Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 15:34

@sosha mag ik vragen wat de kosten zijn geweest?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:09

De hoefschoenen (4 stuks) kostte vorig jaar 243 Euro (inclusief verzendkosten).

Het aanmeten komt daar apart bij, was geloof ik 75 euro of 100 met bekappen er bij (weet ik niet meer zeker).

De gipsmallen die ze gebruiken om de hoefschoen te maken, krijg je er bij, dus als je nieuwe moet bestellen, hoef je ze niet opnieuw aan te laten meten.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 22:11

oke erg bedankt.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:56

Sosha schreef:
De hoefschoenen (4 stuks) kostte vorig jaar 243 Euro (inclusief verzendkosten).

Het aanmeten komt daar apart bij, was geloof ik 75 euro of 100 met bekappen er bij (weet ik niet meer zeker).

De gipsmallen die ze gebruiken om de hoefschoen te maken, krijg je er bij, dus als je nieuwe moet bestellen, hoef je ze niet opnieuw aan te laten meten.

En toch is het wel verstandig om nieuwe te laten maken omdat hoeven wel eens kunnen veranderen van vorm.
Dat heb ik bij mijn merrie gezien die staat nu ik zelf bekap een heel stuk rechter op der voeten dan vroeger.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:02

pony25 schreef:
En toch is het wel verstandig om nieuwe te laten maken omdat hoeven wel eens kunnen veranderen van vorm.
Dat heb ik bij mijn merrie gezien die staat nu ik zelf bekap een heel stuk rechter op der voeten dan vroeger.


Helemaal met je eens als daar een lange periode tussen zit. Maar stel dat vanavond mijn hond een van de schoenen opeet (of zo iets geks)....... dan kan ik er gewoon eentje bij bestellen zonder al die rompslomp.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:08

Heb voor mijn paard de Smitjes gehad, door de heer Smit zelf aangemeten. Geen succes. Ze gingen draaien en zelfs met sokken erbij aan en extra inlegzooltjes (advies de heer Smit) bleven ze klossen en draaien.
Nu ben ik bezig de goede maat Easyboots te vinden voor mijn paardje. Maat 0 en 00, voor de liefhebbers of voor wie er nog iets heeft liggen!

Ettesil

Berichten: 453
Geregistreerd: 30-11-04
Woonplaats: Breda

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:21

Ik heb inmiddels begrepen dat je het kleine maatje 000 van easyboot bij piaffe kunt bestellen en dat de service daar ook prima is. Nu zijn de hoeven van de shet 9.5x10.5 cm. Zitten ze dan niet te strak? Aangezien de lengtemaat precies 10.5 cm is?
Maar aan de andere kant. Als je 1 groter besteld, gaan ze dan niet schuiven? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb voor de voorhoeven maat 00 nodig. Die moet ik waarschijnlijk bij een ruitersportzaak bestellen, want die kan ik niet vinden op internet. Behalve bij een duitse site en dat lijkt me weer niet handig als er iets kapot gaat en je moet ze terug sturen.
Sorry voor de hoeveelheid vragen, maar ik wil het wel zeker weten voor ik al dat geld uitgeef!

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:25

Ha, zo zo zit ik ook! Maar dan voor mjn ijslander.
Vraag nickyu maar eens hier op bokt. Zij probeert ze voor mij ook te regelen.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 13:08

Ik denk dat ik maar eens ga opmeten dan weet ik in ieder geval welke maat ik nodig heb.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:09

Setti schreef:
Ik heb inmiddels begrepen dat je het kleine maatje 000 van easyboot bij piaffe kunt bestellen en dat de service daar ook prima is. Nu zijn de hoeven van de shet 9.5x10.5 cm. Zitten ze dan niet te strak? Aangezien de lengtemaat precies 10.5 cm is?
Maar aan de andere kant. Als je 1 groter besteld, gaan ze dan niet schuiven? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb voor de voorhoeven maat 00 nodig. Die moet ik waarschijnlijk bij een ruitersportzaak bestellen, want die kan ik niet vinden op internet. Behalve bij een duitse site en dat lijkt me weer niet handig als er iets kapot gaat en je moet ze terug sturen.
Sorry voor de hoeveelheid vragen, maar ik wil het wel zeker weten voor ik al dat geld uitgeef!

Bij piaffe hebben ze alle maten
Ik heb voor oude maar 00 en die zijn echt te groot voor mijn merrie met hoefjes van 10 bij 10cm de nieuwe maat 000 is echter weer te klein die heb ik nu achter gehad daar zijn haar voetjes 9,5 bij 9,5cm.

Dus ik ben benieuwd ik denk dat een maat 00 voor een shetty veel te groot is.
Je kunt ze nog op verschillende manieren passend maken door bv kortere achterband en een korter draadje of inlegzooltjes


NU ga ik dus ff flippen heeft piaffe me zo netjes nieuwe schoenen gestuurd is de TPG ze kwijt
Dus ik heb niets meer geen schoenen en geen geld
Ik baal als een stekker en de TPG kan mij niet beloven dat het pakketje gevonden gaat worden.
Iedereen ff duimen voor me!!!

Birta
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: UK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:29

De maat van de Boa Boots is aangepast. Die schoenen zijn nu iets langer dan breed (dus goed voor de smalle hoeven).
Helaas heeft mijn paard juist brede hoeven en pasten de nieuwe Boa's niet!
Verder vind ik het hele mooie schoenen. Grootste voordeel dat ze zo makkelijk aan/uittrekken. Netjes afgewerkt, mooi sluitsysteem, en met de gaiters erbij (bijna) geen kans op schuren.
Wel massiever vergeleken met de Easyboots.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:30

Pony25,
je hebt niet toevallig nog wat liggen wat je niet meer gebruikt omdat ze niet meer passen?
Want dan heb ik daar misschien wel belangstelling voor, als ze verder nog goed zijn.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:17

skessa schreef:
Pony25,
je hebt niet toevallig nog wat liggen wat je niet meer gebruikt omdat ze niet meer passen?
Want dan heb ik daar misschien wel belangstelling voor, als ze verder nog goed zijn.

Nee ik heb 2 paar schoenen 1 paar maat 00 voor de voorhoeven en 1 paar maat 000 voor achter
Die gebruik ik dus altijd zelf.
Ik heb mijn voorschoenen al 3 jaar en toen waren ze al 2dehands dus die gaan al eeuwen mee en zien er nog goed uit.
Mijn achterschoenen zijn net binnengekomen, de TPG heeft ze bij de hoek afgegeven waar nooit mensen zijn als ik thuis ben.
Het is een winkeltje dus heb ik via internet een site gevonden met e-mail.
Dus snel een e-mailtje gestuurd en ik kon ze zaterdag ochtend ophalen

Dus zondag met alle 4 de schoenen de oude maas onveilig gemaakt

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:22

Gelukkig maar dat ze boven water zijn!! Nu de grond zo hard is kun jíj in elk geval lekker rijden!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:22

skessa schreef:
Gelukkig maar dat ze boven water zijn!! Nu de grond zo hard is kun jíj in elk geval lekker rijden!

Ja en daar ben ik ook erg blij mee

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:49

ik heb net via Mp hoefschoenen gekocht ga ze ook uitproberen het zijn equiboots, ik ben benieuwd!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:12

Nou, ik heb dus net mijn (perperdure) boaboots gepast bij Evottie. Dat makkelijk aandoen, nou toedeledoki, ik heb de video bekeken ze slipt ze zo aan, maar ik ben 20 minuten aan het martelen geweest voor ik de hak er ook in had. (ja ik heb wel de goede maat besteld) Aandraaien gaat inderdaad makkelijk.
Ik vind het wel hele dingen, Evottie tikte zichzelf ook een paar keer aan in stap over de weg, ik heb haar in het weiland laten draven en galopperen. Toen ik ze uitdeed(ging wel makkelijk) zaten haar haren wel in de war, dat wordt dus schuren denk ik? Wie weet wat gaithers extra kosten? Of moet je dan schoenen mét gaithers hebben?
Voor haar achterhoeven weet ik het nog niet, die zijn eigenlijk het meest afgesleten en ze moet van de smid nu weer op ijzers, maar ze staat nogal koehakkig achter dus ik ben bang dat ze dan tegen elkaar strijken en dat ze ook scheef in de schoen staat. Morgen maar proberen, ik had er nu even genoeg van. Het viel me qua gemak nogal tegen iig.

Anoniem

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:14

Afbeelding

op deze foto is haar stand wel een beetje te zien, haar hoeven gaan achter elkaar langs voor ze ze weer neerzet.

Ettesil

Berichten: 453
Geregistreerd: 30-11-04
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:46

Ik heb ze nu een week geleden besteld (easyboots), maar ik zit er nog steeds op te wachten. En ik wil ze zo graag, want nu kunnen we de weg niet op.
Ze zijn niet op voorraad, dus wie weet hoe lang ik nog moet wachten

biewie

Berichten: 426
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:19

Als ik dit allemaal lees dan komt naar mijn idee de Easyboot er wel goed vanaf? Wie kan het verschil uitleggen tussen de 'gewone' en de Epics?

Ik lees graag meer over goede/slechte ervaringen, omdat ik al jarenlang zonder ijzers OHZ rijd, en nu wil gaan mennen, waar ik wel bescherming voor nodig heb en ik wil niet aan de ijzers!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:26

biewie schreef:
Als ik dit allemaal lees dan komt naar mijn idee de Easyboot er wel goed vanaf? Wie kan het verschil uitleggen tussen de 'gewone' en de Epics?

Ik lees graag meer over goede/slechte ervaringen, omdat ik al jarenlang zonder ijzers OHZ rijd, en nu wil gaan mennen, waar ik wel bescherming voor nodig heb en ik wil niet aan de ijzers!

De gewone hebben geen gaiter.
De Bare en de Epic hebben die wel en daar is het verschil weer tussen dat de Bare geen klip heeft.

http://www.easycareinc.com/easyboot.aspx

Kijk anders hier even

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:29

Ik gebruik de Marquis en die bevallen erg goed.

biewie

Berichten: 426
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:14

Pony25, dan neem ik aan dat de duurste ook weer de gebruiksvriendelijkste en beste zijn? Of zijn ze kwalitatief allemaal ok?

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:19

biewie schreef:
Pony25, dan neem ik aan dat de duurste ook weer de gebruiksvriendelijkste en beste zijn? Of zijn ze kwalitatief allemaal ok?

De duurste zijn de Easyboots Bare. Dit komt omdat die pas net uit zijn en wat moeilijker in elkaar zitten.
Wat ik heb begrepen zijn ze wel beter voor de hoef omdat ze meebewegen met het uitzetten van de hoef onder druk. Ze sluiten de hoef dus niet op en dan heb je nog minder kans op drukkingen/beschadigingen van de hoef (zelf heb ik daar nooit last van gehad).
Ze zijn wel veel moeilijker aan te trekken omdat ze niet aan te draaien zijn als ze eenmaal aan zijn, je moet ze dus op maat maken en dan nog aan zien te krijgen.
Dus zo ver ik het begrijp zijn ze voor de langere afstanden

De Easyboot Epic is die met de klip en de gaiter. De gaiter zorgt ervoor dat de hoefballen beschermd worden tegen beschadiging en dat de schoen onder moeilijke omstandigheden zoals modder aan blijft.
Wel heb je weer meer kans op schuurplekken.

De gewone Easyboot is het snelst aan en uit te doen en blijft als je pony niet ver onder treed goed aan (zelf heb ik er springschoenen overheen dan kunnen ze ook moeilijker uitgetrapt worden).
De schoenen zijn het goedkoopst en voldoen prima aan het op straat en op de niet zuigende ondergrond rijden.

De qwaliteit is van alle schoenen hetzelfde en de meeste onderdelen zijn los te vervangen behalve de zool.
Bij alle schoenen zijn er stiften in te maken (gaatje boren en vast schroeven) waardoor de levensduur verlengt wordt en je nog meer grip hebt op bv gras.
Op alle schoenen zit een garatie van 3 maanden.

Dus je moet zelf beslissen waar je de schoen voor gaat gebruiken, hoe veel je er aan uit wil geven en welke dus voor jou het meest geschikt is

biewie

Berichten: 426
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:59

Bedankt voor je uitleg, waarschijnlijk worden het de gewone omdat ik ze alleen ga gebruiken voor het mennen, hooguit 1x p/w een uurtje over de weg.