Schiefel bij de strekpees, iemand ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Schiefel bij de strekpees, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 01:12

Ik heb Royal van het land af gehaald met een zwelling op zijn linkervoorbeen. Er zat alleen wat vocht in dus heb ik het op stal even aangekeken, mede omdat hij geen pas kreupel liep. Afgespoten en een paar dagen animalintex. Omdat hij gevoelig is voor schiefels heb ik gelijk gekeken of ik er een voelde, maar dat was niet het geval. Helaas hield de zwelling aan en begon hij van de week onregelmatig te lopen. Weer voelen en daar voelde ik iets hards. DA gebeld en die is vandaag geweest. Hij keek erg zorgelijk en vertelde me dat hij op een hele vervelende plek zit omdat hij de strekpees in de weg zit. Hij heeft hem gelijk een ontstekingsremmer gegeven en ik heb nu pasta en een goedje om op de schiefel te smeren meegekregen. Hij mag voorlopig de hele week zijn box niet uit, hooguit naar de spuitplaats.

Volgende week komt hij een echo maken om te kijken wat er aan gedaan moet gaan worden.

Ik maak me enorm veel zorgen en ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en wat de behandeling is geweest.

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Re: Schiefel bij de strekpees, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 17:13

Niemand?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: Schiefel bij de strekpees, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:18

Paard van een vriendin heeft dit ook gehad. Bij haar paard is het gelukkig helemaal goed gekomen; de schiefel is voor een groot deel verdwenen. Ze is wel heel lang blijven smeren met een goedje van de dierenarts.
Zelf heb ik het ook een keer gehad, maar lag iets verder van de pees. Was bij een 3 jarige, 1 jaar later was de schiefel nauwelijks nog te zien (terwijl hij echt zo groot was als een half ei over de lengte!).

kikoJarig

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Schiefel bij de strekpees, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:49

Mijn oude paard had een schiefel boven de kroonrand, precies waar de aanhechting zat van de pezen.
Ik had hem 6 weken en toen is ie kreupel geworden, helaas is het niet meer goedgekomen en loopt hij nu zonder pijn over de eeuwige groene weides.
Achteraf had hij deze schiefel al voordat ik hem kocht.

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Re: Schiefel bij de strekpees, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:09

He annous,
Wat een rot nieuws voor je zeg. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Sterkte

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Schiefel bij de strekpees, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:47

Wat vervelend voor je.

Mijn paard heeft 2 behoorlijke schieffels aan de binnenkant van de voorbenen. Ik heb der vorig jaar laten scannen en de pezen lagen gelukkig vrij.

Ik heb mijn paard wel ingesmeerd met Cortexilar. Is vrij heftig spul, je moet ook handschoenen aan en een kwastje gebruiken. Ze zijn wel een heel stuk kleiner geworden. Alleen je moet het erop smeren als je schieffel nog "vers"is.

Mijn paard had al schieffels dat ik de kocht, ze heeft ze op het land weer flink aangetikt en toen ben ik dus Cortexilar gaan gebruiken, wat heel goed geholpen heeft, schieffels werden zelfs kleiner dan eerst.
Je kan het halen/ bestellen bij van Schie in Wassenaar.

Succes met je paard

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Schiefel bij de strekpees, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:20

hoi, mijn pony is vandaag schiefel ontdekt. weet nogniet precie waar het zit morgen worden foto's gemaakt en ook van der rug omdat ze de rpijn met haar rug is gaan opvangen dus der rug zo stijf als een plank is. als alles meezit kunnen ze der gaan operern maar dat gaan we morgen bespreken. voel me gewoon schuldig komt waarschijnlijk omdat ze 3 jaar geleden door een paard is getrapt. na hertel mocht ik van de da weer gaan rijden. en nu vandaag ontdekte hij het. volgens mij heb ik die cortexilar ook gesmeerd maar werkteniet ook voelde ik bij mezelf totaal niks werken. maar veel succes met je paard

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Schiefel bij de strekpees, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:12

ikke20 schreef:
hoi, mijn pony is vandaag schiefel ontdekt. weet nogniet precie waar het zit morgen worden foto's gemaakt en ook van der rug omdat ze de rpijn met haar rug is gaan opvangen dus der rug zo stijf als een plank is. als alles meezit kunnen ze der gaan operern maar dat gaan we morgen bespreken. voel me gewoon schuldig komt waarschijnlijk omdat ze 3 jaar geleden door een paard is getrapt. na hertel mocht ik van de da weer gaan rijden. en nu vandaag ontdekte hij het. volgens mij heb ik die cortexilar ook gesmeerd maar werkteniet ook voelde ik bij mezelf totaal niks werken. maar veel succes met je paard


vandaag zijn er foto's gemaakt over 2 weken wordt der griffelbeentje eruit gehaald daar zit hij op.