Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Risico_T

Berichten: 64
Geregistreerd: 09-01-06

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:06

hey allemaal ik meld me ook weer :) heb het ooit in het begin van dit topic ook gedaan :) haha.

Hier een foto van mij 2,5 jarige Van gogh

Afbeelding

Wel super leuk hoor al die van goghjes :) mooie paardjes ook allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:44

viphorse schreef:
__Marloes schreef:
:+ schrok Camaro nou van die persoon? Hij springt wel mooi voorzichtig zeg!

Alenthe: mooi paard hoor! Springt hetzelfde als mijn no-limit (x goodtimes is dat). Zo mooi hoog met de schoft!

Heb dat altijd eens moeten doen eigenlijk voor onze van gogh weg ging... Dat losspringen!
Onze dibbes doet het trouwens heel goed en braaf. Ze hebben er al 2 keer opgezeten. Na een hele hoop twijfels aan de longeerlijn de eerste keren zijn ze daar al bijna helemaal op terug gekomen gelukkig, hij heeft gewoon echt veel tijd nodig. Maar wie weet, het kan nog steeds 2 kanten op... Ze doen het lekker rustig aan met hem en hij staat er super! Ik ben onwijs benieuwd, we hopen hem in januari terug te halen en dan hopen we dat hij een redelijke b-proef kan lopen...


@Marloes leuk om je hier te zien en te lezen dat Dibbes het goed doet. Ik ben degene die bij je shetjes was met castreren :D

Verder leuk topic !
Wij hadden dit jaar een veulen van de hengst van Gogh. Helaas maar 2 dagen oud geworden. Het was echt een ruig en stoer hengst veulen.
De merrie is nu terug gedekt met van Gogh en wij hopen midden april een gezond mooi veulen te hebben. Zal jullie op de hoogte houden.

Hee leuk hoor! Ik wist niet dat je op bokt zat joh haha!
Ik hoop voor jullie mee dat jullie volgend jaar ook zo'n knappe van Gogh hebben lopen, maar jullie hebben nu vast wel meer geluk! :) Ik ben énorm benieuwd naar Dibbes, hoop er binnenkort eens zelf op te kunnen rijden (duurt waarschijnlijk alleen nog even, ons pa is vd week gevallen en zit nu in het gips dus hij kan even niet er mee heen rijden en ons ma durft niet mee :') )

Risico_T schreef:
hey allemaal ik meld me ook weer :) heb het ooit in het begin van dit topic ook gedaan :) haha.

Hier een foto van mij 2,5 jarige Van gogh

[ Afbeelding ]

Wel super leuk hoor al die van goghjes :) mooie paardjes ook allemaal.

Die is knap! Heb nog weinig van Gogh'jes gezien met zoveel wit op het hoofd trouwens. Wel mooi!

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 11:49

Mijn Van Goghje heeft idd ook maar weinig wit.

Afgelopen zondag

Niet de meest voordelige foto maar ach.
Afbeelding

En echt exact hetzelfde hoofd als zijn moeder :j
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:20

Hoe oud is die Rowo? Hij ziet er nog niet heel oud uit!

Onze van Gogh schijnt super super super braaf te zijn ohz. Hoe erg hij de eerste keer bokte (als mn neef zegt dat hij HEEL erg boktte is het wel verschrikkelijk :') ) hoe braaf hij nu is. Ik wil hem nu daar een paar keer rijden, is hij bij mij ook heel lief dan gaat hij lekker al naar huis :) ik ben onwijs benieuwd dus. Vind het stiekem ook wel echt weer spannend :') na 2 jaar eindelijk weer fanatiek aan de slag, en meteen op een gigapaard!

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 21:11

Die staat inderdaad nog in de opfok ;) Is nu 2,5 dus.nog jong.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de Van Goghjes ohz zijn? Braaf? Ril? Snel afgeleid? Etc...

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:22

rowo schreef:
Die staat inderdaad nog in de opfok ;) Is nu 2,5 dus.nog jong.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de Van Goghjes ohz zijn? Braaf? Ril? Snel afgeleid? Etc...


Mijn vijfjarige is vriendelijk, sociaal, nieuwsgierig en enorm werkwillig. Altijd vrolijk en denkt met het rijden echt mee. Heel gevoelig voor aandacht dn beloningen, hij voelt zichzelf echt stoer dan. Enge dingen benadert hij na een beetje aanmoediging wel. Hij is alleen soms wel erg blij en enthousiast en kan dan letterlijk en figuurlijk stuiteren :D

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:24

We hebben geen Van Gogh, maar een Bernstein. Hij is inmiddels 22 jaar oud. Een verschrikkelijke lieve goedzak. Dus misschien heeft Bernstein dat lieve wel door gegeven in Van Gogh.

Anoniem

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:39

Was ik idd ook benieuwd naar, hoe ze ohz zijn. Tot nu toe alleen maar positieve reacties gehoord, hoop dat de onze het karakter van papa heeft en niet van mama :')

Aan de hand is onze van gogh trouwens absoluut geen sul. Heeft nog hengstenstreken waar je u tegen zegt en weet precies wie er met hem loopt. Dit gaat gelukkig totaal niet op een arrogante manier dat hij het altijd probeert, maar eerder omdat hij al eens zijn zin heeft gehad en hij het dan steeds blijft proberen of als hij imponeert en de persoon die ermee loopt bang word gaat hij een stapje verder. Maar verder super blij en af en toe veel te blij want hij bedoelt het allemaal wel goed. Ik ben wel benieuwd naar Dibbes nu in laten en doen, zijn ego zou vast een hoop kleiner geworden zijn. Ik heb touwens geen problemen met Dibbes, maar een stalgenootje klaagt over hem wat dat betreft.

Anoniem

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:53

Vandaag weer nieuws gehoord waar ik blij van word :D

Dibbes heeft nog "last" van zijn been, als in dat hij er nog óntzettend moeite mee heeft en hij aan zijn been zoveel kracht mist. Daardoor komt hij vanachter gewoon nog niet mee en mijn neef had er ook even geen vertrouwen meer in. Nu beldde hij vandaag dat Dibbes met de dag beter word, dus hij denkt nu dat het helemaal goed komt maar hij echt door training sterker moet worden :):) omdat hij per dag gewoon beter word, maar het is ook logisch ook. Hij mist gewoon een stuk pees.
En hij schijnt zo lief en braaf te zijn! Nog een paar weekjes wachten en dan ga ik proberen! Kijken of ik die GVR ook kan temmen haha.

Ik zei het, ik zei het! Ze verklaarde me bijna voor gek toen ik zei dat hij het niet op mocht geven omdat ik er wel vertrouwen in had! Nu heb ik er zoveel zin in om er zelf eens mee aan de slag te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:40

Dibbes staat weer thuis! Hij ziet er mooi uit, ontzettend dun in de haren en witte voetjes haha. Ik wil dus morgen een mooie standfoto maken voor hij de wei in gaat.

Volgende week maar eens een poging doen tot op hem te rijden, ik ben onwijs benieuwd... Helaas hadden we de tijd niet gevonden om hem eerder te "testen" dus voor mij is het compleet nieuw...

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:09

Leuk om de Van Goghjes bij te houden :)

Fijn dat Dibbes thuis is! Ben erg benieuwd naar een knappe standfoto en binnenkort misschien zelfs een rijfoto ;)

Camaro is erg enthousiast de laatste dagen... Veel gerace en gestuiter, hihi! Hij kan zijn energie op de paddock niet altijd goed kwijt en de longeerbakken zijn ook prut door alle regen. Alle vuurwerkflitsen en -knallen helpen ook niet echt mee. Rustig even uitzitten en afwachten dus... Morgen heb ik springles, daar kan hij zijn ei vast een beetje kwijt! Ons dressuurdebuut staat ook in de planning: 8 januari :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:34

shirleyp schreef:
Leuk om de Van Goghjes bij te houden :)

Fijn dat Dibbes thuis is! Ben erg benieuwd naar een knappe standfoto en binnenkort misschien zelfs een rijfoto ;)

Camaro is erg enthousiast de laatste dagen... Veel gerace en gestuiter, hihi! Hij kan zijn energie op de paddock niet altijd goed kwijt en de longeerbakken zijn ook prut door alle regen. Alle vuurwerkflitsen en -knallen helpen ook niet echt mee. Rustig even uitzitten en afwachten dus... Morgen heb ik springles, daar kan hij zijn ei vast een beetje kwijt! Ons dressuurdebuut staat ook in de planning: 8 januari :)

Het zit echt in het weer ook, dat ze fel zijn... En inderdaad toch een stukje beweging minder telt ook! En dat stomme vuurwerk, alhoewel ik op mijn broertje na nog weinig heb gehoord..
Spannend, je debuut! Wel lekker snel!

Dibbes, stuk ongeduld wou alles zien! Nu is er thuis ook wel super veel verandert... En het steeds op en neer rijden van een shovel voor je neus is natuurlijk ook heel spannend :+
Afbeelding

Hij zit super dun en kort in de haren, gelukkig. En hij blingt van staart tot oren. :) alleen moet hij wel wat aankomen

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:24

Wat issie leuk! Ik zie er echt wel herkenbare puntjes in, hihi! Echt aankomen hoeft ie toch niet? Ik vind hem wel strak zo. Uitzwaren komt vanzelf, die van mij heeft dat het afgelopen jaar pas echt gedaan.

Klopt het dat Dibbes ook wat uitstekende heupbotten heeft? Dat heeft Camaro ook en ik dacht steeds dat het met voer en training wel weg zou trekken, maar zelfs nu hij behoorlijk in model is zijn ze nog steeds behoorlijk aanwezig. Toen ik vorig jaar bij de hengstenshow zat en Van Gogh live zag viel het kwartje pas... Superstrakke hengst met, jawel opvallende heupbotten... :) Zal misschien erfelijk bepaald zijn?

Een kennis van mij werkt bij de Wiemselbach en vertelde dat Van Gogh een enorm schatje is. Makkelijk en relax paard. Numero Uno daarentegen, schijnt een behoorlijke boef te zijn :)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:47

Hij hoeft zeker niet heel veel aan te komen, maar je ziet zijn ribben net. Maargoed, hij is jong en groot dus dat uitzwaren begint nu pas een beetje (beest is ook bijna 5 haha...). Wat grappig dat veel Van Goghjes van die heupbotten hebben, heeft Dibbes inderdaad ook. Ik heb ook altijd gedacht dat dat kwam omdat hij schraal was :P

Kwa uiterlijk lijkt dibbes op Van Gogh, maar innerlijk is het zuiver moeder. Dat zijn helaas absoluut niet de makkelijkste paarden en moet je vreselijk streng voor zijn, maar dat is iets wat ik er juist leuk aan vind, dat sterke karakter. Zo kan hij heeeel stout zijn als een bang/onzeker iemand hem in de wei wil zetten, dan pakt hij zn kans om stout te zijn. Ik wil hem op nieuwjaarsdag opzadelen, ben benieuwd of ik op de reus kan komen :')

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:41

Die heupbotten trekken wel wat weg straks. Nu Camaro beter in de bespiering komt vallen ze al minder op. Zeker nu hij in de training meer op het achterbeen moet verwacht ik dat het behoorlijk zal gaan bijtrekken. Qua karakter weet ik van zijn moeder niets. Camaro is heel lief en dapper, maar kan ook een behoorlijke boef zijn.

Vandaag snel waat standfoto's geprobeerd te maken met mijn mobiel. Door de deken zitten zijn manen bij de schoft/hals wat raar, maar zijn hals loopt vanuit de schoft mooi door hoor. Zijn heupen kun je hier ook wel zien.
Afbeelding

Afbeelding

Camaro vond stilstaan in de binnenbak een nogal suffe opdracht... :')

anne_1988
Berichten: 61
Geregistreerd: 21-07-09

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:57

leuk dat het topic weer zo actief is, met onze van gogh gaat het ook heel goed, ze is nu 5 en loopt succesvol door het b springen heen! ze heeft ook van die uitstekende heupen en blijft ook wat schraai, zit schijnbaar in het van gogh bloed ;). ik zal proberen een foto te plaatsen.

anne_1988
Berichten: 61
Geregistreerd: 21-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:17

Afbeelding
Onze Van Gogh in het B springen afgelopen zaterdag.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:42

Jeetje! Die heeft zat over :) Leuk om de gelijkenissen steeds weer te zien! Ik hoop dit voorjaar mijn eerste springwedstrijd te rijden. We hebben allebei geen ervaring, dus ik vind het nog wel heel lastig hoor. Gelukkig lessen we veel en misschien pak ik nog wel een of twee BB'tjes mee :)

anne_1988
Berichten: 61
Geregistreerd: 21-07-09

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:45

Succes op wedstrijd! BB rijden kan ik zeker aanraden! Onze merrie vond het allemaal erg spannend en heeft veel baat gehad bij het BB en dan B rijden. Nu gaat het allemaal goed, toch blijft elke nieuwe locatie weer spannend. Nu op naar de L in het voorjaar!

Anoniem

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:10

Camaro ziet er goed uit! Je ziet zeker verschillende overeenkomsten, leuk :) en dan is het springen straks wel spannend haha, ik scheet hem echt altijd in het begin toen ik ging springen!

Zo Anne, die is gaaf! Die springt wel mooi :) die heeft inderdaad meer als zat ruimte, succes in de L maar dat gaat vast een succes worden

Ik heb vandaag voor het eerst gereden op Dibbes. Hij is goud eerlijk, maar we hadden nog wel een hoop communicatiefoutjes. Hij snapte mij op een bepaald moment echt niet meer en toen gaf hij een bokje, maar daar was het mee gezegd. Daarna had hij spijt haha want hij liep meteen door. Hij is lief :) toch wel een droom die uitkomt; met mijn Dibbes rond kunnen rijden! Omdat hij totaal niet kijkerig is heb ik hem zelf over de weg naar stal gereden en hij gaf geen kick! Alleen dat opstappen... Moet met een krukje opstappen! Ik heb dus bijna 2 jaar niet gereden, van e pony naar paard van 175. Geen aanrader haha, maar met wat rek en strek gaat dat straks wel.

Anoniem

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:17

Ons pa kan hele mooie foto's maken

Afbeelding

:Y) wel gek trouwens, hij heeft dezelfde maat singel als mijn oude E pony, hoofdstel pastte ook gewoon, alleen de keelriem moest iets langer, en ik vind mezelf nog redelijk groot voor hem, maar ik kan echt niet over zn rug heenkijken (met mijn 178 cm groot zijn)

ManonVegas

Berichten: 143
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Meijel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:29

anne_1988 schreef:
[ Afbeelding ]
Onze Van Gogh in het B springen afgelopen zaterdag.

Wow die springt er mooi overheen zeg! :o hoeveel jaar is hij/zij?

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:33

5 jaa, staat in de post erboven ;)

Marloes, is Dibbes nog heel smal? Dat is die van mij ook erg lang gebleven, waardoor ik ook erg lang leek (best leuk voor de verandering). Camaro is maar 1.65, maar breedte scheelt een hoop voor 't oog.

ManonVegas

Berichten: 143
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Meijel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:40

shirleyp schreef:
5 jaa, staat in de post erboven ;)

Marloes, is Dibbes nog heel smal? Dat is die van mij ook erg lang gebleven, waardoor ik ook erg lang leek (best leuk voor de verandering). Camaro is maar 1.65, maar breedte scheelt een hoop voor 't oog.

ohh srry... niet gezien .... $$$

PatriciaHop
Berichten: 24
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:55

Ik heb ook een Van Gogh x Lupicor, een ruintje van 4 jaar. Ben er zo blij mee fijn dier om mee te werken.