nakomelingen karandasj

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:45

Gefeliciteerd _Noor!

Oke bedankt voor de reacties! Toch interessant om te zien dat het toch over het algemeen wel allemaal lieve paarden zijn zonder kwaad erin! Die van mij zet ook nooit een pas verkeerd als ik erop zit. Maar soms als ik er naast loop.. Ze houdt er absoluut niet van om ergens alleen te zijn en dan wil ze zich nog wel eens lostrekken en als een gek rondjes gaan rennen, maar als ik er dan op zit is het klaar. Alleen naar buiten gaat niet. Zijn er meer die daar een probleem mee hebben hier? Mien is wel erg sensibel, alleen als ze hengstig is tegen het been, want dan wil ze nog wel eens plakken. Ze is ook zeer gevoelig voor stemverheffingen. Pas reed er iemand bij die zijn stem verhefte en toen was ze wel echt van slag, dan staat ze helemaal te bibberen.

Zijn er ook die een merrie hebben? Mien is altijd zó ontzettend hengstig en ook daarbij nog eens het hele jaar! (Soms om gek van te worden haha).

wwr

Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-08-07

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:20

Wij hebben een merrie, maar ze heeft helemaal geen merriekuren.
Je merkt niet dat ze hengstig is en staat met de oren naar voren bij het aansingelen :)

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:22

Haha dat maakt me wel een beetje jaloers.. haha de tut is altijd boos met aansingelen, tenzij ze afgeleid is. Al kan dit ook komen door het te lang rijden met een verkeerd zadel, maar een nieuwe komt eraan:D En ze gilt alles bij elkaar naar al haar vrienden als enige merrie op stal haha.

MickeyenVici

Berichten: 4855
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:32

Liek_Volan schreef:
Haha dat maakt me wel een beetje jaloers.. haha de tut is altijd boos met aansingelen, tenzij ze afgeleid is. Al kan dit ook komen door het te lang rijden met een verkeerd zadel, maar een nieuwe komt eraan:D En ze gilt alles bij elkaar naar al haar vrienden als enige merrie op stal haha.

De mijne vind aansingelen ook niet leuk, die doet ook altijd zuur. :j

nikitaveijk1
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:23

ik heb ook een merrie en bij die van mij merk je ook helemaal niks als ze hengstig is. Ze wordt gelukkig helemaal niet sacherijnig ofzo. Het enigste wat ze wel veel doet als ze hengstig is is hinniken ook al ben ik haar aan het rijden of al is ze los. Maar voor de rest is het een super lief paard.
caprice is nu bijna 6, maar ze is nu een beetje aan het beginnen met pubberen. Ook is ze de laatste tijd veel aan het bokken en springt ze met 4 benen de lucht in en daarbij gaat ze een soort van gillen, wel lachwekkend om te zien. En ze is alles aan het uit proberen. Zijn die van jullie ook zo laat met puberen? Maar toch bedoelt ze het allemaal niet gemeen.

met caprice kan ik ook zo in me eentje naar buiten. Ze kijkt eigenlijk bijna nergens meer van op. En dat voor een merrie van 5.

20 januari hebben we BB pacour in vlaardingen en daarna hebben we nog een dressuur wedstrijd. het is voor het eerst dat ze 2 keer gereden wordt op een dag. vinden jullie dit teveel voor een paard van 5 of valt dit wel mee? voor de rest heeft ze eigenlijk altijd wel 2 dagen in de week rust, dan gaat ze lekker los.

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:47

Nee vind ik niet te veel. Als er een rustperiode tussen zit kan een paar dat makkelijk aan. Je hoeft sowieso minder lang los te rijden als je er al een rit op hebt zitten.

Die van mij wordt ook niet chagrijnig, maar die hinnikt ook veel!

nikitaveijk1
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:00

Okee! Nee lang los rijden ga ik ook zeker niet doen! Nou is de bb sochtends op een andere manege en de dressuur is op de stal waar ik sta dus kan ze nog lekker rusten in de tussentijd. Ben benieuwd hoe ze is als ik er voor de 2e keer op ga maar dat zal wel mee vallen denk. Binnekort zal ik dr ook maar eens een keertje sochtends en savonds rijden dan weet ik of ze het volhoud.
In het outdoor seizoen gaan we waarschijnlijk ook met springen in de B starten, wel spannend maar we hebben al aardig wat oefenpacourtjes gereden en dat pakt ze allemaal super op!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:01

ik heb bij chardon met twee karandasjes gewerkt. super vriendelijke paarden in de omgang, werkwillige lieverds met een heel groot hart

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:38

Dat moet wel kunnen Nikita :j
Ga je ook crossen?

Lees wat over een puberende 6 jarige, klinkt bekend :D Die van mij is sowieso wel een laatbloeier!

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:54

Die van mij is pas op haar zesde ingereden, dus die heeft haar pubertijd na het inrijden overgeslagen haha. Er is zelfs nog nooit iemand vanaf gevallen. (Ja een keertje hahaha toen mijn vriend zijn evenwicht niet kon bewaren op de volte aan de longeerlijn := )

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 07:55

Nou die van is echt niet altijd even braaf onder het zadel. Gaat nu wel stukken beter, maar als ie echt ondeugend is kan hij rare sprongen maken die verdacht veel op de Spaanse rijschool lijken.

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:11

Die van mij heeft de eerste springles anderhalf uur op zijn achterbenen gestaan voor hij over een balkje ging. En volhouden hè...

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:09

Ja ze heeft wel eens heel erg vervelend gedaan. We hebben een beukenhaag langs de bak. En ze had vorig jaar een periode dat ze daar niet langs wilde. Nouja een periode, dat duurde dus gewoon 2 maanden. En iedere keer als ik dan op een punt kwam draaide ze op haar achterbenen de andere kant uit. En áls ze er dan een keer langs kwam vloog ze meteen naar de andere kant van de bak haha.

Vind die ene springfoto wel heel gaaf op jouw profiel Noor wat springt ie hoog!!

nikitaveijk1
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:17

hee noor
ja ik ben van plan in de zomer ook te beginnen met oefencrosse. ik had me vorig jaar al ingeschreven voor een cross clinic maar ik ben een paar weken daarvoor gevallen met caprice, waardoor we niet mee konden doen. wel heel jammer.

wat grappig dat ze allemaal lekker eigenwijs zijn die karandasjes. maar echt kwaad zit er volgens mij niet in. die van mij springt ook alle kanten op van plezier, maar eerlijk blijft ze wel.

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:18

Ja, dat voelde echt als vliegen Liek_Volan, erg jammer dat het slecht weer was en we helemaal natgeregend waren anders had ik hem uitvergroot!

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:01

Geloof ik! Ja dat is inderdaad zonde.. Ik ga denk ik ook maar eens beginnen met springen. Ik ben een echte schijtluis, maar ze heeft er wel aanleg voor. Alle Karandasj's hier volgens mij? Haha. Een paar keer gedaan en nog nooit geweigerd. Iemand tips om mee te beginnen?

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:14

Liek_Volan schreef:
Geloof ik! Ja dat is inderdaad zonde.. Ik ga denk ik ook maar eens beginnen met springen. Ik ben een echte schijtluis, maar ze heeft er wel aanleg voor. Alle Karandasj's hier volgens mij? Haha. Een paar keer gedaan en nog nooit geweigerd. Iemand tips om mee te beginnen?


Les nemen. Ten minste zo ga ik volgende week beginnen, met instructie erbij. Een goed begin is het halve werk :D , hoop ik. :o

nikitaveijk1
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:56

@liek_volan
wat leuk dat je ook gaat beginnen met springen met die van jou. ik zal beginnen met een les zodat je iemand hebt die je kan helpen.

ik ben met mijn vorige pony op wedstrijd in een hindernis geklapt en daardoor was ik heel bang geworden, maar sinds ik caprice heb is het vertrouwen zo goed en ben ik minder bang geworden. mijn karandasje geeft mij zo veel vertrouwen.
ik ben met caprice begonnen in een prive spring les. en dit doe ik nu nog steeds. ook probeer ik bijna iedere week wel een oefenpacour te rijden.

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:24

Ja die van mij geeft mij ook veel vertrouwen! Ik kan alleen niet echt een goede houding vinden voor mij zelf. Ik ga gauw een springlesje nemen na mijn eerste wedstrijddebuut in februari:D

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:28

Ja les nemen is de beste start!
Misschien thuis al eens over een los balkje draven / galopperen!

MizzMontana

Berichten: 5688
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:30

Gefeliciteerd met je twee winstpunten Noor!

Liek, over het karakter van mijn vorige Karandasj, die heeft echt nog nooit ene pas verkeerd gezet! Vanaf zadelmak maken tot en met 5 jarige naar de L gereden en echt een top karakter om mee te werken. Af en toe op het voorterrein vond ik haar wel eens wat te braaf maar eenmaal in de ring was ze dan best wel heet. Maar ik denk dat dat meer van haar mama (v. Julio Mariner xx) komt.
Het karakter van de twee jarige straks aan het werk ben ik benieuwd naar, ze is wel makkelijk met halster omdoen, hoefsmid etc. maar het is zo'n baasje in het koppel dat ik benieuwd ben wat ze doet als iets haar niet aan staat. We zullen het zien :D

Nikita ik denk ook dat je prima met je 5 jarige bb en een dressuurproef kunt doen, zeker als ze tussendoor lekker op stal kan.

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:46

Dit is trouwens hoe ik wel eens een sprongetje maakt met haar, zou dat kwaad kunnen?

Afbeelding

MizzMontana: Leuk om te horen dat die van jou ook zo braaf was/is! Nu hopen dat de volgende ook zo is haha.

MizzMontana

Berichten: 5688
Geregistreerd: 05-08-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:55

Dat ziet er prima uit hoor liek, mooi laag oefenen thuis.
De hoogte die je daar doet kan ze nog vanuit stap, bij wijze van, en er kan niet zoveel mis gaan.
Zo kun je prima oefenen om in een ritme naar de sprong te rijden.
En zoals door de anderen al gezegd, les nemen is natuurlijk altijd goed.

nikitaveijk1
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:04

ik heb me net ook voor de dressuur wedstrijd ingeschreven. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen, maar het zal vast goed komen die dag.

liek_volan dit is juist heel goed om te oefenen en voor de afwisseling van rijden. En als je verder wilt gaan oefenen kan je er ook altijd een lijntje van maken met een paar hindernissen. Zo kun je je afstanden een beetje gaan ontdekken.

inde zomer ligt bij ons in de buitenbak altijd een kleine sloot, als ik klaar ben met het rijden dan maak ik altijd nog even een sprongetjes over de waterbak. Dit vind ze altijd super leuk.

wwr

Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-08-07

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:45

MizzMontana: Ik heb ook een Karandasj x Julio Mariner xx maar ze blijft best rustig in de ring.
Paard maakt zich echt bijna nergens druk om, alleen koeien :P