Nakomelingen Junior STV ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:07

Die van mij is inderdaad ook niet van het bokken/steigeren/rennen. Maar ondanks dat vind hij veel dingen retespannend allen hij kropt dat op.... Hij heeft ook kramperigheid daar komt dit waarschijnlijk vandaan. Hij gaat nu ook selenium vitamine e en magnesium bij krijgen, om de spierspanning eraf te krijgen. Ben erg benieuwd. Het steigeren is inderdaad wel bekend bij de junioren!
Anky is destijds ook niet voor niks gestopt met hem! Maargoed dat heeft de mijne Gelukkig niet.
Wij hebben wel aantal jaren terug een junior gehad heel gaaf beest. Niet zadelmak te krijgen legde zich zo ineens op de rug. Vanalles geprobeerd dierenartsen erbij osteopaten konden niks vinden. Ook was het paard zo 3 dagen top te rijden en dan vanuit het niks ineens sloeg ze achterover...

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:47

Anky is gestopt met rijden om andere redenen.

Bij mijn Junior kun je een kanon afschieten. Op concours vallen er regelmatig ruiters van hun paard en dan gaat het losse paard als een malle door de bak. Die van mij blijft rustig staan. Vant zomer was er een paard losgebroken die door alle banen had gerend tijdens mijn proef.. Ik heb er niets van gemerkt.. terwijl alle andere proeven stil werden gezet. Hij is ontzettend koel in zijn hoofd.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:20

ja dat is ook wel het karakter van mijn paard, dat hoor ik bij veel junioren. maar dat is precies neit waar ik het over had ulyssees.
bij iedere sport of handelsstal of trainers waar ik kom, en ik spreek over een junior, gaan de gezichten bezorgd staan. de meeste hebben wel een flink moeilijke periode gehad.
zeker steigeren is zeer bekend bij deze nakomelingen.

enne, anky is wel gestopt omdat ze hem niet vertrouwde op ander terrein. wat erg begrijpelijk is.
zoiezo houd zei al niet van te spectaculaire paarden. dus heel vreemd is dat niet....

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:49

Ik ben nog steeds ervan overtuigt dat dit komt omdat ze mentaal vrij veel tijd nodig hebben. Zet je snel druk erachter dan springen ze er letterlijk uit weg. Met een Uniform/junior moet je geloof ik ook geen doel hebben om pavo te rijden maar eerder op iets rijpere leeftijd gewoon alle klassen mee te doorstomen. Vertrouwen ze je dan doen ze alles voor je.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:32

Ooit ook een Junior STV merrie gehad na 2,5jr. gelukkig kunnen verkopen. De karaktertrekjes van steigeren, achterover klappen, enorm rillerig etc. zijn behoorlijk herkenbaar. Aan de hand heel vriendelijk tot dat je ze aan het werk zet...

Halfbroertje van de merrie springt internationaal en doet ook aan eventing met een Canadese amazone.

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:49

Sizzle schreef:
Ik ben nog steeds ervan overtuigt dat dit komt omdat ze mentaal vrij veel tijd nodig hebben. Zet je snel druk erachter dan springen ze er letterlijk uit weg. Met een Uniform/junior moet je geloof ik ook geen doel hebben om pavo te rijden maar eerder op iets rijpere leeftijd gewoon alle klassen mee te doorstomen. Vertrouwen ze je dan doen ze alles voor je.


Dit herken ik heel goed in mijn junior.
Ik kreeg haar met twaalf maar er was weinig mee gedaan.
Ze heeft voor alles wat meer tijd nodig als het nieuw of eng is anders springt ze er indd van door aan de hand of onder het zadel. Uiteindelijk weet je hoe je er mee om moet gaan en heb ik er een heel fijn paard aan. Ook andere junioren die ik ken zijn allemaal pas later rijp.

Een goed voorbeeld, ze kijkt buiten overal na, ze loopt soms nog net niet achterstevoren maar, ze schrikt of schiet er nooit vandoor. Je moet juist wat meer teugel geven.. Zet je haar aan de teugel en kan ze minder rond kijken wordt ze juist schrikkerig en klierig. Dat is in het begin wel wennen.. het zijn aparte karaktertjes.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:29

Mijn uniform was enorm heet onder t zadel, overijverig! Maar nooit bokken, steigeren of die fratsen, wel super heet en op de plek galloperen of in passage door de ring. Mijn eerste wedstrijd ooit stond er op mn protocol "super paard maar passage word niet gevraagd in de B"....en toch kon een klein kind erop dan was hij super braaf....

De andere uniform en juniors die ik gereden heb, waren heet. Niet onnodig eraan zitten maar super fijn er werkwillig. Duidelijk met een zachte hand en respect vroegen ze.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:38

De moeder van mijn Junior (mv Uniform) was ook erg heet, maar gelijk ook bomproof, doodbraaf en ultiem gehoorzaam. inderdaad in het werk overijverig. Toen ik van lesgever gewisseld ben naar iemand die GP paarden les gaf (doorgaans natuurlijk ook wat heter) heb ik geleerd dat ik gewoon te veel of te grote hulpen gaf. Toen ik meer bleef wachten, bleef zij ook meer wachten.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:54

Inderdaad de kunst was zo min mogelijk willen doen..met
een kleine hulp aangeven wat je wil en weer ontspannen....heb nog nooit zo een fijn paard gereden alhoewel mijn ferro merrie erg dichtbij kwam kwa manier van rijden.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:14

Leuk om te lezen! Ik rijd ook altijd buiten met lange teugel loopt overal langs! Hij is niet heet in het werk, wel meewerkend!
Alles kan doodseng zijn, maar zijn we aan het werk is de focus helemaal op mij en kan ik overal langs... Nou moeten het natuurlijk geen extreme omstandigheden zijn!:)

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:01

Het is grappig want mijn Houston is precies omgekeerd van karakter al is die trouwens wel bomproof. Die neemt direct iedere kans aan om stout te zijn met haar 4 hoefjes aan en heeft een concentratieboog van ongeveer 2 minuten.

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:28

Ik heb mijn juniortje eventjes in de grijze ochtend gefotografeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:09

Wat een knapperd!heerlijk zo die sneeuw foto's!

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:43

Prachtig dier en aan zn hoofd is toch goed te zie, wie zijn opa is!
Geweldig mooi hoofd!

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:53

wat een mooie foto's, mijn junior is een schimmel - helaas geen gezicht in de sneeuw hihi.

Je hebt ook een leuk hoofdstel, apart!

lauralarissa

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:50

Vandaag mijn Uniform ruin op de foto gezet na het rijden.



Afbeelding



Afbeelding

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:58

lauralarissa schreef:
Vandaag mijn Uniform ruin op de foto gezet na het rijden.



[ [url=m/sm4Uwu.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/HXVt6o.jpg]Afbeelding[/url] ]


ooooo ja dat is ook weer een echte uniform !!!!!!

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:06

Hoe gaat het met jullie juniors?

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 00:09

Goedgoed! Hadden even een relatiebreuk wanneer hij 2 weken geleden gewoon volledig weigerde de trailer in te gaan, en dit de laatste tijd juist zo goed ging afgelopen zondag weer geoefend en nu doet hij het weer! Haha hij kan ook zo lekker standvastig zijn! En er was niks raars, daarvoor stapte hij thuis nog zo in, onderweg niks raars geen enge bochten of hard remmen... Nouja we houden het maar op een misverstand! Hihi.....

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 00:10

En jullie junioren?

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:57

Ik ben na genoeg dierenarts gedoe en ziekte thuis eindelijk sinds december weer opgestapt. Ze is flink gegroeid in die 3 maanden, hoofdstel past ook niet meer lekker.
Maar ze was meteen weer fijn te rijden.
Ik heb een nieuwe singel waardoor ze ook niet meer zo spant met aansingelen.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:07

Wat fijn sizzle! Leuk dat ie weer zo gegroeid is!!!

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:46

Wat voor singel gebruik je nu Sizzle?

Apart van het trailer laden Jody. Welk merk trailer heb je?

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:51

De fairfax (kan ze zelf inkopen dus ik durfde de gok wel te nemen :P )

Mijn andere paard vind het overigens een vreselijke singel, die werd er bijna woest van. Maar mijn junior vind het super. Ze loopt nu vanaf het begin gelijk met de neus op de grond met longeren ipv eerst 10 min met spanning.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:24

Ik heb dezelfde trailer als altijd, huur hem van mensen, maar is een trailer met veel laadruimte, en waar de voorstander bij wegkan en er is een vooruitlaadklep... Dus daar zal het niet aan liggen, denk dat het te druk was, en wij er net ff te ligt over dachten. En als hij eenmaal niet gat dan staat zijn besluit vast! Hihi