[VOLG]Weke rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 23:11

tjiftjaf schreef:
Wat een blij paard :j
Ik heb snel door je topic gekeken maar hier word ik echt blij van. Wat heeft jouw paard het getroffen met jou als eigenaar.
Je paard heeft een sprekend en vriendelijk hoofd. Wat is de afstamming?

Lief, dankjewel..

Hij is een Apache x Ronaldo

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:49

Hahaha, wat een blij ei!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 23:41

Hallo,

Weer een kleine update.
Het gaat nog steeds goed. We zijn nu 1 x per week balkjes lopen onder jet zadel. En hij begint het zelfs leuk te vinden..
Vandaag dacht ik toch even weer zijn gewicht bekijken aangezien ik dacht dat hij een beetje was afgevallen. Wat blijkt, hij is 40 kilo aangekomen haha. Ik zie hem elke dag. Dus is soms lastig om kleine verschillen te zien. Maae hij was dus niet afgevallen haha. En gister avond weer even wat leuke foto's gemaakt.
Geniet ervan.

Zijn gewicht nu. Hij komt van 510
Afbeelding

Hinnik app werkt altijd hahaha
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samen met mn vriend!Afbeelding

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:13

Hij ziet er goed uit!
Misschien verandert zijn vorm / model nu hij meer spieren opbouwt. Dat je daarom dacht dat hij was afgevallen?

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 19:34

estja schreef:
Hij ziet er goed uit!
Misschien verandert zijn vorm / model nu hij meer spieren opbouwt. Dat je daarom dacht dat hij was afgevallen?

Ja dat denk ik oook wel ja. Was me wel opgevallen dat zn heupbotten niet meer zo "uisteken". Maar dacht bij zn buik dat hij wat was ingevallen. Niks van waar gelukkig!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 01:00

Hallo,

Tijdje niks gedeeld. Maar hier weer een kleine update.
Jones gaat nog steeds erg goed. Hij krijgt erg veel zelfvertrouwen momenteel en is erg vrolijk. Met rijden gaat het nog met ups en down. Wat nu vooral komt omdat het lente is en Jones beeeetje vrolijk is.. hij wil heeel graag in galop nu, en in de draf blijft hij dus ook proberen om weer opnieuw aan te springen om te mogen galoperen. Hij gaat er gelukkig niet meer extreem vandoor als hij schrikt of iets dergelijks. Wel is hij erg bang voor andere paarden als ik aan het rijden ben. Vooral als we elkaar willen passeren, dan wil hij nog wel eens 180 graden omdraaien.. ik snap niet goed waar dit weg komt. En voor het ene paard is hij banger dan voor het andere. Nou ging het afgelopen tijd wel steeds beter. Maar vorige week was er een pony die enorm steigerde onder het zadel en op Jones af sprong... hier is hij zo enorm van geschrokken.. dus weer terug bij af. Maar we gaan rustig verder trainen.

Hij blijft nog steeds mooi aankomen, ben ik echt heel blij mee. En volgende maand hebben we weer even een APK. Zadel wordt weer gecheckt. Tandjes worden gedaan en de osteopaat komt langs. Ben erg benieuwd wat hier weer uit gaat komen.

En weer even een paar leuke foto's van hem in de tulpjes!!

Afbeelding


Afbeelding

Zo blij met hem!
Afbeelding

Afbeelding

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:11

Mooie foto’s!

Neon

Berichten: 4943
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:35

Mooie foto's hij heeft een erg leuk kopje erop :)

Wel balen dat hij zo overspannen reageert op andere ruiters/paarden.

Hoe is hij in de kudde?

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 11:56

Neon schreef:
Mooie foto's hij heeft een erg leuk kopje erop :)

Wel balen dat hij zo overspannen reageert op andere ruiters/paarden.

Hoe is hij in de kudde?


Dankjewel!
Gewoon in de wei met andere paarden is er niks aan de hand. Dat is het gekke ook...

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:49

Toch komt het wel vaker voor. De mijne had er ook een handje van, zeker bij paarden die op de andere hand reden en ons tegemoed kwamen. Op de een of andere manier waren Friezen helemaal eng :+. Gewoon veel oefenen. Ik ben toen bij een rijvereniging gegaan, daar reed ik wekelijks mee in de groepsles. Met een paar maanden was het een stuk minder. Een idee voor na de corona tijd :').

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 15:10

Diddykong schreef:
Toch komt het wel vaker voor. De mijne had er ook een handje van, zeker bij paarden die op de andere hand reden en ons tegemoed kwamen. Op de een of andere manier waren Friezen helemaal eng :+. Gewoon veel oefenen. Ik ben toen bij een rijvereniging gegaan, daar reed ik wekelijks mee in de groepsles. Met een paar maanden was het een stuk minder. Een idee voor na de corona tijd :').


Ja inderdaad, tegemoet komende paarden zijn het engste!. Goeie tip!. Wat deed jou paard precies als je dan een tegemoet komend paard had?

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:40

Die ging (en gaat soms nog steeds) op de rem. Meestal niet dat ze echt stil ging staan, maar wel langzamer draven, of in stap terugvallen. En met friezen draaide ze razendsnel om, toen lag ik er ook wel eens naast :=. Dat doet ze gelukkig niet meer.

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:42

Die van mij vond andere paarden ook altijd erg spannend. Dat slijt vanzelf naarmate je vaker tussen vreemde paarden rijdt.

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 00:24

Oke, we houden hoop!!.
Vandaag weer op hem gereden en hij is momenteel zo aan het puberen.. niet meer een volte op willen. In eens geen stuur meer hebben. Steeds harder gaan. Mafkees. Maar gelukkig weer goed afgesloten. Hopelijk leert hij van elke keer weer een beetje!

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:22

Longeer je hem van tevoren? Zodat hij alvast wat overtollige energie kwijt kan?

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:38

Leuk om je resultaten te mogen volgen! Goed bezig!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 09:34

karijn schreef:
Longeer je hem van tevoren? Zodat hij alvast wat overtollige energie kwijt kan?

Ja dat doe ik, en dan doet hij vrijwel nooit wat. Dan is hij vaak heel relaxed haha.

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 09:38

Heb nog wel even een longeer kunnen maken. Hij begint steeds 'krachtiger' te draven en zijn bovenlijn beter te gebruiken vindt ik zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:41

Hij ziet er steeds beter uit. Heb je wel eens gedacht aan de aquatrainer, dit zou wellicht ook nog wel veel verbetering kunnen geven voor de rug- en buikspieren.

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 19:07

Dancer schreef:
Hij ziet er steeds beter uit. Heb je wel eens gedacht aan de aquatrainer, dit zou wellicht ook nog wel veel verbetering kunnen geven voor de rug- en buikspieren.

Jazeker. Dit wil ik ook nog heel graag. Maar wil eerst even doorsparen voor een trailer en dan het trailer laden goed oefenen. Wil dat zeker nog graag met hem gaan doen.

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:18

Hij wordt steeds meer een beauty

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:01

Hij wordt steeds mooier! Bovenlijn trekt mooi bij, hij lijkt ook een behoorlijk hoge schoft te hebben zo in combi met zwakke bovenlijn. Laatste foto ook prachtig hoe hij zijn neus eruit heeft. Lijkt het zo, of oogt hij nog wel scheef aan de longe? Lijkt over zijn schouder te vallen?

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 15:20

Weidebloem schreef:
Hij wordt steeds mooier! Bovenlijn trekt mooi bij, hij lijkt ook een behoorlijk hoge schoft te hebben zo in combi met zwakke bovenlijn. Laatste foto ook prachtig hoe hij zijn neus eruit heeft. Lijkt het zo, of oogt hij nog wel scheef aan de longe? Lijkt over zijn schouder te vallen?

Dankje. Ja klopt hij valt daar wat over de schouder. Heb de longeerlijn daar ook even op de "oude" manier vast. En er kwam een menkar voorbij waardoor hij naar buiten te weg liep.

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 13:48

Yes, weer eens wat foto's van het rijden.
Ik merkndat hij steeds beter al gaat ontspannen. En vandaag ook weer een doel bereikt. Hij schrok best heftig van het paard wat aan de bakrand stond, die was erg onrustig en zelfde pony die hem vorige zowat aanvloog in de bak. Maar normaal als hij schrikt gaat hij aan de kletter in paniek en bokken.. vandaag versnelde hij, was even in paniek en ontspande weer.. zo blij mee.

Let op. Ik laat jullie hier foto's van zien. En nee dit ziet er niet perfect uit. Je mag commetaar geven, maar doe dit dan opbouwend. Dat ik er ook wat aan heb. Ik probeer het beste uit dit paard naar boven te halen en heb geen zin om compleet de grond in getrapt te worden door bokt. Dus opbouwend kritiek mag.

Hierbij de foto's.

Stap 1, schrikken van de pony.
Afbeelding

Stap 2, heel erg bang en er vandoor willen gaan.
Afbeelding

Stap 3, valt toch wel mee, en weer ontspanning!
Afbeelding

En daarna ging het ook weer super.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Maar toch beetje spannend wat er allemaal gebeurt bij de bakrand haha
Afbeelding


Ik zelf ben heel erg blij met de stapjes die we maken!. Nog een lange wegm maar het vertrouwen komt steeds meer terug!

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:53

Goed opgelost! De plaatjes van een schrikkend paard zullen nooit mooi zijn, daar ga ik ook geen reactie op geven. Ik vind het mooi om te zien hoe het Paard groeit!

Hoevaak laat je het zadel nakijken? Ik op dat ik zijn geval extra vaak doen om zoveel mogelijk de ruimte te krijgen zijn spieren op zijn rug te kunnen blijven ontwikkelen. Ook lijkt hij iets te lang? Je zult een kort draagvlak hebben.