vraag hoefschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juul74
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-02-06

vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 22:20

heb al wat topics gelezen over hoefschoenen maar heb toch wat vragen
wie heeft ervaring met het merk smit?
hoe vinden jullie paarden het(die ze gebruiken)
en zijn ze makkelijk aan en uit te doen
mijn pony staat nu op ijzers maar slijt ze snel zonder dat ik veel buiten rij?
ook scheuren haar hoeven nog vooral bij de nagels
zonder ijzers loopt ze gevoelig ,hoewel haar hoeven nu al wat langer zijn dan na een mislukte kapbeurt
hoelang gaan ze mee?
ze lijken mij fijner voor als we met de wagen straks gaan rijden nu glijd ze zo snel weg
gr juul

Robin6833

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-06-06
Woonplaats: Scherpenzeel.. (gld)

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:22

ga dit ff volgen

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:27

ooit wel eens gehoord van natuurlijk bekappen? bij natuurlijk bekappen wordt je paard op een bepaalde manier bekapt waardoor deze achter op de straal gaat lopen. hierdoor slijt of brokkelt de hoefwandt niet meer af. zoiezo zijn ijzers heel slecht. ik had ook eerst hoefijzers maar goddank heb ik ze er onderuit laten halen want ze had achter ook ijzers en nu heeft ze mijn pony een mep gegeven tegen zijn been. en door die klap (zonder ijzer) is het al of gekneusd of gebroken. ik wil niet weten wat er was gebeurd als ze nog wél ijzers had gehad.

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 00:02

@ Maartje : sommige paarden ehbben heel gevoelige hoeven he Knipoog

Mijn hafje is natuurlijk bekapt (de hoefsmid heeft haar al 3/4 jaar niet meer hoeven bekappen en jaah hij kijkt veel naar haar hoevven!
Maar onze BWP stond al vanaf dat ze een jaarling -was op ijzers omdat ze wakke hoeven heeft... Maar ze raakt haar ijzers altijd kwijt!
Nu hebben we hoefschoenen en dat bevalt ons goed! Die kan je gwn weer lekker aandoen onder het rijden en ijzers niet... Lachen

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:28

hoe lang gaan hoefschoenen eigenlijk mee?
en hoe bepaal je de maat??

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:30

Mijn paard heeft nu ruim een jaar hoefschoenen en ik ben er erg tevreden over.
Voor heeft hij aangemeten hoefschoenen van Smit uit Rijssen (is het geloof ik) en achter heeft hij Easyboots.
Heel eerlijk zie ik de meerwaarde van de aangemeten hoefschoenen niet maar ze bevallen op zich heel goed.

Ik bekap op een natuurlijke manier en we gaan zoveel mogelijk, na de training, 4 km over over de straat met hoefschoenen.

Ander voordeel van hoefschoenen is dat je, in periode van droogte, water in de hoefschoenen doet en ze je paard een poos aan laat houden. Kan gewoon in de wei. Dan hebben de voeten mooi tijd vocht op te nemen.

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:31

maar hoefschoenen, gaan die net als ijzers tijdelijk mee, of gaan die per paar echt jaren mee? (afhankelijk van het gebruik dat snap ik)

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:33

Geloof dat Easyboot stelt dat ze 1000 km meegaan.
Kijk maar eens op een site van hoefschoenen. Vind je allerlei info Knipoog

gr_roos
Berichten: 7577
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:50

Misschien een hele domme vraag, maar zijn er ook hoefschoenen waar je stiften ( kalkoenen) in kan draaien.
En die dan ook bij voorkeur met springen, maar vooral in de cross ook goed blijven zitten. Zelfs na afsprongen en waterbak?

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:38

GvdT schreef:
Misschien een hele domme vraag, maar zijn er ook hoefschoenen waar je stiften ( kalkoenen) in kan draaien.
En die dan ook bij voorkeur met springen, maar vooral in de cross ook goed blijven zitten. Zelfs na afsprongen en waterbak?


Das geen rare vraag hoor, die zijn er. Weet alleen niet van welk merk, wel dat ze er zijn.
Ff Googlen denk ik.

@Marigold; zoals ik al schreef gebruik ik ze met mijn paard nu ruim een jaar. Zolang gaan hoefijzers niet mee geloof ik Knipoog

Tieme
Berichten: 4967
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:48

GvdT schreef:
Misschien een hele domme vraag, maar zijn er ook hoefschoenen waar je stiften ( kalkoenen) in kan draaien.
En die dan ook bij voorkeur met springen, maar vooral in de cross ook goed blijven zitten. Zelfs na afsprongen en waterbak?


In de schoenen van marquis kan je geloof ik kalkoenen indraaien. ik heb verder geen ervaring met hoefschoenen dus weet niet of ze goed blijven zitten. ik ben zelf nog aan het rondkijken voor goede schoenen.

grupje
Berichten: 7
Geregistreerd: 06-09-06

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:12

schoenen van marquis kun je kalkoenen en ook widija puntjes in draaien 1 paar schoenen van marquis kost ongv 200 euro
smit 1 paar ongv 120 euro en de aanmeet kosten, en die zijn voor 1 paar ongv 35 euro
de toegevoegde waarde van smit is dat ze opmaat zijn (met groei mogelijkheid) en het sluitsysteem vind ik beter, marquis is een schoen voor globaal die maat en moet je dus ook de lucht kamer oppompen. (marquis is ook beperkt in schoenmaten)
tegenwoordig heeft harrys horse ook schoenen in een uitgebreide maatvoering maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

gr_roos
Berichten: 7577
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:28

Ik las op de site van marquis dat je er geen dressuurwedstrijd mee mag rijden. Weet iemand hoe dat zit met springen en sgw? Dat is juist hetgeen waar ik ze evt voor wil gebruiken

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:31

Volgens mij mag springen wel, ik kon vanalles over dressuur vinden, dat het daar verboden was. Maar springen word nooit genoemd Nagelbijten / Gniffelen

gr_roos
Berichten: 7577
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:14

Nou daarom ben ik er dus ook benieuwd naar. Aangezien ik dan aan schoenen moet met kalkoengaten gaat me dat een hoop geld kosten. Vind ik niet erg, maar dan wil ik niet bij de eerste wedstrijd die ik er mee rij de ban uitgestuurd worden Knipoog

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: vraag hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:35

Ik heb eens gelezen dat het met de dressuur ook zou mogen dankzij de endurancerijders die het bij de KNHS hebben aangekaart.
Wil je zekerheid, ff bellen Lachen