nakomelingen karandasj

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:42

Ha MM. Ik ben vorig jaar van een paard van iemand anders gevallen (die sprong met een noodgang opzij om een trap van een ander te ontwijken, dat lieve dier heeft mijn knieschijf gered, alleen ik zat er met hele korte beugeltjes op, dus ik viel wel), maar eigenlijk in de 12 jaar daarvoor al niet meer. Heb mezelf altijd afgevraagd: vind ik dat springen nog wel leuk als ik een keer eraf donder? het antwoord is JA :D. heb ook maandag zonder angst lekker een crosstraining gedaan (muv enig geklooi bij een derde greppel). hij geeft echt heel veel vertrouwen, ook al gaat hij soms een beetje hard.

nu ja, zondag SGW-debuut, ik heb er zin in! :D

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:46

Liek_Volan schreef:
Ziet er inderdaad uit als een heel lief en leuk paard yvet!


dankjewel, gaat ook met de dag beter!

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:47

MissBay schreef:
Ha MM. Ik ben vorig jaar van een paard van iemand anders gevallen (die sprong met een noodgang opzij om een trap van een ander te ontwijken, dat lieve dier heeft mijn knieschijf gered, alleen ik zat er met hele korte beugeltjes op, dus ik viel wel), maar eigenlijk in de 12 jaar daarvoor al niet meer. Heb mezelf altijd afgevraagd: vind ik dat springen nog wel leuk als ik een keer eraf donder? het antwoord is JA :D. heb ook maandag zonder angst lekker een crosstraining gedaan (muv enig geklooi bij een derde greppel). hij geeft echt heel veel vertrouwen, ook al gaat hij soms een beetje hard.

nu ja, zondag SGW-debuut, ik heb er zin in! :D


oehh spannend ! veel succes gewend!

Heleennn

Berichten: 6358
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:55

_Noor schreef:
Met een Karandasj bedoel je? Karandasj is in 2008 overleden. ;)

Nee hoor Echt Karandasj alleen niet de beroemde denk ik... :')

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:00

Volgens is er nog diepvries sperma beschikbaar.

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:36

Volgens mij ook morris :j Heb alleen maar mannen op het moment dus helaas:D

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:28

Weet iemand waar? :)

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:54

Dekstation de W.atermolen.
Heb je er nog een leuke merrie voor?

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 06:54

Mijn Karandasj was gisteren een beetje een mafketel! Piepen en rennen, hij is duidelijk fris maar gelukkig heel gezond. Zondag over een week ons M2 debuut! Zin in!

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:34

Klinkt goed :) Succes alvast.

Ik ben druk met de voorbereidingen voor onze eerste SGW van het seizoen, volgende week in Westerbork.
Daarnaast ook aan onze kür op muziek gewerkt, choreo is klaar nu allemaal nog wat strakker.
Lekker druk dus, dinsdagavond ook nog geslaagd voor het examen longeren van de vooropleiding instructie. We gaan lekker!

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:45

Goed bezig Noor!
Leuk Morris, M2 debuut. Altijd fijn als je voelt dat je paard goed te pas is :)

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:02

@MM : ja, soort van. beetje gek verhaal. maar wij hebben dus nog een uitgeleende merrie die ergens als fokmerrie in de wei loopt (Gribaldi x Rohdiamant), omdat ze een zenuwbeschadiging heeft in haar schouder (ze is meteen kreupel, als je haar ook maar een beetje belast). wel echt een superlief en mooi dier (zwart, 1m.70 en dezelfde aftekeningen als papa).

ik heb haar moeder ook ooit 7 jaar gereden, en dat was ook een vreselijk lief paard (daarna verkocht aan twee mensen die allebei net een half jaar les op een manege hadden, en die maakten er binnen een week al buitenritten mee). zou er graag een veulentje van willen hebben met wat springbloed :).

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:55

Ik loop een beetje achter met lezen met alle gezellige drukte voor de eerste cross dit weekend.
MissBay, dat zou wel echt heel gaaf zijn als je nog een kleine Karandasj kan fokken.
Klinkt ook wel interessant die merrie :) krijg je vast een mooi zwart veulen van.
Ik heb de 2013 folder al doorgekeken en hij staat er nog steeds in.

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 00:00

dit is trouwens mijn roven x karandasj.

Afbeelding
die gene die erop zit is trouwens iemand anders van 2 wkn geleden die hem toch even wilde proberen, rijdt zelf een haflinger en had nog nooit op een groot paard gezeten.
ze rijdt er zo mee weg.

zijn linker voorbeen is het been wat gebroken is geweest op de groeischijf.. ik draf of galop zie je er niks van alleen in stap zet hij hem wat gek weg.. een soort van scheef maaivoetje krijg je dan te zien.

het is zo'n fijn meewerkend paard, heerlijk zijn karakter.

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:05

my_precious mooi hoor! ik hoor vaker dat ze een goed karakter hebben, altijd mooi! wel jammer van de breuk :(

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:15

Yvet31 ik baal er ook ontzettend van hoor.. Het is gewoon een geweldig paard en hierdoor heeft hij zijn beperkingen.. Hij is nu 8 en heeft er gelukkig verder geen last van maar het is eigenlijk wachten op artrose in de knie.. Dat zal volgens de da ooit nog eens komen.. Ik hoop dat hij er oud mee wordt.
En dat na hem, ik ooit nog zo'n paard terug kan krijgen met zo'n karakter en zijn werkwilligheid..

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 00:44

ach ja MyPrecious, dat is het belangrijkste hoor. wij hebben ook een paard van 23 die op zijn 7e volledig is afgekeurd wegens hoefkatrol in beide voorbenen. mijn moeder heeft hem uiteindelijk goed op de achterhand gekregen en op zijn 19e liep hij nog galop-appuyementen en sprong hij de wissels. zelfs nu rijden we er nog 2-3x per week mee (vooral buiten). dus hopelijk kan je er nog jaren mee vooruit!

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 00:52

MissBay schreef:
ach ja MyPrecious, dat is het belangrijkste hoor. wij hebben ook een paard van 23 die op zijn 7e volledig is afgekeurd wegens hoefkatrol in beide voorbenen. mijn moeder heeft hem uiteindelijk goed op de achterhand gekregen en op zijn 19e liep hij nog galop-appuyementen en sprong hij de wissels. zelfs nu rijden we er nog 2-3x per week mee (vooral buiten). dus hopelijk kan je er nog jaren mee vooruit!


die van mij werd ook afgekeurd door de da, mij vertelde hij dat hij alleen voor buitenritten geschikt was en geen voltes mocht lopen.

je wil niet weten wat dit paard allemaal kan, ik had hem een half jaar in training gezet en binnen 3 maanden springt hij een wissel alsof het niks is.
ben zelf namelijk nog niet op hoog niveau en mijn paard was zo scheef als een otter doordat hij zich altijd scheef ontwikkelt had vanwege zijn been.
de da heeft hem nu gezien en begrijpt er helemaal niets van.
de kunst van dit paard was precies het zelfde als wat jouw moeder moest doen het paard helemaal op de achterhand te krijgen.
gelukkig had ik een kundige amazone met zeer veel ervaring die dit zo voor elkaar kreeg, hij is nu 3 wkn klaar en nu moet ik het zelf gaan doen, wel met behulp van mijn trainster.

voor mij is hij nog steeds een toppper en ik ben al lang blij dat ik alle z oefeningen met hem kan rijden en ze ook netjes gaan zonder dat hij last heeft of struikelt.

maar mocht het zo zijn dat hij niet meer bereden kan worden gaat hij met pensioen, zal hij pijn hebben dan maak ik voor hem de beslissing, zo eerlijk ben ik dan ook wel.

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:55

Hoi Hoi,
Wat leuk hier.
wij hebben een Karandasj x Jasper (Zero Tolerance, merrie 9 jaar)
en een Tolan R x Karandasj (double Zero dochter van Zero T. 5 jaar merrie)

Ik lees wel veel overeenkomsten met onze merrie.
Lekker pittig ding, kan ineens ergans van "schrikken" en dan sta je aan de andere kant van de bak en er weer langs gaan kan weken duren! met de dressuur komen we de B niet door. en maakt zich sterk, smeert hem tijdens mijn proef met andere woorden na 3 jaar nog maar 1 winst :-(, de moeilijke oefeningen vindt ze veel leuker (travers, wijken, keert wending e.d.)
met springen wil ze te graag. heb er bijna een jaar met haar uit gelegen ivm een operatie aan haar linker voorbeen. zijn nu weer langzaam aan aan het springen maar ze wordt zo heet en wil zo graag dat het bijna niet te doen is, maar met rust en regelmaat komen we er wel. Ze wordt wel snel boos maar ik kan er mee over weg (ze is vrij eenkennig)

Double Zero rij ik sinds oktober en is heel anders dan der moeder volgt de ruiter goed maar kan ook wel eens van niks schrikken maar zolang je zelf kalm blijft en haar er lang stuurd kijkt ze de 2de x niet eens.
ik ben in feb begonnen met dressuur wedstrijden en gaat super goed hebben nu al 4 winst :D

leuk te lezen wat jullie allemaal bereiken met de karandasjes!!

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:59

Dat schrikkerige herken ik juist helemaal niet :o Tuurlijk schrikt hij wel eens, maar verder geen zeikerd hoor.
Gaaf dat je er een veulen uit hebt gefokt!

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:07

Ik herken het schikkerige ook helemaal niet en van de ene kant naar de andere kant van de bak ook niet. Die van mij is echt bomproef.. En de 2 karandasj'n die ik ken zijn ook super cool.. Karandasj zelf was naar mijn weten ook een zeer cool paard..

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:07

:j

Ben wel benieuwd naar foto's! :D

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:18

Misschien is het meer merrie gedrag. Geloof ook niet dat het echt schrikken is. Want als ze "echt"schrikt doet ze een sprong opzij en 2 de x kan ik er gewoon langs.
Ze heeft voor de dressuur niet echt het geschikte lijf. Dus denk eerder dat het werk dan moeilijk is en er een mooie aanleiding is om te schrikken.

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:19

Ik zal als ik vanavond thuis ben foto's plaatsen. Geloof dat er ook wel wat in mijn profiel staan

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:23

Biesje: die van mij is ook springen gefokt en heeft absoluut zijn lichaam niet mee.. Ik rijdt dressuur met hem en heb hem in training gezet, binnen 3 mnd zaten alle z knopjes erop.
Echt een super meewerkend karakter ondanks hij langgelijnd is en neerwaarts gebouwd en nog eens een gebroken been heeft gehad.. Het kan dus wel met de juiste middelen.
Ik had al even in je profiel gekeken.. Staat de karandasj toevallig te koop?
Dacht gisteren namelijk een advertentie te zien wat de zelfde fokrichting heeft en het zelfde paard.
Maar zou ook kunnen dat ik ernaast zit hoor.