een voorbeen, voorkant dik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gietepiet

Berichten: 160
Geregistreerd: 03-05-05

een voorbeen, voorkant dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 15:28

Mijn paard heeft twee weken geleden een voorbeen dik gehad, maar liep verder niet kreupel. Wat klei en daarna gel opgesmeerd en het
dikke trok weg maar nu blijft er aan de voorkant van zijn pijpbeen een verdikking zitten, het lijkt alsof een pees die daar als het goed is loopt verdikt is, weet iemand of er dus inderdaad een pees loopt en heeft iemand dit misschien ook ooit eens gehad, mocht het deze week niet minder dik worden dan laat ik er toch maar even een veearts naar kijken want ik vind dit toch wel een rare verdikking.

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:56

Ik heb het nooit gehad, maar ik zou het gewoon afspuiten met koud water en hem genoeg beweging geven, aan de hand stappen of buiten zetten....Inderdaad even aankijken en anders de DA bellen.

Strohalmpje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Lopik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:35

Is de verdikking hard of zacht? Als de verdikking zacht is kan het zijn dat er vocht in het been van je paard zit. Dat vocht moet dan wegtrekken en dat kan wel een tijdje duren (net als bij mensen eigenlijk). Toch zou ik als je het niet vertrouwt de DA er even naar laten kijken... Succes!!

Strohalmpje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Lopik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:35

Is de verdikking hard of zacht? Als de verdikking zacht is kan het zijn dat er vocht in het been van je paard zit. Dat vocht moet dan wegtrekken en dat kan wel een tijdje duren (net als bij mensen eigenlijk). Toch zou ik als je het niet vertrouwt de DA er even naar laten kijken... Succes!!

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:39

Dit lijkt verdacht veel op het probleem dat mijn paard nu heeft: een verdikking op de voorkant van het pijpbeen, maar hij loopt niet kreupel.

Ik ben vandaag met hem naar de DA gegaan. Er loopt daar dus inderdaad een strekpees, uit de scan bleek dat door een klap (waarschijnlijk heeft hij zich keihard gestoten) zijn pees licht beschadigd is. Ik moet nu twee weken gaan stappen, afspuiten, traumeel smeren (en nog week een medicijn geven) en dan komt het helemaal goed.

Ik kan je dus alleen maar aanraden er toch even mee naar de DA te gaan, dan weet je ten minste wat het is!

gietepiet

Berichten: 160
Geregistreerd: 03-05-05

Re: een voorbeen, voorkant dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 22:32

De verdikking is niet echt hard maar ook niet zo zacht dat ik het in kan drukken, maar het lijkt inderdaad veel op jouw probleem Javayo, ik kijk het nog een paar dagen aan, en mocht het dan niet minder worden dan laat ik hem ook scannen, ik spuit hem zowiezo iedere dag een paar keer af en stappen dat deed ik ook al en die traumeelgel die smeer ik er ook iedere dag op dat kan nooit kwaad, door dat spul is de meeste zwelling wel weggetrokken op de voorkant na dan.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:01

En gietepiet, is er al een verbetering zichtbaar? Ik ben nu 3 dagen bezig met stappen, afspuiten en de medicijnen/smeersels van de DA. Ik geloof niet dat het al veel dunner is geworden, maar ach, er stond vast niet voor niets 2 weken voor.

gietepiet

Berichten: 160
Geregistreerd: 03-05-05

Re: een voorbeen, voorkant dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:56

Nou, het lijkt ietjes dunner te zijn geworden, en ze loopt nog steeds niet onregelmatig ofzo, dus ik wacht nog even af.

gietepiet

Berichten: 160
Geregistreerd: 03-05-05

Re: een voorbeen, voorkant dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 15:10

Even laten weten dat het de goede kant op gaat met mijn paard, vorige week toch de dierenarts er bij gehad en hij zei precies wat ik eigenlijk al dacht, de strekpees was geirriteert/licht beschadigd en ik was wel goed bezig, rust en stappen en die gel dan maar ik moest hem maar een aantal dagen een ontstekingremmend medicijn geven en kijken wat het dan doet en meteen de dag erna begon het been dunner te worden en iedere dag kijkt het beter dus hopen dat het zo blijft en ik binnenkort weer lekker rijden kan.