Teugelmank in de zomer...in winter niet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evikes

Berichten: 926
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: Nieuwerkerken

Teugelmank in de zomer...in winter niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 17:06

Hallo,

mijn paardje heeft vroeger teugelmank gelopen, of toch, iedereen zei dat het teugelmank was. Als ze los loopt valt het niet op.
Sinds deze winter hebben we het eruit kunnen rijden. Maar nu, sinds deze week, heb ik ondervonden dat ze terug met haar moofd wat begint te knikken, net manken. Raar, ik heb mijn training nochtans niet verandert ofzo, en ineens loopt ze weer zo mankend...

In een ander topic hier zag ik dat iemand iets vroeg over een paard dat in de zomer kreupel is, en in de winter niet. Daar werd gevraagd of ze op een andere bodem gaan rijden is...

Nu is het bij mij wel zo dat er in onze manege in de binnenpiste een harde bodem ligt (soms iets te hard maar jah...). Sinds een maand ben ik op de buitenpiste gaan rijden met het mooie weer. Die bodem is zachter, en zwaarder dus.
Zou het daaraan kunnen liggen? En we zijn ook weer onze eerste wedstrijden gaan rijden..misschien wat stress? Maar normaal is mijn paard volledig stresloos.
Ik heb niets in mijn trainingen verandert. Nou ja, wel dat we af en toe gaan wandelen, aan de lange teugel. Wat we in de winter nauwelijks doen.

Weten jullie soms door wat dit zou komen? ineens was het "manken" er weer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:30

teugelmank is een RT probleem. Lijk eme eerder dat je paard overbelast is door een zware bodem.