Jullie ervaringen met dolobene?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Jullie ervaringen met dolobene?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 22:30

Mijn paard heeft een irritatie aan de peesschede (pezen zijn 100% in orde ) en ik mag van de dierenarts gewoon doorrijden (paard heeft er geen pijn aan, springt graag en loopt niet kreupel). IEts boven de kogel zit er dus een bobbel en dat moet ik insmeren met dolobene, 1a2 keer per dag. Hebben mensen er ervaring mee? ik gebruik het nu een week maar heb niet echt het idee dat het werkt.. En heeft het dieptewerking? Hoe zijn jullie ervaringen?

Rozebottel

Berichten: 273
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: Randstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:57

Heb het voor een peesblessure van de dierenarts gehad.
Mocht je het niet verder willen gebruiken, wil ik het wel van je overnemen. Heb wel het idee dat mijn paard er iets aan heeft (in mijn geval dan met die peesblessure) en dat spul kun je hier verder niet krijgen...

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:36

Heb het ook een keer gehad ivm een blessure (zat een bloedstolling die moest weg anders werd het bindweefsel). Op de scan was later te zien dat het goed zijn werk gedaan had. Het was echter niet zo dat de overvulling weg was daarna. Als je het met blote handen opsmeert (wordt niet aangeraden) moet je gelijk je handen goed wassen met zeep want die DSMO trekt zo door je huid heen nl.

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 11:40

hebben er echt maar zo weinig mensne ervaring met dit spul?

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Re: Jullie ervaringen met dolobene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:44

Ik heb het ook gebruikt bij mijn paard. Deze had een peesontsteking. Het hielp heel goed. Het spul heeft een dieptewerking. Als ik jou was zou ik wel gewoon doorgaan. Het hielp bij mij ook heel goed. Ik deed het er 3 keer per dag op. En moest stappen over de weg en 2 keer per dag met koud water koelen. Veel succes.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Jullie ervaringen met dolobene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:22

ik heb ook de Dolobene gel gebruikt bij mijn draver met peesproblemen.

de zwelling ging weg maar de blessure helaas niet.

en voor mijn appaloosa merrie heb ik ook Dolobene gel gebruikt toen ze een dik onderbeen had vanwege een schieffel.

en ik heb het altijd met de blote handen erop gesmeerd en daar nooit last van gehad!

ik gebruik deze gel ook voor als ze een vochtbult van een trap of iets heeft.
ik heb het ook op haar kaken gesmeerd toen deze wegens een trauma erg opgezet waren[zie profiel]

deze gel koelt lang en diep door,erg fijn spul!

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:31

Het stinkt vreselijk, maar het werkt wel..
Wat ook erg goed werkt, is traumeelgel van de (paarde)drogist.
Kost 25 euri, voor een grotere flacon als de dolobene...
Je kunt het ook uit de koelkast op je paard gebruiken ,sla je 2 vliegen in een klap, koelen en diepte werking.Take care!

KingSize
Berichten: 33
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Leiden

Re: Jullie ervaringen met dolobene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:00

Ik gebruik het nu sinds een week, mijn paard heeft een bloeduitstorting (bleek uit een scan bij de dierenarts) van een trap van een ander paard en is daardoor kreupel. Eerst smeerde ik het zonder handschoen op, maar kreeg er een branderig gevoel van op mijn handen, dus nu maar met handschoen.

Ik weet nog niet hoe goed het werkt. Het been was eerst helemaal dik, en nu zit er alleen op de plek van de bloeduitstoring nog een flinke bult. Ik moet nog 2 weken doorgaan met dolobene/stappen/afspuiten en dan weer terug naar de dierenarts.

Rozebottel

Berichten: 273
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: Randstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:12

Ik heb het ook gebruikt voor een peesprobleem. Ik kreeg het van de dierenarts. Ik vond het wel duur: € 32,50 voor een gelspender van 195 ml. Wat hebben jullie voor de dolobene betaald?

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 20:04

ik betaalde 50 euro voor een geldspender van 195 ml. Ik merk nu wel dat het werkt, al gebruik ik het al 3 weken. Het is wel goed spul inderdaad. Ik breng het altijd met blote handen aan, en heb er eigenlijk nooit last van, als je daarna je handen maar goed wast