Hoefkatrol .. behandeling voor hoelang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deborahtjuh
Berichten: 92
Geregistreerd: 23-08-05

Hoefkatrol .. behandeling voor hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 20:56

Hoi,
Mijn paard werd 2 week geinjecteerd in zijn voetjes. Hij heeft namelijk hoefkatrolontsteking. Nu kwam de DA vandaag weer langs en hij vind haar beter lopen. Hij zei dat ze nu een jaar goed zou lopen.

Maar wat gebeurt er na dat jaar?
Ik heb opgevangen dat je het dan nog eens kunt laten inspuiten voor ongeveer 6 maand ofzo en dat het daarna afgelopen is.

Is dat zo?

stabik

Berichten: 75
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoogvliet,Rotterdam

Re: Hoefkatrol .. behandeling voor hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:06

zoals ik het altijd heb gehoord en gelezen dat hoefkatrol een ongeneeselijke aandoening is bij paarden. je kan doormiddel van een speciaal beslag de druk van de ontsteking verlichten maar het zal nooit over gaan en met de tijd dus ook erger.... ik zou als ik jou was het rijden niet te intensief maken want hoe harder / meer je rijdt hoe erger het wordt...

kijk het gewoon aan, is je paard nog vrolijk, geen pijn, loopt hij kreupel, wordt het vaker dat hij kreupel loopt etc.... je paard zal met de tijd echt wel aangeven of het nog kan of niet.

veel succes!

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Hoefkatrol .. behandeling voor hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:20


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:42

en deze

www.hoefkatrol.nl

verschillende methoden, maar een combi is misschien wel de ideale oplossing!

Dreamstreet
Berichten: 43
Geregistreerd: 07-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 05:21

Dierenartsen blijven maar spuiten en onjuiste informatie verstrekken over hoefkatrolontsteking!

Kijk inderdaad maar eens op www.hoefkatrol.com of www.paardenbegrijpen.nl
De DVD "Waarom paarden kreupel worden" is ook de moeite waard!

Ik ben ook zo onverstandig geweest om mijn paard eerst te laten inspuiten terwijl dat niet de oplossing was. Het is inmiddels alweer lang geleden dat hij kreupel was. Nooit meer problemen gehad na het aanleren van een andere rijtechniek, mijn paard heeft zelfs nog nooit zo goed gelopen! Hoefkatrolontsteking? Sorry veeartsen, maar daar geloof ik niet meer in.

De veeartsen hebben een enorm hoog aanzien en alles wat zij beweren wordt voor waar aangenomen..................

Veel veeartsen weten allang dat "hoefkatrolontsteking" rijtechnisch op te lossen is. Waarom ze dan toch doorgaan met inspuitingen etc.?

Ach ja, er moet brood op de plank komen............................

Het gemiddelde Sportpaard wordt bij ons 6-7 jaar!
Vraagt niemand zich af hoe dit komt?

Het goede nieuws is dus, dat het weer helemaal goed kan komen met je paard! Succes!

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Re: Hoefkatrol .. behandeling voor hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:40

Mijn paard met hko 3 is 14 maanden geleden ingespoten.
Daarnaast heeft hij een infuus gehad met Tildren en is hij op egg-bars met een leren rand ertussen gegaan.
Ook ben ik hem cortaflex gaan geven en ben ik al die tijd heel erg bezig om hem meer op de achterhand te rijden.
Hij loopt nu als een tierelier en staat inmiddels alweer op gewone ijzers,wel nog met een leren rand ertussen.
Zoals je ziet heb ik ongeveer wel de hele trucendoos opengetrokken en kan ik je dus niet zeggen wat nou hét middel is.
Dat kan me ook niet schelen,hij doet het super
En dan te bedenken dat we een prognose hadden van hooguit 40% kans dat het zou aanslaan.

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:34


CooLLady
Berichten: 186
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Bobbelonia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 01:02

Met een goeie natuurlijke bekapping is hij gewoon te genezen en ijzers en stil op stal staan zijn not done..

S6
MVG Milena
Laatst bijgewerkt door Anya op 05-04-06 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: diverse links verwijderd

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Re: Hoefkatrol .. behandeling voor hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:21

Bij mijn paard werd 3 jaar geleden ook hoefkatrolontsteking vastgesteld. In eerste instantie schrok ik heel erg. Hij kreeg speciaal beslag dat zijn hele hoef mee zou dragen. Er kwam een soort siliconen kit in het ijzer zodat de hele hoef dus werdt opgevuld. We hebben hem een halfjaar rust gegeven en hij liep eigenlijk al die tijd goed in de wei. Hij was gewoon aan het spelen met de anderen. Hij heeft in het totaal ook maar 3 dagen kreupel gelopen hoor. Toen hebben we met de DA overlegt en hij zei dat het wel goed was als ik weer rustig aan wat met hem ging doen. Dit heb ik dus gedaan en hij is nog nooit weer 1 pas kreupel eraan geweest. Hij loopt dressuur, spring en SGW wedstrijden. Dus ik had hem nooit in laten spuiten. Kijk gewoon hoe het gaat. Ze wouden hem ook inspuiten maar dat wou ik niet. Ik wens je heel veel sterkte met je paard.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Hoefkatrol .. behandeling voor hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:22

@ Coollady: ik zie dat je nog niet zo heel lang op bokt zit. Maar hier op bokt wordt het niet zo op prijs gesteld dat je bij ieder probleem met hoeven neerzet dat het allemaal is op te lossen met natuurlijk bekappen. Doe dat dan alleen als mensen vragen naar een oplossing en geef dan wat meer onderbouwing dan alleen een verwijzing naar de site paardnatuurlijk.nl . Hoewel ik ook voor natuurlijk bekappen ben, heb ik, net als vele anderen hier op bokt, geleerd dat het beter is om je mond erover te houden, totdat mensen ernaar vragen. Alleen op die manier zullen anderen naar je luisteren en misschien ook overtuigdraken.
Ik val je nu niet aan, ik geef je alleen advies, het is verder niet negatief bedoeld, ik hoop dat dat ook zo bij jou overkomt.

CooLLady
Berichten: 186
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Bobbelonia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:15

HOi Dorien

Is goed wat je zegt maar mensen zullen er niet naar vragen als ze er het bestaan niet van weten vandaar de verwijzing naar bepaalde sites.
Ik heb al s een discussie hier gehad hoor en daar heb ik ook wel me zegje gedaan maar het is goed dat je het aanhaalt ik vatte het ook niet op hoor als een aanval.
Meer onderbouwing vn iemand die zelf nog maar pas een jaar natuurlijkbekapt helpt denk ook niet vandaar verwijzing ook naar proffesionals,maar zoals je zegt ik kom hier bijna nooit dus ik weet nog niet zo goed hoe ik dat soort dingen aan moet pakken..

Gr Milena

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:16

HKO gaat nooit meer weg. Vaak komt het door te lange belasting op 1 kant van been waardoor er overbelasting komt. Door goeie rijmethode, goede behandeling van hoefsmid kom je heel eind. Ik rij op wijze van www.hoefkatrol.com oftewel gewoon normaal klassieke manier van rijden. Verdeel gewicht van paard over 4 benen, zit zelf als ruiter in balans. En als je hieraan kunt werken, kom je al heel eind. Als mijn paard lange tijd stil staat valt hij weer terug (vaak in winter) sinds kort geef ik ook Cortaflex en werkt goed. Dus het is vaak een combi van alles bij elkaar. Maar zeker instructie is ZEER belangrijk, dat je zorgt dat je paard in balans is. Helaas had ik ook van amazone op hoog niveau les, maar lette niet op verdeling van gewicht helaas. En ja je neemt niet voor niets les, je wilt wat leren, want je hebt zelf niet of nauwelijks kennis ervan.
Nou helaas is verkeerd afgelopen, maar heb gelukkig nog wel de mogelijkheid gekregen om toch de klassieke manier van rijden te leren. En ben ik zeer dankbaar voor. Nu genieten ik en mijn paard nog elke dag van elkaar, had er niet aan moeten denken dat hij er nu niet meer geweest was.

baudyh

Berichten: 4290
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:02

wat ik altijd jammer vindt dat wanneer het woord hoefkatrol valt je altijd gelijk met antoine om je oren woord geslingerd.
Ik heb antoine best goede dingen zien doen,maar er is meer.
Ik heb ook paarden gezien die na inspuiten nog een heleboel goede jaren hebben gehad.
Er woord altijd zo vreselijk over dat inspuiten gepraat omdat antoine dat doet.
erg jammer.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:11

Nou Marijke de Jong verricht ook goed werk zie www.paardenbegrijpen.nl
Mijn paard is ingespoten met Tildren en helaas heeft niet geholpen. Maar goed dat is mijn ervaring en ruim 600 euro lichter...
Ik hoor ook goeie dingen over speciaal beslag, mijn paard staat echter zonder ijzers en bevalt ook goed. Ik geef gewoon mijn eigen mening en zo mag ieder ander ook zijn mening geven. Daar is het forum voor toch?

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Re: Hoefkatrol .. behandeling voor hoelang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:15

hallo,

bij mijn paard werd ongeveer 5 jaar geleden hoefkatrol in het 1e stadia geconstateerd, wij hebben speciaal beslag gekregen (ronde ijzers met siliconen) deze ontlasten het hoefkatrol. overigens op advies van onze hoefsmid en niet van de da. hij liep na 2 dagen alweer goed en sindsdien zijn we 5 jaar verder waarin ik meerdere endurance wedstrijden goed heb gereden... niks aan t handje verder.

hoefkatrol betekent lang niet altijd het einde, vraag eens advies aan een goede hoefsmid ipv een da.

groetjes Rianne