiging.


Maar soms kan hij van heel relaxed in een wilde hengst veranderen. Ik weet niet of dat Houston is of jeugdigheid.


wat lijkt jou houston op die van mij vooral zijn hoofd *D
Afbeelding