Jaarling met hoogstwaarschijnlijk OCD

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Jaarling met hoogstwaarschijnlijk OCD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 21:35

De vee-arts is vandaag bij mijn jaarling ruintje geweest, omdat hij erg dikke spronggewrichten had aan beide benen.

Nu is het zeer waarschijnlijk OCD en moet hij geopereerd worden. Binnenkort nog even foto's laten maken voor de zekerheid, maar de vee-arts was vrij zeker van zijn zaak.

Heeft iemand hier ervaring mee?

anjore

Berichten: 255
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: t brabantse ...

Re: Jaarling met hoogstwaarschijnlijk OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:40

zekerheid zonder foto's.. Verward
en aan 2 spronggewrichten tegelijk?
is ie ook kreupel?

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Jaarling met hoogstwaarschijnlijk OCD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 21:50

Hij loopt nog niet kreupel, maar hij loopt ook niet mooi soepel, de vee-arts vertelde dat hij aan alle eisen voldeed ( leeftijd, hoe het er uit ziet, hoe hij loopt). En idd aan 2 sprongewrichten, de ene is iets dikker dan de andere en als er in de spronggewrichten OCD zit, worden zijn knieen ook nog op de foto gezet omdat het daar ook vaak voor komt. Zijn knieen waren nu nog niet overvuld, dat is opzich wel een goed teken. Maar al met al een vervelde situatie, heb ik eindelijk een eigen paardje en dan krijg je dit. Maar ik heb er alles voor over om hem beter te krijgen.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Jaarling met hoogstwaarschijnlijk OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:57

ik zag dat je een jaarling hebt. ocd kan verdwijnen maar dat moet dan voor 11 maanden als het daarna niet verdwijnd hebben ze het zeker. op foto's kunnen ze het niet altijd zien omdat het ook een stukje kraakbeen kan zijn en dat kan je niet zien op foto's. een operatie is vrij eenvoudig en de paarden kunnen daarna weer voor 96%in de sport worden gebruikt.

Alani
Berichten: 1729
Geregistreerd: 14-06-05
Woonplaats: Dalfsen

Re: Jaarling met hoogstwaarschijnlijk OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:44

Ik heb jaren geleden ook een OCD-operatie bij een jaarling laten doen. Het was bij haar absoluut zeker (adv foto;s) dat ze OCD had. Het is weer helemaal goedgekomen. Het revalidatieproces duurde best lang. Inmiddels is er niets meer van te zien, zelfs niet op de foto.

De kosten waren destijds een kleine 2000,- Gulden.

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Jaarling met hoogstwaarschijnlijk OCD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 18:23

Ik ga maandag foto's laten maken bij de dierenkliniek, als het OCD blijkt te zijn ga ik hem zeker laten opereren. Het totaalplaatje zo tegen de 2000 euro gaan kosten vertelde mijn veearts. De mijne heeft het waarschijnlijk aan 2 benen, vandaar dat het omgerekend dus het dubbele zou zijn.

anjore

Berichten: 255
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: t brabantse ...

Re: Jaarling met hoogstwaarschijnlijk OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:47

En?heb je al foto's laten maken? En meer duidelijkheid
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het verder gaat?

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Jaarling met hoogstwaarschijnlijk OCD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 10:31

Ik heb afgelopen maandag foto's laten maken en het was inderdaad OCD, hij is inmiddels ook al geopereerd aan zijn rechter sprong gewricht en morgen worden er controlefoto's gemaakt en het verband wordt verwisseld en als de foto's goed zijn mag hij morgenavond weer naar z'n eigen stal. Zijn linker spronggewricht was ( nog ) niet nodig om te opereren en de kans is heel klein dat hij daar alsnog last van gaat krijgen, daar zat een minimale afwijking en ze doen liever geen 2 benen tegelijk opereren.

anjore

Berichten: 255
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: t brabantse ...

Re: Jaarling met hoogstwaarschijnlijk OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:47

Zo, dat is een heftige week geweest dus.
Gelukkig dat al weer wat beter met m gaat. En hopelijk valt de linkerkant mee dan.
Bedankt voor je update, en nog veel beterschap voor m.