[VOLG]Weke rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 07:06

Fijne beelden. Dat gaat helemaal goed komen.

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 08:35

Ben meer van het stille meelezen, maar wat een leuk paard en wat is hij al opgeknapt!!

amsterdam10
Berichten: 594
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 08:36

Wat een mooie update! Je bent goed bezig!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 00:38

Dankjullie wel allemaal..

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 16:44

Net weer gereden. Maar pffff heb me handen er vol aan momenteel. Vorige week en die week ervoor echt top braaf!!. Stap draf en galop..

Afgelopen vrijdag en vandaag heeft hij echt streken.. vandaag tijdens het galopperen ineens de lucht in springen als een hertje. En hij kan de vliegende wissel ook al _O- grote volte in galop en ik voelde het wel aankomen dat hij wou uitbreken de andere kant op. Dus buitenteugel eraan.. maar Jones dacht daaaaggg, wij gaan naar links incl wissel hahaha.

Volgens mij zijn we een beetje in de uitprobeer fase gekomen. := maar we hebben het wel weer goed kunnen afsluiten. Dus hopelijk slaat hij dat op en leert hij er weer van.

Toen ik hem daarna nog los liet in de bak om even lekker te rollen ging hij nog als een malloot tekeer, bokken rennen en vliegen. Zo ken ik hem helemaal niet..hopelijk gaat het donderdag weer beter!.

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:24

Misschien het voorjaar in de bol? Lees het vaker van de week

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 22:59

truus1957 schreef:
Misschien het voorjaar in de bol? Lees het vaker van de week

Ja dat zou ook zeker kunnen!!

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:08

Die voelt een weersomslag. Alvast de storm voor de stilte voor de storm....zoiets...

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 21:48

karijn schreef:
Die voelt een weersomslag. Alvast de storm voor de stilte voor de storm....zoiets...

Hahah echt een storm inderdaad. Vandaag mn andere paard gereden,die was netzo vreselijk druk.. en Jones ging vandaag gelukkig juist weer heel goed.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:37

Leuk dier blijft het, en fijn dat je zo lekker bezig bent! Voor zijn lijf meer het neusje eruit zou mooi zijn, je wil niet echt lang en laag in draf.... dat helpt hem niet beter onder te brengen. Iets meer op lengte, neusje eruit, en juist niet TE laag laten komen lijkt me fijner voor zijn lijf.
Zou die hulpteugel er niet vanaf kunnen? Dat stoort toch een beetje lijkt me... met je hand kun je beter volgen.

Ik kwam dit topic tegen, deze foto's laten wel zien wat ik bedoel:
Ninx @ [RT-HAW] Connemara Mallow at work

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 00:58

Ninx schreef:
Leuk dier blijft het, en fijn dat je zo lekker bezig bent! Voor zijn lijf meer het neusje eruit zou mooi zijn, je wil niet echt lang en laag in draf.... dat helpt hem niet beter onder te brengen. Iets meer op lengte, neusje eruit, en juist niet TE laag laten komen lijkt me fijner voor zijn lijf.
Zou die hulpteugel er niet vanaf kunnen? Dat stoort toch een beetje lijkt me... met je hand kun je beter volgen.

Ik kwam dit topic tegen, deze foto's laten wel zien wat ik bedoel:
Ninx @ [RT-HAW] Connemara Mallow at work


Klopt hier ben ik ook mee bezig. Te laag is ook zeker niet de bedoeling, maar wel dat hij de lengte gaat pakken in de hals. En niet opgericht en erachter. Zo wil hij graag lopen en is hem ook zo geleerd. Hulpteugel kan er nog niet af. Het gaat al wel steeds beter. Maar hij kan onder het zadel vreselijk schrikken van alles wat er gebeurt. Dan gaat hij het op het rennen zetten en zn hoofd in de lucht. Hij leert al beter met prikkels om te gaan. En krijg hem al beter terug op mijn zit en stem. Maar heeft nog even wat training nodig!. Dankjewel!

Update
Afgelopen vrijdag weer gereden op hem. Was dit keer helemaal alleen met hem. ( kon voorheen niet ) hij was bij het opstappen heel lekker ontspannen, ook heerlijk aan een losteugeltje ingestapt. Tot dat hij enorm schrok van paarden die aan het rennen waren in de buitenbak ( direct naast de buitenbak ) dus met mn lange teugel ging hij aan de kletter. Maar wat echt enorm is verbeterd is dat ik hooooooo kan zeggen en wat terug zitten en hij kwam gewoon na een half rondje weer terug naar stap... natuurlijk uitbundig beloont. De paarden in de buitenbak bleven maar rennen en vliegen. En Jones was erg gespannen hierdoor ( het zand klapt dan tegen de panelen van de binnenbak aan ) dus even afgestapt en gevraagt aan de eigenaar of ze de paarden weer rustig kon houden. Geen probleem gelukkig.
Weer opgestapt en de ontspanning was snel weer terug. En waauuuw zo geweldig goed kunnen rijden daarna!. Zelf heel ontspannen kunnen aangaloperen en een paar rondjes gegalopeerd. Nog nooit zo ontspannen. Ondanks het paniek momentje in het begin. Zo fijn!.
Laatst bijgewerkt door Tenno7 op 16-03-20 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 01:06

Niet veel beeldmateriaal deze week.

Nog wel deze oortjesAfbeelding

En hij durft eindelijk met mijn andere ruin te spelen. Hij was op 1 of andere manier bang voor hem. Maar nu zijn ze steeds aan het halstertje trekken haha.
Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 01:21

Hallo allemaal.

Beetje rare begin van de week ivm de hele corona situatie. Gelukkig mag ik nog wel gewoon naar de paarden toe om te verzorgen en rijden, jullie ook nog?

Wel was het superrrr lekker weer vandaag. Dus even lekker met Tenno en Jones bezig geweest. Jones glimt echt enorm en zit super mooi in zn vacht. En ook in zn velletje volgens mij. Hij is momenteel zo gek als een deur. Bokken rennen en vliegen in de bak haha. Wordt er helemaal blij van..
Jones kon met rollen niet over zijn rug rollen. Maar zag al dat hij steeds verder kon komen. En jaaaa vandaag is hij helemaal omgerolt!!! Wat kun je blij zijn met zo iets normaals eigelijk hahah. En vandaag hebben we weer eens een sprongetje gemaakt. Voorheen was dit doooooddeng. Vandaag vondt hij het geweldig leuk. Tis allemaal heel laag. Maar vindt het belangerijk om afwisseling te hebben.
Hier wat foto's

Zijn rug vandaag.
Afbeelding

En het springen.
Afbeelding
Afbeelding
Die oortjes
Afbeelding

amsterdam10
Berichten: 594
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:06

Ah wat leuk, dat ziet er heel enthousiast uit!

Zijn rug ziet er ook wat beter uit, lijkt het, he?

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:56

Stille meelezer hier, maar nav bovenste foto even gespiekt op de eerste pagina. duidelijk verschil!!! Respect voor hoe je het allemaal aanpakt :D

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 20:07

amsterdam10 schreef:
Ah wat leuk, dat ziet er heel enthousiast uit!

Zijn rug ziet er ook wat beter uit, lijkt het, he?



Dankje!! Ja klopt, zijn rug wordt een stuk gespierder!. Op de bovenste foto stond hij zelfs met zn hoofd omhoog. Hij wordt steeds mooier!!

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 02:49

Klein updateje

Jones krijgt spieren!! *\%/*
Zijn heupbotjes zijn bijna niet meer te zien, en zijn hals word als lekker spekkie!.

Ook het rijden gaat lekker. Wel met ups & downs. Hij probeert me best wel uit momenteel. Vooral met niet meer stil willen staan met opstappen, was voorheen geen probleem en in galop.. van de volte uit proberen te breken. En in het aanspringen bokken. Of ineens heeeuuul hard gaan :evaw: maar goed. Hoort erbij haha. Hij is in elk geval niet meer zo bang haha. :roll:

Vandaag stukje wijken meegepikt ( kende hij al wel een beetje ) en ging echt geweldig goed. Ook de galop ging lekker ontspannen vandaag. Ik maak juist vaak de overgang naar galop en als hij ontspant in galop neem ik hem weer terug en beloon ik hem uitbundig +:)+
Ook het longeren voor het rijden hebben we flink ingekort. Vandaag 4 minutjes gelongeert en erop. ( hij had een heel ritueel voordat je erop kon stappen)

Maar door het corona virus ben ik vaak helemaal alleen op stal. Dat vindt ik wel een nadeel. Niet dat ik bang ben, maar je wordt er voorzichtiger door. Stel je kletterd eraf. Niemand die in de buurt is. Dus heb wel besloten, als hij erg aan het uitproberen is, gaan we even een stapje terug ( alleen draven en stappen bijvoorbeeld) en sluiten we het goed af en stop ik weer voor die dag. Moet wel veilig blijven met een jong onstuimig paard 8)7

Helaas omdat er dus verder ook niemand op stal is, heb ik geen rijfotos voor jullie.
Maar heb nog wel wat leuke foto's van longeren en hoe hij spiertjes aankomt! :))

Verliefd op zn nekkie!
Afbeelding

Gewoon lekker aan een halstertje
Afbeelding

Zijn draf wordt al steeds ruimer.
Afbeelding


Afbeelding

Waar gaat dat voorbeen heen haha _O-
Afbeelding

Stand foto.
Afbeelding

En even showen met zn nieuwe regendeken.
Afbeelding

Bedankt weer voor het meelezen, stay safe everyone

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:20

Dat achterbeen op foto 3 :))
Hij ziet er goed uit.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:10

Hij ziet er goed uit hoor :j

Voor wat betreft het alleen rijden, ik spreek altijd met iemand af dat ik bel net voor ik opstap, en dat ik uiterlijk (... Invullen) terugbel dat ik klaar ben.

Als ik niet bel, dat hij/zij mij dan belt, bij geen gehoor SOS.

Zo doe ik het trouwens ook als ik laat nog alleen naar huis moet.

Hoef je alleen maar iemand te hebben die zijn telefoon bij de hand heeft.

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 23:51

ClauH schreef:
Hij ziet er goed uit hoor :j

Voor wat betreft het alleen rijden, ik spreek altijd met iemand af dat ik bel net voor ik opstap, en dat ik uiterlijk (... Invullen) terugbel dat ik klaar ben.

Als ik niet bel, dat hij/zij mij dan belt, bij geen gehoor SOS.

Zo doe ik het trouwens ook als ik laat nog alleen naar huis moet.

Hoef je alleen maar iemand te hebben die zijn telefoon bij de hand heeft.

Dat is een heel goed idee!. Dankjewel, ga ik ook even toepassen.

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 22:42

Hallo allemaal.

Weer een kleine update. Het gaat gelukkig nog steeds heel goed met rijden op Jones. En hij komt nog steeds mooi aan in gewicht en spieren. Zo zijn zijn heupbotten bijna weg (staken erg uit ) en krijgt hij mooie spieren!.

Met rijden zijn we bezig met tempo controlle en ontspanning. Stap en draf zijn nu echt al stukken beter bevestigd. De galop zit spanning in het aanspringen. Dit snapt hij niet goed op 1 of andere manier. Dus daar vorige week heel veel mee goefent. Steeds aanspringen en weer terug nemen. Aanspringen en weer terug. Nu gaat het echt al stukken beter!. Voorheen vloog hij er vandoor in het aanspringen en raakte die wat in paniek. Als je eenmaal in galop zat was het wel oké en ontspande hij weer. Nu gaat het al stukken beter. En een stal genootje heeft dit gefilmt voor mij. Dus bij deze eens weer video materiaal.
Ja hij mag in galop nog wat lager in de hoofdhals houding. Maar eerst betere controle in de galop en ontspanning. Het staartzwiepen is dus ook nog een stukje spanning. Maar hij begrijpt de galophulp al een stuk beter. En begint nu zelf ook de galop aan te bieden. Erg leuk!.
https://youtu.be/FPq2jYOpocI

Tenno7

Berichten: 2272
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 20:28

Hij zit wel heeeeell lekker in zn vel de laatste tijd. Dit heb ik hem nog niet vaak zien doen nog nooit zoals vandaag. Gelukkig had ik mn camera mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

amsterdam10
Berichten: 594
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:44

Super vrolijke foto's :D

HorsePassion
Berichten: 988
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:28

Wat een blij paard :j
Ik heb snel door je topic gekeken maar hier word ik echt blij van. Wat heeft jouw paard het getroffen met jou als eigenaar.
Je paard heeft een sprekend en vriendelijk hoofd. Wat is de afstamming?

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:52

Dat zijn echt geniale foto's....... wat een vreselijk leuk paard is het :-)