ontsteking hoefkatrolgebied

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abcxx
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-12-17

ontsteking hoefkatrolgebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 21:03

Mijn paard heeft een blessure in de weke delen van het hoefkatrol gebied, zoals de da het noemt. Door uitverdoven zijn we erachter gekomen dat het probleem in de hoef zit. Op de foto' s is niks te zien dus de conclusie is dat het in de weke delen zit. Paard is minimaal onregelmatig en alleen in draf op het harde op de volte. In de bak is er niks aan te zien. Inmiddels staat ze al meer dan een half jaar op rust (in het land), maar er is geen verbetering. IJzers hebben ook geen verbetering gegeven. De da wil nu ontstekingsremmers in de hoef spuiten. Wie heeft hier ervaring mee?
Wat ook speelt is een gevoeligheid in de schedel. Zo erg dat ze zich niet laat behandelen door de osteopaat. Ook van nek en kaak zijn foto's genomen en die waren goed. Kunnen deze 2 problemen (hoef en hoofd) met elkaar te maken hebben?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: ontsteking hoefkatrolgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:08

Ik heb ooit een paard gehad die hier last van had.
Kwam omdat ze ongelijke hoeven had.

Geen idee of het met elkaar te maken kan hebben.

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Re: ontsteking hoefkatrolgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:13

Ik heb een paard met ontstekingen in dat gebied, hoefkatrolontsteking klasse 4. Stond op speciaal beslag, ging steeds slechter lopen en ging lichamelijk hard achterruit. Zijn lijf deed zeer, doordat hij compenseerde, liep altijd verkrampt.

Ijzers er onderuit laten halen en natuurlijk laten bekappen, buitenritten van 30 km draait hij zijn hoef niet voor om

abcxx
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-12-17

Re: ontsteking hoefkatrolgebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 21:36

De hoeven zijn gelijk.
Op de foto' s is niks te zien. We moeten het hebben van het klinische beeld.