Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:24

Nynke respect! Hoe dat je dat dat je die klik kan maken van geen wedstrijden meer? :o
Wedstrijden lukken ons ook echt niet meer, beide teveel stress, wat bij haar leidt tot blinde paniek (en ik de grond op). Nu hobbelen we thuis wat maar ik mis een doel in het rijden en vind het ook zo zonde want met een andere ruiter zat ze best al hoger... :\ en verkopen zie ik ook niet zitten, want in omgang is het zo'n schat van een paard en het rijden thuis is ook altijd wel leuk (enkel het wedstrijdgebeuren niet)

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:02

Gave foto's Nynke!


Ik zet met buikpijn mijn Florencio merrie te koop, Ik heb besloten om de intensieve wedstrijdsport los te laten. Op dit moment heb ik er nog veel plezier in, maar om haar op Z niveau te houden kost veel tijd en training. Dat plezier gun ik iemand anders met haar :)

http://www.sporthorses.nl/advertentie/117116/te-koop/paarden-te-koop/belladonna.aspx

De foto's zijn heel mooi geworden, een paar staan bij de advertentie, hier nog eentje uitgelicht:
Deze komt denk ik groot aan de muur op stal <3

Afbeelding

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:14

Balen Titsia dat op wedstrijd gaan zoveel stress bij jullie veroorzaakt, goede reden om het niet meer te doen! Ik nu gewoon doen waar jullie je goed bij voelen, misschien kan je over een tijdje langzaam eens op een andere locatie gaan rijden, buitenriten of clinics? Dan heb je toch wat om voor te trainen maar hoeft het niet meteen een wedstrijd te zijn :)

Nynke0809

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:45

wat een knappe keuze kaaaren! heel veel respect ervoor en sterkte de komende tijd!

titsia ik herken je probleem heel erg ! altijd blinde paniek wat met nare ongelukken eindigde. ik begrijp je idee heel goed! mensen om mij heen vonden altijd dat ik moest trainen voor wedstrijden en lessen moest rijden.. hoge punten halen was dan dus ook mijn doel. nu ben ik van stal veranderd en staat ze veel meer buiten plus dat de mensen van stal ook geen actieve wedstrijd ruiters zijn. heb ik een totale switch kunnen maken en echt leren luisteren naar mijn paard ( oke ik ben geen een of andere NH persoon hoor! haha) en ja dit is wat ze echt leuk vind. dus heb ik hierin mijn doelen gevonden. denk aan een parcours op neckrope springen. de basis dressuur verbeteren of het zwemmen van gisteren. het koste me heel veel tijd om na te denken wat we ( of ik ) nou eigenlijk echt wou. maar het idee alleen al dat ze eerst in de wei gewoon wegrende en niks van me wou weten en heel mager werd van de stress die ze dus telkens had. en nu altijd heel vrolijk naar me toe komt en ook veel socialer is naar andere paarden en echt al is aangekomen zegt voor mij al genoeg. ook heeft ze atrose. dus hoog zullen we nooit in de sport komen. daarvoor heb ik andere paarden om mee te trainen :)

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:16

Karen idd knappe keuze, ik durf het (nog?) niet, zal vast wel een nieuwe fijne thuis vinden! Terug aan de slag met een jonkie of?
Buitenritten, clinics of op andere locatie gaan rijden doen we nog regelmatig en daar ondervinden we weinig tot geen problemen, het is echt het wedstrijdgebeuren, de grote terreinen, heel veel andere paarden (waar ze angst van heeft, dus niet praktisch om los te rijden)

Nynke goh ik heb niet het idee dat ze er voor de rest veel hinder van ondervindt, ze komt nog altijd vrolijk naar me toe, is sociaal naar andere paarden toe op de weide, springen hoef ik met haar helemaal niet te doen (al probeer ik haar nu wel balkjes te laten lopen, maar daar ziet ze echt de fun niet van in), mja zoals je leest ben ik er nog niet uit :D

Luuxje

Berichten: 539
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:40

Zo kaaaren die is gaaf en wat een mooi achterbeen. Sterkte met de verkoop, zou niet graag in je schoenen staan.

Nynke "lol met je knol" is heel belangrijk. Dan ms maar geen wedstrijden. Mijn aanpassingsvermogen is de laatste tijd ook behoorlijk op de proef gesteld. En wie weet jh ls je weer een paar jaar verder bent.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:57

Thanx Luuxje! :D

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:13

Heel knappe foto, Karen!

Hier eindelijk veel progressie aan het maken met de vliegende wissels. Het was even zoeken om het juiste knopje te vinden, maar nu begint het echt goed te gaan. Me Happy :D

larabo

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:36

Knap paard Kaaren!! Lijkt mij een hele moeilijke beslissing. Succes met de verkoop. Wedstrijden gaan bij ons ook even niet zo lekker. Voor dit weekend de boel maar afgemeld, ik kon het inschrijfgeld nog terug krijgen dus dat is prettig. Ze staan nu weer sinds vorige week op het land en dat was gister direct te merken. Heel fijn en los paard die zin had om aan het werk te gaan. Merk echt dat het wel of niet op de wei komen heel veel verschil maakt. Vorige week kon ik er niks mee, lente in de bol. haha Volgende week gaan we weer op wedstrijd, toch maar de selecties rijden. Ik verwacht er niks van, maar we doen gewoon maar een poging.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:07

Mag ik me hier ook melden ik heb sinds vorige week een florencio merrie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is voornamelijk marathon paard geweest voor de kar, vanmiddag hebben we haar voor het eerst naar 5 jaar weer onder het zadel gehad en daarin was ze ook super.
Heel blij met haar, top karakter altijd willen werken <3

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:24

Luuxje schreef:
Flemmingh!
Heb er alle vertrouwen in want de reden dat ik eraf ging was pijn. Je hoeft ook maar naar een wondje te wijzen en hij denkt al dat hij dood gaat....


Wij hebben een jaarling merrie van Florencio x Flemming x Wolfgang. Super relaxed paard en heerlijk aanhankelijk naar mensen. Totaal niet wantrouwend.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:18

Gefeliciteerd Seven met je nieuwe aanwinst!
Hele leuke merrie! Direct een mooi beeld en dat na 5 jaar niet onder het zadel.
Ga je vast nog heel veel plezier aan beleven.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:10

Bedankt karen
Ze pakte het inderdaad wel erg gemakkelijk op

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:45

Wat een gave paarden Seven en Kaaaren.

Jammer dat je merrie te koop is Kaaaren. Wat is precies de reden (PB)? Ik vind haar echt fantastisch!

Luuxje

Berichten: 539
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:39

Leuk Nickynicole!
Beetje familie van elkaar :)

En Seven wat leuk zo'n veelzijdige florencio!

Ik heb hulp gekregen met het oppakken van Firestone. Sinds mijn val in September heeft hij rust gekregen en sinds deze week zijn we weer begonnen met het "opnieuw" inrijden. Kan niet anders zeggen dan dat hij het supergoed doet.
Afbeelding

Afbeelding

De dame in kwestie heeft erg veel gevoel voor rijden en geeft hem wat meer vertrouwen.
Tis een genot om naar te kijken, vind ik. <3

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:45

Bedankt het is inderdaad een heel fijn paard, altijd willen werken

Wat een mooi type is firestone

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:08

nickynicole schreef:
Wat een gave paarden Seven en Kaaaren.

Jammer dat je merrie te koop is Kaaaren. Wat is precies de reden (PB)? Ik vind haar echt fantastisch!



De reden is dat mijn vriend een baan heeft niet zo dicht bij huis, en we misschien binnenkort gaan verhuizen. Dan wordt het minder makkelijk om bij mijn ouders te gaan rijden. Vandaar dat we nu hebben besloten haar te verkopen.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:27

Oh leuk dat je hier ook aanwezig bent Luuxje! Tof dat je weer aan de slag kan met Firestone en dat hij het zo fijn opneemt! Mijn merrie (zijn volle zus) is jammer genoeg geblesseerd :-(

Jammer dat je moet verkopen Karen. Ziet er een heel tof en chique paard uit! Daar ga je vast wel fijne nieuwe eigenaars voor vinden!

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:30

Ow wat balen Karen. Ze zal vast een goed nieuw thuis krijgen.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:08

Prachtige merrie kaaren echt mijn type <3

Onze dame heeft op 12 jarige leeftijd haar Prok predikaat ontvangen trots

Luuxje

Berichten: 539
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:46

Izzy19 schreef:
Oh leuk dat je hier ook aanwezig bent Luuxje! Tof dat je weer aan de slag kan met Firestone en dat hij het zo fijn opneemt! Mijn merrie (zijn volle zus) is jammer genoeg geblesseerd :-(


:wave:
Ach joh! Wat heeft ze?

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:46

Seven schreef:
Prachtige merrie kaaren echt mijn type <3

Onze dame heeft op 12 jarige leeftijd haar Prok predikaat ontvangen trots



Mag je zeker trots op zijn Seven!
Wij hebben haar ook pas laten keuren en ze is nu ook PROK goed gekeurd. DA was heel enthousiast over dat zo nog zo'n goede benen had. Altijd weer een mooi compliment ook voor de training!

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:02

Ja zeker een compliment deze dame heeft ook al wat werk verricht en alles zag er top uit. Dierenarts was hier net zo heel enthousiast over hoe goed ze op dr benen staat droog en hard beenwerk.

Jou merrie zou ik als ik het geld had zeker gaan bekijken kaaaren prachtig dier en duidelijk goed afgericht.

Hier heeft zadine dr gewicht in houd zijn weer bewezen. Ik heb een bijrijder die nog niet zo zeker is en daarom eigenlijk enkel op onze ruin wat hobbelde nou klikte dat niet en dacht ik vanmorgen ach laten we eens kijken hoe zadine en zei klikken. Dat was ondanks dat ze nog maar 1 x weer gereden is sinds 5 jaar zo fantastisch om te zien. Zo braaf ze reed er zo op weg galopperen en alles dus dat word wel een team.
Gouden merrie 5 jaar niet onder het zadel en zo door onervaren ruiter weg te rijden <3

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:55

Luuxje schreef:
Izzy19 schreef:
Oh leuk dat je hier ook aanwezig bent Luuxje! Tof dat je weer aan de slag kan met Firestone en dat hij het zo fijn opneemt! Mijn merrie (zijn volle zus) is jammer genoeg geblesseerd :-(


:wave:
Ach joh! Wat heeft ze?

Peesblessure jammer genoeg :-(

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:07

Ow wat balen Izzy. Hoop dat het meevalt maar duurt zo lang een peesblessure...

Dat is netjes Seven op 12 jarige leeftijd prok.

Luuxje foto's zien er vriendelijk en ontspannen uit. Succes met opbouwen!