Zwakke achterhand of iets anders?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:19

Cayenne schreef:
Dreamboy schreef:
Ik snap wel dat ts inmiddels een beetje geïrriteerd begint te raken. Het zou een hoop schelen als mensen eerst even terug lezen voor ze reageren. Complimenten voor ts dat ze zo netjes blijft reageren. Echter, ts, er is ook al een paar keer gevraagd welke regio je woont / je paard staat. Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven. Vergeet niet dat iedereen hier het beste met je paard voor heeft. Overigens staat in je profiel dat je al 14 jaar rijdt? Behalve het feit dat dit erg ongeloofwaardig is als je 16 bent, zou je zelf dan toch inmiddels ook al wat meer kijk op paarden moeten hebben.


Waarom moet TS kenbaar maken waar ze woont? Dat gaat ons toch helemaal niet aan en is ook niet relevant.
Jammer dat er twijfels worden geplaatst bij het verhaal. Ze doet duidelijk haar best voor haar paard.


Dat hoeft ze ook niet maar iemand vroeg welke regio ivm het aanbevelen van een dierenarts die ook osteophaat is. Zodat ze twee vliegen in één klap slaat. Niemand vraagt om haar adres en ik lees ook nergens dat haar verhaal in twijfel wordt geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:24

Dreamboy schreef:
En dat bedoel ik dus met terug lezen. Ze heeft het dier al vier jaar, van veulen af aan dus. Mogelijk kleiner gebleven dan gedacht of ts harder gegroeid dan verwacht. Ik ben het met je eens hoor, dat er een dierenarts bij moet komen. Moeder heeft geen verstand van paarden, ts rijdt echter al 14 jaar dus daar zou je wel iets meer kennis mogen verwachten. Toen ik mijn 1e paard kreeg hadden mijn ouder ook geen verstand van paarden maar ze zijn wel gaan praten met de stalhouderij of het reilen en zeilen van een paard hebben. Maar ja, mensen kopen ook puppies zonder enige kennis van wat ze in huis halen.


Ik heb het doorgelezen, haal ook al een aantal malen aan dat het dier al 4 jaar van hun is.

Moeder koopt het dier, niet TS, moeder is verantwoordelijk, niet TS. Moeder hoort aangesproken, niet TS.
TS is 16 en heeft 14 jaar rijervaring, dat neem ik dan met een kilo zout, is te zwaar voor het dier en rijdt door als dier kreupel is. Eind verantwoordelijke is moeder en die faalt hier schromelijk.

Mijn ouders hadden ook geen verstand van paarden, dus ik kreeg er geen, ik ging naar een manege om het een en ander te leren en daarna reed ik bij mensen. Mijn zoon wilde een konijn, ik ben echter verantwoordelijk, dus ik zorg dat ik alles te weten kom over konijnen, het werd een hobby enik heb er nu meedere.

Kern van het verhaal, als je een dier voor je kind aanschaft, dien je voor dat dier te zorgen en je in te lezen wat een goede verzorging en dergelijke van zo een dier inhoudt en dat leg je niet op de schouders van een kind. Tuurlijk moet het kind verantwoording dragen en leren, maar als ouder ben je het eindstation voor zo een dier, degene die betaald voor zijn welzijn.

grace1989
Berichten: 828
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Zwakke achterhand of iets anders?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:27

Ik volg. Veel sterkte gewenst.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:37

Gwenvd schreef:
Ik vind m wat atactisch lopen… hij loopt zeker niet goed nee.

Zeker een da laten komen, eerst maar eens laten kijken.


Dit kwam ook bij mij gelijk op… hij zet zn benen er helemaal niet onder… mijn paard is ook licht atactisch… loopt een beetje vergelijkbaar…

Is door een dierenarts zo vast te stellen met wat testjes..

Bolle94
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 21:44

Hi all.

Ik heb door dat ik van al deze berichten heel erg vol raak. Dat klinkt raar....

Ik ga deze topic even niet meer volgen totdat ik meer weet over zijn situatie.

Dus ik andwoord ook even niet.

Ik Wil NIET horen dat ik of mijn moeder een slechte eigenaar zijn. Dst is niet eerlijk.

Ik update jullie weer als ik wat weet. Voor nu, doei :/

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:45

Ik heb al 25 jaar paarden zonder ervaring bij ouders.

Echter is het 1e wat je doet als je je dier niet vertrouwd is een DA bezoeken. Geldt imo voor alle dieren. Juist als je zelf de ervaring mist ga je toch voor iemand met een opleiding?
Als je auto kapot is breng je hem toch ook niet naar de brommerzaak omdat er een motor en wat andere overeenkomsten zijn?

Dus nee, geen fysio en geen osteopaat maar gewoon een DA. Tevens zal een goede osteopaat of fysio dit paard niet eens behandelen zonder diagnose van een DA.

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:02

... ik heb mij wat verbaasd over dit topic.
Ik heb een rijfilmpje gezien op de rechterhand van een paard dat fiks scheef is/ te veel gewicht heeft op de rechterschouder.

Om kreupelheid van het achterbeen te kunnen beoordelen moet je het bekken van achter zien bewegen.
Dat heb ik niet op film gezien, dus ik snap de uitgesproken reacties 'naar de kliniek!' niet zo goed.

Uiteraard is er een overlap tussen kreupel en scheef.
Ik heb goede herinneringen aan een deskundig instructeur die mij door de DA/osteopaath was aanbevolen:
'we gaan eerst oefening X doen, zodat paard en jij het goed snappen.
Dan draven we aan,
en het dier krijgt vijf minuten de tijd om te draven.' (Als in : daarna stoppen we.)
Binnen de minuut was de onregelmatigheid weg. (Om op sommige momenten: moe, stijf, geen conditie etc. soms nog even de kop op te steken.)

Gesteld dat hetzij de fysio hetzij de osteopaath kijk heeft op dit soort dingen: nuttig.
(Graag aangevuld met het elementaire spul van 'heen en weer' stappen en draven op het harde, linksom en rechtsom op het harde en het zachte en indien verantwoord daarna onder het zadel.)

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:19

Odin18 schreef:
Hi all.

Ik heb door dat ik van al deze berichten heel erg vol raak. Dat klinkt raar....

Ik ga deze topic even niet meer volgen totdat ik meer weet over zijn situatie.

Dus ik andwoord ook even niet.

Ik Wil NIET horen dat ik of mijn moeder een slechte eigenaar zijn. Dst is niet eerlijk.

Ik update jullie weer als ik wat weet. Voor nu, doei :/


Gelijk heb je, ts. Heel verstandig.

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Zwakke achterhand of iets anders?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:33

Beste ts en ook topicreageerders, ik lees nu pas dit topic en toen ik zag dat het topic binnen 1 dag al naar 5 pagina's. Toen vreesde ik al dat het wel eens een stortvloed aan zelfde verrichten zou zijn. en ja hoor

TS heeft dit paard samen met haar moeder. Heeft duidelijk in de gaten dat er iets niet goed zit. Vraagt hier of mensen er iets vreemds aan zien. Dan volgen meerdere 'diagnoses, van mensen die tegelijkertijd zeggen dat alleen een dierenarts echt kan bepalen wat er scheelt.
TS reageert heel vriendelijk en gaat met de reacties in gesprek met haar moeder. Nu worden er toch stappen gezet? Er worden twee extra meningen gevraagd alvorens, mogelijk, een dierenarts in te schakelen. Ik zou zeggen: prima! Als je het paard 4 jaar hebt en pas sinds een paar dagen van anonieme mensen op internet hoort dat dit paard kreupel is, dan wil je toch ook de mening van anderen horen? Zou wat zijn zeg, als iedereen klakkeloos alle adviezen op internet direct opvolgt.

Kortom: laten we niet teveel en te snel willen. Een beetje geduld is hier echt wel op zijn plaats!

Succes Ts met erachter komen wat je paard scheelt

prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 01:04

Janneke2 schreef:
... ik heb mij wat verbaasd over dit topic.
Ik heb een rijfilmpje gezien op de rechterhand van een paard dat fiks scheef is/ te veel gewicht heeft op de rechterschouder.

Om kreupelheid van het achterbeen te kunnen beoordelen moet je het bekken van achter zien bewegen.
Dat heb ik niet op film gezien, dus ik snap de uitgesproken reacties 'naar de kliniek!' niet zo goed.

Uiteraard is er een overlap tussen kreupel en scheef.
Ik heb goede herinneringen aan een deskundig instructeur die mij door de DA/osteopaath was aanbevolen:
'we gaan eerst oefening X doen, zodat paard en jij het goed snappen.
Dan draven we aan,
en het dier krijgt vijf minuten de tijd om te draven.' (Als in : daarna stoppen we.)
Binnen de minuut was de onregelmatigheid weg. (Om op sommige momenten: moe, stijf, geen conditie etc. soms nog even de kop op te steken.)

Gesteld dat hetzij de fysio hetzij de osteopaath kijk heeft op dit soort dingen: nuttig.
(Graag aangevuld met het elementaire spul van 'heen en weer' stappen en draven op het harde, linksom en rechtsom op het harde en het zachte en indien verantwoord daarna onder het zadel.)


Ja. Die jou door de DA was aanbevolen. Maar dit dier loopt niet ‘onregelmatig’ dit dier loopt onder het zadel ronduit slecht en dat kan je echt prima zien.

TS, mocht je nog wel meelezen, goed dat je actie onderneemt hoor. Ik zou je mama dit topic laten lezen. Niet het linkje sturen, maar een kop thee pakken en er samen doorheen scrollen.

Ik snap dat ze de mening en hulp van een ander zoekt. Dat is heel logisch als je onervaren bent en is heel erg goed. Het is ook van jou heel goed dat je dit topic hebt geopend, ookal zijn de reacties soms wat frustrerend. Maar er zijn hier heel erg veel ervaren paarden mensen, die jullie heel graag willen helpen. Dat zijn misschien geen mensen die je moeder persoonlijk kent, maar wel mensen die al heel erg lang paarden hebben, houden of er mee werken. En vaak ook wel weten waar ze het over hebben.

Succes met uitzoeken wat er met je paard aan de hand is!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:10

Hilary schreef:
sevke schreef:
Een osteo kan niks onderzoeken. Dat is (in de meeste gevallen) geen dierenarts!

Een goede osteopaat (zo een die ook dierenarts is) kan in ieder geval een basis kreupelheidsonderzoek doen (buigproeven, stappen en draven op de rechte lijn op het harde en bij voorkeur ook op een cirkel op het harde). Op basis daarvan zou een goede osteopaat al een beeld moeten hebben over we / niet behandelen en welke vervolgonderzoeken handig kunnen zijn.
Zou ik het zelf zo doen? Nee, met dit paard niet, zonde van het geld.


Daar zeg je het. Een GOEDE osteopaat. Ik kan je wel zeggen dat ik het gros van de osteopaten bij mijn paarden geen buigproef zou laten doen. De meeste dierenartsen al niet.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:28

Persoonlijk denk ik dat de mama van TS denkt dat het direct 1000den eurie gaat kosten als er dierenartsen worden bijgehaald. Dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Het is een mogelijkheid om eerst even met de dierenarts het mogelijke kostenplaatje door te nemen, dan is iedereen wat meer op zijn gemak.
Verder begrijp ik wel dat TS en haar mama niet direct alles aannemen van een hoop anonieme internetridders, als zij er zelf niet zoveel verstand van hebben, en er op hun stal nog niemand zijn mond heeft opengetrokken. Noch de instructrice, noch de eventuele osteo/fysio/zadelpasser, noch de medestalgenootjes. En dat laatste vind ik zeer zorgelijk. Moest ik iemand op stal zien rijden met een pony die zo slecht loopt, ik zou die persoon erop aanspreken. Niet om mij te moeien, maar omdat de mensen het soms zelf niet zien, en ondertussen het dier gewoon wordt verder gereden, met alle kwalijke gevolgen van dien. En dat de instructrice het dan nog wegwuift met "hij heeft een zwakke achterhand" is helemaal erg. Ik zit al 45 jaar in de paarden, waarvan 15 jaar professioneel, maar zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord, eerlijk gezegd. Moest het een rijkunstig probleem zijn, zou de pony zonder belasting wel recht lopen. En dat doet hij niet.

Kalea

Berichten: 416
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:50

Odin18 schreef:
Hi all.

Ik heb door dat ik van al deze berichten heel erg vol raak. Dat klinkt raar....

Ik ga deze topic even niet meer volgen totdat ik meer weet over zijn situatie.

Dus ik andwoord ook even niet.

Ik Wil NIET horen dat ik of mijn moeder een slechte eigenaar zijn. Dst is niet eerlijk.

Ik update jullie weer als ik wat weet. Voor nu, doei :/



Groot gelijk :) wat een topic dit.. Iedereen roept hetzelfde als zijn voorganger, ik denk dat ts het nu wel gesnapt heeft hoor.
Wat er niet OK is lijkt me ondertussen wel duidelijk, hopelijk heb je snel een diagnose/plan van aanpak.

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:54

Odin18 schreef:
Hi all.

Ik heb door dat ik van al deze berichten heel erg vol raak. Dat klinkt raar....

Ik ga deze topic even niet meer volgen totdat ik meer weet over zijn situatie.

Dus ik andwoord ook even niet.

Ik Wil NIET horen dat ik of mijn moeder een slechte eigenaar zijn. Dst is niet eerlijk.

Ik update jullie weer als ik wat weet. Voor nu, doei :/


Volgens mij zijn jullie ook helemaal geen slechte eigenaren :-), echt niet!!! En dat iedereen hier door gaat met reageren, nou ja, dat is Bokt. Niet iedereen leest alles, dus trek het je niet te veel aan! Gelukkig heb je ook goeie tips gekregen. Hou je ons wel op de hoogte hoe het gaat? Want we hopen allemaal dat het weer goed komt met je paard!

Bolle94
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 11:25

Kendra schreef:
Odin18 schreef:
Hi all.

Ik heb door dat ik van al deze berichten heel erg vol raak. Dat klinkt raar....

Ik ga deze topic even niet meer volgen totdat ik meer weet over zijn situatie.

Dus ik andwoord ook even niet.

Ik Wil NIET horen dat ik of mijn moeder een slechte eigenaar zijn. Dst is niet eerlijk.

Ik update jullie weer als ik wat weet. Voor nu, doei :/


Volgens mij zijn jullie ook helemaal geen slechte eigenaren :-), echt niet!!! En dat iedereen hier door gaat met reageren, nou ja, dat is Bokt. Niet iedereen leest alles, dus trek het je niet te veel aan! Gelukkig heb je ook goeie tips gekregen. Hou je ons wel op de hoogte hoe het gaat? Want we hopen allemaal dat het weer goed komt met je paard!


Ik andwoord eventjes op deze reactie. ;)

Ik zal jullie up to date houden als ik zelf ook meer weet :)

Maar andwoord eventjes niet op steeds dezelfde reacties. Heb het duidelijk gemaakt dat ik het nu wel snap :)

Als ik meer weet comment ik weer!

Babootje

Berichten: 26441
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Zwakke achterhand of iets anders?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:33

Misschien kun je het volgende nog even ter overweging meegeven aan je moeder TS:
De enige die een diagnose goed kan stellen is een dierenarts. Als je een diagnose hebt, kun je gericht een behandelplan maken. En dat scheelt je ook geld. Ik snap ook best dat de kosten op kunnen lopen. Daarom verzeker ik mijn paarden altijd voor dierenartskosten. Dat is echt niet zo vreselijk duur, maar daardoor stap je wel wat makkelijker naar de dierenarts als er iets aan de hand is en kun je daarmee ook kosten besparen.
Daarvoor moet je pony natuurlijk wel eerst weer gezond zijn.

MikeyB

Berichten: 64
Geregistreerd: 18-08-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:40

Odin18 schreef:
Hi all.

Ik heb door dat ik van al deze berichten heel erg vol raak. Dat klinkt raar....

Ik ga deze topic even niet meer volgen totdat ik meer weet over zijn situatie.

Dus ik andwoord ook even niet.

Ik Wil NIET horen dat ik of mijn moeder een slechte eigenaar zijn. Dst is niet eerlijk.

Ik update jullie weer als ik wat weet. Voor nu, doei :/


Hoi Odin,
Ook ik wil je even complimenteren over hoe je de reacties van anderen oppakt en reageert. Je geeft duidelijk je grens aan en doet dat op een respectvolle manier. Ik lees dat je 16 jaar bent, dus dikke complimenten hiervoor. Ik lees er ook in terug dat je het allerbeste voor hebt met je paardje en je ermee bezig bent. We hebben het allemaal moeten leren hoor. Ik heb ook dingen met mijn paarden die ik met de kennis van nu anders had willen doen. Dat je hulp vraagt vind ik heel krachtig van je en ook dat je je ruimte hierin neemt. Dingen hebben soms tijd nodig.
Heel veel sterkte met je paardje. Niets is zo naar als er iets met ze aan de hand is!

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:29

MikeyB schreef:
Odin18 schreef:
Hi all.

Ik heb door dat ik van al deze berichten heel erg vol raak. Dat klinkt raar....

Ik ga deze topic even niet meer volgen totdat ik meer weet over zijn situatie.

Dus ik andwoord ook even niet.

Ik Wil NIET horen dat ik of mijn moeder een slechte eigenaar zijn. Dst is niet eerlijk.

Ik update jullie weer als ik wat weet. Voor nu, doei :/


Hoi Odin,
Ook ik wil je even complimenteren over hoe je de reacties van anderen oppakt en reageert. Je geeft duidelijk je grens aan en doet dat op een respectvolle manier. Ik lees dat je 16 jaar bent, dus dikke complimenten hiervoor. Ik lees er ook in terug dat je het allerbeste voor hebt met je paardje en je ermee bezig bent. We hebben het allemaal moeten leren hoor. Ik heb ook dingen met mijn paarden die ik met de kennis van nu anders had willen doen. Dat je hulp vraagt vind ik heel krachtig van je en ook dat je je ruimte hierin neemt. Dingen hebben soms tijd nodig.
Heel veel sterkte met je paardje. Niets is zo naar als er iets met ze aan de hand is!



Hele mooie reactie en helemaal mee eens!

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Zwakke achterhand of iets anders?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:28

Wat waarschijnlijk ook zal meespelen is een berg verdriet...

Haar eerste paardje, niemand die iets zegt van joh,loopt raar dus je voelt je helemaal super op je eigen paard.

Stoer, geweldig,lief etc.

En dan een zo'n beetje unaniem topic over ; laat de da komen of nog beter,lever hem af bij de kliniek.

Dan doet dat zeer, verschrikkelijk zeer want je dacht al die tijd het goed te doen en dan dit. ....

Sterkte ts en hopelijk valt het mee maar bedenk ook dat een kliniek niet gelijk het einde is. ( Ook financieel niet)

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:39

MikeyB schreef:
Odin18 schreef:
Hi all.

Ik heb door dat ik van al deze berichten heel erg vol raak. Dat klinkt raar....

Ik ga deze topic even niet meer volgen totdat ik meer weet over zijn situatie.

Dus ik andwoord ook even niet.

Ik Wil NIET horen dat ik of mijn moeder een slechte eigenaar zijn. Dst is niet eerlijk.

Ik update jullie weer als ik wat weet. Voor nu, doei :/


Hoi Odin,
Ook ik wil je even complimenteren over hoe je de reacties van anderen oppakt en reageert. Je geeft duidelijk je grens aan en doet dat op een respectvolle manier. Ik lees dat je 16 jaar bent, dus dikke complimenten hiervoor. Ik lees er ook in terug dat je het allerbeste voor hebt met je paardje en je ermee bezig bent. We hebben het allemaal moeten leren hoor. Ik heb ook dingen met mijn paarden die ik met de kennis van nu anders had willen doen. Dat je hulp vraagt vind ik heel krachtig van je en ook dat je je ruimte hierin neemt. Dingen hebben soms tijd nodig.
Heel veel sterkte met je paardje. Niets is zo naar als er iets met ze aan de hand is!


Dit verwoord je mooi MickeyB.
Sterkte TS en neem je tijd hoor, je hebt duidelijk het allerbeste voor met je paard en goed op zoek hoe je dit samen met je moeder voor elkaar kunt krijgen.

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:59

Odin18 schreef:
ALLEMAAL.

Ik weet, DA hoort eerste stap te zijn.
Maar ik en mijn moeder hebben voor het eerst een paard!

Ik heb haar verteld dat odin door de DA nagekeken moet worden.

MAAR mijn moeder wil dit ook nog van iemand anders horen. Want IK heb nu 70 keer gehoord dat hij naar de DA moet. ( in 2 weken)
Maar mijn moeder hoorde dit pas eergisteren.

Ze moet het nog allemaal verwerken. En ze wil graag nog van iemand anders ( in het echt) horen dat het een goed idee is om hem naar een DA te brengen.

Odin staat nu rustig op stal, op rust. Hij heeft geen pijn. En staat op een track in de ochtend.

Dus ik ga het fixen. Maar niet alles in 1 keer. Ik wil namelijk ook niet mijn moeder volstouwen met info dat ze zich afsluit. En dus dan komen we nergens.

Bedankt allemaal.

Ik hou jullie up to date.

Maar stop even met zeggen dat hij NU naar de DA moet.
Dat heb ik nu vaak genoeg aangehoord :)


Ik wacht dus eventjes op mijn fysio en ostio. Wat die andwoorden. En dan gaan we verder kijken wat we gaan doen
Nogmaals bedankt!

Ik snap het. Allemaal niet echt fijn. Veel sterkte!

Bolle94
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 22:25

Hi allemaal!

Ik heb eventjes het een en het andef gelezen. Bedankt voor de lieve reacties.

Een update.
De fysio heeft geantwoord. Hij heeft het besproken met de ostio en ze hebben samen besloten om hem eerst te onderzoeken. En te kijken of hij ergens iets vast heeft zitten. En even aankijken. Als hij daar niet beter van word komt er een DA

Ook komt de zadelmaker. Kijken of het hiermee temaken heeft.

Daarnaast komt ook de hoefsmid voor achter ijzers, maar dit is ongerelateerd aan zijn lopen. ( miscnien zal het helpen? Denk het niet) maar dat heeft niet daarmee te maken.

Dit is het plan dat wij gaan volgen.

Ik snap als jullie dit mischien anders willen zien. Maar wij weten niks zeker. En ik ga ook niet blind andere meningen volgen zonder eest te onderzoeken. Het is namelijk nogsteeds een site, met allemaal mensen die ik niet ken.

Ik hoop dat jullie dit snappen.
Ook weet ik dat het me gaat kosten om de ostio en fysio te laten komen. Maar als dit mij en mijn moeder zekerheid geeft vind ik het dit waard. Ik werk zelf hard voor mijn geld. En mag zelf weten wat ik ermee doe.

Super bedankt allemaal!

( hoef dus niet te horen dat het geldverspilling is, zielig is, geen goed plan is, mijn moeder een slecht mens is of dat ik mijn knol moet wegdoen)

Nogmaals, bedankt!

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:31

Ik snap gewoon niet dat zowel een osteopaat als fysio je niet direct doorsturen naar een DA. Komt niet erg kundig over :o En een zadel aanpassen op een kreupel paard heeft ook geen nut. Je wilt het niet horen maar de volgorde vind ik gewoon heel erg raar. Eerst gaat het om het geld maar er is wel geld voor osteopaten, fysio’s en zadelmakers. Een dierenarts bijt niet :o

Bolle94
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 22:34

Selina schreef:
Ik snap gewoon niet dat zowel een osteopaat als fysio je niet direct doorsturen naar een DA. Komt niet erg kundig over :o En een zadel aanpassen op een kreupel paard heeft ook geen nut. Je wilt het niet horen maar de volgorde vind ik gewoon heel erg raar. Eerst gaat het om het geld maar er is wel geld voor osteopaten, fysio’s en zadelmakers. Een dierenarts bijt niet :o


Ik ga nu echt een beetje gemeen overkomen,

Maar ik heb dit nu al 100 leer gehoord. In 2 dagen zijn er 120 reacties. Steeds hetzelfde.

Ik heb het duidelijk gemaakt wat het plan is.

Dus dat is wat ik ga volgen. Reden daarvoor heb ik genoemd.

Dus ij hoef niet weer 100 keer te horen dat ik er nu een DA bij moet halen of hem op een trailer laden naar een kliniek. Want het plan is bekent nu

Hoop niet dat ik gemeen overkom.... dst is echt mijn bedoeling niet. Blij met alle hulp, maar 100 keer hetzelfde kom ik ook nergens mee

Amber_anne

Berichten: 6952
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:37

TS als je zelf last hebt en raar loopt ga je dan naar de huisarts of eerst naar een fysio en osteopaat?
Ik gok net als 99% van de mensen dat je eerst de huisarts bezoekt en het advies opvolgt, dit zou dus fysio kunnen zijn bijvoorbeeld.
Waarom zou je dan voor je paard niet eerst de dierenarts laten komen?

Ben je misschien bang dat er iets heel erg mis is en probeer je dat onbewust uit te stellen?