Onregelmatig, maar geen pijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 18:31

Ik ken een paard dat niet 100% regelmatig loopt, maar absoluut geen pijn lijkt te hebben. Kan dit kwaad? Zijn bandages in dit geval beter dan pijpkousen? Ook heeft hij veel vocht in zijn linkervoorbeen. Het is helemaal dik, maar hij heeft er geen pijn aan. Kan dit kwaad?
Groetjes Sabine

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:33

Als het dier geen pijn heeft, waarom loopt het dan onregelmatig?

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 20:22

Ik weet het niet precies, maar het is iets in zijn gewrichten wat niet meer zo soepel is.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:22

Sorry, maar ik zet een beetje mijn vraagtekens bij je topic. Misschien komt dat omdat je niet voldoende informatie geeft...?

Cantheon schreef:
Ik ken een paard dat niet 100% regelmatig loopt, maar absoluut geen pijn lijkt te hebben.

Cantheon schreef:
Ook heeft hij veel vocht in zijn linkervoorbeen. Het is helemaal dik, maar hij heeft er geen pijn aan.

Hoe weet je dat?
Heeft er al eens een veearts naar gekeken?

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:04

Als hij onregelmatig is heeft hij pijn, anders had hij wel rad gelopen.

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:12

Wat een onzin.. een paard wat onregelmatig loopt hoeft helemaal geen pijn te hebben. Ik sluit ook niet uit dat ie geen pijn heeft.......

Maar onregelmatig HOEFT geen uiting van pijn te zijn. Verkorte pezen hoeven bv geen pijn te doen, maar belemmeren alleen de volledige beweging.

Wat wel slim is is laten onderzoeken waar de onregelmatigheid vandaan komt..

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 10:15

ok, in ieder geval bedankt voor de tips. Het is een manegepaard en dus niet van mij. Ik ga er maar vanuit dat ze hem niet met pijn door zouden laten lopen... Hij loopt ook altijd gewoon met oortjes naar voren door de bak te racen. Lijkt me niet dat je dat doet als je pijn hebt...

DiantaM
Berichten: 11278
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:15

jeske333 schreef:
Wat een onzin.. een paard wat onregelmatig loopt hoeft helemaal geen pijn te hebben. Ik sluit ook niet uit dat ie geen pijn heeft.......

Maar onregelmatig HOEFT geen uiting van pijn te zijn. Verkorte pezen hoeven bv geen pijn te doen, maar belemmeren alleen de volledige beweging.

Wat wel slim is is laten onderzoeken waar de onregelmatigheid vandaan komt..

Nee, maar het is het heel vaak wel! Jij gaat ook niet mank lopen als je nergens last van hebt.

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 10:46

Ik heb zelf knieproblemen en ik zak er ook wel eens doorheen of kan een beweging niet goed afmaken, maar dat doet absoluut geen pijn. Het is natuurlijk niet precies hetzelfde, maar dat kan bij paarden ook zo zijn... Mijn hoofdvraag was dus eigenlijk of bandages hierbij zouden helpen. Misschien niet heel duidelijk in mijn eerste bericht, maar ga er maar gewoon vanuit dat hij echt geen pijn heeft.

Groetjes Sabine

nicci88

Berichten: 3350
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: venlo

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:31

Cantheon schreef:
Ik heb zelf knieproblemen en ik zak er ook wel eens doorheen of kan een beweging niet goed afmaken, maar dat doet absoluut geen pijn. Het is natuurlijk niet precies hetzelfde, maar dat kan bij paarden ook zo zijn... Mijn hoofdvraag was dus eigenlijk of bandages hierbij zouden helpen. Misschien niet heel duidelijk in mijn eerste bericht, maar ga er maar gewoon vanuit dat hij echt geen pijn heeft.

Groetjes Sabine

want als je die beweging TOCH zou proberen af te maken , zou het pijn doen Verward??

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 17:16

Nee, want het kan gewoon niet, is erg simpel.

DiantaM
Berichten: 11278
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:40

Maar om terug te komen op je vraag, bandages helpen niet, je kan er pas iets passends aan doen, als je weet wat het is. En ik ken genoeg paarden die onregelmatig lopen ondanks dat ze super vrolijk kijken, maar dat ligt aan het karakter van het dier. Het is in ieder geval een veel grotere kans dat ze pijn heeft, dan dat ze het doet omdat ze bv een verkorte spier heeft.

KingSize
Berichten: 33
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Leiden

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:38

Paarden zijn prooidieren, ze zullen daarom (doorgaans) niet snel laten zien dat ze pijn hebben, want daarmee trekken ze de aandacht van roofdieren. Dat het manegepaard dus geen pijn lijkt te hebben zegt volgens mij niks.

Wat betreft je vraag over bandages/ peesbeschermer, ik ben zelf geen voorstander van bandages en peesbeschermers, volgens mij zijn ze alleen nuttig voor paarden die zichzelf aantikken.

Zo lang je niet weet waarom het paard onregelmatig loopt kan je denk ik niks doen, want elk kwaaltje vraagt weer een andere aanpak. Kan je niet gewoon vragen bij de manege of er wel eens een dierenarts naar gekeken heeft?

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 20:57

zal ik doen, bedankt voor de tips!!!

RyantJ
Berichten: 466
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:11

ik weer een pony die is afgekeurd op het voorbeen, omdat het de keuring niet goed doorkwam en vroeger zag je ook in het begin als je begon met rijden dat ze wat onregelmatig liep. Nu geven me MaxH en ze loopt super nu! en ze heeft er geen pijn aan dat weten we wel!..
jammer dat het een manege paard is die zullen ze niet zo snel MaxH gaan geven, maar succes ermee

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:26

Bedankt, hij doet het ook minder als hij steun heeft aan de teugels, maar as hij aan een lange teugel draaft zie je het meer.

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:30

Bandages moet je dus absoluut NIET doen. Door de bandages word de pees warmer met alle gevolgen van dien het beste is of gewoon peesbeschermer of helemaal niks en met KOUD water afspoelen na het rijden en veel stappen op een stevige ondergrond of op de wei doen

gr colette

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 16:38

bedankt voor de tips!!

Famke_93

Berichten: 863
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:40

Sosha schreef:
Als het dier geen pijn heeft, waarom loopt het dan onregelmatig?


Dat wou ik nou ook net vragen!

Famke_93

Berichten: 863
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:46

Cantheon schreef:
ok, in ieder geval bedankt voor de tips. Het is een manegepaard en dus niet van mij. Ik ga er maar vanuit dat ze hem niet met pijn door zouden laten lopen... Hij loopt ook altijd gewoon met oortjes naar voren door de bak te racen. Lijkt me niet dat je dat doet als je pijn hebt...


Mijn paard heeft een hele zware peesblessure gehad, en zij had volgens de dierenarts ontzettend veel pijn en ik mocht blij zijn dat ze met me mee wou lopen!
Maar zij had d'r oren ook gewoon naar voren, en liep als nog naast me te springen! (Het was ook nog midden in de winter) dus dat zegt helemaal niks!
Als paarden eenmaal iets willen, lopen ze gewoon dwars door de pijn heen!
Dat is mijn ervaring met onzuiver lopen!

Firesolo
Berichten: 186
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: gouda

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:15

Mijn paard loopt ook in het begin wat stijfjes, later totaal niks aan de hand, hij loopt zelfs endurance klasse 3, hij heeft geen artrose volgens de foto's, al is ie wel 13, wat zou dit zijn? En wat is MaxH?

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:23

Kippie83 schreef:
Cantheon schreef:
ok, in ieder geval bedankt voor de tips. Het is een manegepaard en dus niet van mij. Ik ga er maar vanuit dat ze hem niet met pijn door zouden laten lopen... Hij loopt ook altijd gewoon met oortjes naar voren door de bak te racen. Lijkt me niet dat je dat doet als je pijn hebt...


Mijn paard heeft een hele zware peesblessure gehad, en zij had volgens de dierenarts ontzettend veel pijn en ik mocht blij zijn dat ze met me mee wou lopen!
Maar zij had d'r oren ook gewoon naar voren, en liep als nog naast me te springen! (Het was ook nog midden in de winter) dus dat zegt helemaal niks!
Als paarden eenmaal iets willen, lopen ze gewoon dwars door de pijn heen!
Dat is mijn ervaring met onzuiver lopen!


dat si ook mijn ervaring. Mijn oude paard heeft zijn heupgewricht gebroken. Liep wel wat kreupel maar had gezellig zijn oortjes er op en liep vrolijk achter je aan. Ja wel wat onregelmatig. Toch maar DA gebeld. Pas bij inwendig onderzoek bleek dat de heup compleet kapot was. De Da zei dat ie echt heel veel pijn moest hebben. Zo blijkt maar weer dat ook een paard met pijn vrolijk met zijn oortjes er op kan lopen. Als t paard niet van jou is word t wat alstiger om er wat mee te kunnen. Als je weet wat t is dan weet je al wat meer. Het kan dat een paard onrelmatig loopt maar geen pijn heeft maar dan heeft hij ergens wel een beperking. En of hij daarmee lessen zou moeten lopen dat is dan weer de vraag waar alleen een da het antworrd op weet. Dat hij ook een dik been heeft geeft wel aan dat er toch wat meer zit wat niet helemaal lekker is. En ja of een manege een paard met pijn niet zou laten lopen???? Ik ben bang van wel... ze moeten toch hun eten terug verdienen. Ik hoop dat er een deskundig iemand naar t paardje gaat kijken. Succes ermee!

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 13:36

Bedankt, zal toch eens navragen wat het precies is en als ik het weet zal ik dat hier ook wel neerzetten.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:52

colette_007 schreef:
Bandages moet je dus absoluut NIET doen. Door de bandages word de pees warmer met alle gevolgen van dien het beste is of gewoon peesbeschermer of helemaal niks en met KOUD water afspoelen na het rijden en veel stappen op een stevige ondergrond of op de wei doen

gr colette

Ben ik het niet mee eens. Warmte kan beter worden afgevoerd door fleece als door een dikke neopreen en kunststoflaag. Kunststof ademt helemaal niet.

Maar als dit een manegepony is zou ik gewoon helemaal niet beginnen met iets om de benen doen. Als de eigenaar er iets in zag, zou hij het zelf wel. En ik denk ook niet dat hij blij zou zijn als al zijn klanten vanalles om de paardebenen gaan doen. Ga het hem eens vragen, misschien heeft hij er al lang een dierenarts bij gehad.

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Onregelmatig, maar geen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:44

Mijn oude paard krijgt altijd bandages om met rijden!!!