Rijden op chronisch bevangen pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Rijden op chronisch bevangen pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 18:14

Hallo,

Ik heb een shet die eind mei 3 jaar wordt. hij is chronisch hoefbevangen. op het moment loopt hij erg goed, in de paddock zie je er niks van dat hij ergens last van heeft en rent en speelt hij vrolijk, op de harde weg zie je in stap ook niks, in draf een tikkeltje stijf.
Nu heeft de DA een tijdje geleden, toen hij kwam gezegd dat het allemaal nog wel goed kon komen met hem, en hij misschien ook wel bereden zou kunnen worden.

Zijn hier mensen die er ervaring mee hebben? ik kan me voorstellen dat het hem toch pijn doet als er gewicht op komt.. hij is wel een grote maat shet dus het zou wel super zijn als hij ooit weer kan rijden.
Maar hoe kom ik hier achter? beginnen met de beginselen van inrijden en dan gewoon maar kijken hoe hij reageert als er iemand op gaat hangen?

overigens zou ik dan niet nu al daarmee beginnen, maar zo;'n beetje als hij 3,5 jaar is, mits hij dan niet achteruit gegaan is..

Ben benieuwd naar jullie reacties en eventuele ervaringen..

*weet niet of het hier goed staat, had echt geen flauw idee waar het moest *

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:17

Mijn shetlander is ook chronisch bevangen, dat wil alleen niet zeggen dat hij er altijd last van heeft. Als mijn pony goed loopt wordt ie ook gewoon bereden. Beweging is juist belangrijk.
Voor mij staat voorop dat hij geen pijn mag hebben door het rijden.