bokhoef?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:56

Mijn overleden paard had ook een bokhoefje. Elke keer als de hoefsmid kwam weer beetje bij corrigeren, en uiteindelijk was het aanzienlijk minder. Maar persoonlijk, een paard nog een keer met zo'n hoefje kopen, zeg ik ook nee, want altijd als hij onregelmatig of wat dan ook is denk je, ooh nee het zou toch niet die hoef zijn!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:18

Opzich is het wel te corrigeren hoor, maar ik weet niet hoelang het dier al op die ijzers staat? Hoelanger, hoe slechter het geneest, en hoe meer schade er al in het been zit...

Ik heb een 5 jarige bekapt, ook met zo'n bokvoet, maar die had nog nooit een ijzers omgehad. Geen idee hoe die er verder aankwam hoor!
Goed bekapt, goed bijgehouden, dus niet maar om 8 weken, maar elke week een stukje gecorrigeerd, en veeeel beweging, en na ng 9 maanden was er amper nog wat van te zien. Maar behalve bekappen hebben we hem ook anders getraind, het dier was zo scheef als de (*$^&, zodat hij ook weer recht ging lopen, en dat zijn beide voorbenen dus weer evenveel en recht belast werden.

Ghjkl
Berichten: 131
Geregistreerd: 31-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:22

Meestal krijg je er pas echt last van als je wat moeilijkere oefeningen gaat doen zoals traver en zo.

JerInTho

Berichten: 191
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Arló

Re: bokhoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:14

Mijn Mara heeft ook een heel erge grasvoet....

Ik (mijn smid) heb het geprobeerd te corrigeren, met als gevolg dat ze steeds rotter ging lopen. Nu laten we het zoals het is (al is het niet mooi) en loopt ze de sterren van de hemel!!! (ook moeilijke zijwaartse oefeningen, traver, renver, changementen...... spins.... stops..... roll-backs)

Ze is nu 12 jaar, en (even afkloppen) is noooooooit een stap kreupel op dat been!