Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 01:00

Ik Heb de Smit schoenen, ik ben er super blij mee!
Ik doe er alles mee, maar ik ken ook mensen die er minder blij mee zijn, maar ja zoals al eerder gezegd is, ik denk dat het heel personelijk is!

Ik heb ze nu een dik jaar, gebruik ze misschien maar 1 keer in de week, alleen voor het mennen.
Ze loopt er heel lekker op, en ze heeft totaal geen last van haar voeten!

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:40

vraag ik me ook af ja,
ik heb een showpony die ook voor de wagen gaat dus ze moet ijzers hebben.
maar op de show mogen ze niet op ijzers verschijnen.
dus ik had ook aan die hoefschoenen gedacht.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:32

Ik heb ze van Smit Rijssen.

Ik heb ze nu ruim 1,5 jaar, maar ze zijn echt maar
drie keer gebruikt. Ik heb ze helemaal speciaal op
maat laten maken, heeft aardig wat gekost.

Maar Puk loopt er dus echt niet lekker op.
Ik vind het een ramp om aan en uit te doen!
En Puk loopt er zo mee te zwabberen,
nee het is niks voor ons in ieder geval.

Wel jammer,
achteraf zonde van het geld.
En omdat ze op maat zijn gemaakt,
kan ik ze niet verkopen.


Nu loopt hij lekker op blote voetjes,
ijzers heeft hij gelukkig niet nodig!

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:03

Dat vind ik dus het grote nadeel van die Smitschoenen. Als ze niet bevallen dan kun je ze dus echt niet meer verkopen. Ik zou voor standaard schoenen gaan dan loop je niet zo'n risico. Als je bijv. de Easyboots probeert, desnoods alleen eerst voor, dan is het ook niet zo'n grote investering. Het mooiste is als je ze eerst van iemand kunt lenen, dan kun je gelijk zien of het allemaal een beetje past.

Ettesil

Berichten: 453
Geregistreerd: 30-11-04
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:29

Ik heb ze nu eindelijk alle 4 binnen! De eerste keer aan en uit doen is wat lastig, maar je krijgt er handigheid in. Ze loopt er ook nog goed op, dus dit was wel een goede aankoop denk ik. Als het weer mee zit ga ik van de week eens een ritje maken!!

Anoniem

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:02

VSW --> BEH

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:10

ik heb nog easyboots liggen heb ze gekocht maar ze zijn te groot ze zijn nog gloednieuw (heb het goed opgemeten dacht ik) maar achter af had mijn paard te smalle hoeven.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:38

Brammetje16 schreef:
ik heb nog easyboots liggen heb ze gekocht maar ze zijn te groot ze zijn nog gloednieuw (heb het goed opgemeten dacht ik) maar achter af had mijn paard te smalle hoeven.

Heb je ze al op zijn kleinst afgesteld?

Er is namelijk heel erg veel aan te doen. Ik heb ook voorschoenen die eigelijk te groot zijn maar ze loopt er al 3 jaar prima op

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:20

pony25 schreef:
Brammetje16 schreef:
ik heb nog easyboots liggen heb ze gekocht maar ze zijn te groot ze zijn nog gloednieuw (heb het goed opgemeten dacht ik) maar achter af had mijn paard te smalle hoeven.

Heb je ze al op zijn kleinst afgesteld?

Er is namelijk heel erg veel aan te doen. Ik heb ook voorschoenen die eigelijk te groot zijn maar ze loopt er al 3 jaar prima op

ja dat geloof ik wel! (als ik ze op het strakst heb dan zijn ze na 2 stappen af) baal er zo van want ze loopt achter op de straal (hoeven zijn altijd kort geweest) en wil liever geen ijzers omdat ik dat zonde vind van de hoeven.
Ik zal vandaag nog eens kijken of ik binnen in wat kan verstellen.
Heb toen het meisje de maat wel gevraagd en op gemeten en dat was 13.5 cm alleen vreemd genoeg passen ze toch niet !

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:43

Brammetje16 schreef:
ja dat geloof ik wel! (als ik ze op het strakst heb dan zijn ze na 2 stappen af) baal er zo van want ze loopt achter op de straal (hoeven zijn altijd kort geweest) en wil liever geen ijzers omdat ik dat zonde vind van de hoeven.
Ik zal vandaag nog eens kijken of ik binnen in wat kan verstellen.
Heb toen het meisje de maat wel gevraagd en op gemeten en dat was 13.5 cm alleen vreemd genoeg passen ze toch niet !

Dan heb je waarschijnlijk de binnenband nog niet versteld
Die heeft nog extra gaatjes en evt kan je er zelf nog gaatjes bij maken.
Als het dan nog niet past kan je het draadje korter laten maken en evt nog wat van de band afhalen en nieuwe gaatjes zijmaken.
Als ze dan op de achterkant trapt kan je die tot bijna onderaan afsnijden (kan ook met de bovenvoorrand als hij boven de haargrens uitkomt) en springschoenen eroverheen doen

Ben benieuwd

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:47

De achterband kan ook nog iets lager gemaakt worden als je echt weinig verzen hebt

Voor meer info ff pben

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 12:50

Brammetje16 schreef:
ik heb nog easyboots liggen heb ze gekocht maar ze zijn te groot ze zijn nog gloednieuw (heb het goed opgemeten dacht ik) maar achter af had mijn paard te smalle hoeven.


Wat voor maat heb je? Als ze echt niet passen wil ik ze anders wel van je overnemen?

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:46

BJuwel schreef:
Brammetje16 schreef:
ik heb nog easyboots liggen heb ze gekocht maar ze zijn te groot ze zijn nog gloednieuw (heb het goed opgemeten dacht ik) maar achter af had mijn paard te smalle hoeven.


Wat voor maat heb je? Als ze echt niet passen wil ik ze anders wel van je overnemen?

nou ik weet het niet precies! waar kan ik dat vinden? in iedergeval is het 13.5 cm! maar ga uiteraard eerst even proberen of ik ze kan verstellen

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:47

trouwens dat meisje waar ik ze van gekocht heb die had een haflinger en die pastte ze wel (wat bredere hoef dus) maar die heeft ze nooit gebruikt ze zijn nog gloednieuw heb de kaartjes er aan laten hangen!

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 08:50

Oke nou ik hoop voor je dat je ze toch goed kan verstellen en anders hoor ik het wel.

Ettesil

Berichten: 453
Geregistreerd: 30-11-04
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:09

Ik ben echt helemaal blij met de schoenen. Heb er nu 2 keer mee gereden, maar dat gaat echt goed. Easyboot is voor mij helemaal oke!!!!

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:51

BJuwel schreef:
Oke nou ik hoop voor je dat je ze toch goed kan verstellen en anders hoor ik het wel.

het is maat E5 ik ga even kijken of ik kan knutselen (ik kijk of ik het aan druf anders doe ik ze weg, het moet natuurlijk wel goed gedaan worden straks vallen ze onder het rijden af!)

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:41

Brammetje16 schreef:
BJuwel schreef:
Oke nou ik hoop voor je dat je ze toch goed kan verstellen en anders hoor ik het wel.

het is maat E5 ik ga even kijken of ik kan knutselen (ik kijk of ik het aan druf anders doe ik ze weg, het moet natuurlijk wel goed gedaan worden straks vallen ze onder het rijden af!)

Heb je wel easyboots
Want die hebben volgens mij geen E5 dat zijn Equiboots dat zijn hele andere.

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:25

pony25 schreef:

Heb je wel easyboots
Want die hebben volgens mij geen E5 dat zijn Equiboots dat zijn hele andere.

Ja ik heb nog eens goed gekeken! ik heb equiboots !

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:29

Brammetje16 schreef:
pony25 schreef:

Heb je wel easyboots
Want die hebben volgens mij geen E5 dat zijn Equiboots dat zijn hele andere.

Ja ik heb nog eens goed gekeken! ik heb equiboots !

Dan moet je jammergenoeg waarschijnlijk nieuwe kopen die zijn vreselijk moeilijk aan te passen.

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:35

dat meen je niet :'( nou ja misschien dat ik ze kan verkopen aan iemand die ze wel past!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:14

Brammetje16 schreef:
dat meen je niet :'( nou ja misschien dat ik ze kan verkopen aan iemand die ze wel past!

Ja kan kijken of er nog extra gaatjes in de achterband zitten
Als je foto´s kan maken van de schoen in detail kan ik wel ff kijken of ik kan helpen

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:53

zal ik dat even doen! ik ga vanv van het rijden ook weer eens wat foto's laten maken dus vraag dan ook ff of mn vriend foto's kan maken van de boots! er zitten trouwens nog wel 2 extra gaatjes in de achter band! alleen ben ik bang dat als ik het spul los draai dat ik het niet meer in elkaar krijg! maar dat zien we dan wel weer

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:13

Brammetje16 schreef:
zal ik dat even doen! ik ga vanv van het rijden ook weer eens wat foto's laten maken dus vraag dan ook ff of mn vriend foto's kan maken van de boots! er zitten trouwens nog wel 2 extra gaatjes in de achter band! alleen ben ik bang dat als ik het spul los draai dat ik het niet meer in elkaar krijg! maar dat zien we dan wel weer

Als het goed is kan je het gewoon los maken en weer vast daar is het dan voor gemaakt

sabien

Berichten: 957
Geregistreerd: 27-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:03

Hallo,

Ik heb ook een vraagje met betrekking tot hoefschoenen; Hoe lang gaan de zolen mee, slijten ze snel? Bij Marquis kan je ze vervangen weet ik maar hoe zit dat bijvoorbeeld met de Old Macs?