Zwakke achterhand of iets anders?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Zwakke achterhand of iets anders?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:42

TS, hoe weet jij zo zeker dat je paard geen pijn heeft? Sta je op een pensionstal? Dan zijn daar toch ook mensen die je moeder moeten kunnen overtuigen?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:52

sevke schreef:
Een osteo kan niks onderzoeken. Dat is (in de meeste gevallen) geen dierenarts!

Een goede osteopaat (zo een die ook dierenarts is) kan in ieder geval een basis kreupelheidsonderzoek doen (buigproeven, stappen en draven op de rechte lijn op het harde en bij voorkeur ook op een cirkel op het harde). Op basis daarvan zou een goede osteopaat al een beeld moeten hebben over we / niet behandelen en welke vervolgonderzoeken handig kunnen zijn.
Zou ik het zelf zo doen? Nee, met dit paard niet, zonde van het geld.

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:56

Deze pony loopt niet goed, ik raad je ook aan om een dierenarts te laten kijken en niet te beginnen met een osteo chiro of andere tweedelijns hulp.dat is echt zonde van al het geld dat deze kosten. Heb je je moeder dit topic laten lezen?
Jouw instructie had je hier ook in moeten verwijzen, een paard dat zo loopt rijdt je niet.
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 05-05-22 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:57

Misschien kan ts een regio noemen?

Zoals ik eerder aangaf ik weet in Limburg een osteo die ook dierenarts is.
Dan heb je wat je moeder wil, maar ook wat jezelf wil.
En dus iemand die zeker wel kennis heeft. (en niet de onkunde van de mensen die je nu om je heen hebt)

In andere regio's weet ik deze mensen niet, maar bokkers vast wel :j


Maar goed, ik ga er ook vanuit dat een andere goede osteo ook doorstuurt.
Dus dat er na lange tijd nu eindelijk wat ondernomen wordt.
Dat is toch de eerste stap in de richting :)

Bolle94
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 18:42

Hi allemaal!

Nogmaals dit is het plan

Ostio en fysio vragen.

Als hun mening ook DA is zal die komen
Onze fysio en ostio zijn opgeleid en getraind voor dit. En hebben ook contact met dierartsen. Dus zullen zeggen als ze het nodig vinden als hij naar een DA moet. Dus geen zorgen daarover. :)

Ik snap dat jullie allemaal het gisteren willen en nu nu nu.

Maar dat kan nu even niet.

En ik rij al een jaar op hem omdat ons steeds weer verteld is dat het een zwakke achterhand is! Wij wisten niet beter, en stalgenoten hielden hun mond.

Ik kan het verleden niet veranderen.
Maar ik ben 16! Ik kan niet zonder toestemming ff me paard naar de kliniek brengen. Het betalen zal ook niet zo 123 gaan.

Super bedankt voor het andwoorden.

Maar het is nu even zo, ik vind dit ook niet leuk. En zou hem zo op een trailer naar een kliniek sturen.
Maar mijn moeder is hier nog niet klaar voor. Ze is hierdoor ook geen slecht mens!! Dat blijken jullie te denken....

Ik heb dat beestje al 4 jaar. En wil echt het beste voor hem.

Maar niet alles kan in een week. En door deze negatieviteid gaat het helaas ook niet snellen.

ja ik weet, hij loopt niet goed
nee Ik stap voorlopig niet op
Ja er komt eerst een ostio en fysio
Nee ga ik mijn moeder pushen tot we ruziën krijgen!

Nogmaals bedankt allemaal. Maar stop met schrijven van 100 keer dezelfde dingen. Het is mij nu ook wel duidelijk :)

Hoop dat dit niet gemeen overkomt, ik vind het fijn dat jullie allemaal willen helpen. :)

MyWishMax

Berichten: 25464
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zwakke achterhand of iets anders?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:46

Maar heb je nu via de app aan 2 mensen advies gevraagd of komen ze echt langs?

Wat die je nu op het moment met jouw pony?

Bolle94
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 18:47

MyWishMax schreef:
Maar heb je nu via de app aan 2 mensen advies gevraagd of komen ze echt langs?

Wat die je nu op het moment met jouw pony?


Nee alleen nog advies gevraagt. ( nog geen andwoord)

Op het moment doet hij niks. Alleen af en toe grondwerk nu

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:48

Duidelijk TS, succes!

MyWishMax

Berichten: 25464
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:52

Odin18 schreef:
MyWishMax schreef:
Maar heb je nu via de app aan 2 mensen advies gevraagd of komen ze echt langs?

Wat die je nu op het moment met jouw pony?


Nee alleen nog advies gevraagt. ( nog geen andwoord)

Op het moment doet hij niks. Alleen af en toe grondwerk nu


Ah, dan snap ik het. Hopelijk antwoorden ze snel! Goed bezig hoor, ik snap heel goed dat je afhankelijk bent van moeder. Dat heb ik ook altijd gehad, het enige verschil was dat mijn ouders verstand hadden van paarden en mij ook altijd meteen geloofden als ik zei dat da nodig was. Maar alsnog moest ik altijd overleggen. Vind ik niks raars aan. Sterker nog, ik ben 33 en overleg nog steeds ;)

Staat hij nog wel buiten? En misschien even kijken of zijn voer aangepast moet worden? Dat ligt eraan wat je normaal voert, maar als hij bijvoorbeeld normaal een kilo biks per dag krijgt is het handig om dat even te verminderen als hij niks doet.

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:53

Osteopaat gaat hier niks aan kunnen doen.
Naar een goede kliniek rijden en na laten kijken. Is iets duidelijk niet goed.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:55

Suzanne F. schreef:
Osteopaat gaat hier niks aan kunnen doen.
Naar een goede kliniek rijden en na laten kijken. Is iets duidelijk niet goed.

ja helaas dat wil de moeder niet.
Ik ik begrijp dat ts dat niet kan veranderen.

Daarom vroeg ik al naar de regio, dan kan er gekeken worden naar een dierenarts die ook osteo is.
Dat is al een stap meer de goede richting in en dan is het wel osteo en wil moeder misschien wel??

Bolle94
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 18:56

Suzanne F. schreef:
Osteopaat gaat hier niks aan kunnen doen.
Naar een goede kliniek rijden en na laten kijken. Is iets duidelijk niet goed.


Lees ff het bericht.....

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:57

Odin18 schreef:
Hi allemaal!

Nogmaals dit is het plan

Ostio en fysio vragen.

Als hun mening ook DA is zal die komen
Onze fysio en ostio zijn opgeleid en getraind voor dit. En hebben ook contact met dierartsen. Dus zullen zeggen als ze het nodig vinden als hij naar een DA moet. Dus geen zorgen daarover. :)

Ik snap dat jullie allemaal het gisteren willen en nu nu nu.

Maar dat kan nu even niet.

En ik rij al een jaar op hem omdat ons steeds weer verteld is dat het een zwakke achterhand is! Wij wisten niet beter, en stalgenoten hielden hun mond.

Ik kan het verleden niet veranderen.
Maar ik ben 16! Ik kan niet zonder toestemming ff me paard naar de kliniek brengen. Het betalen zal ook niet zo 123 gaan.

Super bedankt voor het andwoorden.

Maar het is nu even zo, ik vind dit ook niet leuk. En zou hem zo op een trailer naar een kliniek sturen.
Maar mijn moeder is hier nog niet klaar voor. Ze is hierdoor ook geen slecht mens!! Dat blijken jullie te denken....

Ik heb dat beestje al 4 jaar. En wil echt het beste voor hem.

Maar niet alles kan in een week. En door deze negatieviteid gaat het helaas ook niet snellen.

ja ik weet, hij loopt niet goed
nee Ik stap voorlopig niet op
Ja er komt eerst een ostio en fysio
Nee ga ik mijn moeder pushen tot we ruziën krijgen!

Nogmaals bedankt allemaal. Maar stop met schrijven van 100 keer dezelfde dingen. Het is mij nu ook wel duidelijk :)

Hoop dat dit niet gemeen overkomt, ik vind het fijn dat jullie allemaal willen helpen. :)


Complimenten TS voor je nette respons. Daar kunnen een hoop mensen nog wat van leren!

Bolle94
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 19:00

mamabird schreef:
Odin18 schreef:
Hi allemaal!

Nogmaals dit is het plan

Ostio en fysio vragen.

Als hun mening ook DA is zal die komen
Onze fysio en ostio zijn opgeleid en getraind voor dit. En hebben ook contact met dierartsen. Dus zullen zeggen als ze het nodig vinden als hij naar een DA moet. Dus geen zorgen daarover. :)

Ik snap dat jullie allemaal het gisteren willen en nu nu nu.

Maar dat kan nu even niet.

En ik rij al een jaar op hem omdat ons steeds weer verteld is dat het een zwakke achterhand is! Wij wisten niet beter, en stalgenoten hielden hun mond.

Ik kan het verleden niet veranderen.
Maar ik ben 16! Ik kan niet zonder toestemming ff me paard naar de kliniek brengen. Het betalen zal ook niet zo 123 gaan.

Super bedankt voor het andwoorden.

Maar het is nu even zo, ik vind dit ook niet leuk. En zou hem zo op een trailer naar een kliniek sturen.
Maar mijn moeder is hier nog niet klaar voor. Ze is hierdoor ook geen slecht mens!! Dat blijken jullie te denken....

Ik heb dat beestje al 4 jaar. En wil echt het beste voor hem.

Maar niet alles kan in een week. En door deze negatieviteid gaat het helaas ook niet snellen.

ja ik weet, hij loopt niet goed
nee Ik stap voorlopig niet op
Ja er komt eerst een ostio en fysio
Nee ga ik mijn moeder pushen tot we ruziën krijgen!

Nogmaals bedankt allemaal. Maar stop met schrijven van 100 keer dezelfde dingen. Het is mij nu ook wel duidelijk :)

Hoop dat dit niet gemeen overkomt, ik vind het fijn dat jullie allemaal willen helpen. :)


Complimenten TS voor je nette respons. Daar kunnen een hoop mensen nog wat van leren!



Bedankt:) Ik neem graag alle hulp aan. Maar na 100 keer hetzelfde horen mag er ook ff wat gezegt worden dacht ik haha :)

Anoniem

Re: Zwakke achterhand of iets anders?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:22

Ik hoop dat jouw moeder wel van een fysio of osteopaat aanneemt dat er een dierenarts nodig is.
Geen probleem als je met minder ervaring een paard koopt als je goede begeleiding en hulp hebt en gezond verstand gebruikt, maar vind het wel kwalijk dat jouw moeder geen dierenarts wil laten komen terwijl dit paard al enige tijd niet goed loopt, ook iemand met minder ervaring in de paarden kan dit zien.

Bolle94
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 19:24

Zonnebloem92 schreef:
Ik hoop dat jouw moeder wel van een fysio of osteopaat aanneemt dat er een dierenarts nodig is.
Geen probleem als je met minder ervaring een paard koopt als je goede begeleiding en hulp hebt en gezond verstand gebruikt, maar vind het wel kwalijk dat jouw moeder geen dierenarts wil laten komen terwijl dit paard al enige tijd niet goed loopt, ook iemand met minder ervaring in de paarden kan dit zien.


Ze heeft geen verstand van paarden.... nogmaals. Eerste paardje ik heb het gister pas gezegt. Ze moet ff tijd hebben. Ze zou alles doen voor die knol van ons.

Maar dit heb ik ook al 100 keer gehoort dus het was al duidelijk hoor. Maar kan niet zomaar iets doen zonder haar toestemming

Sorry als ik boos overkom zo is dit niet bedoeld. Maar heb het nu wel vaak genoeg gehoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:29

Knuppel in hoenderhok:

Waarom zonder kennis een paard nemen en na 4 jaar nog niks hebben opgestoken van het wezen paard. Je omringen met mensen die er schijnbaar niets van snappen, met als gevolg dat je paard al minimaal een jaar zo kreupel rond loopt. Dan een verkeerde volgorde van zaken aanhouden omdat je het op je in moet laten werken en je een rekening niet 123 kunt betalen. Alles wat mis kan gaan in een scenario gaat mis, met als sjaak het paard. Ik vind het kwalijk.

TS, je bent minderjarig en kunt het ook niet helpen, netjes hoe je hier reageert hoor, mijn complimenten. Maar je ouders hadden beter moeten weten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-22 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26438
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:29

Odin18 schreef:
Hi allemaal!

Nogmaals dit is het plan

Ostio en fysio vragen.

Als hun mening ook DA is zal die komen
Onze fysio en ostio zijn opgeleid en getraind voor dit. En hebben ook contact met dierartsen. Dus zullen zeggen als ze het nodig vinden als hij naar een DA moet. Dus geen zorgen daarover. :)

Ik snap dat jullie allemaal het gisteren willen en nu nu nu.

Maar dat kan nu even niet.

En ik rij al een jaar op hem omdat ons steeds weer verteld is dat het een zwakke achterhand is! Wij wisten niet beter, en stalgenoten hielden hun mond.

Ik kan het verleden niet veranderen.
Maar ik ben 16! Ik kan niet zonder toestemming ff me paard naar de kliniek brengen. Het betalen zal ook niet zo 123 gaan.

Super bedankt voor het andwoorden.

Maar het is nu even zo, ik vind dit ook niet leuk. En zou hem zo op een trailer naar een kliniek sturen.
Maar mijn moeder is hier nog niet klaar voor. Ze is hierdoor ook geen slecht mens!! Dat blijken jullie te denken....

Ik heb dat beestje al 4 jaar. En wil echt het beste voor hem.

Maar niet alles kan in een week. En door deze negatieviteid gaat het helaas ook niet snellen.

ja ik weet, hij loopt niet goed
nee Ik stap voorlopig niet op
Ja er komt eerst een ostio en fysio
Nee ga ik mijn moeder pushen tot we ruziën krijgen!

Nogmaals bedankt allemaal. Maar stop met schrijven van 100 keer dezelfde dingen. Het is mij nu ook wel duidelijk :)

Hoop dat dit niet gemeen overkomt, ik vind het fijn dat jullie allemaal willen helpen. :)


Lieve Odin,
Ik lees dat je echt van goede wil bent en ik geloof ook echt in je goede bedoelingen met Odin.
Maar een 4 jarige hoort nog helemaal geen Osteo of Fysio nodig te hebben. Tenzij ze al een keer een flinke blessure hebben gehad. En dat zouden jouw Osteo en Fysio ook moeten weten. Het is echt weggegooid geld dat je beter kunt uitgeven aan een dierenarts. Dat jouw Oteo en Fysio je nog niet hebben doorgestuurd naar de veearts is echt niet oke.
Zelfde geldt voor jouw instructeur. Ik hoop echt dat je openstaat voor een een aantal hele ervaren bokkers hier. En naar de dierenarts gaat voor een diagnose. Als dat niet meteen kan is dat echt niet zo erg (hij is toch al een poosje kreupel) maar geef je pony dan in paddock of wei. (wel uitkijken met de suikers in het gras).

Misschien valt het allemaal mee. Hoe lang heb je je pony al?

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:47

Ik snap wel dat ts inmiddels een beetje geïrriteerd begint te raken. Het zou een hoop schelen als mensen eerst even terug lezen voor ze reageren. Complimenten voor ts dat ze zo netjes blijft reageren. Echter, ts, er is ook al een paar keer gevraagd welke regio je woont / je paard staat. Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven. Vergeet niet dat iedereen hier het beste met je paard voor heeft. Overigens staat in je profiel dat je al 14 jaar rijdt? Behalve het feit dat dit erg ongeloofwaardig is als je 16 bent, zou je zelf dan toch inmiddels ook al wat meer kijk op paarden moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:59

Dreamboy schreef:
Ik snap wel dat ts inmiddels een beetje geïrriteerd begint te raken. Het zou een hoop schelen als mensen eerst even terug lezen voor ze reageren. Complimenten voor ts dat ze zo netjes blijft reageren. Echter, ts, er is ook al een paar keer gevraagd welke regio je woont / je paard staat. Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven. Vergeet niet dat iedereen hier het beste met je paard voor heeft. Overigens staat in je profiel dat je al 14 jaar rijdt? Behalve het feit dat dit erg ongeloofwaardig is als je 16 bent, zou je zelf dan toch inmiddels ook al wat meer kijk op paarden moeten hebben.


Ik kijk ook eens naar het eerste topic, ook daar werd een da al aangeraden. Maar helaas nog niet gebeurd.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:05

Mindim schreef:
Dreamboy schreef:
Ik snap wel dat ts inmiddels een beetje geïrriteerd begint te raken. Het zou een hoop schelen als mensen eerst even terug lezen voor ze reageren. Complimenten voor ts dat ze zo netjes blijft reageren. Echter, ts, er is ook al een paar keer gevraagd welke regio je woont / je paard staat. Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven. Vergeet niet dat iedereen hier het beste met je paard voor heeft. Overigens staat in je profiel dat je al 14 jaar rijdt? Behalve het feit dat dit erg ongeloofwaardig is als je 16 bent, zou je zelf dan toch inmiddels ook al wat meer kijk op paarden moeten hebben.


Ik kijk ook eens naar het eerste topic, ook daar werd een da al aangeraden. Maar helaas nog niet gebeurd.


Klopt. Maar ts is 16 en haar moeder wil er nog niet aan. Dat gaat echt niet veranderen als iedereen blijft zeggen dat de dierenarts moet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:09

Dreamboy schreef:
Klopt. Maar ts is 16 en haar moeder wil er nog niet aan. Dat gaat echt niet veranderen als iedereen blijft zeggen dat de dierenarts moet komen.

Ik weet het, mijn bericht was ook meer tegens mams gericht :D

Ik heb het vage vermoeden dat een DA er niet zo 123 wordt bijgehaald door moeders. Vorige topic is ook behoorlijk vaak aangeraden er een da naar te laten kijken, maar is allemaal niet nodig schijnbaar. Ook dat TS misschien wat te zwaar is voor dat jonge dier. Als je je kind een dier doet, zorg er dan voor dat ze ook leren hoe je er goed voor zorgt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:13

Dreamboy schreef:
Ik snap wel dat ts inmiddels een beetje geïrriteerd begint te raken. Het zou een hoop schelen als mensen eerst even terug lezen voor ze reageren. Complimenten voor ts dat ze zo netjes blijft reageren. Echter, ts, er is ook al een paar keer gevraagd welke regio je woont / je paard staat. Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven. Vergeet niet dat iedereen hier het beste met je paard voor heeft. Overigens staat in je profiel dat je al 14 jaar rijdt? Behalve het feit dat dit erg ongeloofwaardig is als je 16 bent, zou je zelf dan toch inmiddels ook al wat meer kijk op paarden moeten hebben.


Waarom moet TS kenbaar maken waar ze woont? Dat gaat ons toch helemaal niet aan en is ook niet relevant.
Jammer dat er twijfels worden geplaatst bij het verhaal. Ze doet duidelijk haar best voor haar paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:16

Cayenne schreef:
Dreamboy schreef:
Ik snap wel dat ts inmiddels een beetje geïrriteerd begint te raken. Het zou een hoop schelen als mensen eerst even terug lezen voor ze reageren. Complimenten voor ts dat ze zo netjes blijft reageren. Echter, ts, er is ook al een paar keer gevraagd welke regio je woont / je paard staat. Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven. Vergeet niet dat iedereen hier het beste met je paard voor heeft. Overigens staat in je profiel dat je al 14 jaar rijdt? Behalve het feit dat dit erg ongeloofwaardig is als je 16 bent, zou je zelf dan toch inmiddels ook al wat meer kijk op paarden moeten hebben.


Waarom moet TS kenbaar maken waar ze woont? Dat gaat ons toch helemaal niet aan en is ook niet relevant.
Jammer dat er twijfels worden geplaatst bij het verhaal. Ze doet duidelijk haar best voor haar paard.


Dit kan je TS ook allemaal niet aanrekenen, maar wel de volwassene in het verhaal. Als je een dier al 4 jaar hebt en dan nog geen lood verstand hebt van het wezen paard en denkt dat dit een zwakke achterhand is, en je kind er dan 10 maanden op laat door rijden, dan ben je niet goed bezig.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:17

Mindim schreef:
Dreamboy schreef:
Klopt. Maar ts is 16 en haar moeder wil er nog niet aan. Dat gaat echt niet veranderen als iedereen blijft zeggen dat de dierenarts moet komen.

Ik weet het, mijn bericht was ook meer tegens mams gericht :D

Ik heb het vage vermoeden dat een DA er niet zo 123 wordt bijgehaald door moeders. Vorige topic is ook behoorlijk vaak aangeraden er een da naar te laten kijken, maar is allemaal niet nodig schijnbaar. Ook dat TS misschien wat te zwaar is voor dat jonge dier. Als je je kind een dier doet, zorg er dan voor dat ze ook leren hoe je er goed voor zorgt.


En dat bedoel ik dus met terug lezen. Ze heeft het dier al vier jaar, van veulen af aan dus. Mogelijk kleiner gebleven dan gedacht of ts harder gegroeid dan verwacht. Ik ben het met je eens hoor, dat er een dierenarts bij moet komen. Moeder heeft geen verstand van paarden, ts rijdt echter al 14 jaar dus daar zou je wel iets meer kennis mogen verwachten. Toen ik mijn 1e paard kreeg hadden mijn ouder ook geen verstand van paarden maar ze zijn wel gaan praten met de stalhouderij of het reilen en zeilen van een paard hebben. Maar ja, mensen kopen ook puppies zonder enige kennis van wat ze in huis halen.