Dikke knie?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Dikke knie?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 14:48

Hoi!

Ik heb een vraag: tijdens het draven net voelde ik dat Lente niet lekker liep. Een vriendin van stal zag het ook.

Haar linkerknie van haar achterbeen is dik/ vol. Alsof er vocht zit. Ze is er niet gevoelig op. In stap zie je ook niks raars. Pas als ze draaft, zie je het. Ze slingert haar linker achterbeen eerst naar binnen en zet 'm dan neer. Dat doet ze normaal nooit! Het voelt ook wat warmer dan aan de andere kant.

Wie o wie heeft een idee wat dit is? Waar zou het door kunnen komen? Gister had ze het nog niet. Zou het door een trap kunnen komen? Ze staat altijd met andere paarden buiten. Moet ik haar nu rust geven of juist met haar op de harde weg stappen? Ik heb haar buiten gezet, want ik heb het idee dat ze het beter kan bewegen dan dat ik haar op stal zet.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: Dikke knie?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:56

Ik kan je zo echt niet vertellen wat het is, maar waarschijnlijk komt het door geweld van buitenaf (geschopt/gestoten oid)

Ik denk trouwens dat je de hak bedoelt? De knie van het achterbeen kun je zo van buitenaf niet echt zien.

Ik zou persoonlijk de DA bellen.

Soms is beweging juist weer slechter dan stil staan dus ik zou het even overleggen!

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:19

Inderdaad DA bellen en koelen,koelen, en nogeens koelen

anounimous
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:42

Mijn paard heeft dit momenteel voor de 2e keer!
, DA kan vochtafdrijvend middel en antibiotica geven, is bij mij al 2 x geweest, goed koelen en een paar dagen rustig stappen en daarna
weer rustig longeren. Bij mijn merrie is het wel dikker gebleven de 1e keer, heeft ie voedernijd? Quinta (zo heet ze) slaat dan tegen de stalwand en raakt die met haar hak, baal ervan en heb zojuist op een ander topic info gevraagd over een permanente hakbescherming...]

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:12

De dierenarts komt morgen. Ik had gebeld voor advies en ze zeiden dat haar knie (van het linkerachterbeen, dus niet de hak)waarschijnlijk op slot heeft gezeten. Nu komen ze morgen kijken of dat idd het geval is en of ze misschien slappe kniebanden oid heeft.

Bedankt iig voor jullie reacties!