manken alleen in draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elsie1

Berichten: 707
Geregistreerd: 22-10-05

manken alleen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:17

hoi hoi

Mijn haflinger is voor de derde keer mank in drie jaar tijd. De eerste keer manken linksvoor op en neer huppelen alleen in draf anderhalf maand stilgestaan mankheidsonderzoeken en foto's getrokken, niets aan de hand niets te zien, hij was dan plots ook zelf genezen en kon dus terug naar huis.

tweede keer dat hij mank was, heeft het wel wat langer geduurd, hij had zijn hoefbeen linksachter gebroken dit is nu één jaar geleden en is heel goed genezen.

Derde keer is hij nu mank en terug hetzelfde als de eerste keer. Je zit dat hij alleen in draf lichtjes mankt door zijn hooft op en neer de beweging terwijl hij draaft maar je ziet eigenlijk niets in de benen. Je ziet dat er iets niet in orde is maar wat? Heeft er iemand een uitleg of ervaring? Zou het kunnen in de schouder zitten of spieren?

Ik heb voor dinsdag 2 mei 2006 een afspraak in de dierenkliniek in Merelbeke. Ik hoop dat ze nu uiteindelijk wel kunnen weten wat het juist is want er moet wel iets zijn als het terug keert. De eerste keer dat hij er mank van was is twee jaar geleden.

Ik laat hem nu rusten. Hij heeft wel zware training achter de rug door indoormenwedstrijden mee te doen. Niet zo veel harde wegen gelopen maar toch mss kan hij er niet zo goed tegen dan een ander paard. Hij heeft serieuze knieactie dit kan ook een oorzaak zijn dat de klappen harder zijn. Kan ook overbelasting zijn.

Ik hoop op wat nuttige reakties.

butengeweun

Berichten: 3668
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:20

laat goed kijken naar de rug en schouders inderdaad der kan daar ook wat mis zijn. En anders zo iemand met naalden hielp bij een tink die ik ken ook zeer goed. Die is bijna weer helemaal beter naa ook een tijd tobben met kreupelen.

paardfysio

Berichten: 992
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Laren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:46

zou heel goed hoger kunnen zitten dan het been zelf.
behalve de schouder en de rug kan het ook in de hals zitten.

laat de DA maar goed onderzoeken bij herhaling moet er toch iets niet helemaal goed zijn.

anders overwegen om door een andere deskundige te laten onderzoeken.

heel veel succes

Linda